Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor forstår ikke folk at de som misunner uføre trygden, misunner ikke lidelsene som folk har?

Det er utelukkende trygden folk misunner dem. Ingen misunner de reelt uføre, men derimot de som har snyltet til seg trygd og er friske og raske. De har fått seg inntekt livet ut, uten å gjøre noe for det.

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

Fordi når du er ufør så har du kronisk dårlig råd. Hvis folk ikke skjønner det er de tette i pappen. Kun fjols er misunnelige på de som er ufør og det sier sitt om deres arbeidsmoral.

Anonymkode: 89e93...b63

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi når du er ufør så har du kronisk dårlig råd. Hvis folk ikke skjønner det er de tette i pappen. Kun fjols er misunnelige på de som er ufør og det sier sitt om deres arbeidsmoral.

Anonymkode: 89e93...b63

En påstand som er direkte feil. En kan ha svært god råd som ufør. Det kommer an på hva man har i trygd og hvilke utgifter en har.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

En påstand som er direkte feil. En kan ha svært god råd som ufør. 

Anonymkode: 68098...467

Bevis, takk. 

 

Anonymkode: 89e93...b63

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor forstår ikke folk at de som misunner uføre trygden, misunner ikke lidelsene som folk har?

Det er utelukkende trygden folk misunner dem. Ingen misunner de reelt uføre, men derimot de som har snyltet til seg trygd og er friske og raske. De har fått seg inntekt livet ut, uten å gjøre noe for det.

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

Fordi de fleste som snakker negativt om uføre, angriper de som skriver de er uføre og forteller dem at de egentlig er friske. Det kan være DU irriterer deg kun over snyltere, men det er ikke tilfelle for alle andre som angriper uføre. 

Anonymkode: ec571...a45

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevis, takk. 

 

Anonymkode: 89e93...b63

Bevis? Høy trygd og arvet bolig.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevis? Høy trygd og arvet bolig.

Anonymkode: 68098...467

Hva mener du med høy trygd?

Det man får i trygde er vel 2/3 av hva man hadde i opprinnelig inntekt oppad begrenset til 6 G.
Det vil si den man maks kan har er 2/3 av 6 G som tilsvarer en årsinntekt på rett under kr 400.000,- som er langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

Man må også tenke på at det å brått gå ned til 2/3 av inntekten er tøft for alle, de fleste har lån og forbruk basert på den inntekten man har, ikke basert på hva man eventuelt vil få utbetalt dersom man blir uføre

Anonymkode: 65b18...d42

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med høy trygd?

Det man får i trygde er vel 2/3 av hva man hadde i opprinnelig inntekt oppad begrenset til 6 G.
Det vil si den man maks kan har er 2/3 av 6 G som tilsvarer en årsinntekt på rett under kr 400.000,- som er langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

Man må også tenke på at det å brått gå ned til 2/3 av inntekten er tøft for alle, de fleste har lån og forbruk basert på den inntekten man har, ikke basert på hva man eventuelt vil få utbetalt dersom man blir uføre

Anonymkode: 65b18...d42

Høy trygd er for meg over 20000 utbetalt. Har man arvet bolig og mulig penger i tillegg, lever man som en greve.

Arvet bolig og penger gjelder veldig mange i landet

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi når du er ufør så har du kronisk dårlig råd. Hvis folk ikke skjønner det er de tette i pappen. Kun fjols er misunnelige på de som er ufør og det sier sitt om deres arbeidsmoral.

Anonymkode: 89e93...b63

Om man som uføretrygdet har kronisk dårlig råd skyldes det disponering av midlene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå har jo det akkurat vært en tråd- diskusjon om dette, så blir det laget ett selvforsvars tråd 😂  var foresten jeg som var ts på den andre tråden. Har ingen planer om å fortsette diskusjonen, men dette bare beviser hvor mye det må suge for dere at dere må jobbe for lønna. Som sagt rein sjalusi.

Anonymkode: d7b15...fbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå har jo det akkurat vært en tråd- diskusjon om dette, så blir det laget ett selvforsvars tråd 😂  var foresten jeg som var ts på den andre tråden. Har ingen planer om å fortsette diskusjonen, men dette bare beviser hvor mye det må suge for dere at dere må jobbe for lønna. Som sagt rein sjalusi.

Anonymkode: d7b15...fbd

Tråden ble laget pga at det er så mange som ikke fatter det som står i HI.

De fortsetter å tro at folk misunner uføre lidelsene disse har.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får uføre fordi de nødvendigvis ikke er syk eller har mye vondt, men de er psykisk så ødelagt fra barndommen at de ikke kan noe annet. De har avvik i personligheten.

Anonymkode: 9734b...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt arvet nedbetalt hus og en fast inntekt på 15 000 i måneden  trygd så hadde jeg gladelig tatt imot  det istedet for å jobbe. 

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy trygd er for meg over 20000 utbetalt. Har man arvet bolig og mulig penger i tillegg, lever man som en greve.

Arvet bolig og penger gjelder veldig mange i landet

Anonymkode: 68098...467

Og hvor mange tror du egentlig det gjelder?
Jeg er i midten av 40-årene og ingen i min omgangskrets er gjeldfrie på grunn av arv.
Folk lever lenger og er eldre når de arver sine foreldre.

Jeg står fremdeles for det jeg sier, det man kan få maks i uføretrygd er ikke mye, det er faktisk langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge, og for å få det dersom uhellet er ute må man i utgangspunktet hatt en ganske høy lønn.

Anonymkode: 65b18...d42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som får uføre fordi de nødvendigvis ikke er syk eller har mye vondt, men de er psykisk så ødelagt fra barndommen at de ikke kan noe annet. De har avvik i personligheten.

Anonymkode: 9734b...fda

Hva har dette med HI å gjøre?

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange tror du egentlig det gjelder?
Jeg er i midten av 40-årene og ingen i min omgangskrets er gjeldfrie på grunn av arv.
Folk lever lenger og er eldre når de arver sine foreldre.

Jeg står fremdeles for det jeg sier, det man kan få maks i uføretrygd er ikke mye, det er faktisk langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge, og for å få det dersom uhellet er ute må man i utgangspunktet hatt en ganske høy lønn.

Anonymkode: 65b18...d42

Det gjelder bl.andre meg. Det gjelder nok også flere.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde hatt arvet nedbetalt hus og en fast inntekt på 15 000 i måneden  trygd så hadde jeg gladelig tatt imot  det istedet for å jobbe. 

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Du er et bevis på at fordommene mine mot de som er sjalu på syke folk stemmer på en prikk :)

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er et bevis på at fordommene mine mot de som er sjalu på syke folk stemmer på en prikk :)

Anonymkode: 0664c...022

Har jeg sagt noe sted at jeg ønsker å være syk? Jeg er ikke sjalu på de som er syke, men på de som har mulighet til å å slippe og jobbe og ha ok råd for det om.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt noe sted at jeg ønsker å være syk? Jeg er ikke sjalu på de som er syke, men på de som har mulighet til å å slippe og jobbe og ha ok råd for det om.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

:) Hvorfor er du heller ikke sykelig sjalu på lottomillionærer da?

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...