Gå til innhold

hvorfor er alle så besatt av bmi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 16.2.2020 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Folk jeg snakker med tror ikke meg når jeg sier jeg er 75 kilo. Jeg forteller dem at jeg skal ned 15 kilo til (er gbp-op) blir de sjokka. De mener jeg er tynn nok og skjønner ikke hvor de 15kiloene er.

 Jeg bruker som sagt m og s i klær, og har faktisk noen klær frå barneavdelingen på Lindex. 

Om du vil tro meg eller tenker jeg er feit med bmi på 29 er ravende likegyldig for meg. Jeg svarte på spørsmålet. 

Og til deg som kommenterte muskler; jeg har mye muskler og spiser over 100 g protein hver dag. 

Anonymkode: f118d...592

Mål fettprosenten din,den er det eneste interessante, ikke synsing.

Min ligger på mellom 11 og 13 alt ettersom når på året den måles. 

Veier 76-78 kg 

Anonymkode: 6e039...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 85 kilo med en BMI på 30,1 på dette bildet. 

 

Veier nøyaktig det samme nå, men etter et sengeliggende svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og mye tid på sykehus med dårlig næring så har jeg ikke en muskel igjen og er overvektig. 

 

Sier ikke jeg er tynn på bildet, men det er definitivt stor forskjell på min tidligere trente kropp og min nåværende utrente kropp. 

 

Ikke helt usannsynlig altså. 

PSX_20200207_172643.jpg

Anonymkode: e82e9...ea0

Selvfølgelig er kroppen annerledes med og uten muskler! Men 30 i BMI endrer vel ikke det faktumet at man er overvektig uansett? Et fleksebilde fra siden i svart/hvitt sier fint lite forresten. Et bilde rett frem i undertøy derimot ville vist et mer realistisk bilde av kroppen til hvem som helst. 

Anonymkode: c8b3e...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mål fettprosenten din,den er det eneste interessante, ikke synsing.

Min ligger på mellom 11 og 13 alt ettersom når på året den måles. 

Veier 76-78 kg 

Anonymkode: 6e039...89d

Er du kvinne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/12/2020 at 8:46 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 75kilo og 160cmhøy. Jeg er tynn og bruker m og s i klær. Jeg har bmi på 29. Jeg må under 28 i bmi for å få brystreduksjon. Derfor tenker jeg på bmi. 

Anonymkode: f118d...592

Dette.

Overvektige tror de er slanke.

Til og med tynne i dette tilfelle.

"Fordi det står ett tall på klesplagget mitt"

Man blir blind på seg selv rett og slett.

Men BMI er generelt ment for massene.

Og ikke enkelt personer 

Da veldig muskuløse havner høyt på BMI. Men veldig muskuløs blir du bare av mye trening, så vi vet hvorfor vi veier mer.

 

Anonymkode: 63b98...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er kroppen annerledes med og uten muskler! Men 30 i BMI endrer vel ikke det faktumet at man er overvektig uansett? Et fleksebilde fra siden i svart/hvitt sier fint lite forresten. Et bilde rett frem i undertøy derimot ville vist et mer realistisk bilde av kroppen til hvem som helst. 

Anonymkode: c8b3e...84b

Poenget mitt var rett og slett at hvis jeg kunne se sånn ut på 85 kilo så er det ikke vanskelig å tro at vedkommende som ble sitert over her kan være relativt slank på 75 kilo 😊 

Anonymkode: e82e9...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var rett og slett at hvis jeg kunne se sånn ut på 85 kilo så er det ikke vanskelig å tro at vedkommende som ble sitert over her kan være relativt slank på 75 kilo 😊 

Anonymkode: e82e9...ea0

Sorry, men du så ut som du veide 85 kg... Selv om du poserte. Vil ikke pirke, på hva som var utslagsgivende, men jo, hadde trodd du veide noe slikt. Sorry.

Anonymkode: 633d1...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men du så ut som du veide 85 kg... Selv om du poserte. Vil ikke pirke, på hva som var utslagsgivende, men jo, hadde trodd du veide noe slikt. Sorry.

Anonymkode: 633d1...210

Det er så typisk Norsk og komme og si noe sånt. Jeg hadde en tråd for leeenge siden der jeg la ut bilde av meg og så skulle folk gjette vekta mi. Etter så og så mange svar der alle var langt under det jeg veide, så ga jeg fasiten og da kom det mange svar som ditt.

Anonymkode: 48f13...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så typisk Norsk og komme og si noe sånt. Jeg hadde en tråd for leeenge siden der jeg la ut bilde av meg og så skulle folk gjette vekta mi. Etter så og så mange svar der alle var langt under det jeg veide, så ga jeg fasiten og da kom det mange svar som ditt.

Anonymkode: 48f13...dab

Jaja, jeg skrev dette bare fordi jeg er slem. Bmi er feil og du et tynn.

Anonymkode: 633d1...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, jeg skrev dette bare fordi jeg er slem. Bmi er feil og du et tynn.

Anonymkode: 633d1...210

Hva vet du om det? 😂 Har ikke oppgitt en eneste detalj om hva jeg veier nå. Det var ikke jeg som la ut det bildet eller som sa at jeg var 75 kg og tynn.

Anonymkode: 48f13...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Fordi man kan ha mye farlig magefett med normal BMI .

Anonymkode: b761b...17e

Jo, det vil alltid finnes unntak men bmi gir jo i de aller fleste tilfeller en ganske god pekepinn ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men du så ut som du veide 85 kg... Selv om du poserte. Vil ikke pirke, på hva som var utslagsgivende, men jo, hadde trodd du veide noe slikt. Sorry.

Anonymkode: 633d1...210

Hva har sorry med saken å gjøre? 😂 Jeg har null problemer med at jeg veide 85 kilo og likevel hadde 4 mageruter 🤪 Jeg var bedre trent enn de fleste og løftet mer enn de aller fleste. Kjempestolt av meg selv 😊

Anonymkode: e82e9...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av min bmi fordi fertilitetsavdelingen er det. Hvis ikke hadde jeg gitt beng. Jeg har nå en bmi på 31,6. Godt overvektig, men innenfor hos sykehusene. 

Anonymkode: e9ffb...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/11/2020 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor er alle så besatt av BMI? Om de veier er 171 og veier 79 så MÅ de ned til 75 fordi bmi sier det? Hva med å lytte til egen kropp, se seg i speilet og se at det går kanskje an å leve noen få kg over normal bmi og? 

Anonymkode: ec36c...c2e

Fordi de skjønner seg ikke på ernæring....de sier gjerne at de må ned 20 kilo, uten å spesifisere hva de ønsker disse kiloene skal bestå av. Å gå ned 5kilo i netto fettmasse er noe helt annet enn å gå ned 20kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...