Gå til innhold

hvorfor er alle så besatt av bmi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det snart kommer skrekkfilmer med dette farlige magefettet. Alle virker jo vettskremte.

Anonymkode: 52c1c...018

:ler:

Anonymkode: d38a2...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BMI er jo en bedre rettesnor enn å sammenligne seg med naboen, som har en helt annen høyde, eller å se seg ukritisk i speilet. 

Anonymkode: 3e771...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet du at bmi 20 er den riktige vekten for deg?

Anonymkode: b761b...17e

Jeg syntes det. Det er nok grunnlag for meg til å sette målet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bmi mener legen og behandler du skal ha da?

Anonymkode: b761b...17e

På innleggelsene jeg har hatt har målet på sikt vært bmi 20. Vet ikke om jeg noen gang kommer tilbake dit, men det er det de generelt ser på som en normal bmi. Hvert fall etter man har hatt en sf, men vet at mange også regner 18,5 og over som normalt også. 

Anonymkode: 04688...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bmi på  30.

Men det sier jo ingenting om hvor mye muskler jeg har😂

Så for min del

Bmi er måleenhet, men for alle grupper vil det ikke være korrekt.

Er man en del av normalbefolkningen, så kan det være en grei måleenhet.

Utrent, og spiser for dårlig eks, så er det lurte og gjøre noen endringer.

Jeg tror også man kan ha en høyere bmi en 25, og ha et bra liv og være godt trent.

BMI er ikke alt

 

Ryddet for brudd på regler om opphavsrett.
Monstrum, mod.

 

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Midjemål på 80 cm gjør at jeg har masse magefett !

Anonymkode: b761b...17e

Er jo ment som en maksgrense før du risikerer hjertekarsykdom og diabetes... så betyr ikke at man er slank med et magemål på 80 cm.

Mange anbefaler høyden delt på to som et bedre mål. 

Anonymkode: e7c96...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Jeg er 75kilo og 160cmhøy. Jeg er tynn og bruker m og s i klær. Jeg har bmi på 29. Jeg må under 28 i bmi for å få brystreduksjon. Derfor tenker jeg på bmi. 

Anonymkode: f118d...592

Du veier 15 kilo mer enn meg som er like høy (jeg er lubben og bruker str M). Synes du helt alvorlig du er tynn? Med 29 i BMI... 

Anonymkode: c8b3e...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du veier 15 kilo mer enn meg som er like høy (jeg er lubben og bruker str M). Synes du helt alvorlig du er tynn? Med 29 i BMI... 

Anonymkode: c8b3e...84b

Kanskje hun har 25 kilo mer muskler enn deg.

Anonymkode: 5a4f4...2c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun har 25 kilo mer muskler enn deg.

Anonymkode: 5a4f4...2c1

Ja, jøss, sikkert... 

Anonymkode: c8b3e...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Jeg er 75kilo og 160cmhøy. Jeg er tynn og bruker m og s i klær. Jeg har bmi på 29. Jeg må under 28 i bmi for å få brystreduksjon. Derfor tenker jeg på bmi. 

Anonymkode: f118d...592

Det er veldig rart for jeg er 178 og 63 kg og jeg er ikke tynn. Slank ja. Du er nok større enn hva du selv tror. 

Anonymkode: 99085...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
På 12.2.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

d...592

Du veier 15 kilo mer enn meg som er like høy (jeg er lubben og bruker str M). Synes du helt alvorlig du er tynn? Med 29 i BMI... 

Alle på Kvinneguiden er slanke, uansett hvor mye de veier... Eller, normalvektige er beinrangler og strikkepinner. 🙄😉

Anonymkode: e7c96...3b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle på Kvinneguiden er slanke, uansett hvor mye de veier... Eller, normalvektige er beinrangler og strikkepinner. 🙄😉

Anonymkode: e7c96...3b4

Jauda.. Kunne sikkert sagt jeg er 155 cm høy og veier 80 kilo og blitt beregnet som en sylfide på dette forumet. Vekt og egne holdninger til overvekt har endret seg hos Kari Nordmann. 

Anonymkode: c8b3e...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er bare pekepinn. Da jeg var midt i blinken for min BMI (21), så kommenterte mange at jeg så ganske tynn ut og spurte om jeg har det bra. De trodde at jeg var syk eller noe. Jeg ser altså best ut når jeg er på kanten av BMI (25). Så ikke følg BMI slavisk. Som sagt, bare pekepinn.

Vurder heller deg selv utfra utseendet. Speil fungerer bra, men foto-/mobilkamera er enda bedre, synes jeg. Jeg synes at man ser tykkere ut på speilet enn om man tar bilde med mobilkamera. Og ikke står altfor nær kameraet/speilet heller. Prøv å stå 2-3 meter unna hvis mulig. Og gjerne variert belysning (dvs forskjellige rom).

Jeg synes f.eks. kroppen min ser mye bedre ut når det er lys fra sider enn ovenfra. Men i baderommet er det kun lys ovenfra :) 

Endret av matrobot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var ung og hadde bmi 21 ble jeg kalt sykelig feit og stygg av autoriteter som satte meg på sultekur!!!!!

Anonymkode: b761b...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du veier 15 kilo mer enn meg som er like høy (jeg er lubben og bruker str M). Synes du helt alvorlig du er tynn? Med 29 i BMI... 

Anonymkode: c8b3e...84b

Folk jeg snakker med tror ikke meg når jeg sier jeg er 75 kilo. Jeg forteller dem at jeg skal ned 15 kilo til (er gbp-op) blir de sjokka. De mener jeg er tynn nok og skjønner ikke hvor de 15kiloene er.

 Jeg bruker som sagt m og s i klær, og har faktisk noen klær frå barneavdelingen på Lindex. 

Om du vil tro meg eller tenker jeg er feit med bmi på 29 er ravende likegyldig for meg. Jeg svarte på spørsmålet. 

Og til deg som kommenterte muskler; jeg har mye muskler og spiser over 100 g protein hver dag. 

Anonymkode: f118d...592

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig rart for jeg er 178 og 63 kg og jeg er ikke tynn. Slank ja. Du er nok større enn hva du selv tror. 

Anonymkode: 99085...1b2

Tynn, slank, feit, lubben, bælfrit er alle desinisjonsspm etter hvem man spør. 

Er disse målene rett, på deg, er du, i mitt hode, syltynn!

Anonymkode: f118d...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tynn, slank, feit, lubben, bælfrit er alle desinisjonsspm etter hvem man spør. 

Er disse målene rett, på deg, er du, i mitt hode, syltynn!

Anonymkode: f118d...592

Nå har denne personen faktisk normalvekt i forhold til bmi. Og har lavere risiko for å utvikle livsstilssykdommer. Hun er nok slank, men syltynn er hun nok ikke. Men klar man blir påvirket av hvem man henger med. Er alle rundt fete er det lett å synes normalvektige er for tynne. Er alle rundt veldig slanke blir det motsatt. Jeg har bmi på ca 23 og synes selv jeg jeg er litt tykk. Hvilken størrelse man bruker er meg helt likegyldig. Størrelser varierer veldig i tillegg vet vi ingenting om hvordan de sitter på. Jeg skal nok fint komme inn i små klær, bare å flytte på fettet. Jeg trives i alt fra M til XL. Jeg er høy og har store bryst. Tenker noen som er kort ikke trenger like mye stoff for å dekke kroppen. Men om man tenker man er slank når man er få kg unna sykelig overvekt er det kanskje på tide å dra fram målebånd i tillegg, bare for å være sikker. Og ok, folk er forskjellige, noen synes man er syltynn om man kan se antydning til skjelett, med de fleste (også historisk) anser det som normalvekt. Ta en hund som eksempel, kjenner du ikke godt hundens ribben når du klapper den er den faktisk betydelig overvektig (i de fleste raser). Hva man foretrekker av utseende selv, er ikke nødvendigvis riktig i forhold til helsen. Der er bmi helt klart en bedre rettesnor, særlig sammen med midjemål. Og vi høye kan nok ofte se slankere ut en noen som er lave, selv med midje på 80 cm. Til tross for dette betyr dette for oss at det er i kubikk mer visceral fett.... Så kanskje vi for helsen sin del burde vært slankere enn våre korte søstre. Alt i alt, øye som ser kontra faktiske skalaer. 

Anonymkode: 633d1...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at det er øyet som ser, jeg har bmi på 16,5 og får høre at jeg ser normalvektig ut

Anonymkode: 04688...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk jeg snakker med tror ikke meg når jeg sier jeg er 75 kilo. Jeg forteller dem at jeg skal ned 15 kilo til (er gbp-op) blir de sjokka. De mener jeg er tynn nok og skjønner ikke hvor de 15kiloene er.

 Jeg bruker som sagt m og s i klær, og har faktisk noen klær frå barneavdelingen på Lindex. 

Om du vil tro meg eller tenker jeg er feit med bmi på 29 er ravende likegyldig for meg. Jeg svarte på spørsmålet. 

Og til deg som kommenterte muskler; jeg har mye muskler og spiser over 100 g protein hver dag. 

Anonymkode: f118d...592

Du er hva da, slankeoperert? Det er ikke rart at verken du eller andre synes du er tynn, selv med 29 i BMI i tilfelle. Da har man jo et annet sammenligningsgrunnlag fra tidligere av! 

Anonymkode: c8b3e...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Du veier 15 kilo mer enn meg som er like høy (jeg er lubben og bruker str M). Synes du helt alvorlig du er tynn? Med 29 i BMI... 

Anonymkode: c8b3e...84b

Jeg veier 85 kilo med en BMI på 30,1 på dette bildet. 

 

Veier nøyaktig det samme nå, men etter et sengeliggende svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og mye tid på sykehus med dårlig næring så har jeg ikke en muskel igjen og er overvektig. 

 

Sier ikke jeg er tynn på bildet, men det er definitivt stor forskjell på min tidligere trente kropp og min nåværende utrente kropp. 

 

Ikke helt usannsynlig altså. 

PSX_20200207_172643.jpg

Anonymkode: e82e9...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...