Gå til innhold

Befolkningen ønsker ikke bomstasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele befolkningen er avhengig av veiene, bussene, syklistene, varetransporten og bilene. Hvorfor kan ikke bare busspassasjerene betale? Bussene er de som sliter aller mest på veiene, og spesielt i tettbygde strøk, der vi ikke vil ha denne trafikken.

Anonymkode: cdfce...72e

Enig. At el biler skal få fordeler, gir jo ingen mening. Det er jo der alle reagerer, at el bil som er like stor og like tung skal få bedre vilkår bidrar til en urettferdig verden. Men i seg selv er bompenger en usosial metode å voldta bilister på, ja, riktignok ikke alle bilister. Det er på tide at den unormale ordningen rett og slett bare kastet vekk fra hele regnestykket også kommer staten og regjering på lag med befolkningen, og verdsetter befolkningen sin mer.

Anonymkode: 7c608...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.2.2020 den 6.07, AnonymBruker skrev:

Naboen har ikke plass til mine tvillinger og sine to barn i bilen, de færreste biler har plass til 4 barneseter.

Skal alle flytte til byen mener du? Vi har gode jobber innen helse og industri og kan få jobb nesten hvor som helst, men vi ønsker ikke å bo i en liten leilighet i byen når vi kan ha hus 20min utenfor sentrum med frisk luft, hage og skog.

Eller bør vi bruke 2 timer til jobb på elsykkel med henger for å få barna i barnehagen? Dere som mener det skal være så dyrt å forurense/kjøre bil bør få en reality check, vi som mange andre barnefamilier betaler dyrt for bom og er helt avhengig av bilen. Tid brukt på sykler og håpløse busser er tid vi ikke får brukt på ungene. Heldigvis har vi råd, men synes det er veldig synd for de som ikke har det. 

Anonymkode: 8c296...fed

Jeg mente at dere kan kjøre sammen fra barnehagen etter ungene er levert. Jeg mener ikke at alle skal flytte til byen. Jeg tror Norge er best med f.eks. mange bønder. Jeg bor på landet og kjører derfor stort sett ikke gjennom bom. Jeg skjønner veldig godt folk som ønsker å bo landlig. Men om du kan få jobb omtrent hvor som helst, kan du vel få jobb utenfor bomringen? Eller i det minste barnehage? Så kan du parkere bilen etter du har levert i barnehage? Men egentlig tror jeg ikke du trenger å bytte barnehage om du har råd til bom, for det krever ganske mye av ungene og, men neste familie som bor landlig, kan ha barnehage utenfor bomringen og ta kollektivt eller samkjøre til jobb. Da ville det også blitt friskere luft i byen. Dersom du har barnehage ved jobb, kan du reise sammen med ungene, og får brukt tid med dem. Da vi bodde i Oslo tok vi t-bane med eldste til barnehage, og det var en hyggelig tid der vi pratet mye. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. At el biler skal få fordeler, gir jo ingen mening. Det er jo der alle reagerer, at el bil som er like stor og like tung skal få bedre vilkår bidrar til en urettferdig verden. Men i seg selv er bompenger en usosial metode å voldta bilister på, ja, riktignok ikke alle bilister. Det er på tide at den unormale ordningen rett og slett bare kastet vekk fra hele regnestykket også kommer staten og regjering på lag med befolkningen, og verdsetter befolkningen sin mer.

Anonymkode: 7c608...3aa

Elbiler får ikke fordeler fordi de ikke bruker veien eller fordi de ikke produserer svevestøv, men fordi det er en mer miljøvennlig teknologi som gir mindre lokal luftforurensning og god forskning som igjen kan føre til enda mer miljøvennlige biler, og derfor ønsker man at flere skal kjøpe elbil. Flere kjøper den bilen som er billigst å ha, så dermed kan man få folk som ikke nødvendigvis invisterer i miljøvennlig teknologi til også å kjøpe elbil. 

Anonymkode: 24192...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote
  On 2/11/2020 at 6:07 AM, AnonymBruker said:

Naboen har ikke plass til mine tvillinger og sine to barn i bilen, de færreste biler har plass til 4 barneseter.

Skal alle flytte til byen mener du? Vi har gode jobber innen helse og industri og kan få jobb nesten hvor som helst, men vi ønsker ikke å bo i en liten leilighet i byen når vi kan ha hus 20min utenfor sentrum med frisk luft, hage og skog.

Eller bør vi bruke 2 timer til jobb på elsykkel med henger for å få barna i barnehagen? Dere som mener det skal være så dyrt å forurense/kjøre bil bør få en reality check, vi som mange andre barnefamilier betaler dyrt for bom og er helt avhengig av bilen. Tid brukt på sykler og håpløse busser er tid vi ikke får brukt på ungene. Heldigvis har vi råd, men synes det er veldig synd for de som ikke har det. 

Anonymkode: 8c296...fed

Jeg mente at dere kan kjøre sammen fra barnehagen etter ungene er levert. Jeg mener ikke at alle skal flytte til byen. Jeg tror Norge er best med f.eks. mange bønder. Jeg bor på landet og kjører derfor stort sett ikke gjennom bom. Jeg skjønner veldig godt folk som ønsker å bo landlig. Men om du kan få jobb omtrent hvor som helst, kan du vel få jobb utenfor bomringen? Eller i det minste barnehage? Så kan du parkere bilen etter du har levert i barnehage? Men egentlig tror jeg ikke du trenger å bytte barnehage om du har råd til bom, for det krever ganske mye av ungene og, men neste familie som bor landlig, kan ha barnehage utenfor bomringen og ta kollektivt eller samkjøre til jobb.

Det kan vi ikke da vi ikke jobber samme sted, uten bil blir du da helt avhengig av andre og at alt alltid må klaffe-det er de fleste helt uinteressert i. Parkere bilen utenfor barnehagen og så ta kollektivt er bortkastet tid og dyrere enn å bruke bilen selv om det er bom. Kommer aldri til å ikke ha bil, må ha den friheten for å få hverdagen til å gå opp, men fint om de kan lage vei med bedre kvalitet og slutte å bruke penger på tull som dyre toalett og slikt noe.

Anonymkode: 8c296...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...