Gå til innhold

Befolkningen ønsker ikke bomstasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i trondheim, kjøpte meg bil da metrobussen kom - helt håpløse ruter, dyrt og tar for mye tid. Bruker 15-20 min til jobb nå i rush istedetfor 1 1/2-2 timer med buss med 2 bytter. 

Betaler gjerne bompenger, men synes de skal brukes på vei, gang/sykkelsti, ferger o.l - det som direkte gjør det enklere, raskere og tryggere å komme frem med bil.

Anonymkode: 8c296...fed

Vi går for et bomfritt Norge. Det er nok nå. 

Anonymkode: 7c608...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, AnonymBruker said:

Neida, og jeg ønsker egentlig ikke å betale kr 20 for å kjøre buss 3 - 4 stopp, men jeg godtar at slik er det. Uten inntekter, ingen nye veier, flere bussavganger, skoler, sykehus osv osv. 

Anonymkode: c12f0...338

20 kronasjer for 3-4 stopp er billig. Her koster det det dobbelte for ett stopp.

Anonymkode: 7967c...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompenger: De som bruker veien betaler.

Veldig rettferdig. De 2-3 gangene i året jeg kjører bil betaler jeg bompenger med glede.

Anonymkode: 0c848...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De "andre" som ikke er bilister er også avhengig av veier, selv de mest innbitte MDG`ere som aldri har vært utenfor oslogryta trenger biler og samferdsel selv om de ikke kjører bil selv.

Anonymkode: c86c1...8e6

Lastebilen som frakter melk til min nærbutikk betaler bompenger og legger det på regninga for transporten som til slutt blir lagt på prisen på melken jeg kjøper i butikken. En lastebil har vel plass til ca 20.000 liter melk, så om lastebilen betaler 100 kroner i bompenger vil det utgjøre 0,5 øre per liter melk jeg kjøper i butikken.

Hvis bompengene blir doblet og prisen på melk går opp med et halvt øre til så tror jeg at jeg skal klare det også :)

 

Anonymkode: 0c848...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lastebilen som frakter melk til min nærbutikk betaler bompenger og legger det på regninga for transporten som til slutt blir lagt på prisen på melken jeg kjøper i butikken. En lastebil har vel plass til ca 20.000 liter melk, så om lastebilen betaler 100 kroner i bompenger vil det utgjøre 0,5 øre per liter melk jeg kjøper i butikken.

Hvis bompengene blir doblet og prisen på melk går opp med et halvt øre til så tror jeg at jeg skal klare det også :)

 

Anonymkode: 0c848...27d

jobber du en dag i uken?

Anonymkode: 7c608...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jobber du en dag i uken?

Anonymkode: 7c608...3aa

Det spiller ingen rolle hvor mye kjøperen jobber. Poenget var å regne ut hvor mye dyrere hver liter melk ble. 

Ellers er jeg enda en som ønsker bompenger. Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor veier i Norge er dyrere enn i de fleste andre land (inkludert Sverige) og jeg betaler avgifter med glede. Jeg synes det bør være dyrt å forurense, og om du ikke har råd til å betale bom, kan du flytte, bytte jobb, kjøre med naboen fra barnehagen, eller parkere på en innfartsparkering og ta kollektivt resten. Elsykkel er også en god mulighet nå. 

Anonymkode: 24192...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lastebilen som frakter melk til min nærbutikk betaler bompenger og legger det på regninga for transporten som til slutt blir lagt på prisen på melken jeg kjøper i butikken. En lastebil har vel plass til ca 20.000 liter melk, så om lastebilen betaler 100 kroner i bompenger vil det utgjøre 0,5 øre per liter melk jeg kjøper i butikken.

Hvis bompengene blir doblet og prisen på melk går opp med et halvt øre til så tror jeg at jeg skal klare det også :)

 

Anonymkode: 0c848...27d

Njæh. En treakslet lastebil laster kanskje 13.000 liter melk, men burene veier også, så kan ikke burene stables i høyden. Så det blir nok mer påslag enn et halvt øre pr liter. 
100 kr i bom var billig, det koster vel mye mer om melken skal leveres i Oslo. 
 

Nyttetransport burde vært fritatt så lenge de har transportløyve. Er vel ikke en kjeft som tar ut løyve for å kjøre matpakken sin til jobben, for å parkere en lastebil er jo tilnærmet umulig, det er jo ikke plasser igjen og de går ikke inn i parkeringshus. 
Hilsen yrkessjåfør 

Anonymkode: 9d4b0...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Njæh. En treakslet lastebil laster kanskje 13.000 liter melk, men burene veier også, så kan ikke burene stables i høyden. Så det blir nok mer påslag enn et halvt øre pr liter. 
100 kr i bom var billig, det koster vel mye mer om melken skal leveres i Oslo. 
 

Nyttetransport burde vært fritatt så lenge de har transportløyve. Er vel ikke en kjeft som tar ut løyve for å kjøre matpakken sin til jobben, for å parkere en lastebil er jo tilnærmet umulig, det er jo ikke plasser igjen og de går ikke inn i parkeringshus. 
Hilsen yrkessjåfør 

Anonymkode: 9d4b0...a74

Om det så blir 5 øre per liter melk i bomutgifter synes jeg det er helt greit å betale det :)

Nyttetransport viderefakturerer bomutgiftene sine til kunden, ikke noe synd på dem. 

Anonymkode: 0c848...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det så blir 5 øre per liter melk i bomutgifter synes jeg det er helt greit å betale det :)

Nyttetransport viderefakturerer bomutgiftene sine til kunden, ikke noe synd på dem. 

Anonymkode: 0c848...27d

Ikke alle har tatt det med i anbudene sine, det taper de stort på. 

Anonymkode: 9d4b0...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke alle har tatt det med i anbudene sine, det taper de stort på. 

Anonymkode: 9d4b0...a74

Så får de oppjustere anbudene da. 

Anonymkode: 7967c...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ellers er jeg enda en som ønsker bompenger. Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor veier i Norge er dyrere enn i de fleste andre land (inkludert Sverige) og jeg betaler avgifter med glede. Jeg synes det bør være dyrt å forurense, og om du ikke har råd til å betale bom, kan du flytte, bytte jobb, kjøre med naboen fra barnehagen, eller parkere på en innfartsparkering og ta kollektivt resten. Elsykkel er også en god mulighet nå. 

Naboen har ikke plass til mine tvillinger og sine to barn i bilen, de færreste biler har plass til 4 barneseter.

Skal alle flytte til byen mener du? Vi har gode jobber innen helse og industri og kan få jobb nesten hvor som helst, men vi ønsker ikke å bo i en liten leilighet i byen når vi kan ha hus 20min utenfor sentrum med frisk luft, hage og skog.

Eller bør vi bruke 2 timer til jobb på elsykkel med henger for å få barna i barnehagen? Dere som mener det skal være så dyrt å forurense/kjøre bil bør få en reality check, vi som mange andre barnefamilier betaler dyrt for bom og er helt avhengig av bilen. Tid brukt på sykler og håpløse busser er tid vi ikke får brukt på ungene. Heldigvis har vi råd, men synes det er veldig synd for de som ikke har det. 

Anonymkode: 8c296...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å betale for bom jeg. Det oppfordrer folk til å ta kollektivt, og til å bosette seg i nærheten av arbeidsplassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har tatt det med i anbudene sine, det taper de stort på. 

Anonymkode: 9d4b0...a74

Hvis noen ikke kan å regne, så blir det litt for dumt å skylde på bompenger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Allikevel skal det bygges nye veier? Er det ingen som kan sende regjeringen på studietur til Finland og Sverige? Har Norge ikke forstått det er nok nå? 

Bevegelsesfriheten blir hindret av store engangs summer som skal påføres bilister. 

Dem som bruker bomstasjon som argument for mindre bil passeringer er dobbelmoralske og driver en villedende politikk. 

Anonymkode: 7c608...3aa

Befolkningen er i stor grad mot å betale skatt også. Vi kan ikke slutte å ta inn skatt av den grunn.

Det paradoksale med all gnålingen mot bompenger, er at en del av de som roper høyest, er de som vil måtte betale mest dersom pengene skulle tas inn på annen måte.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører gjennom bomringen hver dag, og har ingenting i mot å betale. 

Det er jo jeg som bruker veien, så selvfølgelig skal jeg betale for den. Jeg satt også stor pris på at de innførte rushtidavgift, gjør at det er mindre biler og mindre kø da jeg ønsker å kjøre.

Så de må gjerne sette opp prisene videre. 

Anonymkode: 8edc6...cde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her i tråden som gledelig går på kne med ræva i været og inviterer politikerne til å rævkjøre dem. Ufattelig trist.

Anonymkode: d7596...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her i tråden som gledelig går på kne med ræva i været og inviterer politikerne til å rævkjøre dem. Ufattelig trist.

Anonymkode: d7596...638

Hvor er rettferdigheten i at personer som ikke bruker tjenestene en gang skal betale? Mener du alt skal dekkes gjennom indirekte skatter, det vil si at alle betaler likt, også de som ikke kjører bil? Eller mener du det bør være dårligere veier? 

Anonymkode: 8edc6...cde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Bompenger: De som bruker veien betaler.

Veldig rettferdig. De 2-3 gangene i året jeg kjører bil betaler jeg bompenger med glede.

Anonymkode: 0c848...27d

Så er det jo bare det at bompengene ikke går til vei, men til alt annet.

Veldig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Befolkingen? Bilistene, mener du vel. Bilistene vil at andre skal spleise på veier som de bruker.

Anonymkode: e34dc...1cc

Hele befolkningen er avhengig av veiene, bussene, syklistene, varetransporten og bilene. Hvorfor kan ikke bare busspassasjerene betale? Bussene er de som sliter aller mest på veiene, og spesielt i tettbygde strøk, der vi ikke vil ha denne trafikken.

Anonymkode: cdfce...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Dem som bruker bomstasjon som argument for mindre bil passeringer er dobbelmoralske og driver en villedende politikk. 

Først måtte bommene opp for at fattignorge skulle ha råd til ny vei, så skal bommene opp for at folk ikke skal ha råd til å kjøre så mye bil. Snart står bommene der for at vi skal ha penger til gamle og syke. Alt er en stor bløff. Som vi finner oss i, fordi vi lever i et politisk tyranni. Ikke kall det et demokrati i hvert fall. Folk vil ikke ha dette.

Anonymkode: cdfce...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...