Gå til innhold

"Kjøpte gave" til tredje date, sjokkerende pris.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er mer creepy at han kjøper gaver så tidlig enn at gaven var billig.

Man kjøper ikke gaver så tidlig. Folk er så rare! Hva slags freak er han hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! 

Jeg fikk en liten figur til max 20 kroner fra lekebutikken på fjerde date en gang. Det var Snoopy med tennisrackert fordi vi hadde snakket om hva vi drev med som hobby i oppveksten og jeg drev med tennis som jeg sa jeg savnet. Han hadde vært på lekebutikken med niesen sin, så den og tenkte på MEG. Kjempekoselig! Den kunne kostet 1 krone eller vært en kindereggleke for alt jeg brydde meg, det er omtanken til meg som teller. 

Men når noen kjøper inn noe som liksom skal være smigrende men har kjøpt det inn til hvem som helst, skryter av det som det er noe unikt og at han er så flott og spesiell som skal gi dette, og det ender opp med å være noe tankeløst som ikke engang er kjøpt med meg i tankene, ja da er det smålig og flaut enten den koster 20 eller 2000 kroner. Men ordentlig ille om den koster 20 da og han tror han er stor-kar. Dette er en type som kjøper sånn upersonlig håndkremgavesett på apoteket til 149 kr til julegave og syns det får holde. 

Anonymkode: fb019...65a

Ja men nettopp.. det er akkurat det jeg snakker om.. leketøyet er PERFEKT. for DET fortjener sin pris på 20 kr pluss minus. Nettopp fordi denne gaven er et resultat av noe informasjon han har lært om deg i forkant, en sport du liker å gjøre, og dermed får du en søt dings som holder tennisen osv.. helt perfekt. skulle ønske det heller var noe ala det. 

Men et smykke... ditt andre avsnitt akkurat der.. er helt enig dessverre :// Det fæle og er at om jeg en gang sier "takk for du spør" eller "takk ha en fin dag du også" så sier han faktisk "bare hyggelig". Altså å si "bare hyggelig" hele tiden for sånne småting man ikke behøver å si bare hyggelig for blir bare for teit.. bare et ekstra eksempel.. 

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eh.. vi er ikke sammen. :P

Anonymkode: cd36c...849

Desto større grunn til å kjøpe billig gaver da😏

Anonymkode: 489ef...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du, frøken sherlock holmes, har funnet et smykke på Ebay som likner helt på smykket du fikk, betyr vel for pokker ikke at han har kjøpt det på Ebay.

 

skam deg, dette er samme logikk som brukes når kvinnelig intuisjon beskrives som 99,7 riktig til enhver tid.

Anonymkode: 8f272...3ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Desto større grunn til å kjøpe billig gaver da😏

Anonymkode: 489ef...12d

ja - men ikke smykke da det sender feil signaler. enten så satser man riktig eller så lar man være.

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, loveli skrev:

Jeg synes det er mer creepy at han kjøper gaver så tidlig enn at gaven var billig.

Man kjøper ikke gaver så tidlig. Folk er så rare! Hva slags freak er han hadde jeg tenkt.

Er å gi gave en dealbreaker nå?🙈 

Uansett hva menn gjør, så blir kvinner aldri fornøyd. 

Anonymkode: 489ef...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det at du, frøken sherlock holmes, har funnet et smykke på Ebay som likner helt på smykket du fikk, betyr vel for pokker ikke at han har kjøpt det på Ebay.

 

skam deg, dette er samme logikk som brukes når kvinnelig intuisjon beskrives som 99,7 riktig til enhver tid.

Anonymkode: 8f272...3ab

Skjerp deg selv, kjære vene.. les gjennom hva andre har sagt her nøye... ;) Frøken Sherlock Holmes ja.. Takk! ;) Han er kjent for å kjøpe ting på Ebay, så ta det helt rolig.. ;) Gaven likner ikke - det er DERIFRA den ble kjøpt. 

Ta deg en bolle. ;)

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja - men ikke smykke da det sender feil signaler. enten så satser man riktig eller så lar man være.

Anonymkode: cd36c...849

Hvilke feil signal sender en når man er gavmild??? Ærlig talt, jeg syns det er flau å være kvinne til tider altså. Alt skal tolkes og analyseres. 
 

Hvorfor ikke ta ting som det er?

Anonymkode: 489ef...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg selv, kjære vene.. les gjennom hva andre har sagt her nøye... ;) Frøken Sherlock Holmes ja.. Takk! ;) Han er kjent for å kjøpe ting på Ebay, så ta det helt rolig.. ;) Gaven likner ikke - det er DERIFRA den ble kjøpt. 

Ta deg en bolle. ;)

Anonymkode: cd36c...849

Hvem vet at den er derifra ? Ebay er fullt av kopierte ting av velrenomerte leverandører av kvalitetsvarer.

Damer overtenker, overanalyserer og sørger for at menn går lei av de, tragisk

Ta smykket til en gullsmed og få det taksert!!!

Anonymkode: 8f272...3ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er å gi gave en dealbreaker nå?🙈 

Uansett hva menn gjør, så blir kvinner aldri fornøyd. 

Anonymkode: 489ef...12d

Eh ja??

Det viser lite sosial intelligens å gi gave så tidlig. Og en sånn type gave gjør det hele tusen ganger verre. Hvorfor ikke bare være normal? En mann som tror han kan kjøpe en kvinnes hjerte... nei takk! Vil ikke ha sånn mann.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
21 minutter siden, loveli skrev:

Eh ja??

Det viser lute sosial intelligens å gi gave så tidlig. Hvorfor ikke bare være normal? En mann som tror han kan kjøpe en kvinnes hjerte... nei takk! Vil ikke ha sånn mann.

... kvinnes hjerte, kjøpes på 2. date - unnskyld 3. date da han glemte betalingsmiddelet på 2. date, for kr 22 - men vi later som det er verdt 20-30 ganger så mye. Billigsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hele tiden hørt at det er tanken som teller men tydeligvis ikke for TS for henne teller prisen. 

Anonymkode: 4cbbc...bf2

Hele greia her er jo at det ikke lå noe personlig tanke om mottaker bak. Den er kjøpt for tre måneder siden til hvem som helst, ikke til ts.

Dessuten bør menn lære seg at å kjøpe gave er ikke så heltedådig at de trenger å skryte av det flere dates før de gir den. Hvertfall ikke når det handler om 20 kr. Hadde han kjøpt en leilighet til henne så.. 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet at den er derifra ? Ebay er fullt av kopierte ting av velrenomerte leverandører av kvalitetsvarer.

Damer overtenker, overanalyserer og sørger for at menn går lei av de, tragisk

Ta smykket til en gullsmed og få det taksert!!!

Anonymkode: 8f272...3ab

Hvorfor? Ingen skikkelige damer vil ha gaver på 3. date av denne typen. Ta mannen hjem til moren hans og be hun lære han folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er å gi gave en dealbreaker nå?🙈 

Uansett hva menn gjør, så blir kvinner aldri fornøyd. 

Anonymkode: 489ef...12d

Nei det er ikke å gi gave som er galt her. Les tråden på nytt igjen :)

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke feil signal sender en når man er gavmild??? Ærlig talt, jeg syns det er flau å være kvinne til tider altså. Alt skal tolkes og analyseres. 
 

Hvorfor ikke ta ting som det er?

Anonymkode: 489ef...12d

Man er ikke gavmild når man gir en gave som er feil for anledningen. Ønsker man seg damer man kan kjøpe på denne måten bør man forsikre seg om at det er godt mottatt før man legger gaven på bordet. Jeg hadde som sagt takket nei til gaven og mannen da det blir helt feil signal for meg at en mann skal dra på med smykker til en person han knapt nok kjenner. Smykker er personlige gaver som den som mottar skal bære på seg. Det vil si at det er en gave som signaliserer noe langt mer enn et gryende forhold i datingfasen tilsier. Det er fast forward til langt inn i forholdet og en spesiell anledning i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

... kvinnes hjerte, kjøpes på 2. date - unnskyld 3. date da han glemte betalingsmiddelet på 2. date, for kr 22 - men vi later som det er verdt 20-30 ganger så mye. Billigsalg.

Mhm... Han vet å få kvinnen til å føle seg spesiell og sett og hørt for den hun er når han kjøper et smykke han kunne gitt til hvem som helst når som helst.

Kanskje aller helst søstra på 11 år... for 2 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Man er ikke gavmild når man gir en gave som er feil for anledningen. Ønsker man seg damer man kan kjøpe på denne måten bør man forsikre seg om at det er godt mottatt før man legger gaven på bordet. Jeg hadde som sagt takket nei til gaven og mannen da det blir helt feil signal for meg at en mann skal dra på med smykker til en person han knapt nok kjenner. Smykker er personlige gaver som den som mottar skal bære på seg. Det vil si at det er en gave som signaliserer noe langt mer enn et gryende forhold i datingfasen tilsier. Det er fast forward til langt inn i forholdet og en spesiell anledning i mine øyne.

Jeg er helt enig.. akkurat det.. kjenner jeg ble oppriktig oppgitt nå.. mer enn jeg var i utgangspunktet.. 

Til og med da jeg så den , la jeg den i vesken, og glemte at jeg liksom fikk den. Så det var han som utover kvelden foreslo om han skulle sette den på meg :P vanligvis når en kvinne virkelig liker noe så vil hun ha hjelp til å få den satt på med en gang... :P Det er synd at han er en sånn kar med så lav sosial intelligens.. jeg sørger alltid for å være hyggelig og imøtekommende mot servitører osv, men han selv gjør ikke minste innsats med dem og andre folk rundt seg å vise at han er en hyggelig kunde å ha...

Er jo klart at man får et større inntrykk av hvordan en person er når man ser dem i interaksjon med andre mennesker... ble ikke særlig imponert dessverre.. 

Til og med under andre date.. hvor vi spiste et nytt og spennende veganmåltid på Fridays.. så han at han kanskje var i ferd med å bli forsinket til sin jobb, og etter både hovedrett og dessert sa han at "jeg tror jeg må ta taxi" og jeg tenkte "hell no om du har tenkt å slippe unna betalingen her og la meg ta det.." men jeg sa heller, nei du får ta trikken - ikke kast bort penger på taxi, bare ring sjefen og si at du blir litt forsinket. Og han ble ikke mer enn 5 min forsinket, så det gikk fint.. 

Om hvem som skal betale på 2 date får være opptil hver enkelt å mene hva de vil om, men jeg synes at mannen skal insistere på å spandere.. latterligste øyeblikk når han ber om regningen, ser han meg ta frem mobilen, så sier han "nei - ikke tenk på det, jeg tar det" (Altså jeg tok frem mobilen for å sjekke klokken for deg, jeg tok ikke opp lommeboken.." 

Han lot meg spandere den ene aktiviteten på 3 date da.. smålig. Og jeg foreslo fordi jeg føler meg tross alt ukomfortablet å bli spandert for på alt - og spesielt med denne tanken på at smykket kanskje var litt høy i verdi... pytt pytt. 

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Kina får du kjøpt all verdens antikke smykker. Perfekt kopiert, men ikke av det edelmetallet som står stemplet på. Ikke med det mestermerket et gitt smykke skal ha.

Kort oppsummert: Ikke engang fra Kina får du kjøpt ekte sterlingsølv for 22 kroner som anheng m/kjede.

Anonymkode: d022e...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.. akkurat det.. kjenner jeg ble oppriktig oppgitt nå.. mer enn jeg var i utgangspunktet.. 

Til og med da jeg så den , la jeg den i vesken, og glemte at jeg liksom fikk den. Så det var han som utover kvelden foreslo om han skulle sette den på meg :P vanligvis når en kvinne virkelig liker noe så vil hun ha hjelp til å få den satt på med en gang... :P Det er synd at han er en sånn kar med så lav sosial intelligens.. jeg sørger alltid for å være hyggelig og imøtekommende mot servitører osv, men han selv gjør ikke minste innsats med dem og andre folk rundt seg å vise at han er en hyggelig kunde å ha...

Er jo klart at man får et større inntrykk av hvordan en person er når man ser dem i interaksjon med andre mennesker... ble ikke særlig imponert dessverre.. 

Til og med under andre date.. hvor vi spiste et nytt og spennende veganmåltid på Fridays.. så han at han kanskje var i ferd med å bli forsinket til sin jobb, og etter både hovedrett og dessert sa han at "jeg tror jeg må ta taxi" og jeg tenkte "hell no om du har tenkt å slippe unna betalingen her og la meg ta det.." men jeg sa heller, nei du får ta trikken - ikke kast bort penger på taxi, bare ring sjefen og si at du blir litt forsinket. Og han ble ikke mer enn 5 min forsinket, så det gikk fint.. 

Om hvem som skal betale på 2 date får være opptil hver enkelt å mene hva de vil om, men jeg synes at mannen skal insistere på å spandere.. latterligste øyeblikk når han ber om regningen, ser han meg ta frem mobilen, så sier han "nei - ikke tenk på det, jeg tar det" (Altså jeg tok frem mobilen for å sjekke klokken for deg, jeg tok ikke opp lommeboken.." 

Han lot meg spandere den ene aktiviteten på 3 date da.. smålig. Og jeg foreslo fordi jeg føler meg tross alt ukomfortablet å bli spandert for på alt - og spesielt med denne tanken på at smykket kanskje var litt høy i verdi... pytt pytt. 

Anonymkode: cd36c...849

Han vet ikke om du skal sjekke klokka eller hva, så dén kan du ikke ta han for. Herlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet han i å ta opp veldig interessante samtaleemner men han tok ikke hintet i å stille tilleggspørsmål til tema for å vite mer.. 

Jeg skulle ønske han var en som stilte litt flere spørsmål om meg som person, hva mine interesser er osv, istedet for å bare snakke om det jævla corona viruset som er ute å går hahaha .. :P ... 

Han snakker derimot for mye om hva han har oppnådd og hva han har planer om å få til, og med dette kunne ha råd til å kjøpe bolig og bil. Han tror det er det som jenter vil ha, men for meg er ikke dette alt.. alt handler om personen du bor sammen med, det kommer først.

Og det er klart at man får jo alltid sommerfugler i magen når han holder rundt deg og stryker deg i armen og langs ryggen.. når han har høyden etc.. men personligheten derimot, er ikke så begeistret.. 😕

Er det for tidlig av meg å ha en negativ holdning til dette..? 

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...