Gå til innhold

"Kjøpte gave" til tredje date, sjokkerende pris.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. nei nei.. ikke tenk sjokkerende høy pris.. dessverre :P 

Kort fortalt beskrivelse:

Vi ble kjent via sosiale medier. Vi har kun møttes 2 ganger. Han sa allerede etter denne andre daten at han glemte å gi meg gaven han hadde kjøpt. "Hva slags type gave?" tenkte jeg. Altfor tidlig! Kjenner ikke hverandre godt nok osv. Hva kunne han possibly ha kjøpt? Hyggelig gest uansett. Så skulle vi møtes 3 gang; og igjen sier han i forkant at han har med gaven. (Altså, du overrasker jenta med eventuell gave, du sier det ikke hele tiden at du har kjøpt, du har kjøpt :P ..) 

Så da vi møttes denne gangen begynte vi å spasere litt, og han ga den til meg pretty much med en gang, og det var faktisk et nydelig 925 Sølvskjede; amulett av hjerte. Både hjertet og kjeden var 925 sølv, og den var faktisk utrolig fin og pen på. "Skriker sølv" for å si det sånn.  Vi dro dermed og spilte bowling og han tok den på meg. Videre så han at neglene mine var kortklipte hehe, og han tulla med at han skulle skaffe meg neglelakk som lyser om natten... "eh.. det er ikke helt min stil" tenkte jeg da :P så jeg sa "hvor er det du får tak i sånne ting?:P" Og da sa han "ebay".. 

Så da jeg kom hjem gjorde jeg et søk på ebay og søkte på halskjedet jeg hadde fått. Og jeg fant den. prikklik. Pris? 22 kroner, fra China. 

Altså.. av tidligere gutter jeg har datet har jeg fått smykker fra ordentlige smykkebutikker i Norge.. tipper at dette kjedet har han hatt liggende klart i skuffen lenge til neste person han møter.. så jeg ble skuffa.. jeg er absolutt ikke en golddigger men jeg hadde latt være å gi noe så billig i gave .. 

Jeg har gitt denne karen en sjanse fordi vi er ute etter det samme, vi begge ønsker å gifte oss og stifte familie på sikt, og han er veldig seriøs om dette. 

Men så spør jeg dere, hvordan bør jeg forholde meg til dette? Vil dette sette standarden på typer gaver han gir meg fremover? Gaver fra Ebay ..?! Eller skal jeg bare se på det som en ren, hyggelig gest som han gjorde såppass tidlig i prosessen, og "tanken teller" i dette tilfellet? 

 

Anonymkode: cd36c...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du liker han ikke. Imponerende at du vil gå med en sølvskjede da.

Anonymkode: 83d69...330

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hvem faen googler etter smykker de har fått eller sjekker om de ligger til salgs på ebay? 

Anonymkode: e5bd0...2e1

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var når du så prisen at gaven ble "feil"? 

 

Ærlig talt, dette betyr ingenting for fremtiden. Det er bare tredje date. Hadde du forventet et dyrt smykke allerede nå er han kanskje feil person for deg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven spiller da ingen rolle, men i og med at leveringstiden på ting fra Kina er såpass lang så kjøpte han nok dette lenge før dere begynte å date. Kanskje hadde han en annen i tankene, kanskje «stiller han forberedt» og har kjøpt det i tilfelle han treffer noen (evt. har han skuffen full 😛

Men hvis kjedet faktisk er av 925 sterling sølv, så er han jo egentlig ganske fornuftig som kjøper et billig på nett fremfor å betale mye mer i smykkebutikk ? 

Anonymkode: 10620...4bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha så flaut! En søt gest, men åpenbart at det er noe ræl han har hatt liggende i skuffen og bare ventet på å få "æren av å gi" hehe.  Tanken er veldig søt, men det at han gjør det til en så stor greie tyder på at dette er nivået hans ja.. 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg faktisk Ts, og ikke fordi jeg er kravstor, for jeg ønsker heller ingen gave enn ræl. Han burde enten ikke kjøpt noe, eller så kunne han gitt en boks melkehjerter eller noe, siden den er den prisklassen han opererer i. Jeg hadde forresten blitt veldig glad for en boks melkehjerter. 

Anonymkode: 08fe7...a6c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar ting å gjøre. Han må ha bestilt den på forhånd, for slike ting på eBay tar ofte 3 måneder på å komme. Kleint at han hadde en sånn gave liggende til neste anledning. Nei, dette kunne han spart seg. 

Anonymkode: 09be3...e2c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Hvem faen googler etter smykker de har fått eller sjekker om de ligger til salgs på ebay? 

Anonymkode: e5bd0...2e1

Jeg har også gjort det, men det var fordi jeg visste jeg hadde sett det der før. 

Har sjekket på Bjørklund etter prisen en annen gang og. Ikke fordi jeg er golddigger eller det har noe å si om det kostet 395 eller 4500, men for nysgjerrighetens skyld så man vet hva det er. Det ville menn gjort om de fikk en bil eller sykkel også det. 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dere er to mennesker som møtes for å finne ut om dere passer sammen, har en fin connection, eventuelt gå videre til å forplikte dere til hverandre, dele livet og hverdagen sammen og starte en familie sammen.

Og du driver å googler en gave du har fått, og lurer på om du skal droppe han fordi du ikke likte prisen på gaven?

Check yourself.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Innlegget over- hvis du vil gi en liten gest, så gi melkehjerter eller blomster e.l.  🙂 som noen skriver over, at det var når prisen kom frem at det ble feil, så skriver jo ts at det var merkelig å gi gave så tidlig i utgangspunktet. Ting fra ebay kan være både kjekt og morsomt det, er jo noen praktiske ting der og, men gir man smykker og slike gaver kan man vertfall kjøpe det spesielt til personen, og kanskje spytte i et par hundrelapper 😅

Anonymkode: a01c0...b21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så spør jeg dere, hvordan bør jeg forholde meg til dette? Vil dette sette standarden på typer gaver han gir meg fremover? Gaver fra Ebay ..?! Eller skal jeg bare se på det som en ren, hyggelig gest som han gjorde såppass tidlig i prosessen, og "tanken teller" i dette tilfellet? 

Du burde spart deg å sjekke prisen på gaven. Og når du i tillegg er redd for at dette setter standarden for videre gaver, ja, da tror jeg du kanskje bør se etter noen andre. For hans skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis man skal gi en gave til kr 22,- så er melkehjerter eller lignende stilen.

Hvis man skal gi en gave som ser ut som den er dyr, bør den være "dyr" også, ellers feiler man rett og slett fordi gaven gir inntrykk av å være noe den ikke er. For eksempel synes jeg et sølvkjede med annheng, uansett pris er feil på 2. eller 3. date. På disse datene er det søtt med en eske melkehjerter fordi det er uforpliktende men viser omtanke. Et smykke er et annet signal enn en eske med sjokolader.

Derfor er denne gaven feil på veldig mange nivåer. Jeg hadde ikke tatt i mot et smykke på 2. eller 3. date og jeg hadde også avsluttet datingen fordi signalet er feil. Ergo er ikke prisen det viktige her, men signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gaven spiller da ingen rolle, men i og med at leveringstiden på ting fra Kina er såpass lang så kjøpte han nok dette lenge før dere begynte å date. Kanskje hadde han en annen i tankene, kanskje «stiller han forberedt» og har kjøpt det i tilfelle han treffer noen (evt. har han skuffen full 😛

Men hvis kjedet faktisk er av 925 sterling sølv, så er han jo egentlig ganske fornuftig som kjøper et billig på nett fremfor å betale mye mer i smykkebutikk ? 

Anonymkode: 10620...4bc

Enig i dette. Prisen er ikke viktig. Men dette er jo et smykke han måtte bestilt for en stund siden. Så hadde jeg fått noe fra eBay, som han allerede hadde fortalt om på 2. date, hadde jeg følt på at smykker var ment for en annen eller han har et lite lager hjemme med innkjøp fra eBay som han gir til damer han dater. Hadde gått fra å følt meg litt spesiell fordi jeg hadde fått et smykke, til å føle på at jeg hadde vært en av mange. Det hadde vært bedre med en sjokolade istedenfor det smykket da, for da hadde jeg følt mer på at gaven var kjøpt til meg. Ikke at den var innkjøpt i store kvantum for fremtidige dater.

Anonymkode: ee3f3...226

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nylig blitt sammen. Han er vel prisfornuftig og ikke vil kaste bort mye penger på ei som han knapt kjenner. 
 

Slik var det med meg og mannen min. Nå får jeg gaver for langt større sum. F.eks får jeg en ny Birkin til bursdagen min☺️ 

Anonymkode: 489ef...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Prisen er ikke viktig. Men dette er jo et smykke han måtte bestilt for en stund siden. Så hadde jeg fått noe fra eBay, som han allerede hadde fortalt om på 2. date, hadde jeg følt på at smykker var ment for en annen eller han har et lite lager hjemme med innkjøp fra eBay som han gir til damer han dater. Hadde gått fra å følt meg litt spesiell fordi jeg hadde fått et smykke, til å føle på at jeg hadde vært en av mange. Det hadde vært bedre med en sjokolade istedenfor det smykket da, for da hadde jeg følt mer på at gaven var kjøpt til meg. Ikke at den var innkjøpt i store kvantum for fremtidige dater.

Anonymkode: ee3f3...226

Enig! 

Jeg fikk en liten figur til max 20 kroner fra lekebutikken på fjerde date en gang. Det var Snoopy med tennisrackert fordi vi hadde snakket om hva vi drev med som hobby i oppveksten og jeg drev med tennis som jeg sa jeg savnet. Han hadde vært på lekebutikken med niesen sin, så den og tenkte på MEG. Kjempekoselig! Den kunne kostet 1 krone eller vært en kindereggleke for alt jeg brydde meg, det er omtanken til meg som teller. 

Men når noen kjøper inn noe som liksom skal være smigrende men har kjøpt det inn til hvem som helst, skryter av det som det er noe unikt og at han er så flott og spesiell som skal gi dette, og det ender opp med å være noe tankeløst som ikke engang er kjøpt med meg i tankene, ja da er det smålig og flaut enten den koster 20 eller 2000 kroner. Men ordentlig ille om den koster 20 da og han tror han er stor-kar. Dette er en type som kjøper sånn upersonlig håndkremgavesett på apoteket til 149 kr til julegave og syns det får holde. 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med Innlegget over- hvis du vil gi en liten gest, så gi melkehjerter eller blomster e.l.  🙂 som noen skriver over, at det var når prisen kom frem at det ble feil, så skriver jo ts at det var merkelig å gi gave så tidlig i utgangspunktet. Ting fra ebay kan være både kjekt og morsomt det, er jo noen praktiske ting der og, men gir man smykker og slike gaver kan man vertfall kjøpe det spesielt til personen, og kanskje spytte i et par hundrelapper 😅

Anonymkode: a01c0...b21

Nettopp!! Sånne innlegg som dette over, slike tilbakemeldinger og tankegang er det som er sundt og riktig å ha.. altså herregud .. 22 KRONER!! og det å gjøre det til en skikkelig GREIE å si at han har kjøpt , og han har ordnet.. det er FLAUT! Man tenker shit, tror du virkelig at en voksen kvinne velger å gå i noe sånt? Altså vi snakker om to voksne mennesker her, jeg er i slutten av 25 årene og han er i starten av tredve.. han har 3 jobber, HAN snakker og skryter mye av inntekten han har og kommer tilt å ha i fremtiden om han når jobb-målene sine osv.. sorry men daa forventer jeg i det minste at om han i det hele tatt gir en gave, så spytter han inn et par hundrelapper.. sånn er det bare. tror han virkelig at hans fremtidige kone vil motta gaver og gå i smykker til 22 kroner..? Altså.. gaver er for tidlig i utgangspunktet her uansett, men da hadde han heller gitt noe morsom gjenstand om vi hadde hatt noe intern humor enda, eller konfekt.. men ikke et kjede til 22 f kr... 

Det har INGENTING om jeg liker han eller ikke. Det er en helt annen sak, og ikke et tema i dette innlegget. Temaet her er gaven. 

 

22 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Altså, dere er to mennesker som møtes for å finne ut om dere passer sammen, har en fin connection, eventuelt gå videre til å forplikte dere til hverandre, dele livet og hverdagen sammen og starte en familie sammen.

Og du driver å googler en gave du har fått, og lurer på om du skal droppe han fordi du ikke likte prisen på gaven?

Check yourself.

Oh my, oh my.. People like you are so freaking stupid. ;) Da har du lav selvrespekt og lav standard som du setter for deg selv, no shame in that, men vær forberedt på høy konkurranse da mange er som deg. ;) 

Anonymkode: cd36c...849

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden hørt at det er tanken som teller men tydeligvis ikke for TS for henne teller prisen. 

Anonymkode: 4cbbc...bf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har nylig blitt sammen. Han er vel prisfornuftig og ikke vil kaste bort mye penger på ei som han knapt kjenner. 
 

Slik var det med meg og mannen min. Nå får jeg gaver for langt større sum. F.eks får jeg en ny Birkin til bursdagen min☺️ 

Anonymkode: 489ef...12d

eh.. vi er ikke sammen. :P

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...