Gå til innhold

"Kjøpte gave" til tredje date, sjokkerende pris.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, loveli skrev:

Han vet ikke om du skal sjekke klokka eller hva, så dén kan du ikke ta han for. Herlighet.

neinei slapp av, jeg bare forteller. 

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra Kina får du kjøpt all verdens antikke smykker. Perfekt kopiert, men ikke av det edelmetallet som står stemplet på. Ikke med det mestermerket et gitt smykke skal ha.

Kort oppsummert: Ikke engang fra Kina får du kjøpt ekte sterlingsølv for 22 kroner som anheng m/kjede.

Anonymkode: d022e...66d

De stempler med fake sterling sølv stempel eller Gucci logo for den saks skyld 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

neinei slapp av, jeg bare forteller. 

Anonymkode: cd36c...849

Slapp av? 

Det var jo du som sa at det var det latterligste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også testet han i å ta opp veldig interessante samtaleemner men han tok ikke hintet i å stille tilleggspørsmål til tema for å vite mer.. 

Jeg skulle ønske han var en som stilte litt flere spørsmål om meg som person, hva mine interesser er osv, istedet for å bare snakke om det jævla corona viruset som er ute å går hahaha .. :P ... 

Han snakker derimot for mye om hva han har oppnådd og hva han har planer om å få til, og med dette kunne ha råd til å kjøpe bolig og bil. Han tror det er det som jenter vil ha, men for meg er ikke dette alt.. alt handler om personen du bor sammen med, det kommer først.

Og det er klart at man får jo alltid sommerfugler i magen når han holder rundt deg og stryker deg i armen og langs ryggen.. når han har høyden etc.. men personligheten derimot, er ikke så begeistret.. 😕

Er det for tidlig av meg å ha en negativ holdning til dette..? 

Anonymkode: cd36c...849

Nei ikke for tidlig,  det er jo mange ting ved han som ikke funker.  Du kan gi det en date til bare for å være sikker 

Anonymkode: fb019...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det var litt corny og ikke lagt noe mer i det.

Anonymkode: bf1e1...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.. akkurat det.. kjenner jeg ble oppriktig oppgitt nå.. mer enn jeg var i utgangspunktet.. 

Til og med da jeg så den , la jeg den i vesken, og glemte at jeg liksom fikk den. Så det var han som utover kvelden foreslo om han skulle sette den på meg :P vanligvis når en kvinne virkelig liker noe så vil hun ha hjelp til å få den satt på med en gang... :P Det er synd at han er en sånn kar med så lav sosial intelligens.. jeg sørger alltid for å være hyggelig og imøtekommende mot servitører osv, men han selv gjør ikke minste innsats med dem og andre folk rundt seg å vise at han er en hyggelig kunde å ha...

Er jo klart at man får et større inntrykk av hvordan en person er når man ser dem i interaksjon med andre mennesker... ble ikke særlig imponert dessverre.. 

Til og med under andre date.. hvor vi spiste et nytt og spennende veganmåltid på Fridays.. så han at han kanskje var i ferd med å bli forsinket til sin jobb, og etter både hovedrett og dessert sa han at "jeg tror jeg må ta taxi" og jeg tenkte "hell no om du har tenkt å slippe unna betalingen her og la meg ta det.." men jeg sa heller, nei du får ta trikken - ikke kast bort penger på taxi, bare ring sjefen og si at du blir litt forsinket. Og han ble ikke mer enn 5 min forsinket, så det gikk fint.. 

Om hvem som skal betale på 2 date får være opptil hver enkelt å mene hva de vil om, men jeg synes at mannen skal insistere på å spandere.. latterligste øyeblikk når han ber om regningen, ser han meg ta frem mobilen, så sier han "nei - ikke tenk på det, jeg tar det" (Altså jeg tok frem mobilen for å sjekke klokken for deg, jeg tok ikke opp lommeboken.." 

Han lot meg spandere den ene aktiviteten på 3 date da.. smålig. Og jeg foreslo fordi jeg føler meg tross alt ukomfortablet å bli spandert for på alt - og spesielt med denne tanken på at smykket kanskje var litt høy i verdi... pytt pytt. 

Anonymkode: cd36c...849

Jeg er uenig med deg angående spandering - vi er i 2020 nå der begge har inntekt. Man deler regningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg hadde ikke tatt i mot smykket og ut fra det hadde det ikke blitt noen flere dater. Her er det for stor avstand fra hva jeg forventer og hva han leverer. Jeg hadde fått svært dårlige vibber av dette og hadde forlatt date'n tidlig spesielt når det var snakk om at smykket skulle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her skjønner jeg faktisk Ts, og ikke fordi jeg er kravstor, for jeg ønsker heller ingen gave enn ræl. Han burde enten ikke kjøpt noe, eller så kunne han gitt en boks melkehjerter eller noe, siden den er den prisklassen han opererer i. Jeg hadde forresten blitt veldig glad for en boks melkehjerter. 

Anonymkode: 08fe7...a6c

Samme her! XD Vil heller ha ...ingenting, enn no juggel-ræl. Ikke går jeg med smykker heller så hvis en date hadde gitt meg et hjertesmykke som sikker også lukter mynter/penger uten å vite smaken min....da, øh hadde jeg blitt litt forvirra. 

Altså, koselig gest å gi gave på date - og syns ikke man skal være ufornuftig med penger. Men folk har jo forskjellig smak når det gjelder smykker og dilldall så ja jeg vet ikke. Jeg hadde syns det hadde vært litt kleint og rart.

Anonymkode: 47291...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei....

Du gir aldri juggel til voksne damer.

Da gir du heller ingenting.

Ikke gir du gave på 2 date heller...

Det er klein oppførsel....

 

Anonymkode: 17158...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp.. av tidligere menn jeg har vært i forhold med, har jeg fått fine gaver som guess-veske og ferskvannsperlesmykker fra Gullfunn.. så det er det normale menn gir blandt annet.. ikke sant... 

Så ja, såppass tidlig i prosessen - heller la være.. 

Jeg har møtt på så mye rart i 2019 at jeg vet ikke helt hvor grensa går.. og om det finnes noe håp for meg i det hele tatt.. jeg begynner å nærme meg 30 om noen år, og jeg har lenge hatt lyst til å dele livet sammen med en som man kan være glad i .. har prøvd alle dating apper som finnes nesten og nettsider, både for internasjonale og muslimer i Norge.. 

Men min konklusjon er at det er altfor mange rare mennesker via sosiale medier.. ikke normale folk.. 

Er så trist og kjipt dette her.. urettferdig at jeg skal ha så mye uflaks overalt.. 

Anonymkode: cd36c...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

.. nei nei.. ikke tenk sjokkerende høy pris.. dessverre :P

Kort fortalt beskrivelse:

Vi ble kjent via sosiale medier. Vi har kun møttes 2 ganger. Han sa allerede etter denne andre daten at han glemte å gi meg gaven han hadde kjøpt. "Hva slags type gave?" tenkte jeg. Altfor tidlig! Kjenner ikke hverandre godt nok osv. Hva kunne han possibly ha kjøpt? Hyggelig gest uansett. Så skulle vi møtes 3 gang; og igjen sier han i forkant at han har med gaven. (Altså, du overrasker jenta med eventuell gave, du sier det ikke hele tiden at du har kjøpt, du har kjøpt :P ..) 

Så da vi møttes denne gangen begynte vi å spasere litt, og han ga den til meg pretty much med en gang, og det var faktisk et nydelig 925 Sølvskjede; amulett av hjerte. Både hjertet og kjeden var 925 sølv, og den var faktisk utrolig fin og pen på. "Skriker sølv" for å si det sånn.  Vi dro dermed og spilte bowling og han tok den på meg. Videre så han at neglene mine var kortklipte hehe, og han tulla med at han skulle skaffe meg neglelakk som lyser om natten... "eh.. det er ikke helt min stil" tenkte jeg da :P så jeg sa "hvor er det du får tak i sånne ting?:P" Og da sa han "ebay".. 

Så da jeg kom hjem gjorde jeg et søk på ebay og søkte på halskjedet jeg hadde fått. Og jeg fant den. prikklik. Pris? 22 kroner, fra China. 

Altså.. av tidligere gutter jeg har datet har jeg fått smykker fra ordentlige smykkebutikker i Norge.. tipper at dette kjedet har han hatt liggende klart i skuffen lenge til neste person han møter.. så jeg ble skuffa.. jeg er absolutt ikke en golddigger men jeg hadde latt være å gi noe så billig i gave .. 

Jeg har gitt denne karen en sjanse fordi vi er ute etter det samme, vi begge ønsker å gifte oss og stifte familie på sikt, og han er veldig seriøs om dette. 

Men så spør jeg dere, hvordan bør jeg forholde meg til dette? Vil dette sette standarden på typer gaver han gir meg fremover? Gaver fra Ebay ..?! Eller skal jeg bare se på det som en ren, hyggelig gest som han gjorde såppass tidlig i prosessen, og "tanken teller" i dette tilfellet? 

 

Anonymkode: cd36c...849

Bedre enn at en jeg datet prøvde å gi meg ekskonen sitt smykke fra bryllupet

Anonymkode: 6308a...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh my, oh my.. People like you are so freaking stupid. ;) Da har du lav selvrespekt og lav standard som du setter for deg selv, no shame in that, men vær forberedt på høy konkurranse da mange er som deg. ;) 

Anonymkode: cd36c...849

Jeg er høyt utdannet, har en god jobb, har høy selvrespekt, har en flott mann som også er høyt utdannet og har en god jobb. Han falt for meg fordi jeg ser mennesker, og bryr meg ikke om materielle ting. 

Slik som du snakker til meg her nå, og måten du henger ut en mann som har spandert så mye på deg på 3 dater sier veldig mye om deg. Du mener du har "høy standard" fordi du vil at menn skal spandere mye på deg. Jeg mener at jeg har høy standard fordi jeg vil ha en intelligent mann med selvinnsikt og empati. Tydeligvis konkurrerer vi ikke om de samme mennene, og det er helt greit 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Jeg er høyt utdannet, har en god jobb, har høy selvrespekt, har en flott mann som også er høyt utdannet og har en god jobb. Han falt for meg fordi jeg ser mennesker, og bryr meg ikke om materielle ting. 

Slik som du snakker til meg her nå, og måten du henger ut en mann som har spandert så mye på deg på 3 dater sier veldig mye om deg. Du mener du har "høy standard" fordi du vil at menn skal spandere mye på deg. Jeg mener at jeg har høy standard fordi jeg vil ha en intelligent mann med selvinnsikt og empati. Tydeligvis konkurrerer vi ikke om de samme mennene, og det er helt greit 😊

🌺🌸🌺

👏👏👏

Anonymkode: 489ef...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

.. nei nei.. ikke tenk sjokkerende høy pris.. dessverre :P

Kort fortalt beskrivelse:

Vi ble kjent via sosiale medier. Vi har kun møttes 2 ganger. Han sa allerede etter denne andre daten at han glemte å gi meg gaven han hadde kjøpt. "Hva slags type gave?" tenkte jeg. Altfor tidlig! Kjenner ikke hverandre godt nok osv. Hva kunne han possibly ha kjøpt? Hyggelig gest uansett. Så skulle vi møtes 3 gang; og igjen sier han i forkant at han har med gaven. (Altså, du overrasker jenta med eventuell gave, du sier det ikke hele tiden at du har kjøpt, du har kjøpt :P ..) 

Så da vi møttes denne gangen begynte vi å spasere litt, og han ga den til meg pretty much med en gang, og det var faktisk et nydelig 925 Sølvskjede; amulett av hjerte. Både hjertet og kjeden var 925 sølv, og den var faktisk utrolig fin og pen på. "Skriker sølv" for å si det sånn.  Vi dro dermed og spilte bowling og han tok den på meg. Videre så han at neglene mine var kortklipte hehe, og han tulla med at han skulle skaffe meg neglelakk som lyser om natten... "eh.. det er ikke helt min stil" tenkte jeg da :P så jeg sa "hvor er det du får tak i sånne ting?:P" Og da sa han "ebay".. 

Så da jeg kom hjem gjorde jeg et søk på ebay og søkte på halskjedet jeg hadde fått. Og jeg fant den. prikklik. Pris? 22 kroner, fra China. 

Altså.. av tidligere gutter jeg har datet har jeg fått smykker fra ordentlige smykkebutikker i Norge.. tipper at dette kjedet har han hatt liggende klart i skuffen lenge til neste person han møter.. så jeg ble skuffa.. jeg er absolutt ikke en golddigger men jeg hadde latt være å gi noe så billig i gave .. 

Jeg har gitt denne karen en sjanse fordi vi er ute etter det samme, vi begge ønsker å gifte oss og stifte familie på sikt, og han er veldig seriøs om dette. 

Men så spør jeg dere, hvordan bør jeg forholde meg til dette? Vil dette sette standarden på typer gaver han gir meg fremover? Gaver fra Ebay ..?! Eller skal jeg bare se på det som en ren, hyggelig gest som han gjorde såppass tidlig i prosessen, og "tanken teller" i dette tilfellet? 

 

Anonymkode: cd36c...849

En person som ga meg potensielt helsefarlig shit bestilt fra blackmarket i Kina hadde jeg dumpet tvert.

Hadde strengt tatt dumpet personen om hun kjøpte det til seg selv også. 

Det neste blir at du får sminke fra et eller annet tilsynelatende velkjent merke og typ havner på legevakta etter bruk. 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hastaluego

Jeg syns det i det hele tatt ikke er på sin plass med en gave på 3. date i utgangspunktet, med mindre det er noe veldig spesifikt man har snakket om på de første datene (men egentlig selv ikke da...). Så skal det være en billig gave fra ebay i tillegg??😫 Han kunne spart seg og deg for hele den situasjonen😆

Å pøse på med gaver uten særlig betydning ser jeg på som et svakhetstegn uansett. Et klart signal på usikkerhet, og nesten som om disse menneskene prøver å skape en takknemlighetsgjeld😖 boy bye...🙋‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt du er bortskjemt... Smykker fra eBay kan vere flotte de, faktisk er stort sett alle ringene mine fra eBay og de koster vel alt fra 12 kr til 30 holder seg bra og ser langt dyrere ut enn det de kostet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...