Gå til innhold

Sex etter en fødsel. Hvem av oss har rett?


Gjest Von Erich

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja, og var faktisk en jordmor som ga meg go etter jeg var undersøkt.

Noen har enklere (og raskere) fødsler enn andre, har heller aldri blødd noe særlig etter fødselen. (Det lengste var 3 dager) 

🤣 yeah right

Anonymkode: fc4b5...7b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Jeg revna fra A til B under første fødsel. Det SITE jeg ville var å i det hele tatt TA på den mannen som hadde fått meg gravid 😂 Tok mange mndr før jeg var "der" igjen. Og hadde han i det hele tatt innbillt seg at det hadde vært ok å mase etter sex, ronk osv hadde det rabla for meg.

Vi fikk flere barn, så ordna seg. Men det tok mndr etter den fødselen å. Ike pga revning den gangen, bare fordi jeg følte jeg hadde nok mef spedbarn, melk som var i fri flyt osv.

 

Jeg elsker sex. Men jeg vil føle meg fresh og bra for å ha sex. Jeg har ikke sex bare for å ha det. Vil føle meg bra FOR å ha sex.

Anonymkode: 70d6b...750

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ikke spesielt begavet ut. For å si det mildt

Anonymkode: 99b41...133

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Selv hadde jeg "bare" et keisersnitt med alt det første med seg.. Men når bare det å komme seg ut av senga om morran var såpass smertefullt at jeg grudde meg hver morgen i ukesvis så, beklager, men da fikk mannen ordne seg selv til jeg klarte å stå på beina en hel dag.. Eller til jeg hadde lyst på han. 

3 barn med 2 forskjellige menn og ikke faen om jeg går tilbake til dusten som spurte meg om å gi han en BJ på sykehuset og barnet vårt lå på nyfødtposten veldig syk... 

Anonymkode: d5e4a...af4

Fytte katta for en ex du har da 😡
Spørre om BJ på sykehuset mens barnet ligger på nyfødtposten og var veldig syk.
Hva i alle dager!!!! 😵😱

Anonymkode: fc4b5...7b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣 yeah right

Anonymkode: fc4b5...7b5

Ja, hvorfor i alle dager skulle journalene mine lyge?

Vet jeg er heldig/uheldig som føder meget raskt. Det at jeg har så raske fødsler gjør at jeg og har fått innvilget KS pga søsken under 2 år og usikkerhet om jeg ville nå frem til sykehus ved vanlig fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Selv hadde jeg "bare" et keisersnitt med alt det første med seg.. Men når bare det å komme seg ut av senga om morran var såpass smertefullt at jeg grudde meg hver morgen i ukesvis så, beklager, men da fikk mannen ordne seg selv til jeg klarte å stå på beina en hel dag.. Eller til jeg hadde lyst på han. 

3 barn med 2 forskjellige menn og ikke faen om jeg går tilbake til dusten som spurte meg om å gi han en BJ på sykehuset og barnet vårt lå på nyfødtposten veldig syk... 

Anonymkode: d5e4a...af4

Skjønner godt at du gav han avskjed på grått papir, hadde aldri godtatt slik oppførsel selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kåt som fly flate dagene etter at jeg hadde født og hadde gladelig kost meg med en partner, men ikke samleie. Barnet jeg fikk sov en god del allerede fra starten av. Hadde jeg hatt muligheten til det hadde jeg ikke hatt samleie på ett og ett halvt år etterpå. Jeg var - selv med mine overfladiske rifter, feilsydd. Fikk etterhvert korreksjon via kirurgi, fikk trent meg opp, og måtte ha dilator for å tøye ut spente muskler da jeg hadde gått med smerter lenge. Nåværende partner ble ilag med meg før jeg hadde fått tøyd ut musklene, og samleie var umulig de første månedene vi hadde ilag.

Anonymkode: beab7...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 18.42, Von Erich skrev:

Ingen som skylder noen sex, men det er noe som er naturlig å ha. Spesielt med noen du har følelser for. 

Har du litt empati men den du er glad i så venter man til dama ikke har vondt. Å tenke på å suge og ronke mannen etter å ha vært oppe ti ganger om natten for å amme, med brystspreng, og div andre plager står ikke på øverst på prioritetslisten. nei glad jeg er med en mann med litt mellom øra og som ikke er fjortis i hodet. Dama di har gått gravid 9 mnd med alle plager som følger med, født en fotball ut av dåsa, kanskje sydd. Og du tenker på ditt eget sexbehov.. Du dør ikke av å runke 1 mnd. 

Anonymkode: 1fd04...f6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye usaklige kommentarer her..:p 

jeg fikk tilbake lysten etter 4 uker (ganske tidlig) og hadde sex 7 uker etterpå. 

Mannen hadde ikke fått tilbake lysten på samme måte som meg etter 4 uker 😂 10-12 uker etter fødselen hadde vi ett normalt sexliv igjenn. Vi begge hadde hatt enda mer lyst nå og om jeg hadde vert mer komfortabel med kroppen min. 

Noen venter 2 uker, noen venter 6mnd og noen venter sikkert ett år. Ingen fasit. Man burde ikke noe som helst annet enn det man er komfortabel med. Men jeg tenker at Jo lengre man venter, Jo vanskeligere blir det å komme i gang med normalt sexliv? Bare en tanke 

Anonymkode: 9b68d...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Von Erich

Noen som ble forbanna på meg skjønner jeg. 

Jeg er ingen fjortis uten empati som bare tenker på meg selv, og hadde aldri slått opp eller vært utro. Ikke tvinger jeg henne til noe. Dette var bare spørsmål om hvem som har rett og litt krangel og uenighet kan skje. Det er sånn livet er. Jeg er ikke stygg mot noen for det :) Tror ikke det finnes noen der ute som aldri har krangler og vært uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 18.42, Von Erich skrev:

Ingen som skylder noen sex, men det er noe som er naturlig å ha. Spesielt med noen du har følelser for. 

Sex er naturlig å ha når man har lyst på sex. Når sex er vondt, eller man er dausliten står ikke sex så høyt på lista... 

Anonymkode: 34bc4...b0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Håper dama di ikke får revningsgrad 4, for da har hun null kontroll på endetarmen.

https://www.nrk.no/nordland/xl/revnet-under-fodselen-og-ble-ufor-1.13927104

Anonymkode: 13064...af7

Dette er ikke nødvendigvis slik at det er katastrofe med stor retning. Jeg revnet grad 4, men har full og god kontroll på alt der nede. 

Anonymkode: 34bc4...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 18.42, Von Erich skrev:

Ingen som skylder noen sex, men det er noe som er naturlig å ha. Spesielt med noen du har følelser for. 

Snur dette jeg.... har du følelser for kvinnen som har født ditt barn, ja da venter du til hun er klar. 

Anonymkode: f90ed...212

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2020 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg er redd for å få barn, frykter at mannen skal være utro i tiden etter fødsel.

Menn, dere kan jo runke. Eller dama kan gi blow job. Bare å være liiitt kreativ noen uker.

Anonymkode: 953fb...1ad

Hvis du seriøst er redd for at mannen din skal være utropga tiden etter fødsel hvor du Ikke kan ha/orker sex, ja da bør du finne deg en annen mann. 

Anonymkode: f90ed...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2020 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

Ser at mange forbinder sex & kos, med kun samleie 😅

For min del, så venta jeg med samleie til renselsen var over - 6.Uker!

Men jeg pynta meg fortsatt for mannen, (med sminke, sexy klær - stayups osv) å ga han oralt og kosa oss på andre måter ☺️🙏🏽 Syntes det er viktig å ikke falle helt i sølibat, å se helt jævlig ut 😹 (Men forstår de som har kolikk babyer eller mye våkennetter uten mulighet for søvn osv!) 

Men nå hadde vi en veeldig rolig baby også da, å jeg tok bebis om natt, og han tok over når han hadde stått opp på morninga! (Begge var hjemmeværende) Men nå har jeg allti vært jålete av meg! Så sikkert ikke normalen det jeg står for, men hva er normalt den dag idag x)

kvinne.26

Anonymkode: ee0b4...3c4

Stay ups og sexy klærbi renselsesperioden? Ja, joda.

Anonymkode: 92483...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex 2 uker etter fødselen,  på begge gangene ( fødte vaginalt) 

Men vi brukte kondom, pga infeksjonsfaren. Jeg var klar, og det var han og... Så hvorfor ikke? 

Anonymkode: 4f64a...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.2.2020 den 18.39, Von Erich skrev:

Nå må ikke folk glemme at menn trenger like mye nærhet som kvinner og barn. Nå er venninnen min ei som forstår det at vi alle trenger nærhet og det er bra :)Blir ikke helt ignorert som jeg vet noen blir etter fødsel. 

Alle kan vente når de må.

Joda, men barnet har førsteprioritet. Og når baby var ferdig å kose for dagen var jeg så overmettet på nærhet selv at jeg taklet ikke et klapp på skuldera omtrent. Da ville jeg være ALENE. Så hvem velger jeg? Skal jeg legge fra meg en baby som gråter etter mammakos fordi mannen vil ha sex? Eller skal jeg sløyfe behovet for en halvtime alene, jeg som allerede sløyfer de fleste andre grunnleggende behov (søvn, mat, toalettbesøk osv)? Det er INGEN voksne overhodet som har et like stort behov for nærhet som et spedbarn. 

Anonymkode: db58b...fbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste mister helt lysten på dama etter fødsel desverre. Noe å tenker på før man får barn. Underlivet blir aldri det samme igjen i mange tilfeller for ikke å snakke om kroppen😢

Anonymkode: 87080...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 17.06, Von Erich skrev:

Hei på dere. Jeg har en diskusjon med ei venninne om sex og kos etter fødsel.

 

Jeg mener det er viktig å ha sex så tidlig så mulig når dama klarer det.  

 

Hun mener det er viktig å vente flere uker og kanskje måneder.  

 

Hvordan skal det f.eks gå bra for en som har vært seksuell aktiv hver dag?😅Da er det viktig med oralsex, runking osv men ikke alltid dama har tid eller vil og det kan bli litt krangling om det. Hun mener menn får klare seg mest selv i noen uker. Jeg er uenig.

 

Hvem av oss har rett? Moro å se hva andre mener. 

Hun har helt klart rett, og jeg mistenker at de som svarer dere begge ikke har lagt merke til at det er snakk om flere uker/noen uker her fra hennes side. Det er anbefalt å vente i seks uker med sex, pga renselsen. Hvis kvinnen ønsker å forsøke før så bør man bruke beskyttelse (kondom), pga infeksjonsfare. Allerede der er man jo oppe i flere uker, altså halvannen måned! 

Og ja, selvsagt får mennene klare seg selv noen uker (betegnelsen noen er jo færre enn flere uker, ergo i under seks uker bør selvsagt mannen klare seg på egenhånd). Dette fordi det de første seks ukene ER unntakstilstand, og mannens behov bør aldri noensinne være en prioritet i de seks ukene. Det som kalles barseltid, altså seks uker etter fødsel, er hellig for kvinnens behov. Mannen skal kun tjene kvinnen da, fordi kvinnen kun skal sørge for barnet. Før i tiden var damen sengeliggende i seks uker! I mange kulturer får de ikke lov å lage mat eller gjøre noe som helst husarbeid før det har gått 40 dager etter fødsel. Ergo, mannens behov skal ikke være et tema engang de få ukene, akkurat da skal fullt fokus være på mor og barn. 

Anonymkode: 815f2...147

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fleste mister helt lysten på dama etter fødsel desverre. Noe å tenker på før man får barn. Underlivet blir aldri det samme igjen i mange tilfeller for ikke å snakke om kroppen😢

Anonymkode: 87080...311

Tipper det er en del kvinner som mister lysten på mannen sin etter svangerskap og fødsel også....

Anonymkode: 98a7a...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...