Gå til innhold

Sex etter en fødsel. Hvem av oss har rett?


Gjest Von Erich

Anbefalte innlegg

1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Tre dager, eller noe sånt..?

Det er forøvrig selvsagt kvinnen som er urimelig her! Hun kan da ikke forvente å slippe unna sin plikt, kun fordi hun har produsert en liten diamant. 

Her må mannen sette foten ned (etter først å ha kommet seg på beina igjen, etter å ha besvimt litt under fødsel), og kreve det som er hans!

(👆sarkasme👆)

Er vel ikke hans barn heller egentlig?

Anonymkode: 2beaa...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.1.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

De fleste nybakte pappaer har vært med på en fødsel, og har sett hva underlivet til kvinnen må igjennom. Dermed er ikke sex det første de maser etter. 

Anonymkode: 8a422...8d8

Det er nok hun her som har mest rett, men det skjønner ingen før de har vært med på fødsel😂

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ta deg en ronk og la dama være i fred🙈 jeg kjøpte sexdukke til guppen rett før fødsel, og ga han streng beskjed om å spørre henne om det var noe han ville 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Von Erich skrev:

Hei på dere. Jeg har en diskusjon med ei venninne om sex og kos etter fødsel.

 

Jeg mener det er viktig å ha sex så tidlig så mulig når dama klarer det.  

 

Hun mener det er viktig å vente flere uker og kanskje måneder.  

 

Hvordan skal det f.eks gå bra for en som har vært seksuell aktiv hver dag?😅Da er det viktig med oralsex, runking osv men ikke alltid dama har tid eller vil og det kan bli litt krangling om det. Hun mener menn får klare seg mest selv i noen uker. Jeg er uenig.

 

Hvem av oss har rett? Moro å se hva andre mener. 

Det er viktig å følge råd fra sykehuset om å vente minst 7 uker etter fødsel. Pga infeksjonsfare. 

Jeg mener også at de første ukene og kanskje månedene bør far også ha fullt fokus på babyen han har laget. I stedet for å kun tenke på egne seksuelle behov. 

Anonymkode: 69017...e34

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå anbefaler jordmødre og leger å vente med sex til seks uker etter fødselen. Sårene der morkaken har sittet må få ro til å gro, og ikke utsettes for bakterier. Venter en til renselsen er over, kan en trygt ha sex uten å frykte infeksjoner.

Anonymkode: c968c...da4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mannen som har minst behov for sex her, og det kan være frustrerende ellers. Men akkurat etter fødsel var det godt å ikke ha noen som maset (du høres ikke ut som en fyr jeg hadde funnet på å få barn med, selv om jeg deler din glede for regelmessig sex. Empati er mye viktigere). Jeg er glad vi hadde sex igjen når det var noe kroppen min følte seg klar for. Husker ikke når det var, men forbi stadiet hvor noen gnagde på brystvortene mine hele dagene. Jeg har fortsatt et godt forhold til sex, det er det ikke sikkert jeg hadde hatt om jeg skulle "tatt meg sammen" og stilt opp før jeg hadde lyst igjen. 

Noen får sovebabyer som får melken de vil ha ved å amme til faste tider, da kan sikkert sex friste tidligere om kroppen ikke fikk for hard medfart i fødselen. Men får man et barn med kolikk eller andre plager, så er man en crappy far som ikke tar sin del av ansvaret om man har overskudd til å tenke på sex første tiden. 

Anonymkode: da807...bc8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra hun er ei venninne og ikke kjæresten din da, da har du jo ingenting du skulle ha sagt 😊

Forøvrig, prøv å press en melon ut av anus og se hvor fort du får lyst på analsex. I dare you.

Anonymkode: 00490...acf

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt ha sex med en gang man føler for det. Men samleie bør man vente med minst 6 uker. Jeg ventet til jeg hadde vært kontroll hos legen min, siden jeg hadde hatt infeksjon i stingene. 

Med andremann var det ikke aktuelt før etter 3 mnd for noen av oss, med våken sulten klistremerkebaby. For far kan faktisk bli sliten av barsel han også, tro det eller ei! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene anbefaler å vente minst 6 uker, pga det er direkte skadelig. Så er det opp til kvinnen å avgjøre om hun har energi, lyst eller er smertefri nok etter det. Mange har null sexlyst de første 6-12 månedene, og å presses til sex da blir jo en voldtekt. 

Om en mann er kåt kan han ta seg runk, om en mann ikke respekterer kvinnen skal han holde seg singel, og om en mann ikke tar hensyn til kvinnekroppens prosess under og ettet svangerskap bør han ikke bli far. 

Anonymkode: 2b7b8...755

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Von Erich skrev:

Ingen som skylder noen sex, men det er noe som er naturlig å ha. Spesielt med noen du har følelser for. 

Men du skjønner kanskje at det ikke føles helt naturlig når man blør og underlivet er fult av sting i diverse retninger? Eller det føles ut som underlivet er på vei ut? 

For det er faktisk realiteten for mange kvinner etter en fødsel. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange forbinder sex & kos, med kun samleie 😅

For min del, så venta jeg med samleie til renselsen var over - 6.Uker!

Men jeg pynta meg fortsatt for mannen, (med sminke, sexy klær - stayups osv) å ga han oralt og kosa oss på andre måter ☺️🙏🏽 Syntes det er viktig å ikke falle helt i sølibat, å se helt jævlig ut 😹 (Men forstår de som har kolikk babyer eller mye våkennetter uten mulighet for søvn osv!) 

Men nå hadde vi en veeldig rolig baby også da, å jeg tok bebis om natt, og han tok over når han hadde stått opp på morninga! (Begge var hjemmeværende) Men nå har jeg allti vært jålete av meg! Så sikkert ikke normalen det jeg står for, men hva er normalt den dag idag x)

kvinne.26

Anonymkode: ee0b4...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange forbinder sex & kos, med kun samleie 😅

For min del, så venta jeg med samleie til renselsen var over - 6.Uker!

Men jeg pynta meg fortsatt for mannen, (med sminke, sexy klær - stayups osv) å ga han oralt og kosa oss på andre måter ☺️🙏🏽 Syntes det er viktig å ikke falle helt i sølibat, å se helt jævlig ut 😹 (Men forstår de som har kolikk babyer eller mye våkennetter uten mulighet for søvn osv!) 

Men nå hadde vi en veeldig rolig baby også da, å jeg tok bebis om natt, og han tok over når han hadde stått opp på morninga! (Begge var hjemmeværende) Men nå har jeg allti vært jålete av meg! Så sikkert ikke normalen det jeg står for, men hva er normalt den dag idag x)

kvinne.26

Anonymkode: ee0b4...3c4

Ok det er deg men du kan ikke si at sånn bør alle være. For min del var jeg i så dårlig form at jeg knapt klarte å dusje, og alle krefter gikk til baby så å dolle og jåle meg opp for partner var det siste som var viktig eller mulig. Kvinner er mennesker, kvinner med barn er mødre. Kvinner er ikke sexobjekter og du burde tenke deg om to ganger før du sprer misogynistiske kvinnerolleforventninger som det der på nettet til en gjeng misogynistiske menn

Anonymkode: 2b7b8...755

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar (håper) dette er en trolletråd..? Hvis du har sett en fødsel, og er en noenlunde oppegående person som er glad i kjæresten din, så venter du selvfølgelig til hun er klar. Å legge press på en nybakt mor på denne måten, makan altså. 
 

Selv fikk jeg streng beskjed fra sykehuset om at «ingenting skal opp der på minst 6 uker» på grunn av infeksjonsfare (tampong, penis, dildo, fingre). Fikk en innvendig rift som måtte sys men var ikke noe særlig stor, helt normalt. Hadde mannen begynte å presse etter sex de første søvnløse og såre dagene etter fødsel hadde jeg blitt uendelig skuffet over ham. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Ser at mange forbinder sex & kos, med kun samleie 😅

For min del, så venta jeg med samleie til renselsen var over - 6.Uker!

Men jeg pynta meg fortsatt for mannen, (med sminke, sexy klær - stayups osv) å ga han oralt og kosa oss på andre måter ☺️🙏🏽 Syntes det er viktig å ikke falle helt i sølibat, å se helt jævlig ut 😹 (Men forstår de som har kolikk babyer eller mye våkennetter uten mulighet for søvn osv!) 

Men nå hadde vi en veeldig rolig baby også da, å jeg tok bebis om natt, og han tok over når han hadde stått opp på morninga! (Begge var hjemmeværende) Men nå har jeg allti vært jålete av meg! Så sikkert ikke normalen det jeg står for, men hva er normalt den dag idag x)

kvinne.26

Anonymkode: ee0b4...3c4

Sminke seg, dolle seg opp og være jålete? I barselperioden?? 🤣🤣 hver sin smak, men mange bruker den lille tida de har til overs etter amming til å få spist en brødskive, sove litt, eller gjøre noe husarbeid. Eller trene (lett).

Sex, kos og nærhet henger sammen - men det må være greit at det er forbeholdt baby i de første månedene. Uten at man «ser helt jævlig ut»

Anonymkode: 35a11...007

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg "bare" et keisersnitt med alt det første med seg.. Men når bare det å komme seg ut av senga om morran var såpass smertefullt at jeg grudde meg hver morgen i ukesvis så, beklager, men da fikk mannen ordne seg selv til jeg klarte å stå på beina en hel dag.. Eller til jeg hadde lyst på han. 

3 barn med 2 forskjellige menn og ikke faen om jeg går tilbake til dusten som spurte meg om å gi han en BJ på sykehuset og barnet vårt lå på nyfødtposten veldig syk... 

Anonymkode: d5e4a...af4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Von Erich
4 timer siden, Nerine_ skrev:

Men du skjønner kanskje at det ikke føles helt naturlig når man blør og underlivet er fult av sting i diverse retninger? Eller det føles ut som underlivet er på vei ut? 

For det er faktisk realiteten for mange kvinner etter en fødsel. 

Joda skjønner det når det er så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange forbinder sex & kos, med kun samleie 😅

For min del, så venta jeg med samleie til renselsen var over - 6.Uker!

Men jeg pynta meg fortsatt for mannen, (med sminke, sexy klær - stayups osv) å ga han oralt og kosa oss på andre måter ☺️🙏🏽 Syntes det er viktig å ikke falle helt i sølibat, å se helt jævlig ut 😹 (Men forstår de som har kolikk babyer eller mye våkennetter uten mulighet for søvn osv!) 

Men nå hadde vi en veeldig rolig baby også da, å jeg tok bebis om natt, og han tok over når han hadde stått opp på morninga! (Begge var hjemmeværende) Men nå har jeg allti vært jålete av meg! Så sikkert ikke normalen det jeg står for, men hva er normalt den dag idag x)

kvinne.26

Anonymkode: ee0b4...3c4

Og så er de færreste hjemmeværende da. Menn pleier å jobbe mens mor har perm. Prøv å være alene med baby 7-17, med alt det innebærer og husarbeid i tillegg, så skal vi se i hvor oralt lysten du blir...

Anonymkode: 2beaa...326

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok det er deg men du kan ikke si at sånn bør alle være. For min del var jeg i så dårlig form at jeg knapt klarte å dusje, og alle krefter gikk til baby så å dolle og jåle meg opp for partner var det siste som var viktig eller mulig. Kvinner er mennesker, kvinner med barn er mødre. Kvinner er ikke sexobjekter og du burde tenke deg om to ganger før du sprer misogynistiske kvinnerolleforventninger som det der på nettet til en gjeng misogynistiske menn

Anonymkode: 2b7b8...755

Har jeg virkelig sagt det?:) Hvis du gidder å lese, så ser du at jeg nevner at vi hadde en veldig rolig baby, og at begge var hjemmeværende, og at jeg ikke er normalen av befolkningen <-- jeg skrev og at jeg forstår de som har mangel på søvn, kolikk babyer osv, ikke har ork eller lyst!)

Så chill helt ned, kvinne.. Hvorfor får ikke jeg være som jeg ønsker!? Hvorfor skal det være rett og galt!? Hvorfor kan det ikke være like normalt å ha lyst, som det å ikke ha det?:) MÅ alle følge strømmen? 😹 weird ass.

Alle er forskjellige, man kan ikke sammenligne oss med andre, for alle har forskjellig situasjon osv. Hvis jeg var i din situasjon, så hadde ikke jeg heller gidda, men jeg var heldig! Nå skal jeg ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle, så kanskje det var jeg som var dårlig, hadde en mann i jobb, som resulterte i lite avlastning og søvn osvosv

Anonymkode: ee0b4...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sminke seg, dolle seg opp og være jålete? I barselperioden?? 🤣🤣 hver sin smak, men mange bruker den lille tida de har til overs etter amming til å få spist en brødskive, sove litt, eller gjøre noe husarbeid. Eller trene (lett).

Sex, kos og nærhet henger sammen - men det må være greit at det er forbeholdt baby i de første månedene. Uten at man «ser helt jævlig ut»

Anonymkode: 35a11...007

Ja er det noe galt i det!?:) Hvis jeg finner glede i det, så hvorfor ikke egentlig!? 

Ikke ta den setningen personlig, da den var ment for meg og min følelse! JEG føler meg jævlig uten sminke og riktig klær osv! Men ser ikke på ANDRE som er naturlige som jævlig! Å syntes det er helt opp til hver enkelt hva de ønsker for seg selv og sine! 

Forstår ikke hvorfor folk tar alt personlig? Jeg kan kun svare for M e g  s e l v, og ikke for andre! Så det var et svar basert på meg og min situasjon! 

Forstår at alle har forskjellig situasjon, og noen har ikke tid til overs, hadde ei vennine som hadde en baby, som skrek helt til han var ganske stor, der var det ikke mye søvn! Ikke hjelp av bf osv! Hun er egentlig som meg, veldig jålete osv, men i den perioden - Forståelig nok, så var hun ikke det! Det hadde nok ikke jeg heller vært, om min situasjon var som hennes! Men det var den ikke, noe jeg syntes jeg poengterte ganske tydelig I teksten min, da 😹

(er jo en grunn til jeg skrev at både jeg og bf var hjemmeværende, og at jeg hadde rolig baby, fikk avlastning til søvn, pga det så fikk jeg tid og lyst til alt annet også!:))

Anonymkode: ee0b4...3c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og så er de færreste hjemmeværende da. Menn pleier å jobbe mens mor har perm. Prøv å være alene med baby 7-17, med alt det innebærer og husarbeid i tillegg, så skal vi se i hvor oralt lysten du blir...

Anonymkode: 2beaa...326

Så så :)  Les igjen du.. Gjerne uten "ta alt personlig" brillene på deg! Så vil du kanskje forstå 

Anonymkode: ee0b4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...