AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #441 Del Skrevet 22. februar 2023 Schenker. En annen gang så slo ledelsen på stortrommen fordi det var satt rekord i utlevering av pakker. De kjøpte bløtkake til alle ansatte og satte den i kantinen hvor alle sjåførene sorterte kjøresedler for de løp ut i et akkordhelvete. De skrev en plakat med grunnen og gratulerte alle, og skrev samtidig at det ikke var kake til sjåførene. Den dagen var det mange pakker som ble sparket rundt i lastebilen. Ingen hadde lyst til å spise kake klokken 07, men alle følte seg rævkjørt med en slik fornedrelse. Tross alt var det sjåførene som sto på og leverte sendingene. Schenker - landets verste arbeidsplass. Anonymkode: 1b1c0...f12 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 22. februar 2023 #442 Del Skrevet 22. februar 2023 Kardiologisk sengepost på Riksen. Fantastisk spennende fagfelt - generelt høyt faglig nivå blant leger, sykepleier, helsefagarbeidere og sekretærene (hadde aldri klart meg uten, de hadde oversikt over ALT). Variert arbeidshverdag, til tider ekstremt høyt tempo, noe jeg trives med, og alltid noe nytt å lære. Men! Arbeidsmiljøet var forferdelig. Under den ene legevisitten startet en av kardiologene å massere meg helt ut av det blå, mens jeg forsøkte å gå gjennom postens pasienter. Satt tre-fire andre kardiologer der også som ikke sa noe. Noe av det mest nedverdigende jeg har opplevd. Hadde det vært i dag hadde jeg gitt klar beskjed om at dette ikke var akseptabelt, men jeg var 24 år og nyutdannet, og var redd for å ta det videre dessverre. Opplevde også å få klask på rumpa av leger i forbifarten, og kommentarer (ofte etterfulgt av et blunk) om at dette må en ung, søt sykepleier tåle. Til tross for at jeg elsker fagfeltet sluttet jeg pga dette. Jobber nå innen rus og psykiatri, og har aldri sett meg tilbake 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 22. februar 2023 #443 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg hadde en sommerjobb som var så kjedelig at det var et høydepunkt å gå på do….. 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #444 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 17.15): Nortura. Jobbet som vikar. Mye utnytting av vikarer. De fast ansatte henger sammen enten på kontoret eller sluntrer unna mens vikarene jobber. Elendig arbeidsmiljø. Dårlig betalt også. Sluttet etter 1 mnd. Anonymkode: 98a41...667 Hvilket av slakteriene? Anonymkode: 8e65f...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvem er dette? Skrevet 23. februar 2023 #445 Del Skrevet 23. februar 2023 Fame skrev (På 6.12.2021 den 17.27): Esso. Jeg fikk beskjed om å kjøre innom diverse andre bensinstasjoner og sjekke bensinprisene deres til og dra jobb så han kunne justere sine deretter Dette er helt vanlig praksis for bensinstasjoner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #446 Del Skrevet 23. februar 2023 Kjent frisørkjede på Majorstua. Grøsser bare jeg tenker på det stedet! Anonymkode: 5599a...ffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #447 Del Skrevet 23. februar 2023 Kommunalt korona-kontor, ugh! Smittesporing var helt grusomt. Ble alltid kjefta ned, skjelt ut og trua fordi folk var sure når de fikk beskjed om at de var nærkontakter. Akkurat som om det var min skyld at de dro på fest med 100+ folk når det ikke var lov å samles flere enn 10, liksom. Koronatelefonen var også helt grusomt. Jeg var en drittsekk hvis vi ikke hadde flere ledige timer den dagen. Jeg var en drittsekk hvis de ikke var enige i reglene de ringte for å forhøre seg om. Jeg var en drittsekk hvis prøvesvaret ikke hadde kommet tilbake fra laben. Koronatesting var greit med tanke på at folk ikke var så sinna der (bortsett fra de gangene anti-koronafolk kom for å skjelle oss ut, men det var heldigvis ikke så ofte), men det var ikke særlig behagelig å stå der ute i 20- og ikke få på hansker fordi de hadde fryst sammen i boksen og i 30+ uten mulighet til å ta seg noe vann før min bolk var over. En bolk varte en halv vakt. Vaksinetelefonen var også helt forferdelig grusomt. SÅ mye kjeft og dritt, og uendelig med folk som ringte for å bitche om at naboen hadde fått vaksine før dem. Det var selvfølgelig min feil at det ikke var tid for deres gruppe enda, og jeg fortjente å dø når det ikke var flere ledige timer. Null forståelse for at vi ikke kunne sette opp flere timer enn det fantes vaksinedoser. Hjemmetesting var OK. Alltid noen som var misfornøyde da og, men stort sett var de bare glade for at vi kunne komme hjem til dem. Stort pluss med mye pauser fordi vi måtte kjøre et stykke mellom pasientene, og stort minus for alle de syke barna som spydde på oss. Det eneste som var utelukkende hyggelig var vaktene nede på vaksinelokalet. Der var alle glade og hyggelige fordi de skulle få vaksine. Jeg har jobbet i helsevesenet lenge, men aldri fått så mye trusler og dritt som jeg fikk på koronakontoret. At dette var lokale folk man visste hvem var gjorde det enda mere ubehagelig. Selv om de ikke presenterte seg med navn, kunne jeg jo se hvem som eide telefonnummeret de ringte fra. Anonymkode: 1429f...ebd 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #448 Del Skrevet 23. februar 2023 Ja. Jeg var i begynnelsen av 20åra, og assistent i en stor røntgenklinikk i Oslo. Jeg hadde ikke jobbet lenge før jeg fant ut at jeg var gravid. Sjefen, voksen dame, gikk etter meg flere ganger, og påsto at "dette VISSTE DU før du begynte å jobbe her!!" I en veldig konfronterende tone. Da hun ble ubehagelig mens vi var i samme rom som HR ansvarlig, klarte jeg å si "ja, du mener jo at jeg har vært uærlig og visste at jeg var gravid da jeg begynte her, det har du sagt til meg flere ganger". Slik fikk hvertfall HR den beskjeden, vet ikke hva de gjorde med det. Så ble jeg utsatt for en feil, en radiograf startet gjennomlysing med røntgenmaskina i et rom der jeg gjorde klart utstyret, ingen pasient var i rommet, bare gravide meg. Jeg klaget på brudd på rutiner, og ba om å få bytte stasjon, og assistere på CT eller MR istedet. Det ble et hurumhei uten like. Jeg ble kalt inn til stort møte med verneombud, sjef, og flere. Bare voksne damer. Jeg fikk bare høre hvor vanskelig jeg var som ikke ville forholde meg til hvor trygge rutiner de hadde -- uten at de ville innse at det var nettopp de som ikke overholdt rutinene. Til og med verneombud, som skal representere den ansatte, gikk fullstendig i strupen på meg. Jeg fikk forslag om å jobbe i kantina istedet, som også hadde som oppgave å transportere brukte arbeidsklær (store, tunge sekker) som måtte løftes og lempes. Ikke ideellt verken fordi jeg var ansatt som kantinemedarbeider, eller portør. Jeg gikk til fastlegen med saken, fikk en legeerlæring som støttet at jeg ikke skulle jobbe i kantina / portør, og ble ustedet flyttet til kontortjeneste i Lillestrøm. Et godt stykke unna der jeg bodde i Oslo. Lengre reisetid og høyere reiseutgifter for meg. I ettertid har jeg selv vært eier for en mindre bedrift, og brukt denne opplevelsen som eksempel på hvordan man ALDRI skal behandle kolleger og ansatte. Har også jobbet som ulønnet praktikant i et annet yrke, som krav for å komme inn på studium. Der ble jeg av enkelte (også voksne damer) hundset rundt og fortalt at jeg skulle bare konsentrere meg om å gå i hælene og rydde opp etter dem. Jeg ble satt inn som vakt istedetfor lønnede ansatte, selv om det selvsagt ikke egentlig var lov. Ren utnyttelse. Jeg fikk migreneanfall og det jeg skjønner senere var begynnende angstanfall, hvor jeg begynte å skjelve og svette og føle meg skikkelig syk "ut av det blå" uten å forstå noenting. Mange har opplevd verre ting enn meg i denne verden, rent objektivt, men for meg var dette ganske traumatisk. Anonymkode: e3bed...cc7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #449 Del Skrevet 23. februar 2023 Lefdal🫣 Anonymkode: 4daee...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #450 Del Skrevet 23. februar 2023 finnes det gode arbeidsgivere i norge? tror nok flere av dere er dårlige arbeidstakere også. Anonymkode: b597b...8c3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #451 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): finnes det gode arbeidsgivere i norge? tror nok flere av dere er dårlige arbeidstakere også. Anonymkode: b597b...8c3 Hehe, er ikke noe hokus pokus å oppdage at en jobber for en dårlig arbeidsgiver. Ugreit å vinkle dette over på ansatte som må jobbe under disse forholdene. Anonymkode: b18dd...094 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #452 Del Skrevet 23. februar 2023 Dette gjelder flere av spisestedene på Grunerløkka i Oslo. Drittlønn, dårlig arbeidsmiljø, sjef som baksnakker ansatte, alt for mye stress i forhold til lønna. Anonymkode: 097ec...ee0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #453 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette gjelder flere av spisestedene på Grunerløkka i Oslo. Drittlønn, dårlig arbeidsmiljø, sjef som baksnakker ansatte, alt for mye stress i forhold til lønna. Anonymkode: 097ec...ee0 Sånn er det på de fleste arbeidsplasser i Norge, ikke bare spisesteder. Anonymkode: dc363...1a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #454 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sånn er det på de fleste arbeidsplasser i Norge, ikke bare spisesteder. Anonymkode: dc363...1a8 Dårlig arbeidsmiljø og baksnakking er dessverre NORMALT nesten overalt. Finnes det virkelig steder hvor ingen baksnakker ingen og alle kollegaene liker hverandre? Anonymkode: e5d0a...95d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #455 Del Skrevet 25. februar 2023 Et konsulenthus. Vi lagde dårlige produkter og pga tekniske begrensninger leverte vi mye dritt! Press om å levere det kunden ba om selv om det ikke ga mening, det ble lagd bare for å please de. Det var en episode der jeg protesterte på å levere funksjonalitet som ikke hadde noen verdi, hvor en kollega gjorde det bak ryggen på meg og sa i etterkant at jeg hadde levert det. Blir svart av sinne bare jeg tenker på dette fortsatt. Sa opp omtrent på dagen etter denne hendelsen. Var fortsatt i prøvetid og ble presset til å jobbe tiden ut selv om jeg var tydelig på at jeg ville ikke jobbe under slike forhold. Anonymkode: c785b...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #456 Del Skrevet 29. mai 2023 Opp Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #457 Del Skrevet 29. mai 2023 Må ha vært Norpost da jeg gikk med reklame for dem på ungdomsskolen. Lønna der gikk på mengden reklame fra uke til uke man delte ut. Men man brukte jo forferdelig lang tid med å sortere og brette alt det der før man startet på ruta. Slutta etter tre måneder. Var rett og slett et møkkaarbeid for lite betalt. Anonymkode: cc42a...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #458 Del Skrevet 29. mai 2023 Olivia. Ble tvunget på jobb når det var sykdom, fikk nesten ikke ta ferie, masse unger og bråk. Dårlig stemning på kjøkkenet. Gikk rykter om at sjefen lå rundt med alt og alle. Sluttet heldigvis før jeg ble en av de. Anonymkode: b597b...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #459 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Olivia. Ble tvunget på jobb når det var sykdom, fikk nesten ikke ta ferie, masse unger og bråk. Dårlig stemning på kjøkkenet. Gikk rykter om at sjefen lå rundt med alt og alle. Sluttet heldigvis før jeg ble en av de. Anonymkode: b597b...8c3 Ikke overrasket, dessverre. Har hørt mye dritt om Olivia Anonymkode: e5d0a...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #460 Del Skrevet 29. mai 2023 Jeg jobbet på en italiensk restaurant. Der var det ville tilstander. Han som drev stedet var ikke helt god. Han hadde lurt broren sin for hans andel av restauranten. Det var en voldsepisode der en servitør måtte dukke for å komme seg unna slag og en skyteepisode litt senere. Det var også verbal utskjelling fra arbeidsgiver, folk ble kastet ut på dagen, det var seksuell trakassering, og eieren fikk kaktus av byens sommerpatruljen som byens verste arbeidsgiver. Anonymkode: e8322...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå