Gå til innhold

Sebastian Solberg


Gjest Jegserdeg

Anbefalte innlegg

kathan skrev (16 timer siden):

Synes det er veldig mye urettferdig kritikk her inne. 

Jeg synes det er så vanvittig fint at han tør og dele at å være forelder ikke er et glansbilde. Vi har nok av de. De som bare legger ut det rosenrøde og det fine. Man får et helt forvrengt bilde av hvordan det er å ha små barn. Det er lov å si at det er slitsomt, og det er lov å si det flere ganger. Men elsker såklart barna sine overtalt, men skal man være ærlig, så er det en tøff jobb. I hvertfall i småbarnsperioden. 

Og det må vel også være lov å si at ferie ikke er som før. De er nok veldig klar over det, når de har tre små under tre år. Men hadde de ikke klart og kose seg på tur, hadde de nok holdt seg hjemme. De har det nok fint, til tross for at det er slitsomt. Selv hadde jeg aldri i livet orket.

Så synes jeg ikke han utleverer så mye om barna. Synes han klarer å "klage" fra et foreldreperspektiv, uten å si noe om hvilket barn som er årsaken til hva som er slitsomt. De utleverer jo feks ikke at den mellomste aldri hatt sovet natten gjennom og nå er de drit lei, feks. 

Veldig enig i dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har foreldrene hans hus der og det er flere nordmenn som har hus i utlandet som de har gledet seg til å dra til. Syns kritikken om at de reiser ned til «hytta» i Marbella bare er idiotisk. 
At han dog må nevne alle tingene som er slitsomt/irriterende med små barn, mener jeg er forkastelig. Ja, det er noen slitsomme år, men jeg vil aldri at mine barn skal få innblikk i mine tanker om det å ha flere små barn. 

Og det med barnevakten, hvorfor nevne det engang? De fleste lar ikke en «venn av en venn» passe barna fordi man skal ut på byen. Det virker som om de er veldig stolte over at de drar ut selv om de har små barn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyckeliten skrev (2 timer siden):

Nå har foreldrene hans hus der og det er flere nordmenn som har hus i utlandet som de har gledet seg til å dra til. Syns kritikken om at de reiser ned til «hytta» i Marbella bare er idiotisk. 
At han dog må nevne alle tingene som er slitsomt/irriterende med små barn, mener jeg er forkastelig. Ja, det er noen slitsomme år, men jeg vil aldri at mine barn skal få innblikk i mine tanker om det å ha flere små barn. 

Og det med barnevakten, hvorfor nevne det engang? De fleste lar ikke en «venn av en venn» passe barna fordi man skal ut på byen. Det virker som om de er veldig stolte over at de drar ut selv om de har små barn.

Forstår ikke hvorfor det provoserer så mange? Barna deres kommer til å kjenne på akkurat det samme når de får barn. Det samme kjente mine foreldre på og det samme kjenner jeg på. Hvorfor er det så tabu å snakke om? Tror det å snakke om det og sette det på spissen gjør at mange kan føle seg lettet over at det er andre i samme situasjon som dem, men som tørr å si det høyt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelisabethh
Maydis8 skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvorfor det provoserer så mange? Barna deres kommer til å kjenne på akkurat det samme når de får barn. Det samme kjente mine foreldre på og det samme kjenner jeg på. Hvorfor er det så tabu å snakke om? Tror det å snakke om det og sette det på spissen gjør at mange kan føle seg lettet over at det er andre i samme situasjon som dem, men som tørr å si det høyt. 

Det er bra at han er realistisk og deler de negative og tøffe sidene med å være forelder. Jeg har ikke barn selv men forstår godt at tre barn under fire må være utrolig slitsomt. Når det er sagt forstår jeg også hvorfor folk er provosert. Jeg kan oppriktig ikke huske et eneste eksempel hvor han har sagt noe positivt om barna eller foreldrerollen uten å si noe negativt i samme slengen. Han drar det for lang med at det blir for mye fokus på det negative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
Maydis8 skrev (På 19.7.2021 den 23.30):

Enig i det her. Skulle ønske han eksponerte barna mindre, men forfriskende at han deler ærlig om hvor tøft det til tider kan være å være en forelder. For det er sykt tøft. Har møtt på han på gata, hele familien. De er utrolig søte og hyggelige, og imøtekommende . 

Har også møtt dem på gata, eller på Tusenfryd. Lekte og tullet med barna, bedre humør på ham enn mange andre småbarnsforeldre det inne. ;) 
 

Enig i at barna eksponeres for mye på nett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (23 timer siden):

Forstår ikke hvorfor det provoserer så mange? Barna deres kommer til å kjenne på akkurat det samme når de får barn. Det samme kjente mine foreldre på og det samme kjenner jeg på. Hvorfor er det så tabu å snakke om? Tror det å snakke om det og sette det på spissen gjør at mange kan føle seg lettet over at det er andre i samme situasjon som dem, men som tørr å si det høyt. 

Jeg er helt enig at man skal snakke om det, men ved å gjøre dette på en offentlig SoMe konto eksponerer han barna noe enormt. Det er ganske stor forskjell på å være ærlig med venner, familie og bekjente om hva de har i vente og det han driver med. Foreldrene mine har fortalt meg gang på gang hvor slitsomt det var med tre barn under 5 år, men de har ikke delt det til flere tusen fremmede mennesker. 
Det er jo en grunn til at det er anbefalt å la være å dele ting om barna sine på SoMe. 
 

Når det er sagt, mener jeg ikke at de er dårlige foreldre. Syns de virker som supre foreldre som tar med barna på mye morsomt og de er i tillegg flinke til å prioritere seg selv og deres behov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempebra at han er åpen om at det kan være slitsomt og tøft og ha barn, og at det tærer på forholdet. Og spesielt på Instagram, hvor man når ut til mange. Jeg skulle ønske det var flere influencere som gjorde det når jeg fikk min første. Jeg følte meg helt alene i hele verden. Når det er sagt så kunne han fint ha tonet det ned litt og sagt det på en litt penere måte, samt latt være og eksponere barna. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er kjempebra at han er åpen om at det kan være slitsomt og tøft og ha barn, og at det tærer på forholdet. Og spesielt på Instagram, hvor man når ut til mange. Jeg skulle ønske det var flere influencere som gjorde det når jeg fikk min første. Jeg følte meg helt alene i hele verden. Når det er sagt så kunne han fint ha tonet det ned litt og sagt det på en litt penere måte, samt latt være og eksponere barna. 

Han er på en måte motsetningen til Caroline Berg Eriksen, hvor alt er rosa og sukkersøtt og ungene bare er blide og foreldra krangler aldri. Så er på en måte forfriskende med noen som er dønn ærlig, selvom det kanskje fins en mellomting mellom de to 😅 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal man ikke være på karantenehotell når man kommer fra Spania nå..? Eller trenger man ikke det når man reiser med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmVeeJee skrev (21 minutter siden):

Skal man ikke være på karantenehotell når man kommer fra Spania nå..? Eller trenger man ikke det når man reiser med barn?

De har vel fått en dose vaksine, da slipper de karantene hotell men må i karantene hjemme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmVeeJee skrev (På 3.8.2021 den 20.19):

Skal man ikke være på karantenehotell når man kommer fra Spania nå..? Eller trenger man ikke det når man reiser med barn?

Dose 1 gjør at man kan ta karantenen hjemme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Mariiihøna skrev (1 time siden):

Har han gått under jorda, vært stille lenge?

 

Han sa at det var litt greier som skjedde for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

 En ting er ivertfall sikkert. 
Hadde min type vært på tur alene, å lagt ut story på Instagram med en annen dame med teksten «livets dame» hadde jeg blitt jævla muggen… for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (På 10.9.2021 den 20.19):

 En ting er ivertfall sikkert. 
Hadde min type vært på tur alene, å lagt ut story på Instagram med en annen dame med teksten «livets dame» hadde jeg blitt jævla muggen… for å si det mildt. 

kan være enig i den altså... men "all PR er god PR" etter en stille periode kanskje... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (28 minutter siden):

kan være enig i den altså... men "all PR er god PR" etter en stille periode kanskje... 

Nja… det er ikke første gangen han poster seg selv på fest med andre damer…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BethD skrev (2 timer siden):

Nja… det er ikke første gangen han poster seg selv på fest med andre damer…. 

Det er en grunn til at jeg trodde fyren likte samme kjønn 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (12 minutter siden):

Det er en grunn til at jeg trodde fyren likte samme kjønn 

Ja nei…. Jeg skjønner avogtil at de har problemer i forholdet da for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (På 10.9.2021 den 20.19):

 En ting er ivertfall sikkert. 
Hadde min type vært på tur alene, å lagt ut story på Instagram med en annen dame med teksten «livets dame» hadde jeg blitt jævla muggen… for å si det mildt. 

Virker som om det er hans måte å «hevne» seg på, på en eller annen måte…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...