Gå til innhold

Så lei folk som ikke skjønner hvordan en flyreise fungerer!


isw

Anbefalte innlegg

På 24.1.2020 den 9.26, AnonymBruker skrev:

- Straff for de som feiler i sikkerhetskontrollen, for eks 1år utestengelse. Ved gjentatte ganger minst 5år.

- Aldersgrense på minst 7år.
- Forbud for de med rullestol/annen hindring av bevegelse. Disse skal kun fly ved medisinsk behandling.

Så de som kanskje flyr for første gang og dermed ikke er helt dreven i sikkerhetskontrollen skal ikke få reise mer?

Så barna mine som bor på Sørlandet skal ikke få besøke besteforeldrene som bor i Nord-Norge før minste er 7 år?

Så rullestolbrukere skal aldri få reise på feire, eller jobbreiser? 
 

Godt det ikke er du som bestemmer. 

Anonymkode: 5fcb5...738

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du alt første gangene du flydde du da? Du vet, det er hele tiden folk som skal på sine første flyturer, og langt fra alle flyr ofte. Så - alle kan ikke det du er ekspert i, men du er sikkert en racer på alt ;)

Anonymkode: e04fd...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk med barn i baksetet. Jeg har forståelse for at barn kan være frusterte og leie, det jeg ikke har forståelse for er barn som konstant dunker i setet mitt. Du som forelder er da ikke blind og må jo se at barnet gjør det. 

Konstant dunking i setet med føttene kan få meg til kanten av stupet. Og det er ikke godt når man har flyskrekk.

Anonymkode: f6443...52c

Ikke alltid så lett å vite hvordan barna reagerer på en flytur. Selvsagt skal foreldre reagere, men hjelper det ikke å snakke, og foreldre blir stresset av de sure blikkene og kommentarene fra verdensmesterne, skal man da slå ned barnet sitt?? 

Anonymkode: e04fd...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 21.55, Hedy Lamarr skrev:

Enig, ts. Tviler på at folk flest på de flyene jeg tar aldri har flydd før, og bør unnskyldes for at de ikke vet bedre. De er bare egoistiske og/eller ignorante. Sikkerhetskontroll, boarding og flyreise kunne vært så mye smidigere om alle gjorde sitt beste for at det hele skulle gått smidig og uten unødvendige opphold. 

Egoisme er ikke det rette ordet på de som ikke flyr hele tiden. De er uvitende om at dette kan skape irritasjon hos andre. Og jeg synes det er greit og helt naturlig! Det JEG derimot irriterer meg over, er at de som flyr ofte liksom "eier" flyregler og tror at de er konger over passasjerer...... 

Anonymkode: e04fd...723

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir så stresset av dette tror jeg ikke det er helt bra for blodtrykket ditt å reise så mye. Folk er folk og det vil de alltid være. Hvis du bare vil forholde deg til deg selv er det best om du blir hjemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 20.40, isw skrev:

Jeg reiser ganske mye både jobb og privat, og irriterer meg så grenseløst over folk som ikke skjønner hva man skal gjøre på et fly! Akkurat nå er lunta ganske kort etter å ha kommet hjem, så jeg tenkte jeg halvsarkastisk kunne sette opp en liten guide til hvordan man skal bruke dette framkomstmiddelet:

Sikkerhetskontrollen:

- Du kan med stor fordel ta av jakke, belte, smykker, osv. FØR du kommer fram til plastkassene, så du ikke lager kø. 

- Tøm alle lommer! 

- Ta av beltet ditt! 

- Ha et bevisst forhold til om du har med deg noe flytende. 

Etter sikkerhetskontrollen:

- Det er ingen nødvendighet å bøtte ned fem halvlitere før du går ombord! Du overlever faktisk uten. 

- De små spritflaskene som norske turister elsker å kjøpe i taxfree er IKKE lov å drikke på flyplassen. Heller ikke på dass! 

- Det er ikke samfunnsplikten din å kjøpe hele kvoten med alkohol. Du kan faktisk gi faen i å omgjøre flyet til en Molotov-cocktail ved en eventuell ulykke. Og om du tar med deg for mye inn som håndbagasje og får bot for det er det din egen skyld og ditt eget ansvar! 

- Du kan faktisk bli nektet boarding hvis du er full/fjern/høy!  

Ved boarding:

- Gi faen i å prøve og gå ombord når det er prioritert boarding hvis du ikke har det inkludert i billetten. Du slipper ikke inn, du lager forsinkelser og du havner bakerst i køen. Det er ulike bookingklasser og et fly er et klassesamfunn. Ingen bryr seg om du stemmer SV og ikke liker det. 

- Når du er inne i flyet går du TIL SIDEN og slipper andre forbi. Står du i midtgangen lager du kork for absolutt alle andre

- Ha et bevisst forhold til hvor du skal sitte og gå dit, ingen andre steder 

- Sørg for å ha gått på dass før du går ombord! 

Under reisen:

- Du kan krangle med mannen din så mye du vil, men ikke på flyet! 

- Vis respekt for dine medpassasjerer. 

- Nei, jeg gidder ikke ha en samtale med deg under hele turen selv om vi begge sitter alene. 

- Gå på dass om du har luft i magen. Du lurer ingen selv om du slipper en lydløs en! 

Avslutningsvis:

Ja, jeg forstår at du er på ferie og skal kose deg, men forstå at mange du reiser sammen med kun ønsker seg å komme raskt fram i fred og ro. Du er på et transportmiddel, du er ikke på et lovløst sted eller på fest!!! 

Skjerp dere! 

 

Det er sånne allvitere som deg som gjør at jeg ikke planlegger flyreiser! For jeg har ikke flydd før og da kan jeg slett ikke alle koder og stuff. Så prøv å vær litt rausere du. 

Anonymkode: 2cc88...8d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.1.2020 den 9.26, AnonymBruker skrev:

Fin oppsummering, jeg har også flydd mye tidligere i jobb å da legger man merke til mye. Som menneske har du faktisk et ansvar å finne ut av hvordan ting skal foregår FØR du kommer frem.

Jeg ønsker meg følgende:

- Totalt forbud mot alkohol på fly og flyplasser, ingen trenger alkohol.
- Straff for de som feiler i sikkerhetskontrollen, for eks 1år utestengelse. Ved gjentatte ganger minst 5år.
- Aldersgrense på minst 7år.
- Forbud for de med rullestol/annen hindring av bevegelse. Disse skal kun fly ved medisinsk behandling.
 

Det skal ikke være slik at ALLE skal kunne reise!! Fordi det passer ikke for alle, alle er ikke egnet til det!! Det er blitt altfor lett å reise rundt i verden. Dette skaper store problemer både for miljø og klima.

Anonymkode: 2e301...82d

Da må jeg nesten håpe at du engang blir avhengig av rullestol men fremdeles har lyst til å reise. For da møter du deg sjøl i døra. 

Anonymkode: 2cc88...8d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når folk ikke flytter kassen med tingene sine etter sikkerhetssjekken, og heller står der og bruker en evighet på å kle på seg. Blir kø, kork og rot. 

Anonymkode: d267c...62e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse tingene TS ramser opp gjelder et flertall av de reisende, så å si at det sikkert er folk som flyr for første gang faller på sin egen urimelighet. Nordmenn flest flyr regelmessig. Problemet er bare at vi generelt er lite smidige i omgang med andre. Man ser jo akkurat det samme i rulletrapper, hvor folk ikke evner å holde til høyre eller på kollektivtransport hvor saueflokken står rett foran døra og gjør det vanskelig for folk å komme av før de skal presse seg på. 

Anonymkode: 16a85...d95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, disse reglene burde vært hengt opp på strategiske steder på flyplasser 😄

Anonymkode: eb976...285

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig, Ts!

Voksne som reiser med unger bør også sørge for at de er underholdt underveis.

Møkk lei av unger som banker og sparker i setet mitt. Og når jeg bøyer meg bakover og spør om de ikke kan være greie å la vær, driter ungene i det jeg sier, og minst en av foreldrene viser meg finger. 
 

At det går an! 

Anonymkode: a821d...54a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts -hva er grunnen til at du flyr så mye? Jobb er en ting, jeg forstår at det ikke alltid er opp til deg, men det er jo synd at bedriften din har denne kulturen fortsatt. Å bo i Nor-Norge betyr ofte også mer fly. Det finnes grunner, og en skal ikke skamme seg for en tur eller to i året for å feriere, men det høres ikke ut som om du er helt der -"å fly mye" høres..mye ut.. Kan jeg spørre deg hvorfor akkurat du flyr så mye privat?

Anonymkode: 39501...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2020 at 9:19 AM, AnonymBruker said:

Jeg reiser meg, ikke for å komme fortere ut men fordi ryggen min dreper meg og jeg ikke vil sitte et sekund lenger enn jeg må i de fæle setene. 

Anonymkode: 9cd4e...f06

Jeg synes det et helt fint at folk begynner å reise seg og ordne seg på å gå ut med en gang. Herregud som det hadde irritert meg om alle ble sittende til dørene åpner seg, det hadde vært lite tidseffektivt. 

Anonymkode: 4657b...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoisme er ikke det rette ordet på de som ikke flyr hele tiden. De er uvitende om at dette kan skape irritasjon hos andre. Og jeg synes det er greit og helt naturlig! Det JEG derimot irriterer meg over, er at de som flyr ofte liksom "eier" flyregler og tror at de er konger over passasjerer...... 

Anonymkode: e04fd...723

Altså ignorante, som jeg også skrev. 
 

Og ellers, hvordan «eier» vi som flyr ofte «flyreglene»? Hvordan kan man «eie» dem? Og hvordan er vi «konger»? Vi som er enige med ts gjør jo alt vi kan for at sikkerhetskontroll, ombordstigning o.l. skal gå raskest og smidigst mulig for alle, hvem er det som lider under det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer alt dette, samt bagasjestripen. 

Når det gjelder priority boarding så er en del av problemet at de på Gardermoen ikke har et bevisst forhold til det, og derfor både åpner Fast Track for alle, samt ikke er tydelig nok på køene når det er boarding. Det ender med en saueflokk som presser seg på samtidig, og man får null valuta for å ha Plus eller Businessbilletter. I andre land er ikke dette et problem på samme måte, så jeg regner med at det er den norske, sosialdemokratiske holdningen som sniker seg inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over store mannfolk som sovner ytterst hvis jeg sitter innenfor og vil på do! :)

Men så er det sikkert noen som irriterer seg over å bli forstyrret av andre som skal forbi for å tisse når de akkurat er sovnet!

 

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha, disse reglene burde vært hengt opp på strategiske steder på flyplasser 😄

Anonymkode: eb976...285

Jamen det er de da. I køen for sikkerhetskontrollen er det skjermer med tydelig forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lønnesirup01 said:

Signerer alt dette, samt bagasjestripen. 

Når det gjelder priority boarding så er en del av problemet at de på Gardermoen ikke har et bevisst forhold til det, og derfor både åpner Fast Track for alle, samt ikke er tydelig nok på køene når det er boarding. Det ender med en saueflokk som presser seg på samtidig, og man får null valuta for å ha Plus eller Businessbilletter. I andre land er ikke dette et problem på samme måte, så jeg regner med at det er den norske, sosialdemokratiske holdningen som sniker seg inn.

Første gang jeg fløy med sønnen min, var han 5 mndr. Små barn først. Aldri igjen. For der kom dressene som godstog og trengte seg på. Etter det gikk jeg alltid på sist når jeg reiste med baby, lite barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 19.31, OPIgirl skrev:

Tull. Det er du og dess like som er harryfolk. Hvis det skal så lite til før du blir flau, bør du jobbe med deg selv og holdningene dine. Og hvem er du til å avgjøre hva som er harry eller ikke? 

Så du tror at dersom man har en mening, så må den være allmenn? Siden du tror at vedkommende du siterer er den som sitter å avgjør hva som er harry. Hva med å respektere at noen har andre meninger enn deg? 

Anonymkode: 16682...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
På 23.1.2020 den 21.08, Kågebruker skrev:

Hva med folk som klapper når flyet lander?

Og så klarer ikke flyet å bremse og BOOM 

Boner down, party over

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...