Jump to content
isw

Så lei folk som ikke skjønner hvordan en flyreise fungerer!

Recommended Posts

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! 

Meg meg meg meg megmeg meg meg meg meg meg meg meg meg meg og atter meg!! 

"God morgen" eller "takk skal du ha!" eksisterer overhodet ikke i det hele tatt i noens ord-forråd.  

Anonymkode: 301d8...ef7

Folk betaler minste-pris men forlanger topp service. Personalet er der først og fremst for vår sikkerhet og hjelpe til underveis, ikke for å Ubderholde eller skjemme Oss bort 

Anonymkode: f4b99...135

Fortsetter under...

theTitanic
1 time siden, isw skrev:

Jeg reiser ganske mye både jobb og privat, og irriterer meg så grenseløst over folk som ikke skjønner hva man skal gjøre på et fly! Akkurat nå er lunta ganske kort etter å ha kommet hjem, så jeg tenkte jeg halvsarkastisk kunne sette opp en liten guide til hvordan man skal bruke dette framkomstmiddelet:

Sikkerhetskontrollen:

- Du kan med stor fordel ta av jakke, belte, smykker, osv. FØR du kommer fram til plastkassene, så du ikke lager kø. 

- Tøm alle lommer! 

- Ta av beltet ditt! 

- Ha et bevisst forhold til om du har med deg noe flytende. 

Etter sikkerhetskontrollen:

- Det er ingen nødvendighet å bøtte ned fem halvlitere før du går ombord! Du overlever faktisk uten. 

- De små spritflaskene som norske turister elsker å kjøpe i taxfree er IKKE lov å drikke på flyplassen. Heller ikke på dass! 

- Det er ikke samfunnsplikten din å kjøpe hele kvoten med alkohol. Du kan faktisk gi faen i å omgjøre flyet til en Molotov-cocktail ved en eventuell ulykke. Og om du tar med deg for mye inn som håndbagasje og får bot for det er det din egen skyld og ditt eget ansvar! 

- Du kan faktisk bli nektet boarding hvis du er full/fjern/høy!  

Ved boarding:

- Gi faen i å prøve og gå ombord når det er prioritert boarding hvis du ikke har det inkludert i billetten. Du slipper ikke inn, du lager forsinkelser og du havner bakerst i køen. Det er ulike bookingklasser og et fly er et klassesamfunn. Ingen bryr seg om du stemmer SV og ikke liker det. 

- Når du er inne i flyet går du TIL SIDEN og slipper andre forbi. Står du i midtgangen lager du kork for absolutt alle andre

- Ha et bevisst forhold til hvor du skal sitte og gå dit, ingen andre steder 

- Sørg for å ha gått på dass før du går ombord! 

Under reisen:

- Du kan krangle med mannen din så mye du vil, men ikke på flyet! 

- Vis respekt for dine medpassasjerer. 

- Nei, jeg gidder ikke ha en samtale med deg under hele turen selv om vi begge sitter alene. 

- Gå på dass om du har luft i magen. Du lurer ingen selv om du slipper en lydløs en! 

Avslutningsvis:

Ja, jeg forstår at du er på ferie og skal kose deg, men forstå at mange du reiser sammen med kun ønsker seg å komme raskt fram i fred og ro. Du er på et transportmiddel, du er ikke på et lovløst sted eller på fest!!! 

Skjerp dere! 

Helt enig. 

Det er en del av oss som ønsker mest mulig effektivitet når vi reiser. Jeg begriper ikke hvorfor folk er så utrolig respektløse at de loker i midtgangen når det står 50 andre å venter på at du får med deg jakka di og går ut. Fra jeg går ut flydøren bruker jeg seks minutter til jeg sitter i bilen min. (Gardermoen ) (uten barn. Med barn og bagasje tar det mer tid. )

Anzii
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du bare finne deg i.

Anonymkode: 16c79...5f8

Ja jeg finner meg i det. Jeg ber aldri folk om å sette seg. Men igjen så handlet denne tråden om irriterende ting folk gjør eller ikke gjør før, under og etter en flytur. Og JEG syns det er irriterende når folk står i midtgangen og venter i ti minutter før man kan gå av. Det er min mening, som jeg tillater meg å dele i en ellers morsom tråd😉

cheer up, det er fredag i morgen! 

Hedy Lamarr

Enig, ts. Tviler på at folk flest på de flyene jeg tar aldri har flydd før, og bør unnskyldes for at de ikke vet bedre. De er bare egoistiske og/eller ignorante. Sikkerhetskontroll, boarding og flyreise kunne vært så mye smidigere om alle gjorde sitt beste for at det hele skulle gått smidig og uten unødvendige opphold. 

AnonymBruker

Mange ting av det du lister opp er mer for de som reiser ofte. De som reiser sjelden vil nok ikke være så bevisst på alle detaljene rundt hva de skal huske.

Men en ting som irriterer meg er når sunn fornuft er borte vekk. For eksempel når folk bare står i midtgangen i flyet uten å sleppe andre forbi. Det er de samme idiotene som bare MÅ rygge parkere bilen inn, selv om det er biler bak og de bruker altfor lang tid på å parkere. Slike mennesker har jeg ofte lyst å filleriste, de er som primitive aper.

Anonymkode: 252d6...8f1

isw
11 timer siden, Proximus skrev:

Vel, nå skal jeg ut og fly langdistanse (ca 14 t) delvis på natt og håper virkelig det blir ok :blink: 

God tur 😊

Annonse

OPIgirl
12 timer siden, Kågebruker skrev:

Hva med folk som klapper når flyet lander?

En bagatell. Og hva er forresten galt med det?

AnonymBruker

Ok. 

Anonymkode: e42a9...cea

AnonymBruker

Og følg bagasjereglene! Har du håndbaggasje skal den over hodet ditt i luka og den skal passe der. Alle idiotene som tar med så jæææævlig mye så de fyller hele hattehylla så min baggasje må hentes på 13A mens jeg selv sitter på 5A.

haaaater virkelig dere! 
skaper så mye forsinkelser 

Anonymkode: 9f6d8...4ab

AnonymBruker

Bortsett fra det med for mye bagasje, så synes jeg det meste går greit. Har flydd veldig mye de siste seks årene og opplever sjelden mye av det som ramses opp. 

AnonymBruker
11 timer siden, Anzii skrev:

Og det er ikke vits å reise seg i sekundet beltelampa slukker. Det er enda en god stund til du kan gå av. Du kommer nemlig ikke fortere av flyet fordi du står i midtgangen og loker🙈

Jeg reiser meg, ikke for å komme fortere ut men fordi ryggen min dreper meg og jeg ikke vil sitte et sekund lenger enn jeg må i de fæle setene. 

Anonymkode: 9cd4e...f06

AnonymBruker
12 timer siden, isw skrev:

Jeg reiser ganske mye både jobb og privat, og irriterer meg så grenseløst over folk som ikke skjønner hva man skal gjøre på et fly! Akkurat nå er lunta ganske kort etter å ha kommet hjem, så jeg tenkte jeg halvsarkastisk kunne sette opp en liten guide til hvordan man skal bruke dette framkomstmiddelet:

Sikkerhetskontrollen:

- Du kan med stor fordel ta av jakke, belte, smykker, osv. FØR du kommer fram til plastkassene, så du ikke lager kø. 

- Tøm alle lommer! 

- Ta av beltet ditt! 

- Ha et bevisst forhold til om du har med deg noe flytende. 

Etter sikkerhetskontrollen:

- Det er ingen nødvendighet å bøtte ned fem halvlitere før du går ombord! Du overlever faktisk uten. 

- De små spritflaskene som norske turister elsker å kjøpe i taxfree er IKKE lov å drikke på flyplassen. Heller ikke på dass! 

- Det er ikke samfunnsplikten din å kjøpe hele kvoten med alkohol. Du kan faktisk gi faen i å omgjøre flyet til en Molotov-cocktail ved en eventuell ulykke. Og om du tar med deg for mye inn som håndbagasje og får bot for det er det din egen skyld og ditt eget ansvar! 

- Du kan faktisk bli nektet boarding hvis du er full/fjern/høy!  

Ved boarding:

- Gi faen i å prøve og gå ombord når det er prioritert boarding hvis du ikke har det inkludert i billetten. Du slipper ikke inn, du lager forsinkelser og du havner bakerst i køen. Det er ulike bookingklasser og et fly er et klassesamfunn. Ingen bryr seg om du stemmer SV og ikke liker det. 

- Når du er inne i flyet går du TIL SIDEN og slipper andre forbi. Står du i midtgangen lager du kork for absolutt alle andre

- Ha et bevisst forhold til hvor du skal sitte og gå dit, ingen andre steder 

- Sørg for å ha gått på dass før du går ombord! 

Under reisen:

- Du kan krangle med mannen din så mye du vil, men ikke på flyet! 

- Vis respekt for dine medpassasjerer. 

- Nei, jeg gidder ikke ha en samtale med deg under hele turen selv om vi begge sitter alene. 

- Gå på dass om du har luft i magen. Du lurer ingen selv om du slipper en lydløs en! 

Avslutningsvis:

Ja, jeg forstår at du er på ferie og skal kose deg, men forstå at mange du reiser sammen med kun ønsker seg å komme raskt fram i fred og ro. Du er på et transportmiddel, du er ikke på et lovløst sted eller på fest!!! 

Skjerp dere! 

Fin oppsummering, jeg har også flydd mye tidligere i jobb å da legger man merke til mye. Som menneske har du faktisk et ansvar å finne ut av hvordan ting skal foregår FØR du kommer frem.

Jeg ønsker meg følgende:

- Totalt forbud mot alkohol på fly og flyplasser, ingen trenger alkohol.
- Straff for de som feiler i sikkerhetskontrollen, for eks 1år utestengelse. Ved gjentatte ganger minst 5år.
- Aldersgrense på minst 7år.
- Forbud for de med rullestol/annen hindring av bevegelse. Disse skal kun fly ved medisinsk behandling.

Det skal ikke være slik at ALLE skal kunne reise!! Fordi det passer ikke for alle, alle er ikke egnet til det!! Det er blitt altfor lett å reise rundt i verden. Dette skaper store problemer både for miljø og klima.

Anonymkode: 2e301...82d

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin oppsummering, jeg har også flydd mye tidligere i jobb å da legger man merke til mye. Som menneske har du faktisk et ansvar å finne ut av hvordan ting skal foregår FØR du kommer frem.

Jeg ønsker meg følgende:

- Totalt forbud mot alkohol på fly og flyplasser, ingen trenger alkohol.
- Straff for de som feiler i sikkerhetskontrollen, for eks 1år utestengelse. Ved gjentatte ganger minst 5år.
- Aldersgrense på minst 7år.
- Forbud for de med rullestol/annen hindring av bevegelse. Disse skal kun fly ved medisinsk behandling.

Det skal ikke være slik at ALLE skal kunne reise!! Fordi det passer ikke for alle, alle er ikke egnet til det!! Det er blitt altfor lett å reise rundt i verden. Dette skaper store problemer både for miljø og klima.

Fascist. 

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fascist. 

Nei, realist.

isw

Poenget mitt er egentlig at selv om det ligger i den norske folkesjela at det er lov/pålagt å være full fra du går gjennom sikkerhetskontrollen til du kommer hjem igjen når du har ferie, så inneholder et fly 180-300 andre reisende og en besetning på 6-10. Mange av disse er på flyet i kraft av nettopp jobb, og har helt andre målsetninger enn fulle turister. Vi ønsker å komme hjem til familiene våre eller forberede et møte, vi ønsker en effektiv og smidig reise og mest av alt ønsker vi å ikke bli plaget eller trakassert. 

Dette gjelder for så vidt ethvert transportmiddel, men det er tydeligvis en etablert sannhet at et fly er en god mulighet for å feste og la oppdragelsen bli igjen hjemme. Dette irriterer meg.

Edited by isw

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

:klo:

Anonymkode: c7741...19d

AnonymBruker

Jeg jobber på flyplass og takk(!!) for at du sprer dette videre til andre mennesker. 😅 Har hatt noen jobber før, men folk som skal reise... mange av de er noe for seg selv! 

Legger til at å gå på restaurant noen minutter før go to gate er totalt unødvendig. Kjøp en landgang, ikke restaurantmat. :) Har man god tid er det perfekt, men ikke hvis du har et par minutter på deg.

Da blir alle glad! 

Anonymkode: 08469...4db

AnonymBruker

Det er mange som kanskje flyr for første gang og er usikre når det gjelder hva de skal gjøre eller ikke.

Anonymkode: 75fcb...032

Kågebruker
9 timer siden, OPIgirl skrev:

En bagatell. Og hva er forresten galt med det?

Det er pinlig. Blir flau på vegne av harryfolket.

OPIgirl
29 minutter siden, Kågebruker skrev:

Det er pinlig. Blir flau på vegne av harryfolket.

Tull. Det er du og dess like som er harryfolk. Hvis det skal så lite til før du blir flau, bør du jobbe med deg selv og holdningene dine. Og hvem er du til å avgjøre hva som er harry eller ikke? 

Edited by OPIgirl