Gå til innhold

Hvordan holde seg fra å spise for mye på kvelden?! Tips og triks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For min del hjalp det da jeg fant ut hva som dekket behovet. 
ja, jeg hadde lyst på noe søtt, men var egentlig sulten/lavt blodsukker. Spiste jeg søtt eller med mye karbohydrater(pasta, brødskiver, bare frukt osv) ville jeg bare ha mer. Da jeg hadde svangerskapsdiabetes(og målte blodsukkeret jevnlig) fant jeg ut at det som metta og ga stabilt blodsukker på kvelden var et par skjeer mager cottage cheese, en teskje peanøttsmør hvis jeg var veldig fysen og litt frukt eller bær. Det er kalorier og må tas med i totalberegningen, men det er bedre enn 100g sjokolade og to ostesmørbrød…

Anonymkode: 119b8...ceb

Takk for tips! Trikset er vel også å ikke spise fire porsjoner av det🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hildamaria skrev (5 minutter siden):

Takk for tips! Trikset er vel også å ikke spise fire porsjoner av det🙈

Hehe, ja! Det kan være andre ting også, men grunnen til at jeg putter i peanøttsmør når jeg er veldig fysen er at det er fettkilde. Jeg må ha enten proteiner eller fett og proteiner sammen med karbohydratene for å få metthetsfølelsen og stabilt blodsukker. Og unngå at det blir for søtt.  
for meg er det mye lettere å holde meg til en porsjon av dette(koser meg og nyter det) enn å prøve å holde meg helt unna noe, da sprekker jeg oftest til de grader. 

Anonymkode: 119b8...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2020 den 11.26):

Tyggis. 

Anonymkode: 244da...f57

Jeg blir kjempesulten hvis jeg tygger tyggis.

Anonymkode: f6597...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd tilskudd av krom?

Anonymkode: f6597...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke noe med smak Ii stedet: te f.eks. Personlig synes jeg myntete, nype og hibiskus, fruktte, jasmin+matcha+melk, og andre grønne teer ofte fungerer bra. Hjemmelaget kakao med lite sukker går også

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min enkle oppskrift på vektnedgang:

Ikke spis før kl 11-12, men spis da noe veldig proteinrikt som holder deg mett lenge.

Spis så middag kl 17-18. Spis deg ordentlig mett, proteiner og grønnsaker i hovedsak, men selvsagt også karbohydrater og fett. Dessert hvis du vil, f.eks gresk yoghurt med litt hakket sjokolade og oppkuttet frukt.

Legg deg tidlig! 

Repeat. Du blir ikke sulten på morgenen når du våkner opp etter en sånn dag. 

Høres kanskje teit ut men jeg gjør dette 3 dager i uka og jeg er ikke sulten eller fysen i det hele tatt.. Noen ganger spiser jeg snacks eller kveldsmat og da våkner jeg kjempesulten på morgenen. Aldri sulten de dagene jeg gjør som overfor.

Gått ned snart 10 kg.

Hilsen ei som har slitt med overspising i mange år. 

Anonymkode: ddb2b...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du airfryer? Jeg mauler grønnsaker på kvelden, kutter opp mengder feks med brokkoli, krydrer det og inn i airfryer, og heller nedpå med sukkerfri drikke, blir stappmett og det er skikkelig digg, bruker jo ikke olje eller noe så kalorifattig er det og 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...