Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Gamle Smukka skrev:

Du må seriøst slutte å spre disse videoene og frykten din. Du har ingen verifisering på at de er ekte og du skremmer unødig vettet av folk her inne. 

Hva skal det tjene til? Dette går sin gang uten at du trenger sitte her å hause opp alt hver eneste dag.

Hva er galt med å dele en link til en vitenskapelig studie? Hvis du ikke tror at dette er ekte sier det mer om deg...

Sitat

Nature Medicine is a monthly peer-reviewed medical journal publishing research articles, reviews, news and commentaries in the biomedical area, including both basic research and early-phase clinical research covering all aspects of medicine. The journal seeks to publish research papers that "demonstrate novel insight into disease processes, with direct evidence of the physiological relevance of the results".[1]

The journal was established in 1995 and is published by the Nature Publishing Group. As with other Nature journals, there is no external editorial board, with editorial decisions being made by an in-house team, although peer review by external expert referees forms a part of the review process.

Its 2018 impact factor was 30.641, making it the highest-cited research journal in preclinical medicine.[2]

Hvis du ikke skjønner innholdet er det ditt problem, men det er ikke veldig komplisert. De fikk også mye kritikk for å ha laget dette viruset

https://www.the-scientist.com/news-opinion/lab-made-coronavirus-triggers-debate-34502

Sitat

Ralph Baric, an infectious-disease researcher at the University of North Carolina at Chapel Hill, last week (November 9) published a study on his team’s efforts to engineer a virus with the surface protein of the SHC014 coronavirus, found in horseshoe bats in China, and the backbone of one that causes human-like severe acute respiratory syndrome (SARS) in mice. The hybrid virus could infect human airway cells and caused disease in mice, according to the team’s results, which were published in Nature Medicine.

Hva er galt med dette? De lagde et slikt virus i 2015, det er alt jeg sier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, likestilling skrev:

Hva er galt med å dele en link til en vitenskapelig studie? Hvis du ikke tror at dette er ekte sier det mer om deg...

Hvis du ikke skjønner innholdet er det ditt problem, men det er ikke veldig komplisert. De fikk også mye kritikk for å ha laget dette viruset

https://www.the-scientist.com/news-opinion/lab-made-coronavirus-triggers-debate-34502

Hva er galt med dette? De lagde et slikt virus i 2015, det er alt jeg sier.

Som du ser av mitt tidligere innlegg, er det VIDEOENE du linker til jeg snakker om.

Jeg har ikke sagt et ord om noen vitenskapelig studie. At du ikke oppfatter at det står "videoer" i det jeg skriver, sier det mer om deg...

At de laget et virus i 2015 er slett ikke alt du sier. Men om du ikke husker hva du har linket til og sagt, er det ditt problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det påvist i Sverige også. Svenske som har vært i Wuhan.

Jeg syns dette hysteriet minner mye om svineinfluensaen som var for noen år siden. Jeg vaksinerte meg ikke og jeg kjenner ingen som fikk den influensaen heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gamle Smukka skrev:

Som du ser av mitt tidligere innlegg, er det VIDEOENE du linker til jeg snakker om.

Jeg har ikke sagt et ord om noen vitenskapelig studie. At du ikke oppfatter at det står "videoer" i det jeg skriver, sier det mer om deg...

At de laget et virus i 2015 er slett ikke alt du sier. Men om du ikke husker hva du har linket til og sagt, er det ditt problem.

Det er vanlig at man siterer det man svarer på / kommenterer, og ikke noe helt annet. Du skrev også "frykten din".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg merke til skremselsbildene med masker, gule drakter osv.
Enhver influensa krysser enkelt grenser siden folk reiser. Folk har i alle tider dødd av sånt, men det er de svakeste som dør. Det er faktisk helt normalt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonymbruker3 said:

Nei, det er bare enda en idiotisk konspirasjonsteori.

Hvordan begrunner du at det er bare en idiotisk konsp?
Det er lenge siden vi kunne lese at B-Gates advarte/informerte om at det kunne komme en pandemi som kunne ta knekken på 50 millioner mennesker.
Hva slags interesse har han av å spre sånt?
Inntekter av vaksiner? Gjerne forhåndssolgt til div land?
Jeg bare spør...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Veras123 skrev:

Corona viruset er helt ufarlig.

Det er som et folkemord, de som sitter øverst på kronen ønsker at flest mulig skal bli smittet.

http://www.nyhetsspeilet.no/2020/01/coronaviruset-et-helt-ufarlige-virus-eller-noe-langt-verre/?fbclid=IwAR1fM-SMF1vtNkfF99uisywQ8lmliHptdfXqAvD2wMIX_qCdVvZHbj4iU4k

Har hatt et par fine dager uten like stor bekymring da, men ja.. Haha om ikke coronaviruset tar liv av meg gjør bekymringene mine det snart.

Edit: Nevermind. Så nå hvilken nettside det var😅

Endret av Areca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gamle Smukka skrev:

Du må seriøst slutte å spre disse videoene og frykten din. Du har ingen verifisering på at de er ekte og du skremmer unødig vettet av folk her inne. 

Hva skal det tjene til? Dette går sin gang uten at du trenger sitte her å hause opp alt hver eneste dag.

Enkelte mennesker lever for å kunne spre frykt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Farlig eller ikke. Vi har nok viruser og sykdommer i Norge. Blir forbanna på de som reiser til de landa med mest smitte, spesielt Kina og kommer med det til Norge. Hva faen skal de tilbake til Norge for nå? Deres egne valg å reise bort dit😡Enkelte mennesker😡Hvem sin skyld er det at viruset kom til menneskene og sprer det videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var opprinnelig ikke spesielt bekymret. Men nå begynner det å gå opp for meg at dette kan være langt mer alvorlig enn først antatt.

USA har nå innført innreiseforbud for alle ikke-amerikanere som har vært i Kina de siste to ukene. Og alle amerikanere som har vært i Kina blir plassert i karantene. Noe de ikke har gjort på 50 år!

Italia har innført 6 måneder med unntakstilstand.

EU bruker millitære ressurser på masse-evakuering.

Ingenting av dette skjedde under andre globale kriser erklært av WHO. Jeg mistenker nå at myndigheter verden over vet mer enn de forteller befolkningen for å ikke skape panikk. Men at denne krisen er langt verre en SARS, ebola, svineinfluensa osv er nå ganske sikkert.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bli medlem skrev:

Var opprinnelig ikke spesielt bekymret. Men nå begynner det å gå opp for meg at dette kan være langt mer alvorlig enn først antatt.

USA har nå innført innreiseforbud for alle ikke-amerikanere som har vært i Kina de siste to ukene. Og alle amerikanere som har vært i Kina blir plassert i karantene. Noe de ikke har gjort på 50 år!

Italia har innført 6 måneder med unntakstilstand.

EU bruker millitære ressurser på masse-evakuering.

Ingenting av dette skjedde under andre globale kriser erklært av WHO. Jeg mistenker nå at myndigheter verden over vet mer enn de forteller befolkningen for å ikke skape panikk. Men at denne krisen er langt verre en SARS, ebola, svineinfluensa osv er nå ganske sikkert.

Liker å tro at det er fordi de ikke vet nok om viruset og ikke vil ta noen sjanser...😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa

Skjønner ikke hvorfor ikke Norge gjør noenting for å forebygge... Er det virkelig pengene som regjerer i absolutt alt? Skulle j i a stoppa flytrafikken til Kina mye tidligere enn de gjorde f eks. Også til nærliggende land. Men nei. Vi venter til det har kommet til Norge og det har fått spredd seg vilt, slik at kun de som bor isolerte høyt oppe på fjellet, overlever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, slask skrev:

Hvordan begrunner du at det er bare en idiotisk konsp?
Det er lenge siden vi kunne lese at B-Gates advarte/informerte om at det kunne komme en pandemi som kunne ta knekken på 50 millioner mennesker.
Hva slags interesse har han av å spre sånt?
Inntekter av vaksiner? Gjerne forhåndssolgt til div land?
Jeg bare spør...

Jeg så denne kommentaren under en youtube-video der BG snakker om akkurat dette...hadde ikke tenkt på sammenhengen virus-datavirus før:

«He created windows and he created the viruses to sell the anti virus software. How uncanny given his money is tied in with vaccines and virus research.»

Og ja, BG skapte faktisk virus og slapp dem ut før Microsoft ble grunnlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Skjønner ikke hvorfor ikke Norge gjør noenting for å forebygge... Er det virkelig pengene som regjerer i absolutt alt? Skulle j i a stoppa flytrafikken til Kina mye tidligere enn de gjorde f eks. Også til nærliggende land. Men nei. Vi venter til det har kommet til Norge og det har fått spredd seg vilt, slik at kun de som bor isolerte høyt oppe på fjellet, overlever...

Folkehelseinstituttet sier jo fortsatt at dette ikke er spesielt farlig ;). Det tatt i betraktning ville det vel være å overdrive en smule.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MadameDeRosa
1 time siden, LeneXCII skrev:

Folkehelseinstituttet sier jo fortsatt at dette ikke er spesielt farlig ;). Det tatt i betraktning ville det vel være å overdrive en smule.. 

Norge. Landet hvor det må en dødsulykke til før de bygger bommer foran togoverganger og rekkverk ved veier... 

Noen ganger er det bedre å være føre var...

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer i alle fall ut noen videoer fra Kina som forteller litt om alvorligheten...

"Less than half a day in Wuhan Fifth Hospital, there will be 8 corpses and a patient who has just breathed ... The epidemic is fierce, and the actual death toll exceeds the CCP's reported deaths by too many ..."

Folk som blir "puttet i karantene":

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200201_22/

Sitat

Japan is one of many countries that's implementing tighter border controls in a bid to keep infected travelers out.

Authorities are now denying entry to all foreign nationals who have recently visited Hubei Province.

They've listed the coronavirus as a "designated infectious disease"...which means they can forcibly hospitalize people with infections.

Officials also have the power to compel people to stay away from their workplace for a specified period.
The health ministry has drawn up a questionnaire for all arrivals from China. People will be required to complete it regardless of whether they are showing symptoms.
565 people have returned to Japan on three chartered flights from the city of Wuhan in Hubei Province, the epicenter of the outbreak.

So far, Japan has confirmed 20 cases...including 8 among people who were evacuated from Wuhan. Some of the patients are not showing any symptoms.

8 av de som ble evakuerte til Japan (200) har blitt bekreftet smittet, og bare én av dem hadde symptomer da de kom. Da snakker vi HITTIL 4% på flyet til Japan. Det er sannsynlig at det sprer seg mer og raskere i Wuhan, så om man ekstrapolererer til 4%, er det i alle fall 40.000 smittede i Wuhan. Det er et utbrudd det er umulig å få kontroll over nå som helsesystemet har kollapset totalt. De har ikke engang beskyttelsesutstyr til helsepersonell.

De som ble evakuert var i all hovedsak friske, unge mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeneXCII skrev:

USA, Russland og Australia er blandt landene som har sperret grensene. Norge gjør ingen verdens ting. Tilliten min til FHI er ca. 0.

Hvor mange dager er det siden de sist sa at dette ikke var noe å bekymre seg for, og at det var liten sjanse for at det ville kunne nå Norge?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært optimistisk med hensyn til spredningen siden økningen ser ut til å ha flatet ut på ca 2000 om dagen:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Men litt søking viser at det like godt kan komme av at det er maks kapasitet de har til å diagnostisere pasienter per dag i Wuhan.

https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-china-shortage-test-kits-lottery-2020-1?r=US&IR=T

"... able to test nearly 2,000 samples every day ..."

(Det sitatet må da være kort nok til å aksepteres etter sitatretten, selv her på KG).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...