Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza

Merkar at neglene blir tørre og slitte av meir neglelakkbruk og fjerning. Er det nokon som har tips til gode negleforsterkarar? Eg treng å kjøpa ein sånn ser eg, men har aldri brukt det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble jo fint @Zenobia Likte kjempegodt fargekombinasjonene.  Gjort det selv?
Jeg brukte bare en kjedelig rød lakk, men når jeg så bildet ditt nå så har jeg lyst til å grave frem noen bilder jeg tok av selvlaget manikyr! Brukte mye tid på negler på den tiden ^^,

BRB, Skal sjekke om jeg ikke finner bildene! 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raptuza skrev:

Merkar at neglene blir tørre og slitte av meir neglelakkbruk og fjerning. Er det nokon som har tips til gode negleforsterkarar? Eg treng å kjøpa ein sånn ser eg, men har aldri brukt det før...

Mine negler har reagert helt motsatt. Lakken har beskyttet de tynne neglene mine mot å brekke og flise seg opp. Jeg er nøye med å bruke neglpleieprodukter rett etter fjerning, og en (påstått, iallfall) styrkende lakk som underlakk. Den jeg bruker nå, er imidlertid både gammel og i ferd med å bli tom, så jeg akter å kjøpe denne: Konad nail hardener Kan ikke anbefale den, da jeg ikke har prøvd den selv. Har hørt at jojoba-olje skal være det beste av pleie. Hva slags underlakk bruker du?

1 time siden, Yuumi skrev:

Det ble jo fint @Zenobia Likte kjempegodt fargekombinasjonene.  Gjort det selv?
Jeg brukte bare en kjedelig rød lakk, men når jeg så bildet ditt nå så har jeg lyst til å grave frem noen bilder jeg tok av selvlaget manikyr! Brukte mye tid på negler på den tiden ^^,

BRB, Skal sjekke om jeg ikke finner bildene! 😄

Ja, første gang jeg prøvde på gradient med svamp. Vanskelig!! Fornøyd med resultatet på åtte av ti fingre. Stemplingen gikk også lettere. Synes ikke metalltråden på ringfingeren var noen høydare, så om jeg ikke finner noen lurere måte å pynte med den på, vil den vel bare samle støv. Ser frem til mimrebildene! :lillesky2: Post gjerne av dine nylagte, røde også. Det frisker opp tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som driver med gelelakk i uv/led lampe hva er deres beste metode for fjerning og kan man file av topplakket etter herding og legge på flere strøk av gelelakken?  Eller må jeg begynne helt fra begynnelsen? 

Anonymkode: 140ae...69b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som driver med gelelakk i uv/led lampe hva er deres beste metode for fjerning og kan man file av topplakket etter herding og legge på flere strøk av gelelakken?  Eller må jeg begynne helt fra begynnelsen? 

Jeg bruker denne til å fjerne gellakken (led-herdet): https://minimanimoo.com/products/gel-nomore

Filer av topplakken, tar på gellakkfjerneren og venter i 3-4 minutter. Så er det bare å skrape forsiktig av. Kan ta på mer fjerner hvis det sitter hardt.

Hvorfor skal du fjerne topplakken og legge flere strøk av gellakken?

Anonymkode: 90126...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker denne til å fjerne gellakken (led-herdet): https://minimanimoo.com/products/gel-nomore

Filer av topplakken, tar på gellakkfjerneren og venter i 3-4 minutter. Så er det bare å skrape forsiktig av. Kan ta på mer fjerner hvis det sitter hardt.

Hvorfor skal du fjerne topplakken og legge flere strøk av gellakken?

Jeg vil ha litt tykkere lag med gelelakk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å prøve, så ser du om det går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Underlakken eg brukar er "Bonder" frå Orly. Det er ein som skal gje god heft til fargelakk, ikkje ein negleherdar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne fortelle om hvordan det gikk :lillesky2: (Jeg holder ikke på med gelelakk selv)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Isadora wonder nail milkshake

Anonymkode: 7719f...063

Rent og delikat – og proft bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg enda én video der noen av dem er overkommelige design :hjerter_rundt:

Skal begynne å øve på løsnegler :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Blonde Ice Blue, med ett lag Depend nr. 363 på de blå, og Dark Blonde Delicate med matt topcoat på rosa :)
Bruker ToneLise Freeze over topplakk (og noen ganger under design), den tørker igjennom 4-6 lag lakk i løpet av 6 minutter, sånn at man kan vaske hender og frottetørke etterpå!

For meg som vanligvis legger basecoat, pluss 2-3 lag lakk, pluss design før topplakk, så sparer Freeze meg lett minst en time pr lakkeringsrunde :yvonne:
88197246_571749166745182_6528136593822187520_n.thumb.jpg.6ed17a0d15d53e8bdfae0f1fd1a44994.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Taluno skrev:

Dark Blonde Ice Blue, med ett lag Depend nr. 363 på de blå, og Dark Blonde Delicate med matt topcoat på rosa :)
Bruker ToneLise Freeze over topplakk (og noen ganger under design), den tørker igjennom 4-6 lag lakk i løpet av 6 minutter, sånn at man kan vaske hender og frottetørke etterpå!

For meg som vanligvis legger basecoat, pluss 2-3 lag lakk, pluss design før topplakk, så sparer Freeze meg lett minst en time pr lakkeringsrunde :yvonne:

Takk for bilde :lillesky2: Matt overlakk virker spennende! Har funnet frem min gamle ice-greier hurtigtørkdråper, og brukte det sist. Virket jo faktisk! Men har bare brukt den helt til slutt. Du bruker den underveis også? Jeg får vel bare kaste meg ut i det. Trodde det kom til å bli vanskelig/dårlig resultat om jeg jukset og brukte den underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, nocebo skrev:

Er det lov å linke til egen Instagram-konto i denne tråden? Den er om neglelakk.

Lenk ivei :ninuskapus:

Det bare inspirerer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zenobia skrev:

Takk for bilde :lillesky2: Matt overlakk virker spennende! Har funnet frem min gamle ice-greier hurtigtørkdråper, og brukte det sist. Virket jo faktisk! Men har bare brukt den helt til slutt. Du bruker den underveis også? Jeg får vel bare kaste meg ut i det. Trodde det kom til å bli vanskelig/dårlig resultat om jeg jukset og brukte den underveis.

Jeg bruker den underveis siden jeg legger såpass mange lag at den ikke tar helt igjennom alltid.
I tillegg, når jeg skal legge design eller stickers, og lag nr 2-4 ikke er helt tørr, så risikerer jeg ødelegge alt, derfor legger jeg ice etter alle lagene er ferdig, men før designet. Det fine med ice er at hvert lag ikke må tørke før man legger da 😄 så jeg legger basecoat, lar den tørke, så legger jeg første lag, venter ett lite minutt, neste lag, vente ett lite minutt bare, så neste igjen!

Matt topcoat er nydelig, men jeg har en billig en kjøpt på Normal, så den holder seg ikke så veldig matt lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 1.3.2020 den 23.00, Zenobia skrev:

Du må gjerne fortelle om hvordan det gikk :lillesky2: (Jeg holder ikke på med gelelakk selv)

Rent og delikat – og proft bilde!

Ser ut som at det funker bra!  Må oppdatere om holdbarheten reduserers med tiden. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glidd gjennom denne tråden og har sett bildene av lakkerte negler.  Du gode verden, så mye stygt!.... 

Mine negler er ikke lakkerte, men pent klippet, og rene. Når jeg ser lakkerte negler i alskens farger spør jeg meg alltid om hva som ligger under neglen.  Er der rent?...  For man ser jo ingenting..?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Taluno skrev:

Jeg bruker den underveis siden jeg legger såpass mange lag at den ikke tar helt igjennom alltid.
I tillegg, når jeg skal legge design eller stickers, og lag nr 2-4 ikke er helt tørr, så risikerer jeg ødelegge alt, derfor legger jeg ice etter alle lagene er ferdig, men før designet. Det fine med ice er at hvert lag ikke må tørke før man legger da 😄 så jeg legger basecoat, lar den tørke, så legger jeg første lag, venter ett lite minutt, neste lag, vente ett lite minutt bare, så neste igjen!

Matt topcoat er nydelig, men jeg har en billig en kjøpt på Normal, så den holder seg ikke så veldig matt lenge.

Da skal jeg prøve det ved neste legging. Blir vel til helgen. Ang. matt overlakk: Har lyst til å prøve matt og vanlig over samme farve på samme negl (to inndelinger). Har sett noen bilder, og effekten ser stilig ut :ninuskapus:

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som at det funker bra!  Må oppdatere om holdbarheten reduserers med tiden. 😊

Gjerne med bilde også :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde en ny gellakk i dag, kjøpte denne på Born Pretty Store. Var veldig god å legge, faktisk! Håper den holder seg bra.

iOGbfbbm.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...