Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:nordvesta: Essie liquorice @Trish?

 

Jeg har også lakket neglene i dag, men føler at jeg ikke ble ferdig. Mangler noe bling. Kommer nok bilde i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenobia skrev:

:nordvesta: Essie liquorice @Trish?

 

Jeg har også lakket neglene i dag, men føler at jeg ikke ble ferdig. Mangler noe bling. Kommer nok bilde i morgen.

Depend🤪

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å stemple for første gang i går, og det ble heeeelt sykt stygt. :hoho: Må nok øve meg litt til før dette blir bra, og med farger som kanskje er litt mer tilgivende enn svart bunnfarge og hvit stempelfarge. Jaujau. 

I helgen hadde jeg sommernegler :sol: Kameraet mitt går litt bananas når det skal prøve å fotografere den rosa der, men den er mer en neon lakserosa enn superrosa som den ser ut på bildene.

IMG_20200216_215449.thumb.jpg.4709b33ee40b0deef9ebf85d7b452249.jpg

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@^^Belle^^ :hoppe: Det er vanskelig å få farvene bra i dårlig belysning (bare se på de jeg har lagt ut - kun tatt i kunstig belysning med tilhørende dårlig resultat). Bra du la ut bilde allikevel! Jeg har også hatt en stempeldag tidligere. Valgte et vanskelig mønster, og kom ikke i mål. Jeg må nok krype før jeg lærer å gå. Tenker jeg stempler litt på papir først, for å få hele mønsteret opp av platen og overført til en jevn flate. Hva synes du ble utfordringen?

Jeg skal legge ut bilde her i aften ... må bare feste strass-stener på langfingerneglene først. Vet ikke om de skal være gule, hvite eller lysegrønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Trish skrev:

Depend🤪

 

Goth black? Ser det brukes mye hvitt og sort som basisfarve i de negldesign-videoene jeg ser på youtube. Har kjøpt meg pensler, men jeg har visst laaaangt igjen ennå, før jeg klarer det de kaller "easy nail design" haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Zenobia skrev:

@^^Belle^^ :hoppe: Det er vanskelig å få farvene bra i dårlig belysning (bare se på de jeg har lagt ut - kun tatt i kunstig belysning med tilhørende dårlig resultat). Bra du la ut bilde allikevel! Jeg har også hatt en stempeldag tidligere. Valgte et vanskelig mønster, og kom ikke i mål. Jeg må nok krype før jeg lærer å gå. Tenker jeg stempler litt på papir først, for å få hele mønsteret opp av platen og overført til en jevn flate. Hva synes du ble utfordringen?

Jeg skal legge ut bilde her i aften ... må bare feste strass-stener på langfingerneglene først. Vet ikke om de skal være gule, hvite eller lysegrønne.

Det vanskeligste synes jeg var å få et jevnt "bilde" på stempleren, uten streker/ekstra lakk etter at jeg hadde skrapt på platen. Tror kanskje skraperen min er litt myk? Og så ble det bare blæ, fordi underlaget mitt ble blæ. Osv. :hoho:

Men skal prøve igjen med vanlig lakk i dag, ikke UV-lakk som jeg gjorde i går. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Det vanskeligste synes jeg var å få et jevnt "bilde" på stempleren, uten streker/ekstra lakk etter at jeg hadde skrapt på platen. Tror kanskje skraperen min er litt myk? Og så ble det bare blæ, fordi underlaget mitt ble blæ. Osv. :hoho:

Men skal prøve igjen med vanlig lakk i dag, ikke UV-lakk som jeg gjorde i går. 👍

For min del har det funket greit å få motivet opp på stempelet. Jeg kjøpte stempel-lakken fra Konad. Ser på youtube at mange bruker uoriginal lakk, og at det funker greit det også, men jeg turte ikke prøve med det i første omgang. Har prøvd med egen vanlig lakk, men den var ikke farvemettet nok, og så bare blass ut. Ikke noe problem med striper, bortsett fra da jeg ikke skrapet restlakken langt nok unna – helt ut av platen. Regner med du har den originale skrapen? Ser noen får det til bedre med kredittkort. Ville trodd det ble for mykt? Jeg kjøpte et stempel med skrape på siden pluss en ekstra løs skrape (kostet jo bare 2 kroner). Begge har funket. Skraper med en bestemt bevegelse.

Jeg skal se de stempel-videoene neglemakeriet har lagt ut igjen, for utfordringen min er å få motivet der det skal være. Men det er moro, da :fnise: Etter hvert kan det bli pent, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gul strass på den ene hånden, og grønn på den andre.

IMG_0905.thumb.JPG.50f42e7a90c8256adf965b44a4332b3d.JPG

Har forsøkt å tegne med tynn pensel på langfingerneglen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zenobia skrev:

Goth black? Ser det brukes mye hvitt og sort som basisfarve i de negldesign-videoene jeg ser på youtube. Har kjøpt meg pensler, men jeg har visst laaaangt igjen ennå, før jeg klarer det de kaller "easy nail design" haha.

Det står bate nr 039 på den 🤔. Eneste negledesign jeg har prøvd meg på er slike små "diamanter", kanskje jeg skal prøve det igjen nå😊 har også sånn "shatter"-lakk i gull fra O.P.I. som er veldig bra ut på svart,skal poste bilde neste gang jeg bruker den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trish skrev:

Det står bate nr 039 på den 🤔. Eneste negledesign jeg har prøvd meg på er slike små "diamanter", kanskje jeg skal prøve det igjen nå😊 har også sånn "shatter"-lakk i gull fra O.P.I. som er veldig bra ut på svart,skal poste bilde neste gang jeg bruker den.

Jeg kjøpte noe neglstrass (diamanter) for mer enn syv (ti?) år siden. De ble bare liggende. Men nå er de vellagret modnet :icon_lol:  , så nå har jeg begynt å bruke dem (se bilde i det forrige innlegget mitt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 1.26, Zenobia skrev:

 

IMG_3420.JPG&f=1&nofb=1

 

 

Det her var en utrolig fin farge! Mulig jeg ikke har lest godt nok, men hva heter denne fargen? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zenobia skrev:

For min del har det funket greit å få motivet opp på stempelet. Jeg kjøpte stempel-lakken fra Konad. Ser på youtube at mange bruker uoriginal lakk, og at det funker greit det også, men jeg turte ikke prøve med det i første omgang. Har prøvd med egen vanlig lakk, men den var ikke farvemettet nok, og så bare blass ut. Ikke noe problem med striper, bortsett fra da jeg ikke skrapet restlakken langt nok unna – helt ut av platen. Regner med du har den originale skrapen? Ser noen får det til bedre med kredittkort. Ville trodd det ble for mykt? Jeg kjøpte et stempel med skrape på siden pluss en ekstra løs skrape (kostet jo bare 2 kroner). Begge har funket. Skraper med en bestemt bevegelse.

Jeg skal se de stempel-videoene neglemakeriet har lagt ut igjen, for utfordringen min er å få motivet der det skal være. Men det er moro, da :fnise: Etter hvert kan det bli pent, også.

Det gikk utrolig enkelt og greit med UV stempellakken jeg prøvde på søndag, mens i går prøvde jeg med vanlig lakk (som jeg vet er en one-coater) og det var litt mer tricky. Tørka sinnsykt (!) fort, så jeg måtte skrape + ta opp på stempelputen på noen sekunder for å få lakk på. Etter en liten stund med prøving og feiling fikk jeg det til. Brukte et kredittkort i går, og det var mye enklere enn de tynne, myke skrapene jeg brukte på søndag. Har tro på at dette blir bra etter litt mer øving, samt å finne hvilke lakker som kan passe til dette formålet. :nigo: 

Så fine negler forresten! :hjerte: 

Her er mine nye :nigo: 

IMG_20200218_213835.thumb.jpg.a720bc52430cd2cd5dfe4e878da29b1f.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg kjøpte noe neglstrass (diamanter) for mer enn syv (ti?) år siden. De ble bare liggende. Men nå er de vellagret modnet :icon_lol:  , så nå har jeg begynt å bruke dem (se bilde i det forrige innlegget mitt).

De ble veldig fine 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Egentligingen skrev:

Det her var en utrolig fin farge! Mulig jeg ikke har lest godt nok, men hva heter denne fargen? :)

Essie Fifth Avenue :) Velkommen i tråden!

11 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Det gikk utrolig enkelt og greit med UV stempellakken jeg prøvde på søndag, mens i går prøvde jeg med vanlig lakk (som jeg vet er en one-coater) og det var litt mer tricky. Tørka sinnsykt (!) fort, så jeg måtte skrape + ta opp på stempelputen på noen sekunder for å få lakk på. Etter en liten stund med prøving og feiling fikk jeg det til. Brukte et kredittkort i går, og det var mye enklere enn de tynne, myke skrapene jeg brukte på søndag. Har tro på at dette blir bra etter litt mer øving, samt å finne hvilke lakker som kan passe til dette formålet. :nigo: 

Så fine negler forresten! :hjerte: Tusen takk :lillesky:

Her er mine nye :nigo: 

 

Ser man det! Du har jo fått til masse :hoppe:  Neste gang jeg prøver meg på stempling, skal jeg også prøve sånn helneglsmønster. Jeg ble sittende utover aftenen og se masse stempelvideoer på youtube i går, og det har gått opp for meg at det faktisk ligger endel øvelse bak teknikken. Det er ikke bare jeg som tørrtrener på papir, haha!

Jeg drømmer nå om neglfolie, men jeg HAR allerede flere farver i løst glitter, gull- og sølvtråd, stempel og pensler jeg skal prøve ut, så jeg gir meg selv innkjøps-stopp til jeg har prøvd ut det jeg allerede har :nei:  Tegner design, siden jeg synes det er vanskelig å se for meg hvordan det blir. Det er mulig jeg skal komplettere med flere lakkfarver. Må jo ha farver som passer bra sammen.

 

7 timer siden, Trish skrev:

De ble veldig fine 😀

Tusen takk :rodme:  Jeg prøver meg frem med mye nytt, synes jeg. Skulle ha blandet løst grønt glitter med noen dråper gammel blank neglelakk, men det ble til at jeg blandet det med litt av gullglitterlakken jeg har som siste strøk på tommel og lillefinger istendenfor (hvorfor??), derfor ble dekoren jeg forsøkte å legge på med en bittelittentynn pensel øverst på langfingerneglen mere gull enn grønn. Jaja. Stripen nedover skulle være i gull, da. Jeg har aldri brukt sånne tynne pensler før + at jeg er helt HÅPLØS til å tegne. Ble tynn og svak stripe. Men jeg gleder meg allerede til neste gang :ler: kanskje om et år kan det være fremgang å spore på bildene her i tråden!

Endret av Zenobia
Grammatikkfeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.2.2020 den 8.09, ^^Belle^^ skrev:

Jeg prøvde å stemple for første gang i går, og det ble heeeelt sykt stygt. :hoho: Må nok øve meg litt til før dette blir bra, og med farger som kanskje er litt mer tilgivende enn svart bunnfarge og hvit stempelfarge. Jaujau. 

I helgen hadde jeg sommernegler :sol: Kameraet mitt går litt bananas når det skal prøve å fotografere den rosa der, men den er mer en neon lakserosa enn superrosa som den ser ut på bildene.

IMG_20200216_215449.thumb.jpg.4709b33ee40b0deef9ebf85d7b452249.jpg

Den rosa her likte jeg også godt😍 Hvilken er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Egentligingen skrev:

Den rosa her likte jeg også godt😍 Hvilken er det?

Det er China Glaze Shell-O. Må brukes over hvit lakk for å få best resultat. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Det er China Glaze Shell-O. Må brukes over hvit lakk for å få best resultat. 😁 

Hvor kjøpte du den? 😊  Kan man bruke vanlig hvit neglelakk under? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 1.05, Zenobia skrev:

Saltwater happy:

Essie%252B374%252BSaltwater%252BHappy%25

Denne fargen synes jeg er så fin. Blir ordentlig glad av den :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...