Trish Skrevet 16. mars 2020 #221 Del Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes egen neglelakkfjerner for glitter, har du prøvd det? Anonymkode: b7539...d90 Oo det har jeg aldri hørt om, selges det mange steder eller er det vanskelig å finne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #222 Del Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, Trish skrev: Glitterlakk er bare gøy til man prøver å fjerne den... Jupp! Det er også min erfaring. Det hjelper å utvikle tålmodighet. Nå har jeg bare en stripe glitter på denne gangen, men skal se om ren aceton utgjør en forskjell når det blir tid for å fjerne. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier dere andre å file og polere negelens overflate? Anonymkode: b7539...d90 Jeg filer/buffer aldri overflaten på mine negler. Jeg har tynne negler. En venninde av meg buffer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #223 Del Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes egen neglelakkfjerner for glitter, har du prøvd det? Anonymkode: b7539...d90 Høres interessant ut! Hvis ren aceton ikke gjør jobben, vil jeg gjerne ha tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 16. mars 2020 #224 Del Skrevet 16. mars 2020 @Zenobia stemmer det at du kjøpe aceton billig på biltema? (Kan huske jeg så noe om det tidligere i tråden ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 16. mars 2020 #225 Del Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier dere andre å file og polere negelens overflate? Anonymkode: b7539...d90 Jeg gjør det mange av sangene jeg tar på ny lakk, men ikke hver gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #226 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) 22 minutter siden, Trish skrev: @Zenobia stemmer det at du kjøpe aceton billig på biltema? (Kan huske jeg så noe om det tidligere i tråden ) Tror det var @Apocalypte som nevnte Biltema? Hvordan gikk det? Jeg bestilte på nett fra Maxmaling. Kom kjapt og greit det. https://www.maxmaling.no/produkt/aceton-1-liter/ Fylte over fra 1L-flasken til en mindre én. Har bare brukt den i forbindelse med stempling, og den virket kjappere. Nå planlegger jeg å bruke masse glitter ved neste manikyr, så jeg får vel testet den grundig når den skal av Endret 16. mars 2020 av Zenobia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #227 Del Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, Trish skrev: Oo det har jeg aldri hørt om, selges det mange steder eller er det vanskelig å finne? 1 time siden, Zenobia skrev: Høres interessant ut! Hvis ren aceton ikke gjør jobben, vil jeg gjerne ha tips. Vet at de har det på Lindex hvertfall😊 Anonymkode: b7539...d90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2020 #228 Del Skrevet 16. mars 2020 3 timer siden, Zenobia skrev: Tror det var @Apocalypte som nevnte Biltema? Hvordan gikk det? Jeg bestilte på nett fra Maxmaling. Kom kjapt og greit det. https://www.maxmaling.no/produkt/aceton-1-liter/ Fylte over fra 1L-flasken til en mindre én. Har bare brukt den i forbindelse med stempling, og den virket kjappere. Nå planlegger jeg å bruke masse glitter ved neste manikyr, så jeg får vel testet den grundig når den skal av Jeg endte opp med å file/pusse på overgangen nede ved roten og legge ny lakk over hele. Man ser godt skillet og det er ikke spesielt pent. Vet ikke om jeg gidder å dra på Biltema og vet ikke om jeg orker å ha tynne og skjøre negler igjen. Når de har lagt shellac i salong har de lagt 5 lag til sammen (to lag undelakk, to lag farget lakk og et toppstrøk), det gjør neglen mye tykkere/sterkere. Fjerner jeg alt kommer de til å knekke med en gang. Klarer ikke å få lange negler naturlig, er for mye i kontakt med sprit og må vaske hender ofte på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #229 Del Skrevet 17. mars 2020 Er sånn chellakk man legger hjemme selv også vanskelig å få av? Eller bruker man vanlig neglelakkfjerner? Ser man kan kjøpe noen på hm må man ha sånn lampe for å legge dem? Eller som vanlig lakk? Anonymkode: b7539...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #230 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sånn chellakk man legger hjemme selv også vanskelig å få av? Eller bruker man vanlig neglelakkfjerner? Ser man kan kjøpe noen på hm må man ha sånn lampe for å legge dem? Eller som vanlig lakk? Anonymkode: b7539...d90 Er forresten gelakk og chellakk det samme? Anonymkode: b7539...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2020 #231 Del Skrevet 17. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sånn chellakk man legger hjemme selv også vanskelig å få av? Eller bruker man vanlig neglelakkfjerner? Ser man kan kjøpe noen på hm må man ha sånn lampe for å legge dem? Eller som vanlig lakk? Anonymkode: b7539...d90 Gellakk og shellac er det samme, ja. Dvs, det er mange merker som nå selger ''gel neglelakk'' som ikke trenger å herdes i lampe. Det er ikke ''ekte'' gellakk og kan fjernes med vanlig neglelakkfjerner. Gellakk som herdes i lampe kan ikke fjernes med vanlig fjerner, men med ren aceton. Det er relativt vanskelig å få av i forhold til vanlig lakk, dersom du ikke bruker peel-off gel baselakk. Jeg sverger til sistnevnte, og da er det mye enklere å få av enn uten. Med vanlig base gellakk må du sitte med fingrene i acetonbad i 10-15 minutter eller noe, og så skrape av lakken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #232 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, ^^Belle^^ skrev: Gellakk og shellac er det samme, ja. Dvs, det er mange merker som nå selger ''gel neglelakk'' som ikke trenger å herdes i lampe. Det er ikke ''ekte'' gellakk og kan fjernes med vanlig neglelakkfjerner. Gellakk som herdes i lampe kan ikke fjernes med vanlig fjerner, men med ren aceton. Det er relativt vanskelig å få av i forhold til vanlig lakk, dersom du ikke bruker peel-off gel baselakk. Jeg sverger til sistnevnte, og da er det mye enklere å få av enn uten. Med vanlig base gellakk må du sitte med fingrene i acetonbad i 10-15 minutter eller noe, og så skrape av lakken. Takk for svar😊 Anonymkode: b7539...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #233 Del Skrevet 18. mars 2020 Gårsdagens prosjekt. Anonymkode: 6374b...7c1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 18. mars 2020 #234 Del Skrevet 18. mars 2020 Har lyst å kjøpe sånn "striper" i f.eks. sølv/gull med glitter/shimmer eller bare skinnende, som man legger på neglen, er det noen som skjønner hva jeg mener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #235 Del Skrevet 18. mars 2020 2 timer siden, Trish skrev: Har lyst å kjøpe sånn "striper" i f.eks. sølv/gull med glitter/shimmer eller bare skinnende, som man legger på neglen, er det noen som skjønner hva jeg mener? Søk på ebay på nail tape. Anonymkode: 6374b...7c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #236 Del Skrevet 19. mars 2020 På 18.3.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev: Gårsdagens prosjekt. Anonymkode: 6374b...7c1 Artig detalj på ringfingeren Hvordan fikk du det til? Stempling oppå stempling? På 18.3.2020 den 11.49, Trish skrev: Har lyst å kjøpe sånn "striper" i f.eks. sølv/gull med glitter/shimmer eller bare skinnende, som man legger på neglen, er det noen som skjønner hva jeg mener? Mener du stripetape? Som dette: https://neglemakeriet.no/butikk/dekor/stripetape 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #237 Del Skrevet 19. mars 2020 På 27.1.2020 den 1.26, Zenobia skrev: Sånn, kansksje? Søkte jo på Essie Fifht avenue, men de fleste bildene viser en rødere og mørkere versjon. Ikke enkelt å gjengi farver! Merket det da jeg skulle ta bilde av mine egne negler. Her er en mørkere bordeaux: Er Essie kvalitets neglelakk eller er det sånn jalla? Det SER fint ut iallfall men det trenger jo ikke bety at det holder godt, så derfor jeg lurer siden du reklamerer sånn for merket. Og hvor selger de den og ca pris? Anonymkode: dff49...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #238 Del Skrevet 19. mars 2020 På 18.2.2020 den 8.09, ^^Belle^^ skrev: Jeg prøvde å stemple for første gang i går, og det ble heeeelt sykt stygt. Må nok øve meg litt til før dette blir bra, og med farger som kanskje er litt mer tilgivende enn svart bunnfarge og hvit stempelfarge. Jaujau. I helgen hadde jeg sommernegler Kameraet mitt går litt bananas når det skal prøve å fotografere den rosa der, men den er mer en neon lakserosa enn superrosa som den ser ut på bildene. nydelig, hva slags neglelakk var det har du bilde av flaskene?? 😍 Anonymkode: dff49...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #239 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er Essie kvalitets neglelakk eller er det sånn jalla? Det SER fint ut iallfall men det trenger jo ikke bety at det holder godt, så derfor jeg lurer siden du reklamerer sånn for merket. Og hvor selger de den og ca pris? Anonymkode: dff49...0e6 Jeg eier ingen Essie-lakker; jeg var bare nysgjerrig på hvordan farvene Malika (som jeg siterte) hadde brukt så ut. Derfor fant jeg noen bilder på nettet og postet her. Aner ikke hverken hva de koster, kvalitet, hvor de selges eller pris Endret 19. mars 2020 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #240 Del Skrevet 19. mars 2020 På 19.2.2020 den 21.04, ^^Belle^^ skrev: Det er China Glaze Shell-O. Må brukes over hvit lakk for å få best resultat. 😁 Er det noe folk pleier? Å bruke hvit lakk under slike flotte farger for å fremheve dem? Hvilket merke bruker du i hvit lakk? Hvor kjøper du disse? Anonymkode: dff49...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå