Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Zenobia skrev:

Som sagt, så gjort. Nå har jeg bestilt en LITER aceton fra Max Maling. Kostet kr 85,– (pluss frakt. Bestilte noe annet samtidig.) Går an å ha en mindre mengde aceton over på en mer fancy flaske etterpå :closedeyes:

Du vet du er dedikert når du bestiller en LITER aceton 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Ballongen skrev:

Du vet du er dedikert når du bestiller en LITER aceton 😂

Jeg tenker ikke å gå tom i år :laugh:

Men ærlig talt, når den billigste neglelakkfjerneren jeg finner på nett har en literpris på nesten 300 kroner (Cutex 100ml til kr 29,– tror det var Vita), deler jeg heller lakkfjerning og pleie i to. Mønsterplatene til stempling får brorparten av acetonen allikevel, og de trenger ikke E-vitamin, jojoba og annet fancy :sminkedokke:

Interessant at da jeg søkte på prisjakt etter billigste aceton, kom kun neglelakkfjernere opp. Søkte etter aceton 1L, og da fikk jeg båt/bil/maling-relaterte treff opp.

Kjemikeren i meg vil kalle aceton for 2-propanon, men da er det vel få som skjønner hva jeg mener.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenobia skrev:

Jeg tenker ikke å gå tom i år :laugh:

Men ærlig talt, når den billigste neglelakkfjerneren jeg finner på nett har en literpris på nesten 300 kroner (Cutex 100ml til kr 29,– tror det var Vita), deler jeg heller lakkfjerning og pleie i to. Mønsterplatene til stempling får brorparten av acetonen allikevel, og de trenger ikke E-vitamin, jojoba og annet fancy :sminkedokke:

Interessant at da jeg søkte på prisjakt etter billigste aceton, kom kun neglelakkfjernere opp. Søkte etter aceton 1L, og da fikk jeg båt/bil/maling-relaterte treff opp.

Kjemikeren i meg vil kalle aceton for 2-propanon, men da er det vel få som skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner i hvertfall ikke, muligens han ved siden av meg hadde nikket gjenkjennende 😂

300,- er en stiv pris, gitt. 1 liter aceton høres mer fornuftig ut, ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Underlakk: Orly Bonder

Neglelakk: 3 lag med Isadora Coral Glow

Overlakk: Essie Good to go

Fargelakken var eit funn til 29,- i ei billegkorg på HM...men du verden så fin den er! Den er meir raud og mindre orange i virkeligheten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raptuza skrev:

Mine negler for eit par veker sidan...har ikkje bilde av noverande manikyr

20200228_031937.jpg

Jeg bruker alltid en q-tips med neglelakk for å fjerne evt. Neglelakk utenfor neglen☺

Anonymkode: b7539...d90

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Raptuza skrev:

Fargelakken var eit funn til 29,- i ei billegkorg på HM...men du verden så fin den er! Den er meir raud og mindre orange i virkeligheten .

Tar det ikke sykt lang tid før negllakken tørker/blir hard og herda når du bruker så mange lag? Spør bare fordi jeg vil gjøre det samme selv, men får det sjeldent til fint da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Raptuza skrev:

Takk for bilde og lakk-oversikt, Raptuza :lillesky2:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid en q-tips med neglelakk for å fjerne evt. Neglelakk utenfor neglen☺

Anonymkode: b7539...d90

Jeg har en egen pinne som er skjært på skrå som jeg rensker vekk utenforlakk med. Har også kjøpt inn en slags gummiløsning man kan pensle på og trekke av igjen, etter lakking. Den står ennå uåpnet, for jeg er så optimistisk at jeg tror at denne gangen skal jeg klare å holde meg innenfor – haha!

3 timer siden, j23 skrev:

Tar det ikke sykt lang tid før negllakken tørker/blir hard og herda når du bruker så mange lag? Spør bare fordi jeg vil gjøre det samme selv, men får det sjeldent til fint da...

Jeg har ofte brukt 2 lag underlakk, 2 lag farvelakk og 2 lag overlakk. Syntes også det tok   V - E - L - D - I - G   lang tid å vente, med det resultat at jeg ofte ødela den i utgangspunktet fine manikyren ("jeg skal bare ..."). Tipset jeg fikk av noen mer erfarne, var å sette seg til med en Netflix-serie (eller noe annet å se på) når man er ferdig. Og bli sittende. Jeg har også dette:

IMG_3509.JPG&f=1&nofb=1

(bildet er fra nettet) En til to dråper på hver negl forkorter faktisk ventetiden, selv om man fremdeles må være forsiktig. Skal visst brukes sammen med color clubs egen overlakk, men jeg har brukt den sammen med Max Factor Nailfinity gloss finish. Har funket greit, det.

En annen ting jeg har gjort, er å påføre underlakken aftenen i forveien. Da gjenstår bare fire lag :fnise: dagen etter.

Håper det kommer bilde fra deg når du prøver sitt ned-metoden :laugh: 

@Trish :hallo:  Så artig å se aktivitet (og bilder :yvonne: ) i tråden :skya:  Jeg holder på med litt lakking innimellom vasking. Ferdig med underlakk (var det ikke jeg som skulle sitte ned??) Mulig det blir mer i aften. Tenkte jeg skulle prøve på noe gradient fra beigerosa til rosa.

God helg til alle :strix:

(nåja, jeg titter nok innom igjen :ninja:  )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ skal jeg lakke neglene mine og delta i tråden. Først må jeg fjerne den gamle lakken. Hvor ofte ser deres negler sånn ut? xD

Se post under!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Ang lang tørketid. Eg brukar ein hurtigtørkande overlakk som tørkar gjennom alle laga på 5-10 minuttar. Den heiter Essie Good to go. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Raptuza skrev:

Mine negler (7 dagar etter påføring):

Deborah Lippmann "Shake that groove thing"

😍 Jeg er glad i lakk som glitrer! Min erfaring er at glitterlakk sitter   :dany:godt, og jeg gnikker og gnur og er tålmodig når den skal av igjen. Noen tips?

2 timer siden, Yuumi skrev:

NÅ skal jeg lakke neglene mine og delta i tråden. Først må jeg fjerne den gamle lakken. Hvor ofte ser deres negler sånn ut? xD

Se post under!

Så artig at du er med! :lillesky2: Ang. bildet; har vi ikke alle syndet mot manikyrloven :rodme: 

Kan det være at man blir litt motløs om den slites av urimelig fort på grunn av at vi er i aktivitet? Jeg fikk et tips som jeg viderebringer: nytt lag med topplakk på, kanskje hver dag. Ser det litt an; hvordan det ligger an med tuppene. Det har iallfall forlenget min manikyr.

2 timer siden, Raptuza skrev:

Ang lang tørketid. Eg brukar ein hurtigtørkande overlakk som tørkar gjennom alle laga på 5-10 minuttar. Den heiter Essie Good to go. 

Takk for tips! Fungerer den sånn at du kan vaske hendene og tørke deg på frottehåndkle etter 10 minutter, uten at manikyren får skader? Det høres jo fantastisk ut :biggrin:  Eller er det mer ... berøringstørr med forbehold om skånsomme aktiviteter?

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er ute etter en gjennomsiktig stamper, www.creativeshopstamping.com har akkurat nå 65%! Det er den beste gjennomsiktige stamperen jeg har prøvd,  og jeg har prøvd mange! Koden er waitforspring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Raptuza skrev:

Jeg bruker også hurtigtørkende, Seche Vite. Hadde ikke klart meg uten.

Anonymkode: 90126...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, nocebo skrev:

Til dere som er ute etter en gjennomsiktig stamper, www.creativeshopstamping.com har akkurat nå 65%! Det er den beste gjennomsiktige stamperen jeg har prøvd,  og jeg har prøvd mange! Koden er waitforspring.

Takk for tips! Fant siden. De holder til i, og sender varer fra Ukraina? Er pyse, og styrer unna kompliserte tollgreier, for vil ikke det komme i tillegg? Har egentlig shoppestopp på manikyr også, men tilbudet frister, ja. 

13 timer siden, Raptuza skrev:

Meinar du kan vaska hender og tørka dei etterpå ja. 

Da spørs det om ikke hurtigtørkende overlakk blir satt på handlelisten.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også hurtigtørkende, Seche Vite. Hadde ikke klart meg uten.

Anonymkode: 90126...fca

Merker meg tipsene :lillesky2: (og merkene)

Jeg har fullført to strøk til i dag. Mistet litt piffen, for gradient har jeg aldri fått til. Neste steg blir å blande litt rosa i den beige, og påføre blandingen og rosa lakk på svamp, før jeg lar det stå til. Får se hva det blir til. 

Har kjøpt noe dekortråd i metall for en tid tilbake. Vet ikke helt hva jeg tenkte. Ser ikke at negldesignere bruker det på youtube, så om noen har idéer ... ? Den er vanskelig å feste. Har flettet den, og det blir muligens brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zenobia skrev:

Takk for tips! Fant siden. De holder til i, og sender varer fra Ukraina? Er pyse, og styrer unna kompliserte tollgreier, for vil ikke det komme i tillegg? Har egentlig shoppestopp på manikyr også, men tilbudet frister, ja. 

Jeg har bestilt fra dem flere ganger uten problemer, kommer på grei tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 18.58, nocebo skrev:

Jeg har bestilt fra dem flere ganger uten problemer, kommer på grei tid.

Høres betryggende ut :) 

@Yuumi Hvordan gikk det i går?

Skal forsøke å lime inn resultatet fra aftenens neglepynting via nettbrett:

image.thumb.jpeg.9ea1985839a90627811b1a3a226975c0.jpeg

Funket, det!

Endret av Zenobia
Forminsket det ENORME bildet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...