Gå til innhold

Min kone drikker seg så full....


PelleBerg

Anbefalte innlegg

skjønner virkelig ikke hva i innleggene mine som er usaklig, gjerne kom med eksempler, så jeg forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.1.2020 den 20.26, PelleBerg skrev:

Det er fullt mulig. Jeg jobber aktivt med sjalusien min. Hennes festdrikking gjorde hun lenge før vi kom sammen.

Du som mann må være forberedt på at det er mange her inne som vil prøve å vri skylden over på deg 😏

Anonymkode: c9a85...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som mann må være forberedt på at det er mange her inne som vil prøve å vri skylden over på deg 😏

Anonymkode: c9a85...b97

Jeg håper også at noen klarer å være nøytrale og konstruktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 23.24, Hundejente skrev:

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

Når man er 46 bør man ha lært å kontrollere alkoholinntaket. Hadde mannen min drukket seg full hadde jeg ikke giddet. Litt brisen ok, men ikke full. Det er noe man driver med i tjueårene. Å ikke utvikle seg videre er ikke veldig sjarmerende.

Anonymkode: 8fde5...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 20.03, eller skrev:

Dette har nok terapeuten dere skal til erfaring med.

Hvorfor blir du sjalu når hun blir full og er lite attraktiv for andre? Jeg hadde heller vært engstelig for at noe kan skje henne når hun ikke har kontroll.

 

Fordi det garantert er menn der ute som utnytter det, eller fisker hun opp før hun blir totalt drita når sansene og hemningene er sløvet og det ender opp med sex på et toalett eller hotellrom.  Lite attraktiv :) På fest der de andre drikker? Da kjenner du ikke mange av de råten eplene der ute :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Fordi det garantert er menn der ute som utnytter det, eller fisker hun opp før hun blir totalt drita når sansene og hemningene er sløvet og det ender opp med sex på et toalett eller hotellrom.  Lite attraktiv :) På fest der de andre drikker? Da kjenner du ikke mange av de råten eplene der ute :) 

Det er jo det jeg mener. Jeg ville heller vært engstelig for at noe kan skje henne når hun ikke har kontroll. At råtne epler utnytter kvinner som har drukket seg fra god dømmekraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan legge det naturlig fram, spør du om. Du sier også at du vil at hun skal innse selv at hun drikker for mye, dvs du ønsker ikke å kreve det.

Den naturlige måten å legge noe slikt fram på er jo å si "For meg er det ikke aktuelt å være i et forhold med deg hvis du drikker deg så sanseløs at du ikke har kontroll lenger". På sett og vis er det et ultimatum, samtidig ikke - for du krever ikke at hun endrer seg, men du sier hva du selv kan og ikke kan leve med. Det er skvært. Men så skjønner jeg at dere har hatt trøbbel for at du er så sjalu at du går i terapi av det, og det er derfor veldig sannsynlig at en slik beskjed kan tolkes som et forsøk på å få kontroll, selv om det egentlig er en helt rimelig beskjed å gi.

På bakgrunn av historikken ville jeg derfor tenkt at det er greiest å vente med denne praten til dere er i terapi og en tredjeperson kan hjelpe dere på vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CamillaCollett skrev:

Hvordan legge det naturlig fram, spør du om. Du sier også at du vil at hun skal innse selv at hun drikker for mye, dvs du ønsker ikke å kreve det.

Den naturlige måten å legge noe slikt fram på er jo å si "For meg er det ikke aktuelt å være i et forhold med deg hvis du drikker deg så sanseløs at du ikke har kontroll lenger". På sett og vis er det et ultimatum, samtidig ikke - for du krever ikke at hun endrer seg, men du sier hva du selv kan og ikke kan leve med. Det er skvært. Men så skjønner jeg at dere har hatt trøbbel for at du er så sjalu at du går i terapi av det, og det er derfor veldig sannsynlig at en slik beskjed kan tolkes som et forsøk på å få kontroll, selv om det egentlig er en helt rimelig beskjed å gi.

På bakgrunn av historikken ville jeg derfor tenkt at det er greiest å vente med denne praten til dere er i terapi og en tredjeperson kan hjelpe dere på vei.

Hei, takk for tilbakemeldingen.  Jeg tenker det samme som deg om at det vil bli oppfattet feil siden min sjalusi er en del av vårt problem. Jeg satser på dette naturlig kommer fram i samtale og at terapeuten følger opp med spørsmål 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...