Gå til innhold

Min kone drikker seg så full....


PelleBerg

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, PelleBerg skrev:

Takk 😊 Setter pris på tilbakemeldingen. Jeg både håper og tror at min kone vil ta sitt ansvar. Jeg håper nå mest at hun klarer å sjå dette uten at jeg må løfte det fram. 

Jeg har vært redd for å tegne et veldig dårlig bilde av min kone. Hun er en fantastisk dame,  jeg elsker goheten hennes, utseende, kjærligheten  og tålmodigheten.  Jeg trur virkelig at hun har elsket meg disse 8 årene.

Det er bare at det er disse tingene som jeg opplever veldig vanskelig. Nå havnet vi i en krise og da er dette noe jeg håper kan endre seg.

Vil hun kjempe, så vil jeg kjempe for oss. Vil hun ikke, så har kjærligheten mellom oss ikke vært så sterk som jeg har trodd.

Beste vil at vi etter dette kommer styrket ut som par ❤

 

Det er ingen som tenker du svartmaler din kone eller at hun ikke ellers er god. Det skjønner man jo for det er jo derfor man blir sammen i utgangspunktet:) Det må være lov å si det som det er med de dårlige tingene også, uten at du skal være redd for å ha drøftet det eller gitt den negative siden/situasjonen fokus. 

Det er en veldig god og fornuftig, reflektert innstilling du har! Jeg ville understreke det i rødt for at både du og andre lesere skal huske på dette, og ikke bli den eneste som drar lasset.  Drar man lasset og kjemper alene er det ikke noe feil med den som kjemper, men da har ikke det man kjemper for egentlig vært solid nok fra før. Og det er ikke din feil eller ditt ansvar!

Ønsker dere lykke til videre og håper dere får utbytte av terapien, og at hun innser hva som er viktigst av et bedre forhold sammen med deg, eller sine drinker og jobbflørt! 

 

Anonymkode: 48924...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hundejente skrev:

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

Hør hør 👏🏻👏🏻 👍🏻👍🏻
 

Ts, hva med å fortelle hva som stod i den andre tråden som alle driver å referere til? Hva var det med det brevet?

Anonymkode: 7ff81...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden... 

Jeg er noen få år yngre enn din kone. Har hatt en pause på 16år der jeg knapt har smakt alkohol pga ungene. Har nå sjansen til å føle litt på friheten, og nyter å kunne ta meg en fest med venninner eller kollegaer. Mannen min har hatt friheten i alle desse årene... Har det vært sånn hos dere også?

Anonymkode: 1a844...490

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har tydeligvis skrevet et veldig stygt brev til henne, sikkert anklaget henne for en hel masse som han i ettertid har skjønt (kanskje) at er helt på jordet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg er 42 år, hender jeg drikker meg god og full, spesielt sammen med kollegaer. Jeg klarer jo å stoppe, men har lyst til å bli full og ha det gøy den kvelden. Jeg har ikke noe alkoholproblem for det, mye mulig jeg er usjarmerende full, men det er også det. Drikker sjelden, og drikker alltid brus i helgene når jeg er hjemme, heller det en vin, drikker meg ikke full når jeg er på tur med typen. De gangene jeg blir ordentlig full har jeg bestemt meg på forhånd at i kveld vil jeg bli full. Blir aldri utilsiktet full. Så det finnes de av oss som er såpass barnslig i 40 årene også gitt. 

Anonymkode: 05905...a37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvorfor skal HUN slutte å gå ut og ha det moro, fordi DU sliter med usikkerhet og sjalusi??? Det er DU som har et problem og DU som må gå i terapi. Og det er ikke noe å skamme seg over i det hele tatt, men du kan da virkelig ikke legge skylden på din kone!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brevet kan dere lese om i en annen tråd her inne. I tillegg til mange episoder med denne damen som oppfører seg dårlig. Hun elsker å trigge sjalusien hans virker det som

Anonymkode: 3cfa9...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg er 42 år, hender jeg drikker meg god og full, spesielt sammen med kollegaer. Jeg klarer jo å stoppe, men har lyst til å bli full og ha det gøy den kvelden. Jeg har ikke noe alkoholproblem for det, mye mulig jeg er usjarmerende full, men det er også det. Drikker sjelden, og drikker alltid brus i helgene når jeg er hjemme, heller det en vin, drikker meg ikke full når jeg er på tur med typen. De gangene jeg blir ordentlig full har jeg bestemt meg på forhånd at i kveld vil jeg bli full. Blir aldri utilsiktet full. Så det finnes de av oss som er såpass barnslig i 40 årene også gitt. 

Anonymkode: 05905...a37

Ja, enig. Samme her! Like over 40, hender vi venninnene tar oss en god fest og blir sikkert ikke så sjarmerende vi heller. Folk må da slutte å rope alkoholproblem og være så dramatiserende og selvhøytidelige. Skål 🥂🤪🤣

Anonymkode: 7ff81...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brevet kan dere lese om i en annen tråd her inne. I tillegg til mange episoder med denne damen som oppfører seg dårlig. Hun elsker å trigge sjalusien hans virker det som

Anonymkode: 3cfa9...06c

Hva heter det innlegget da? Så går det an å finne det. 

Anonymkode: f6e90...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brevet kan dere lese om i en annen tråd her inne. I tillegg til mange episoder med denne damen som oppfører seg dårlig. Hun elsker å trigge sjalusien hans virker det som

Anonymkode: 3cfa9...06c

Ja, hans side av saken da. Men har du link til tråden? 

Anonymkode: 7ff81...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hundejente skrev:

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

Nå har jeg kun fremlagt en utfordring.

Virker for at du ikke har lest hva jeg skriver og kaster rundt med uvitende beskyldninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hundejente skrev:

TS, hvorfor skal HUN slutte å gå ut og ha det moro, fordi DU sliter med usikkerhet og sjalusi??? Det er DU som har et problem og DU som må gå i terapi. Og det er ikke noe å skamme seg over i det hele tatt, men du kan da virkelig ikke legge skylden på din kone!

Fint om du tar deg tid til å lese hva jeg skriver og svarer folk.  Du svarer av fri fantasi,  usaklig er du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er ingen som tenker du svartmaler din kone eller at hun ikke ellers er god. Det skjønner man jo for det er jo derfor man blir sammen i utgangspunktet:) Det må være lov å si det som det er med de dårlige tingene også, uten at du skal være redd for å ha drøftet det eller gitt den negative siden/situasjonen fokus. 

Det er en veldig god og fornuftig, reflektert innstilling du har! Jeg ville understreke det i rødt for at både du og andre lesere skal huske på dette, og ikke bli den eneste som drar lasset.  Drar man lasset og kjemper alene er det ikke noe feil med den som kjemper, men da har ikke det man kjemper for egentlig vært solid nok fra før. Og det er ikke din feil eller ditt ansvar!

Ønsker dere lykke til videre og håper dere får utbytte av terapien, og at hun innser hva som er viktigst av et bedre forhold sammen med deg, eller sine drinker og jobbflørt! 

 

Anonymkode: 48924...fd7

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hundejente skrev:

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

Han skriver jo at hun har holdt på sånn i 20 år. Lenge før de ble sammen. 

Anonymkode: 1b605...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skriver jo at hun har holdt på sånn i 20 år. Lenge før de ble sammen. 

Anonymkode: 1b605...2e0

Holdt på sånn? Hva mener du? Å bli full på fest? 

Anonymkode: 7ff81...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hundejente skrev:

er det virkelig bare jeg som ser denne saken med andre øyne...? for det første sier vel ikke TS noe om hvor ofte hun drikker, men at når hun drikker, så blir hun veldig full. og hun har "lagt seg etter en mann", vet ikke helt hva det innebærer, men hvis TS er av den veldig sjalu typen, noe han gir uttrykk for, så trenger hun ikke ha gjort noe galt i det hele tatt. Jeg kjenner flere som knapt takler at partneren snakker med folk av det annet kjønn.

 

og ærlig talt, om hun ikke har barn det går utover, og det ikke skaper andre problemer for henne mtp jobb etc,

hvorfor har hun da et alkoholproblem? 

 

det virker jo ærlig talt som om TS er sykelig sjalu (for det er ikke en god grunn til å bli sjalu at partneren er attraktiv) og ikke minst sykelig kontrollerende, når han skriver at det er greit at hun drikker seg full når hun er der. Det høres virkelig ikke bra ut!!

Håper hundene dine får gå fritt og ikke blir tvunget til å gå i bånd.

Anonymkode: a29de...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle dere som har valgt å svare meg her inne på forumet, setter pris på alle konstruktive tilbakemeldinger - positive som negative.  

Jeg har valgt å bruke forumet som hjelp til mine tanker og utfordringer.  Det kan virke for at noen trur at jeg har hatt et ønske om å sverte min kone, det har jeg på ingen måte ønske om. Hun er fantastisk, jeg har ønsker av hele mitt hjerte at vi kan få et langt liv sammen.  MEN vi har likevel noen utfordringer som jeg opplever vanskelig, det som gjelder meg selv og sjalusien har jeg startet en prosess med profesjonell hjelp til - Det vil ta mye tid og fokus før jeg kommer dit jeg selv ønsker- jeg er forberedt på en lang kamp. Jeg finner det fint å ha en slik plass som dette, der jeg kan skrive ut det som plager meg - få ris og ros. Trur dette vil gjøre meg til et bedre menneske og partner over tid. 

Men må likevel få si at det er trist at enkelte "skyter" med en gang dere hører ordet sjalusi. Jeg kan kun snakke for meg selv, men å være sjalusi er ikke noe en ønsker, det er forferdelig vondt og ødeleggende for meg selv og den som jeg er glad i. Trur ikke dere forstår hvor ille det er når vi til tider nesten blir framstilt som psykopater, dette avler selvmordstanker. I mitt tilfelle velger jeg å være åpen med at jeg sliter med dette, når jeg skriver om problemer og utfordringer så har jeg alltid en håp om at noen der ute kan bidra til at jeg gjør ting mer riktig og kan komme meg et skritt utav dette helvete.  TIl deg som er sinna og hater folk som er sjalu, ber deg om å kommenterer med eksempel og forslag som kan hjelpe å snu tankene til den som løfter problemet fram. Gode ord gir ofte gode handlinger :)  

Ønsker dere en fin dag, og håper dere fortsetter å hjelpe meg fram mot en bedre framtid uten sjalusi :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vel lest innlegget ditt akkurat slik du har skrevet det?

du skriver at du har et problem med sjalusi, at dere skal i terapi pga. din reaksjon på noe hun skal ha gjort (men som du ikke beskriver). jeg sier da at hvis du har et problem med sjalusi, så må DU ta tak i problemet ditt. jeg skriver også at det ikke er noe å skjemmes over, men at det like fullt er DITT problem, og at du ikke bør gjøre det til din kones problem.

alvorlig talt, du skriver at du ønsker å få profesjonell hjelp, altså ser du selv at sjalusien din er ikke av normal karakter,

og du ønsker å bli en bedre person, men fortsatt er det fin kone som må endre seg for å redde ekteskapet deres?

Det bare virker veldig sprøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...