Gå til innhold

Min kone drikker seg så full....


PelleBerg

Anbefalte innlegg

Er problemet at hun drikker? Eller er det du som har et sjalusiproblem? Hva skjedde før jul? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, eller skrev:

Dette har nok terapeuten dere skal til erfaring med.

Hvorfor blir du sjalu når hun blir full og er lite attraktiv for andre? Jeg hadde heller vært engstelig for at noe kan skje henne når hun ikke har kontroll.

 

Jeg er bekymret for begge deler. Hun er en svært attraktiv og pen dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Er problemet at hun drikker? Eller er det du som har et sjalusiproblem? Hva skjedde før jul? 

Jeg har også et sjalusiproblem som jeg jobber med hos terapeut. På julebordet drakk hun seg så full at hun ikke husker at hun la seg etter en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PelleBerg skrev:

Jeg har også et sjalusiproblem som jeg jobber med hos terapeut. På julebordet drakk hun seg så full at hun ikke husker at hun la seg etter en annen mann.

Hva var reaksjonen din da? Du skriver jo at dere skal i terapi pga din reaksjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PelleBerg skrev:

Når min kone er på fest med jobben eller venninner, drikker hun seg så veldig full.  Hun er 46 år, kollegaer hun fester med er betydelig yngre. Hun vet godt at jeg blir utrygg og usikker, og har slitt med sjalusi.

2 siste gangene har hun vært så full at hun har problem med å snakke og gjøre rede for seg. Hun har også gjort ting som trigger sjalusien min kraftig.

Vi skal til parterapi etter en hendelse i forbindelse med en episode på julebord og min sjalusi reaksjon.

En av mitt største ønske er at hun selv innser at hun må slutte å drikke seg så full. For meg er det viktig at dette er noen hun selv vil og ikke noe jeg presser frem.

Trenger råd til hvordan jeg kan få dette naturlig fram uten at jeg legger føringer for at det er et krav fra min side. ( Vil at dette skal være noe hun ser selv)

For meg er dette et viktig avgjørende moment  for om jeg vil forsette i dette ekteskapet. Er det da feil å ikke si det?

Ønsker kun konstruktive tilbakemeldinger.

 

 

Jobber du meg sjalusien din? Kan være hun føler du "dreper" forholdet deres, pga aav at du er så sjalu. Drikkingen kan være protest mot det. Ikke vet jeg. Men dere har begge noe dere må jobbe med d i foeholdet. 

Endret av Minlillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er voldsomt til overdramatisering her. 

Hvis drikkekulturen på arbeidsplassen er «drikk til du stuper», kan dette spille inn. Hvis konen egentlig vil ut av ekteskapet og sliter veldig, kan dette også være grunnen til at det går en kule varmt akkurat nå. 

Vi vet ikke nok til å skrike opp om alkoholisme. 

At mannen ikke liker dette, er selvsagt relevant og viktig. Men hun er ikke nødvendigvis alkoholiker fordi hun har blitt full noen ganger i det siste. 

Anonymkode: 83bb8...124

Man trenger ikke være alkoholiker for å ha et alkoholproblem.  Hun har et alkoholproblem fordi hun ikke klarer å stoppe, og fordi hun får problematisk oppførsel som går utover andre i nær relasjon. Det i seg selv er mer enn nok grunn til å holde seg unna alkohol!

Hun har i tillegg vært utro eller lignende og brutt tillitten så grovt at paret går i parterapi pga det, og bør pga bare det også holde seg unna alkohol. 

Anonymkode: 48924...fd7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jobber du meg sjalusien din? Kan være hun føler du "dreper" forholdet deres, pga aav at du er så sjalu. Drikkingen kan være protest mot det. Ikke vet jeg. Men dere har begge noe dere må jobbe med d i foeholdet. 

Det er fullt mulig. Jeg jobber aktivt med sjalusien min. Hennes festdrikking gjorde hun lenge før vi kom sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Hva var reaksjonen din da? Du skriver jo at dere skal i terapi pga din reaksjon. 

Jeg skrev et brev som jeg angrer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge ting å jobbe med i parterapi. Din sjalusi og hennes alkoholproblem. Du må bare være ærlig å si i terapien akkurat hva du mener om drikkingen hennes og hva det gjør med deg. Og hun har et problem uansett om du er sjalu eller ikke. 

Anonymkode: fa46b...86a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, PelleBerg skrev:

Jeg skrev et brev som jeg angrer på.

Jeg husker den forrige tråden din om brevet. Syns ikke du skal ha så dårlig samvittighet for det. Gjort er gjort, det var en spontanoverrreaksjon men ikke noe helt urasjonelt. Det er din kones handling som utløste det, og din kones alkoholproblem som er skyld i hennes handling. Da er det først og fremst hennes alkoholproblem terapien må jobbe med. Beklageligvis så er det å nekte på at man har et problematisk forhold til alkohol akuratt det problemdrikkerne som ikke kommer til å endre seg sier. Det virker som hun fraskriver seg ansvaret og skyver det over på deg bare for å slippe  å ta ansvar og gjøre opp for seg ved å stoppe å drikke eller i det minste anerkjenne problemet sitt og begrense det. Det er ikke riktig at det er du som skal gjøres til og føle deg som den stygge ulven her. 

Anonymkode: 48924...fd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har begge ting å jobbe med i parterapi. Din sjalusi og hennes alkoholproblem. Du må bare være ærlig å si i terapien akkurat hva du mener om drikkingen hennes og hva det gjør med deg. Og hun har et problem uansett om du er sjalu eller ikke. 

Anonymkode: fa46b...86a

Hei, jeg har valgt å være 100 % ærlig med mine problem. Jeg vil ha hjelp for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker den forrige tråden din om brevet. Syns ikke du skal ha så dårlig samvittighet for det. Gjort er gjort, det var en spontanoverrreaksjon men ikke noe helt urasjonelt. Det er din kones handling som utløste det, og din kones alkoholproblem som er skyld i hennes handling. Da er det først og fremst hennes alkoholproblem terapien må jobbe med. Beklageligvis så er det å nekte på at man har et problematisk forhold til alkohol akuratt det problemdrikkerne som ikke kommer til å endre seg sier. Det virker som hun fraskriver seg ansvaret og skyver det over på deg bare for å slippe  å ta ansvar og gjøre opp for seg ved å stoppe å drikke eller i det minste anerkjenne problemet sitt og begrense det. Det er ikke riktig at det er du som skal gjøres til og føle deg som den stygge ulven her. 

Anonymkode: 48924...fd7

Jeg gjorde noe dumt, og tar fullt ansvar for det. Kan hun ikke leve videre med det, så et det konsekvensen vi skilles. Jeg er en som satser 100%, og vil gjøre alt for oss som familie - mine og hennes barn inkludert. At hun selv ser at også må gjøre noe grep er viktig for meg.

Jeg er veldig gla i henne og håper resten av livet mitt blir med henne. Men jeg må vite at hun også er 100 % inn på.samme veg. ( frivillig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør nok angripe dette som et alkoholproblem, snarere enn et sjalusiproblem. Personer med denne typen problemer klarer s ofte ikke å løse dem selv, de trenger gjerne et kraftig spark i baken eller kniven på strupen for endre drikkemønsteret. 

Anonymkode: 4863f...63b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
1 time siden, Minlillesky skrev:

Jobber du meg sjalusien din? Kan være hun føler du "dreper" forholdet deres, pga aav at du er så sjalu. Drikkingen kan være protest mot det. Ikke vet jeg. Men dere har begge noe dere må jobbe med d i foeholdet. 

Hun har drukket mye siden før de ble sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker forrige tråden jeg også. Du handlet dumt, men jeg forstår reaksjonen. 

Så, i forhold til denne tråden, vil jeg si...

Jeg har ei venninne som har samme drikkemønster som din frue. Jeg vet det er fordi hun er ulykkelig og stresset. Jeg vet hun ikke kommer til å endre seg før hun får balanse i livet. Har du spurt hvorfor hun drikker seg full når hun er ute? Å finne årsaken er også veien til en løsning.

Anonymkode: d1b6a...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PelleBerg skrev:

Jeg gjorde noe dumt, og tar fullt ansvar for det. Kan hun ikke leve videre med det, så et det konsekvensen vi skilles. Jeg er en som satser 100%, og vil gjøre alt for oss som familie - mine og hennes barn inkludert. At hun selv ser at også må gjøre noe grep er viktig for meg.

Jeg er veldig gla i henne og håper resten av livet mitt blir med henne. Men jeg må vite at hun også er 100 % inn på.samme veg. ( frivillig)

Jeg syns du har en god og beundringsverdig holdning til det å ta ansvar for det man kan og til det å være dedikert for å jobbe med forholdet.  Jeg håper konen din får samme holdning som deg og innser hvor reflektert og ansvarsfull bra mann du er, men sånn du forteller oss nå så virker ikke hun å være 100% som du er. Kanskje med ord men ikke med handlinger, hun må også ta ansvar og ofre noe. Om hun ikke er villig til å ofre eller legge frivillig bort det som er årsaken til hele problemet,  så fortjener du faktisk bedre ❤

Anonymkode: 48924...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du har en god og beundringsverdig holdning til det å ta ansvar for det man kan og til det å være dedikert for å jobbe med forholdet.  Jeg håper konen din får samme holdning som deg og innser hvor reflektert og ansvarsfull bra mann du er, men sånn du forteller oss nå så virker ikke hun å være 100% som du er. Kanskje med ord men ikke med handlinger, hun må også ta ansvar og ofre noe. Om hun ikke er villig til å ofre eller legge frivillig bort det som er årsaken til hele problemet,  så fortjener du faktisk bedre ❤

Anonymkode: 48924...fd7

Takk 😊 Setter pris på tilbakemeldingen. Jeg både håper og tror at min kone vil ta sitt ansvar. Jeg håper nå mest at hun klarer å sjå dette uten at jeg må løfte det fram. 

Jeg har vært redd for å tegne et veldig dårlig bilde av min kone. Hun er en fantastisk dame,  jeg elsker goheten hennes, utseende, kjærligheten  og tålmodigheten.  Jeg trur virkelig at hun har elsket meg disse 8 årene.

Det er bare at det er disse tingene som jeg opplever veldig vanskelig. Nå havnet vi i en krise og da er dette noe jeg håper kan endre seg.

Vil hun kjempe, så vil jeg kjempe for oss. Vil hun ikke, så har kjærligheten mellom oss ikke vært så sterk som jeg har trodd.

Beste vil at vi etter dette kommer styrket ut som par ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker forrige tråden jeg også. Du handlet dumt, men jeg forstår reaksjonen. 

Så, i forhold til denne tråden, vil jeg si...

Jeg har ei venninne som har samme drikkemønster som din frue. Jeg vet det er fordi hun er ulykkelig og stresset. Jeg vet hun ikke kommer til å endre seg før hun får balanse i livet. Har du spurt hvorfor hun drikker seg full når hun er ute? Å finne årsaken er også veien til en løsning.

Anonymkode: d1b6a...906

Det er en mulighet at hun aldri vil få den balansen pågrunn av seg selv og sitt mønster.

Jeg har spurt min kone, svare er bare at hun syns det er gøy. Og vil ikke prate mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PelleBerg skrev:

Det er en mulighet at hun aldri vil få den balansen pågrunn av seg selv og sitt mønster.

Jeg har spurt min kone, svare er bare at hun syns det er gøy. Og vil ikke prate mer om det.

Det er jo typisk svar for folk med alkoholtrøbbel. Hun trenger kniven på strupen: enten oppsøker du hjelp, eller så er det på hue og rævva ut. Nå nærmer hun seg 50. Jeg kan love deg at en partner med alkoholproblemer ikke blir mer sjarmerende med årene😱

Anonymkode: 4863f...63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo typisk svar for folk med alkoholtrøbbel. Hun trenger kniven på strupen: enten oppsøker du hjelp, eller så er det på hue og rævva ut. Nå nærmer hun seg 50. Jeg kan love deg at en partner med alkoholproblemer ikke blir mer sjarmerende med årene😱

Anonymkode: 4863f...63b

Det er kun når hun går på disse festene. Hun drikker ikke mye hjemme eller når vi er på tur sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...