Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Du er så søt når du er i julestemning Nostalgia :)

(Ellers også da ;) )

Jeg har ingen julepynt. Og ikke tre.

:overrasket::overrasket: Altså!! Nå tror jeg det er på tide med et julekurs her i Bokhjørnet!! :ler: Ingen av dere skal ha juletre eller pynt??!! *riste på hodet i rein fortvilelse* :ler:

Hmmmmm... Jeg skal komme sterkere tilbake med en ordentlig slu slagplan (har jeg fått Tulletrollet til å like katter, så skal jeg jammen få henne (og VISSE andre) til å skaffe seg juletre også... :sjarmor: )

*tenke, tenke - tenkeboks*

A. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Hovedgrunnen til at jeg absolutt ikke skal ha juletre i år er fordi jeg hadde for to år siden (mot min vilje). Lillejulaften klokken halv elleve sto min far på trappen med juletre + pynt. Grr. Jeg var pent nødt til å plassere det i stua mi og pynte. Fjerde juledag var det granbar over hele stua, så da orket jeg ikke mer. På vei gjennom gangen mot ytterdøra satte jeg fast treet i en karm, og dermen hadde jeg granbar over alt helt frem til sommeren.

Så, juletre er bannlyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:  :overrasket:  Altså!! Nå tror jeg det er på tide med et julekurs her i Bokhjørnet!!  :ler: Ingen av dere skal ha juletre eller pynt??!! *riste på hodet i rein fortvilelse*  :ler:

Hmmmmm... Jeg skal komme sterkere tilbake med en ordentlig slu slagplan (har jeg fått Tulletrollet til å like katter, så skal jeg jammen få henne (og VISSE andre) til å skaffe seg juletre også...  :sjarmor: )

*tenke, tenke - tenkeboks*

A.  :sjarmor:

Jeg skal ha juletre :hoppe:

Stor fin edelgran med masse små lys, kuler i gull og rødt, og med røde julesløyfer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften klokken halv elleve sto min far på trappen med juletre + pynt.

Yayyyyyyyyyyyyy!! *gjør bølgen for din far!!* Heia Tulletrollfaren!! Go MAN Go!! :sjarmor::sjarmor:

*mumble, jinglebells, jinglebells... mumble*

A. Merry Christmas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fin edelgran med masse små lys, kuler i gull og rødt, og med røde julesløyfer :)

AHH ENDELIG... fornuftens stemme har igjen senket seg over Bokhjørnet... hehe

*deler ut julepynt til Fornuftige-Fakse* :ler:

A. Christmas Carol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, her har det vært DEN julepynt-debatten, jo! ;)

Ellers så pynter jeg mye med store skåler med appelsiner og klementiner, samt store skåler med de mørkerøde, saftige juleeplene... og så har jeg et sånt etasjefat (3 etasjer) som jeg har malt litt sånn slitt, gammel-hvitt, og det fyller jeg alltid med all slags delikate frukter og fine innpakkede sjokolader... det blir alltid julestemning av å ha den stående på kjøkkendisken ;)

Jeg synes det høres ut som om du har det veldig koselig :) Jeg ble veldig godtesyk av å lese om de fint innpakkede sjokoladene :ler: Prøvde å få sambo til å synes synd på meg som må skrive i kveld også, slik at han ville gå og kjøpe Ballerina-kjeks til meg, men dengang ei ;) Ufølsomme mann ;)

Men hyggelig at du koser deg, Nostalgia! Jeg har iallefall spilt Pouges med Fairytale of New York idag.

Den sangen er i hvert fall veeeeldig bra! Liker veldig få julesanger (aner et nytt sjokkutbrudd fra Anette :ler: ), men denne er super, altså. Bra musikksmak du, Lilypie ;)

En kjapp hilsen fra meg. Jeg er i live altså, det bare går litt fort i svingene ;).

Hei du! Ja, fort i svingene har jeg skjønt at det går! Det er bra du melder deg her så vi ikke blir bekymra da ;)

Jeg liker en litt gammeldags og gjennomført stil... ikke bare blande alt slags juleting altså... Slik og slik synes jeg er nyyyydelig juletrepynt... har fått tak i noen slike lenker selv også... (yess!!) Sånn vil jeg sove i julen...  <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Lekkert fra SIA, (hold musen over de små bildene, så ser du dem store på venstre side)

Den senga vil jeg også sove i! Jeg elsker å sove :) Nå for tiden har jeg varmelaken slik at jeg alltid legger meg i en kjempevarm seng. Det er så deilig, blir lykkelig av det :)

Det hørtes veldig pent ut :)

Ellers måtte jeg le av Bustetrollets juletreaffære :ler:

Men hva med Alfa og Pi, Anette? Nyter de ikke å kunne turne i et juletre? ;)

I dag har jeg jobbet, og det var kjedelig. Nå skal jeg skrive litt til, også skal jeg skrive i morgen. Tror jeg kommer til å være her veldig lite de neste par dagene, for nå må jeg henge i og bli helt ferdig! Men kjenner jeg dere rett klarer dere å holde tempoet oppe her selv hvis jeg er her lite. Det er bra dere tar ansvar! ;)

:lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her har det vært DEN julepynt-debatten, jo!

Ja!! noen må jo "dressere" dere antijule-villgeiter!! :sjarmor:

Jeg ble veldig godtesyk av å lese om de fint innpakkede sjokoladene

Det blir jeg også HVER gang jeg går forbi det etasjefatet (så det må fylles opp ganske ofte... :ler: )

Den sangen er i hvert fall veeeeldig bra! Liker veldig få julesanger (aner et nytt sjokkutbrudd fra Anette), men denne er super, altså. Bra musikksmak du, Lilypie

Jeg er ikke sikker på hvilken sang det er jeg?? :sjenert:

MEN, jeg liker sånn heis-julemusikk jeg :ler: Er ganske ukritisk når det kommer til julemusikk (no surprise??), og jeg tror noen og enhver ville hevet øyenbrynene hvis de hadde sett min jule-samling... :sjarmor:

Ellers måtte jeg le av Bustetrollets juletreaffære

:ler: Men, for en kul far hun har da?

Men hva med Alfa og Pi, Anette? Nyter de ikke å kunne turne i et juletre?

Faktisk så har de alltid hold seg unna juletreet, bortsett fra at de et par ganger står på spisebordet og liksom fekter med labbene for å rive ned en kule eller to... noe som selvsagt starter hysteriske tilstander i julefreden... :ler: Men, de har ikke knust noe, ennå iallefall?!

Pi pleier alltid å være utrolig interessert når jeg pakker opp julepynten, da skal hun se på og lukte på hver eneste kule, og leke med alt englestøv (heter det det?) Så når treet er vel pyntet er hun som oftest helt glitrende selv... :ler:

MEN, jeg har noe påskepynt (et helt annet kapittel... *sukk* :ler: ) som hun blir helt hysterisk hvis hun ser, det er små gule kyllinger :sjarmor: som jeg pleide å ha hengende på grener med gull-regn... MEN hun går helt bananas når hun ser dem og hiver seg over dem som om hun var en tiger og de var hennes stakkers bytte - så tar hun dem i munnen og stormer av gårde, med meg etter (hylende) fordi de er så små, og jeg er jo så redd hun skal få dem i halsen!! :overrasket: Til slutt måtte jeg bare ta de bort... :tristbla: Kunne ikke ta sjansen på at hun ble skadet, vet du...

I dag har jeg jobbet, og det var kjedelig. Nå skal jeg skrive litt til, også skal jeg skrive i morgen. Tror jeg kommer til å være her veldig lite de neste par dagene, for nå må jeg henge i og bli helt ferdig!

Du er så fliiiink!! :klem:;)

Men kjenner jeg dere rett klarer dere å holde tempoet oppe her selv hvis jeg er her lite. Det er bra dere tar ansvar!

YEAH!!!! Her skal det jobbes aktivt for jule-kampanjen (tror kanskje jeg må få meg egen Dagbok?? :roll::sjenert: )

Jeg tok forresten feil ang. den John Irving boken jeg hadde kjøpt... tror den heter The 158-pound Marridge, eller noe sånt (orker ikke gå og hente den, er såååå trøtt... :ler: Det er iallefall en av de tidligere utgivelsene hans, vet ikke helt hva jeg tenkte på da jeg sa at jeg hadde kjøpt den siste?? :ler: )

:klem: fra...

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite dikt...

Slik bare du kan...

fortell meg noe

stort og blått

hvisk alt det myke

ut i natten

den svarte som skiller oss

fortell meg om

de klareste dagene

pust nær hjertet mitt

slik at jeg husker vinden

og den tørre sanden

alt som bare er ditt

A. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk dikt, Anette :) Eller om ulykkelig kjærlighet? Det var uansett veldig enkelt (mener det på en positiv måte) og nydelig :)

Jeg er også konstant redd for at kattene skal sluke noe. Jeg er skikkelig hønemor :sjenert: En del leker gjemmer jeg bort når jeg legger meg fordi jeg er redd for at de skal skade seg. Huff. Tenk hvis jeg får barn engang, da ville jeg bli helt nutcase :forvirret:

Pi full av glitter høres jo nydelig ut da! :) Jeg forsøkte forresten å pynte Nalle i fjor jul, jeg knyttet en rød sløyfe rundt halsen hans. Han ble så pen! Men du kan kanskje tenke deg hvor mye rabalder det ble ;) Så jeg prøver en gang til i år, men det spørs om ikke det prosjektet må gis opp.

Jeg synes det er veeeeldig hyggelig at du er her, Anette, så du må ikke få deg egen dagbok for min del i hvert fall :)

Har sovet så utrolig godt i natt, for jeg varmet opp sengen med varmelaken før jeg la meg, og så fikk jeg ryggmassasje av sambo :hjerte: Jeg sovnet to minutter etterpå :ler: Så sov jeg som en stein til klokka ti. Så nå skal jeg spise en veldig sen frokost og drikke en liter svart kaffe, så blir det kanskje aktuelt å jobbe litt med oppgave i dag også.

*Ciara lusker ut...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk dikt, Anette :) Eller om ulykkelig kjærlighet? Det var uansett veldig enkelt (mener det på en positiv måte) og nydelig :)

Tusen takk... ja det er ikke om ulykkelig kjærlighet, selv om jeg kanskje opplever det slik nå... det er et dikt jeg skrev til ex'n min :forvirret:

Jeg forsøkte forresten å pynte Nalle i fjor jul, jeg knyttet en rød sløyfe rundt halsen hans. Han ble så pen! Men du kan kanskje tenke deg hvor mye rabalder det ble ;) Så jeg prøver en gang til i år, men det spørs om ikke det prosjektet må gis opp.

Synes jeg ser han!! :ler: Det hadde ALDRI gått med mine katter nei... ;)

Jeg synes det er veeeeldig hyggelig at du er her, Anette, så du må ikke få deg egen dagbok for min del i hvert fall :)

Vel, jeg kommer nok ikke til å forsvinne herfra uansett om jeg får min egen Dagbok uansett, jeg er jo tross alt Bokhjørne-avhengig og alt! ;)

Har sovet så utrolig godt i natt, for jeg varmet opp sengen med varmelaken før jeg la meg, og så fikk jeg ryggmassasje av sambo  :hjerte:  Jeg sovnet to minutter etterpå

Åh, det høres herlig ut! Det er jammen noen som har det! :)

jeg satt her og lekte ordleker til laaaangt på natt i går, :overrasket: og fikk bare et par timers søvn før det var fysioterapitime + møte etterpå, så jeg trenger nok en liten ettermiddagslur i dag, ja... *gjeeeesp* ;)

Nå skal jeg spise en litt sein lunsj... ;)

HER har du et ordentlig ulykkelig-kjærlighet's dikt....

Skrik

du er skriket i sjelen min

du vil ikke komme ut

du vil ikke ta deg sammen

du renner gjennom blodet mitt

hurtig

hurtig

kaster kroppen

frem og tilbake

de sier at sorg er prisen

man betaler for kjærlighet

jeg skriker også

men du hører ingenting...

:tristbla:

(Et ganske nytt dikt,

så tittelen er fremdeles til vurdering... )

:klem: fra...

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette du er så flink.

Men faren min er ikke kul. Han er en juletrepåpresser. Eller noe sånn ;)

Hva er varmelaken? Strømlaken? :klø:

Jeg har hørt om varmeflasker... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man kan få varmelaken både med og uten strøm... Men hva vet jeg? Jeg er nesten alltid varm, og fryser svært sjelden og jeg ville nok ikke i mine villeste fantasier drømt om å legge et varmelaken i sengen... synes dynen (og den er tynn altså) er i overkant varm jeg... :ler:

Se her hva jeg fant...

"Elektrisk varmelaken i senga avgir ofte kraftige elektromagnetiske felt. Varmelaken kan være slått på om dagen for å varme opp senga, men må være frakoblet når man ligger på dem. Trekk ut støpslet fra kontakten i stedet for å bruke bryteren. Selv om varmelakenet er slått av og ikke bruker strøm, kan det stå spenning på ledningen i varmelakenet, og da blir man utsatt for et elektrisk felt. Et godt forslag er å erstatte varmelakenet med en gammeldags varmeflaske!"

:overrasket::overrasket: Bytt ut varmelaken med varmeflaske, Ciara!!... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå undersøkt enda litt grundigere, og det ser ut til å være ikke bare elektriske varmelaken og "vanlige" varmelaken, men også; Pelslaken, Hunde og kattelaken :overrasket::overrasket: for ikke å snakke om "Original varmetøffel" :ler: ... mer info her?

Puuh!... blir helt svett jeg av å lese om alle disse varme-produktene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Varmeputer og varmetepper må aldri brukes uten tilsyn

En varmepute eller et varmeteppe må aldri brettes. Sømmene kan ryke og varmeelementene komme i kontakt med hverandre. Resultatet blir kortslutning og overoppheting som kan føre til brann.

Varmelaken skal bindes fast til madrassen slik at det ikke beveger seg.

Følg alltid bruksanvisningen på elektriske apparater!"

:overrasket::overrasket:

Huff... !! :forvirret::forvirret:

Her er flere sikkerhetsråd: ELVETT reglene Dette må du passe på når det gjelder elektriske apperater osv...

*skummelt*

...................................*løper og kjøper masse varmeflasker til Ciara*

;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skikkelig eller ubrukelig?

TEST DEG SELV: Om du skal på konferanse med jobben, i bryllup eller møte svigers for første gang: Vet du å oppføre deg? Sjekk dine skikk- og brukervennligheter her!

Mitt svar:

"Kameleonen

Du er et menneske de fleste gjerne vil omgås. Du vet å oppføre deg, og sklir lett inn i de fleste miljøer. Du blir hverken for stiv i formen eller alt for skjødesløs med hvordan du forholder deg til dine medmennesker. Det aller viktigste er at du viser respekt for dem du omgir deg med - og du får det tilbake."

:sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor: *sole seg i glansen* :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... denne testen burde passe perfekt for dere "jule-slappfisker" her inne!! :sjarmor: Kanskje dere kommer mer i julestemning etter å ha tatt den?... :nisse:

DinSides julenøtter

Er du den store allmenviteren?

Kan du slå venner og familie? Ta Testen, og finn ut!

*gulp* ok... da tar jeg den jeg da...

:frustrert::frustrert: Dette handler jo ikke om julen jo!!

Mitt svar:

Såvidt over middels

Ikke så verst - men du kan vel bedre? Prøv igjen!

:overrasket::overrasket::overrasket::overrasket:

Ok... jeg gidder IKKE ta flere dumme tester, nei!! *mumle mumle* :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg tok testen din...

Svigermors drøm

Pikenes Jens, eller little miss Martha Stewart? Du vet presis hvordan en oppfører seg korrekt i de fleste situasjoner, og enda noen fler. Pass på så du ikke bikker over og blir for stiv. Det skader ikke å løsne litt på snippen en gang innimellom. Egentlig burde du levd på 50-tallet. Men det var kanskje da du hadde din glanstid?

:ler: :ler: :ler:

Også er jeg enig med Nostalgia Ciara. Skaff deg varmeflaske i stedenfor!

Snarest. Du kan få min. Den står ubrukt på toppen av skapet og er foret med en rosa gris ;)

Så test nummer to.

Nære toppen

Du fikk 24 av totalt 30 poeng

Du kan absolutt det meste - men du mangler det lille ekstra for å ta steget helt til topps.

:sjarmor:

Litt trist at jeg mangler det lille ekstra da... :sjenert:

Har du kjedet deg i natten Nostalgia?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg koste meg, jeg... :ler:

*har også varmeflaske som Ciara kan få!, helt ubrukt julepresang, som ser ur som en teddy-sol :ler: *

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...