Gå til innhold

De aller fleste menn klarer seg kun i x antall år uten et sexliv....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne overskriften leste jeg som en kommentar i en utroskaps-tråd, og jeg lurer, er dette sant?

Er det slik at de aller fleste menn ikke klarer leve i et sexløst forhold mer enn noen få år? Og ergo, hvis det er sexløst, så velger de utroskap? eller velger de å bryte ut?

Fortell, vil gjerne ha erfaringer her.

Anonymkode: 4658e...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal det være sexløst?

Det var ikke noen avtale da vi gikk inn i forholdet om at det skulle være det.

I perioder kan det inntreffe at det blir mindre, men hvorfor uteblir også kosen?

Jeg er ikke utro, men orker ikke flere forhold der dama finner masse unnskyldninger på å unngå meg og det er bare hennes verden som gjelder. Så da bytter jeg heller ut om det ikke foreligger en god grunn til at sex og nærheten opphører.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen få år" uten sex er veldig lenge da 😂

Menn har veldig mye høyere sex-drive enn kvinner pga testosteron. Det å være sammen med noen uten å ha sex blir uansett helt feil.

De som ikke vil ha sex må nesten holde seg single, enkelt og greit.

Anonymkode: fae4f...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den samme teksten, og regnet med at noen reagerte på den. 

Menn kan også miste lysten, og noen greier å koble ut lysten i et sextørt forhold. Noen vurderer vurderer verdien av utroskap opp mot det å ha et ellers godt forhold,  og noen hverken tørr å bryte ut, eller være utro. 

Uansett kan ikke sex tas ut av kontekst. Mangel på sex i forholdet kan være både symptom og årsak til at partene ikke fungerer sammen lenger. Fravær av bekreftelse og nærhet er noe like mange bare klarer i x antall år. 

Anonymkode: 1f346...0a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor skal det være sexløst?

Det var ikke noen avtale da vi gikk inn i forholdet om at det skulle være det.

I perioder kan det inntreffe at det blir mindre, men hvorfor uteblir også kosen?

Jeg er ikke utro, men orker ikke flere forhold der dama finner masse unnskyldninger på å unngå meg og det er bare hennes verden som gjelder. Så da bytter jeg heller ut om det ikke foreligger en god grunn til at sex og nærheten opphører.

Oida! Dere inngikk vel heller ingen avtale om at hun skulle være sexslaven din?

Ut fra dine tidligere poster er du singel og er den som blir ignorert og dumpet, og som ikke respekterer at damene har en god grunn for å dumpe deg (for eksempel holdningene dine, som du har fått påpekt hundre ganger her inne, men som du nekter å se selv for alle damer er visst bare slemme) så syns det er hyklersk å nå fremstille det som at du bytter ut (og at damene, igjen, er de ubrukelige). 

Man inngår ikke et forhold bare for sex. Om sexen uteblir har vanlige par det koselig på andre måter. Har man ikke det så slår man opp, ikke er utro. 

TS: Menn som sier de ikke kan holde ut uten sex mer enn så og så lenge er bare egoister. Tror enkelte menn tror de er så unike og gudommelige som seksuelle vesner og ikke forstår at kvinner kan ha like stor seksualdrift og bli like seksuelt frustrery. Enda så har ikke kvinner begynt å skyte løs på skoler på grunn av sexmangel, eller legitimere utroskap som "biologi" fordi de ikke lenger kan gå uten sex. 

Mange velger utroskap fordi de er egoister som vil ha i både pose og sekk. Ikke fordi de ikke KAN klare å holde ut uten.  

Anonymkode: 12403...8f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida! Dere inngikk vel heller ingen avtale om at hun skulle være sexslaven din?

Det er er så elendig å komme med noe slikt noe! Helt ærlig det kan jeg bare si! Om jeg ikke hadde gitt kona noe sex overhodet over flere år ville jeg forstått at hun var utro, selv om det er forkastelig et svik og utroskap. Sex er etter det å spise den sterkeste driften i mennesket. Utfordrer man disse kreftene vil det få konsekvenser, er man så stokk dum at man ikke forstår dette er det jo bare noe man må holde på med, og ikke forstå hva som skjedde når det kommer et brudd. Jeg som man kunne aldri kuttet ut sex ovenfor min kvinne over tid uten vektige grunner som sykdom. Fordi jeg elsker henne kunne jeg aldri gjort det. Med eller uten lyst så ville det blitt gjort. Fordi det å gi sex til en man elsker i seg selv har en verdi langt utover sin egen nytelse.

Anonymkode: 7d713...939

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Noen få år" uten sex er veldig lenge da 😂

Menn har veldig mye høyere sex-drive enn kvinner pga testosteron. Det å være sammen med noen uten å ha sex blir uansett helt feil.

De som ikke vil ha sex må nesten holde seg single, enkelt og greit.

Anonymkode: fae4f...646

Da er det rart at når et forhold blir sex løst så er det som regel kvinnen som gjør det slutt.

Anonymkode: 62261...347

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor skal det være sexløst?

Det var ikke noen avtale da vi gikk inn i forholdet om at det skulle være det.

I perioder kan det inntreffe at det blir mindre, men hvorfor uteblir også kosen?

Jeg er ikke utro, men orker ikke flere forhold der dama finner masse unnskyldninger på å unngå meg og det er bare hennes verden som gjelder. Så da bytter jeg heller ut om det ikke foreligger en god grunn til at sex og nærheten opphører.

Når alle kvinnene du involverer deg med blir helt like etter en stund og tar avstand fra deg så er det kanskje på tide å gå inn i seg selv?

Anonymkode: ee240...cb6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener manglende sex er en god grunn til å avslutte forholdet, men ikke en grunn til utroskap. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner ønsker også sex med mannen de er med. Så skjønner ikke helt hva du spør om. 

Anonymkode: cdc07...bf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida! Dere inngikk vel heller ingen avtale om at hun skulle være sexslaven din?

Anonymkode: 12403...8f2

Kjæresten min ER faktisk sexslaven min 😅

Men her om dagen da han var superstressa pga jobb og sa "det har tatt all sexlysta mi", sa jeg bare, "skjønner at det er strevsomt. Kom til meg så spiser vi litt og ser film". Så tok jeg på meg noen klær han liker godt og etter vi hadde spist blei det andre boller 😅☺️

Anonymkode: cdc07...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida! Dere inngikk vel heller ingen avtale om at hun skulle være sexslaven din?

Ut fra dine tidligere poster er du singel og er den som blir ignorert og dumpet, og som ikke respekterer at damene har en god grunn for å dumpe deg (for eksempel holdningene dine, som du har fått påpekt hundre ganger her inne, men som du nekter å se selv for alle damer er visst bare slemme) så syns det er hyklersk å nå fremstille det som at du bytter ut (og at damene, igjen, er de ubrukelige). 

Man inngår ikke et forhold bare for sex. Om sexen uteblir har vanlige par det koselig på andre måter. Har man ikke det så slår man opp, ikke er utro. 

TS: Menn som sier de ikke kan holde ut uten sex mer enn så og så lenge er bare egoister. Tror enkelte menn tror de er så unike og gudommelige som seksuelle vesner og ikke forstår at kvinner kan ha like stor seksualdrift og bli like seksuelt frustrery. Enda så har ikke kvinner begynt å skyte løs på skoler på grunn av sexmangel, eller legitimere utroskap som "biologi" fordi de ikke lenger kan gå uten sex. 

Mange velger utroskap fordi de er egoister som vil ha i både pose og sekk. Ikke fordi de ikke KAN klare å holde ut uten.  

Anonymkode: 12403...8f2

Det er ikke snakk om å være noen sexslave. Jeg er åpen og ærlig på at jeg faktisk liker sex og det er helt greit at dama ikke liker det, men da trenger hun ikke å involvere seg med meg. 

Nå var det jeg som dumpet dem nettopp pga. utroskap. Damene på sin side ønsket å fortsette forholdet. Akkurat det skjønner jeg ikke.

Sex er viktig for nærhet og knytting av sterke bånd i et forhold så jo sex er og forblir viktig i manges forhold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er er så elendig å komme med noe slikt noe! Helt ærlig det kan jeg bare si! Om jeg ikke hadde gitt kona noe sex overhodet over flere år ville jeg forstått at hun var utro, selv om det er forkastelig et svik og utroskap. Sex er etter det å spise den sterkeste driften i mennesket. Utfordrer man disse kreftene vil det få konsekvenser, er man så stokk dum at man ikke forstår dette er det jo bare noe man må holde på med, og ikke forstå hva som skjedde når det kommer et brudd. Jeg som man kunne aldri kuttet ut sex ovenfor min kvinne over tid uten vektige grunner som sykdom. Fordi jeg elsker henne kunne jeg aldri gjort det. Med eller uten lyst så ville det blitt gjort. Fordi det å gi sex til en man elsker i seg selv har en verdi langt utover sin egen nytelse.

Anonymkode: 7d713...939

Ja men en ting er å forstå det, man kan også forstå mønsteret med at mange pedofile har blitt misbrukt selv og derfor har en annen tilnærming til omsorg enn hva andre har, men det gjør jo ikke handlingen noe bedre eller mer akseptert. 

Du skriver om (menns?) sexdrift som en magisk gudommelig ustyrelig kraft. Det er bare å ta seg en runk og ferdig med det. 

Anonymkode: 12403...8f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er ikke snakk om å være noen sexslave. Jeg er åpen og ærlig på at jeg faktisk liker sex og det er helt greit at dama ikke liker det, men da trenger hun ikke å involvere seg med meg. 

Nå var det jeg som dumpet dem nettopp pga. utroskap. Damene på sin side ønsket å fortsette forholdet. Akkurat det skjønner jeg ikke.

Sex er viktig for nærhet og knytting av sterke bånd i et forhold så jo sex er og forblir viktig i manges forhold.

Men du tar ikke til etterretning at sexlysten kan endre seg gjennom livet,  og at det er nok grunn til å ikke ville ha sex. Det er også mange fysiske og mentale faktorer som partneren ikke kan vite, ofte ikke engang den det gjelder er klar over, som gjør at sexlysten forsvinner eller er smertefull å gjennomføre. Har man en partner som tenker som deg at det MÅ være gyldig nok grunn for å ikke ha sex så blir man redd for å fortelle grunnen fordi du vil vurdere om det er gyldig nok eller ikke. Et nei er et nei uansett grunn og det er ganske ekkelt at flere av dere menn ikke respekterer det. Psykisk press kan føre like mye til overgrep som fysisk press så tenk over holdningene deres... Nærhet kan man gi og få på mange andre måter enn sex og knytting av sterke bånd skjer først og fremst gjennom samtaler og opplevelser sammen. Det er bare tull at det er en grense for hvor lenge en man KAN gå uten sex, spørsmålet er hvor lenge han - eller damen gidder, og holder man ikke ut lenger er det av egoistiske grunner. 

Poster denne til ettertanke: 

 

ff2aaf1ebb5ce8380f5ba8da00c3a4e5.jpg

Anonymkode: 12403...8f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du tar ikke til etterretning at sexlysten kan endre seg gjennom livet,  og at det er nok grunn til å ikke ville ha sex. Det er også mange fysiske og mentale faktorer som partneren ikke kan vite, ofte ikke engang den det gjelder er klar over, som gjør at sexlysten forsvinner eller er smertefull å gjennomføre. Har man en partner som tenker som deg at det MÅ være gyldig nok grunn for å ikke ha sex så blir man redd for å fortelle grunnen fordi du vil vurdere om det er gyldig nok eller ikke. Et nei er et nei uansett grunn og det er ganske ekkelt at flere av dere menn ikke respekterer det. Psykisk press kan føre like mye til overgrep som fysisk press så tenk over holdningene deres... Nærhet kan man gi og få på mange andre måter enn sex og knytting av sterke bånd skjer først og fremst gjennom samtaler og opplevelser sammen. Det er bare tull at det er en grense for hvor lenge en man KAN gå uten sex, spørsmålet er hvor lenge han - eller damen gidder, og holder man ikke ut lenger er det av egoistiske grunner. 

Poster denne til ettertanke: 

 

ff2aaf1ebb5ce8380f5ba8da00c3a4e5.jpg

Anonymkode: 12403...8f2

Det var helt sikkert smertefullt å gjennomføre. Regner med elskerens "stikkpille" dempet smerten såpass at det lot seg gjennomføre. 

At sexlysten varierer det vet jeg fordi slik er det til meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden i overskriften om at menn ikke klarer seg så lenge uten sex er rett og slett feil. Massevis av menn er single, har ikke sex i det hele tatt i årevis, noen går hele livet uten det.

At man ikke ønsker å være i et sexløst forhold er en annen sak.

Anonymkode: 80166...c10

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er overbevist om at fravær av sex over tid er døden på et hvert forhold, med mindre det er medisinske årsaker. Jeg har i allefall ikke kunne blitt i ekteskapet om mannen min ikke ville ha sex med meg. Jeg vet med meg selv jeg ikke kunne blitt utro. Jeg tror selvtilliten har fått en så stor knekk jeg heller har ville vært singel resten av livet. Jeg forstår at slikt går opp og ned, men langvarig uten medisinsk grunn har rett og slett blitt for mye.  Så dette gjelder ikke bare menn.

Anonymkode: 83846...276

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det var helt sikkert smertefullt å gjennomføre. Regner med elskerens "stikkpille" dempet smerten såpass at det lot seg gjennomføre. 

At sexlysten varierer det vet jeg fordi slik er det til meg også. 

Du svarer på noe som ikke henger sammen med det jeg skrev. Vet ikke hva du babler om, men ja, vi har skjønt at det er smertefullt å være deg singel og sexløs. 

Anonymkode: 12403...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du tar ikke til etterretning at sexlysten kan endre seg gjennom livet,  og at det er nok grunn til å ikke ville ha sex. Det er også mange fysiske og mentale faktorer som partneren ikke kan vite, ofte ikke engang den det gjelder er klar over, som gjør at sexlysten forsvinner eller er smertefull å gjennomføre. Har man en partner som tenker som deg at det MÅ være gyldig nok grunn for å ikke ha sex så blir man redd for å fortelle grunnen fordi du vil vurdere om det er gyldig nok eller ikke. Et nei er et nei uansett grunn og det er ganske ekkelt at flere av dere menn ikke respekterer det. Psykisk press kan føre like mye til overgrep som fysisk press så tenk over holdningene deres... Nærhet kan man gi og få på mange måter...

Anonymkode: 12403...8f2

Som ei dame som faktisk har slitt med sexlyst pga sykdom og smertestillende medisiner:

Bullshit!

At man over tid har svært lite eller ingen lyst på sex, tyder på at man:

- ikke liker mannen lenger eller 

- reagerer på at han ikke liker deg så godt eller

- er feilbehandla for sykdom eller

- har for stor belastning i hverdagen slik at libido undertrykkes av stresshormoner

En partner som elsker deg, hjelper til å nøste og rydde opp. Og fikse problemet. Ikke bare står dumt og ser på og sier "vi kan ha nærhet på andre måter". 

Anonymkode: cdc07...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...