Gå til innhold

De aller fleste menn klarer seg kun i x antall år uten et sexliv....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men en ting er å forstå det, man kan også forstå mønsteret med at mange pedofile har blitt misbrukt selv og derfor har en annen tilnærming til omsorg enn hva andre har, men det gjør jo ikke handlingen noe bedre eller mer akseptert. 

Du skriver om (menns?) sexdrift som en magisk gudommelig ustyrelig kraft. Det er bare å ta seg en runk og ferdig med det. 

Anonymkode: 12403...8f2

Det kan selvsagt fungere for en kortere periode, men det å tilfredsstille seg selv kan aldri erstatte sex. Sexen er jo limet i forholdet. Det er det som får oss til å fortsette å føle at vi hører sammen og får oss til å ville bli hos partneren. Hvis det blir helt sextørke over lang tid er det stor fare for at forholdet ryker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Er det slik at de aller fleste menn ikke klarer leve i et sexløst forhold mer enn noen få år? Og ergo, hvis det er sexløst, så velger de utroskap?

Anonymkode: 4658e...1fb

Hvorfor i alle dager er man i det hele tatt sammen om det er sexløs i flere år? Da er man jo venner, ikke kjærester.

Anonymkode: f8cd2...b0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oida! Dere inngikk vel heller ingen avtale om at hun skulle være sexslaven din?

What???  Selvfølgelig! Hva tror du ett ekteskap er?  Det er en eksklusiv tilgang til kjønnsorganene til hverandre, og denne eksklusiviteten forutsetter forpliktelser.

Hvis du virkelig tror at sex ikke er en forpliktelse i ekteskapet, bør du reflektere over at vi aksepterer utroskap som grunn til å avslutte ett ekteskap. 
 

(Ja, jeg spisser, men du begynte: du kan ikke samtidig kreve respekt for ditt behov uten å respekte andres.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer på noe som ikke henger sammen med det jeg skrev. Vet ikke hva du babler om, men ja, vi har skjønt at det er smertefullt å være deg singel og sexløs. 

Anonymkode: 12403...8f2

Snakk for deg selv.

Anonymkode: 62261...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Påstanden i overskriften om at menn ikke klarer seg så lenge uten sex er rett og slett feil. Massevis av menn er single, har ikke sex i det hele tatt i årevis, noen går hele livet uten det.

At man ikke ønsker å være i et sexløst forhold er en annen sak.

Anonymkode: 80166...c10

Men i følge enkelte er man da tydeligvis en representant for all lidelse kvinne har gått igjennom over årtusenene. Herre, jeg er glad for at jeg sluttet å henge i røde sosiologikretser! 

Anonymkode: c4827...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare tull. Alle kan leve uten sex. Hva de vil er noe annet.

Anonymkode: 7d34c...11d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men i følge enkelte er man da tydeligvis en representant for all lidelse kvinne har gått igjennom over årtusenene. Herre, jeg er glad for at jeg sluttet å henge i røde sosiologikretser! 

Anonymkode: c4827...eb1

Jeg skrev det du siterer. Mener du at man er en representant for all lidelse kvinner har gått gjennom over årtusenene hvis man avstår fra sex over lengre tid? Dette skjønner jeg ikke. Kan du forklare?

Anonymkode: 80166...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev det du siterer. Mener du at man er en representant for all lidelse kvinner har gått gjennom over årtusenene hvis man avstår fra sex over lengre tid? Dette skjønner jeg ikke. Kan du forklare?

Anonymkode: 80166...c10

Nei, det var mer myntet på AB...8f2

Anonymkode: c4827...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ei dame som faktisk har slitt med sexlyst pga sykdom og smertestillende medisiner:

Bullshit!

At man over tid har svært lite eller ingen lyst på sex, tyder på at man:

- ikke liker mannen lenger eller 

- reagerer på at han ikke liker deg så godt eller

- er feilbehandla for sykdom eller

- har for stor belastning i hverdagen slik at libido undertrykkes av stresshormoner

En partner som elsker deg, hjelper til å nøste og rydde opp. Og fikse problemet. Ikke bare står dumt og ser på og sier "vi kan ha nærhet på andre måter". 

Anonymkode: cdc07...bf6

Helt enig med deg! 
Med mindre man har medisinske grunner, smerter, depresjon eller lignende så bør man alltid jobbe med å finne ut av problemer man måtte ha med lyst. Mange kvinner må faktisk kanskje innrømme ovenfor seg selv og mannen sin at de ikke tenner på han lenger eller stenger av den delen av hjernen sin med viten og vilje. 

Jeg slet med lav libido etter fødsel av mitt første barn og det var helt forferdelig. Måtte slutte med prevensjon og lysten kom tilbake etterhvert. Merket også at jeg måtte forelske meg litt i mannen min på nytt, følte jeg gikk og irriterte meg over han hele tiden. Vi snakket masse, kranglet endel og fant tilbake til hverandre og fant kjærligheten for hverandre. Jeg endret tankemønster og lærte meg å sette pris på de små ting i livet istedenfor å gå og pirke på småting. Da kom også sexlysten tilbake for fullt og det gjorde også mannen min til en utrolig bra partner, fordi han er veldig fysisk av seg og føler seg elsker, og vi har det bedre enn noen gang nå.

Man må ha lyst til å ha lyst og ett ønske om å finne ut av hvorfor sexlysten uteblir og jobbe med det..! Hvis ikke bør man faktisk gå sin vei og ikke la partneren stå i ett sexløst forhold. 

Anonymkode: 014ba...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X antall år... 

Jeg er kvinne, og det måtte være en medisinsk årsak til ingen sex for at jeg hadde holdt det ut mer enn et par måneder. Sex er en temmelig vesentlig del av et samliv. Forsvinner dette er det et vennskap, eller et praktisk partnerskap. 

Joda, man kan elske en venn også, men man pleier ikke å forlange av venner at de skal leve uten sex. Utslette sine seksuelle behov for din skyld. 

Det er en del som mener at partneren skal være en veldig god venn og samarbeidspartner, kalles kjæreste/ektemann /samboer, men i praksis godta at de ikke er det. 

Den som har lyst er den normale, for det er helt normalt å ha behov for sex. 

Den som ikke har lyst har et problem. 

Hvorfor er slik at den som er normal er den som får kravet om å endre seg/tilpasse seg? 

Det er mye å gjøre med at lysten har forsvunnet. Problemet er ofte at den som har dette problemet ikke gidder, men heller finner det rimelig å kreve at det er partner som må ha det ubehagelig. Partner må leve med et savn, fordi de ikke selv gidder å ta tak i SITT problem. 

Nei, man bør faktisk ikke leve med en totalt selvopptatt person som ikke gidder å bidra til å løse et stort problem i x antall år. Å bry seg om hvordan partner har det er så vesentlig del av et forhold at å blåse i at partneren sliter med noe kun du kan fikse er alt annet enn et kjærlighetsforhold. 

Er du der bør du jo tenke litt over hvordan du hadde reagert på at du la frem noe mellom dere som er sårt for deg, og partner svarte "Det blåser jeg i. Det er ikke mitt problem!" 

Da hadde du følt deg elsket? 

Anonymkode: 859a9...15c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er man i det hele tatt sammen om det er sexløs i flere år? Da er man jo venner, ikke kjærester.

Anonymkode: f8cd2...b0d

Nei, kjærlighet er ikke uløselig knyttet til sex. Dyp kjærlighet er fint mulig uten kjønnslig omgang:)

Anonymkode: f99ab...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kjærlighet er ikke uløselig knyttet til sex. Dyp kjærlighet er fint mulig uten kjønnslig omgang:)

Anonymkode: f99ab...dcf

Ja, det kalles vennskap :)

Anonymkode: cdc07...bf6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer meg ikke uten sex etter ei uke,alt over ei uke er sadistisk tortur på høyeste plan! Ser selv at hvis det går lenge mellom at jeg sniktitter på andre damer uten å være utro vel å merke.

Anonymkode: 14abf...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Ja, det kalles vennskap :)

Anonymkode: cdc07...bf6

Så du sier med andre ord at det eneste som avgjør om man er romantiske partnere eller ikke, er om man har sex med hverandre eller ikke? Så annen hverdagskos betyr ingenting? Ikke følelsen av forelskelse? Eller følelsen av å elske personen og at man bryr seg om dem?

Fra ditt synspunkt, så er jo egentlig friends with benefits kjærester da. Og hvis et par ikke har hatt sex på en måned, så har de bare vært venner i mellomtiden da, ikke kjærester. Du synes kanskje ikke at synspunktet ditt er litt vel overfladisk

Endret av simsmachop
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer seg uten sex over lengre tid. Man dør ikke av å ikke få seg noe. Det virker jo som at folk ikke tenker på annet enn sex, sex, sex 🙄 

Anonymkode: 4d0c0...9f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.1.2020 den 13.16, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor skal det være sexløst?

Det var ikke noen avtale da vi gikk inn i forholdet om at det skulle være det.

I perioder kan det inntreffe at det blir mindre, men hvorfor uteblir også kosen?

Jeg er ikke utro, men orker ikke flere forhold der dama finner masse unnskyldninger på å unngå meg og det er bare hennes verden som gjelder. Så da bytter jeg heller ut om det ikke foreligger en god grunn til at sex og nærheten opphører.

Om en av partene skulle miste lysten (eller evnen) til sex om noen år, så er jo ikke det noe man avtaler/planlegger/vet på forhånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Om en av partene skulle miste lysten (eller evnen) til sex om noen år, så er jo ikke det noe man avtaler/planlegger/vet på forhånd? 

Det er en indirekte avtale at man prøver å finne ut hvorfor. Og endre det. 

Anonymkode: cdc07...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle klarer seg uten sex over lengre tid. Man dør ikke av å ikke få seg noe. Det virker jo som at folk ikke tenker på annet enn sex, sex, sex 🙄 

Anonymkode: 4d0c0...9f1

Som singel, ja. Da runker man eller finner seg noen. 

Som medlem av et forhold er det avvisning og brudd på intimitet med mindre man har god kommunikasjon og finner ut av helseproblemene eller hva det er. 

3 timer siden, simsmachop skrev:

Så du sier med andre ord at det eneste som avgjør om man er romantiske partnere eller ikke, er om man har sex med hverandre eller ikke? Så annen hverdagskos betyr ingenting? Ikke følelsen av forelskelse? Eller følelsen av å elske personen og at man bryr seg om dem?

Fra ditt synspunkt, så er jo egentlig friends with benefits kjærester da. Og hvis et par ikke har hatt sex på en måned, så har de bare vært venner i mellomtiden da, ikke kjærester. Du synes kanskje ikke at synspunktet ditt er litt vel overfladisk

Ikke bare sex, men også sexting, flørt, ros og lek. Snakke om hvordan man vil friste hverandre. Dele seksuelle hemmeligheter og fantasier. 

Friends with benifits er vel oftest mest benifits, dvs overflatisk sex. 

Hvis et par ikke har hatt sex på en måned, og vanligvis har sex mye oftere, har det skjedd noe som ikke er bra. Da det skjedde i mitt forhold var det begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: cdc07...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som singel, ja. Da runker man eller finner seg noen. 

Som medlem av et forhold er det avvisning og brudd på intimitet med mindre man har god kommunikasjon og finner ut av helseproblemene eller hva det er. 

Ikke bare sex, men også sexting, flørt, ros og lek. Snakke om hvordan man vil friste hverandre. Dele seksuelle hemmeligheter og fantasier. 

Friends with benifits er vel oftest mest benifits, dvs overflatisk sex. 

Hvis et par ikke har hatt sex på en måned, og vanligvis har sex mye oftere, har det skjedd noe som ikke er bra. Da det skjedde i mitt forhold var det begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: cdc07...bf6

Hva om de ikke har hatt sex på en måned i forbindelse med fødsel eller den ene har vært bortreist en måned. Hsr man tatt pause i forholdet og er bare venner en stund? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...