Gå til innhold

Er det The Beatles oppskrytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 15.1.2020 den 18.53, Minya skrev:

Jeg vokste opp med både en mor og en far som var relativt stor fan av The Beatles. Ikke sånn blodfan, men de hadde ihvertfall alle LP'ene som ble gitt ut.
Så for meg er The Beatles "bare" musikk, men jeg er klar over at de revolusjonerte rockens historie.
Ikke spesielt mye fan selv, det er ok å høre på, men ikke det første jeg finner i musikklista.

Rock??? 🤭🤔

Anonymkode: 3b054...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rock??? 🤭🤔

Ja. Beatles var et rockeband som revolusjonerte musikken (ikke bare rockmusikk) og skapte ny, moderne musikk. Albumet Stg. Peppers regnes som et av de mest innflytelsesrike rockealbumene som noen gang er spilt inn.

Les og lær. https://shacktheband.com/how-the-beatles-changed-rock-music/

Anonymkode: ff21b...ab6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rock??? 🤭🤔

Å ikke anse Beatles som rock eller anerkjenne påvirkningen de hadde på rock, er å være ganske litt belest hva gjelder musikkhistorie/historien til rockemusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke anse Beatles som rock eller anerkjenne påvirkningen de hadde på rock, er å være ganske litt belest hva gjelder musikkhistorie/historien til rockemusikk.

Hey, Mr Einstein. Jeg er fullstendig klar over at den gangen ble de ansett som en rockegruppe og var med på å endre rocken til pop! Men ville dog ikke kalt musikken for Rock likevel. I dag ville definitivt Beatles helt klart vært innnefor Pop musikk. Og dessuten hjelper det lite å være belest når det handler om musikk. Da må man kunne lytte også, og ha øre for det 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var The Beatles. En må se det i sammenheng med tiden som en gang var. De representerte noe banebrytende nytt, et opprør og videre utvikling av det folk til da hadde kjent som musikk (+livsførsel/utseende). Jeg vil si at de var en viktig brikke i det puslespillet som førte til dagens musikk. Alt henger sammen. Jeg liker mye av det de har laget, men ikke alt.
:) Yeah....yeah...yeah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hey, Mr Einstein. Jeg er fullstendig klar over at den gangen ble de ansett som en rockegruppe og var med på å endre rocken til pop! Men ville dog ikke kalt musikken for Rock likevel. I dag ville definitivt Beatles helt klart vært innnefor Pop musikk. Og dessuten hjelper det lite å være belest når det handler om musikk. Da må man kunne lytte også, og ha øre for det 😜

Hvis du er klar over det, hvorfor er du da så sjokkert over at Beatles blir ansett som rockegruppe og en gruppe som inspirerte rockeband? Popmusikk betegner jo også bare musikk som er populært. Egentlig syns jeg ikke man kan karakterisere de hverken som en rockegruppe eller popgruppe. De var Beatles og utviklet sin egen sound og måte å lage musikk på. Flere av låtene de har laget ville ikke blitt betegnet som "pop" i dag. 

Er enig med det som står her:

"To simply describe them as either 'a pop band' or a 'rock band' would be sacrilegious to those of us who appreciate The Beatles for all their multi faceted genius. Sure, they produced great pop songs, they could rock and roll with the very best of them, but there is much, much more that defines them than labels such as a pop or rock band would imply. They were THE band who took popular music to places almost every subsequent musician and songwriter has visited and thanked them for. Look at what they say about how The Beatles shaped and inspired them. Almost 50 years after they last all worked together they are STILL cited as the greatest influence on countless musicians. So no, The Beatles were not 'a' anything. They were and remain, the most revolutionary, innovative and defining force that popular music has ever know."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nimbus2000
På 20.5.2020 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å se Anthology-serien hvis du ikke har sett den, der kommer det fram hvorfor de sluttet å turnere.

Takk, skal sjekke den ut!

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...