Gå til innhold

Lei av å være arbeidstaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så jævlig lei av å være arbeidstaker. Er ikke selve arbeidsoppgavene eller fagfeltet som er problemet. Er dritt lei av å tjene sjefen og servere andre. Jobber er hele livet, og den spiser seg inn på fritida. Må feriere når det passer for jobben, må stå opp tre timer før det lysner og komme hjem etter det er blitt mørkt. Jobben tar alle kreftene mine og livsgnisten. Jeg hater at jobben er livet, det blir så jævla snever livsutfoldelse. Bare vente på en ferie eller en helg som er over før man vet ordet av det. Hvordan finne motivasjon, det er lenge igjen til pensjonsalder, særlig nå når vi må jobbe helt til vi stuper ned i sykehjemssengen.

Anonymkode: bc328...bd3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du tjener sjefen og kundene, tjener du også det norske folk og alle godene som vi har i dette landet.

Anonymkode: 44693...d4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal drive for deg selv en stund for å se hvor bra du har det nå. Tenker du ser annerledes på det når du må sørge for alt selv og får få rettigheter i forhold til hvordan du har det nå.

Eventuelt skift jobb, gjør noe med situasjonen din og slutt å klage.

Anonymkode: fdf5b...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så jævlig lei av å være arbeidstaker. Er ikke selve arbeidsoppgavene eller fagfeltet som er problemet. Er dritt lei av å tjene sjefen og servere andre. Jobber er hele livet, og den spiser seg inn på fritida. Må feriere når det passer for jobben, må stå opp tre timer før det lysner og komme hjem etter det er blitt mørkt. Jobben tar alle kreftene mine og livsgnisten. Jeg hater at jobben er livet, det blir så jævla snever livsutfoldelse. Bare vente på en ferie eller en helg som er over før man vet ordet av det. Hvordan finne motivasjon, det er lenge igjen til pensjonsalder, særlig nå når vi må jobbe helt til vi stuper ned i sykehjemssengen.

Anonymkode: bc328...bd3

Velkommen til livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe er for de fleste et nødvendig onde for å ha mat på bordet.

Anonymkode: 4e43b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Fuck systemet, men det er håpløst. Bare å tjene til du dør. Er derfor vi har alkohol og weed

Anonymkode: 1ed52...f21

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bytte jobb? De fleste jobber jo først og fremst for å tjene penger, men det skal jo ikke være slik at man hater jobben sin heller. Da har man enten helt feil jobb eller en ræva innstilling - og jeg holder en knapp på førstnevnte. Det burde jo la seg gjøre å finne en jobb man ikke hater å gå til. 

Ellers er det jo fritt fram å begynne for seg selv da. Men selv om det har sine ulemper å være arbeidstaker, så kan det nok ha sine ulemper å være selvstendig og. Som arbeidstaker har du i det minste fast inntekt hver måned, mens som selvstendig avhenger alt på deg. Jeg vet jeg ikke hadde taklet usikkerheten i det. 

Anonymkode: 58e93...f1a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så jævlig lei av å være arbeidstaker. Er ikke selve arbeidsoppgavene eller fagfeltet som er problemet. Er dritt lei av å tjene sjefen og servere andre. Jobber er hele livet, og den spiser seg inn på fritida. Må feriere når det passer for jobben, må stå opp tre timer før det lysner og komme hjem etter det er blitt mørkt. Jobben tar alle kreftene mine og livsgnisten. Jeg hater at jobben er livet, det blir så jævla snever livsutfoldelse. Bare vente på en ferie eller en helg som er over før man vet ordet av det. Hvordan finne motivasjon, det er lenge igjen til pensjonsalder, særlig nå når vi må jobbe helt til vi stuper ned i sykehjemssengen.

Anonymkode: bc328...bd3

Jeg også ble drittlei alt, jobbet i nesten 20år.

Valgte å slutte helt, fikk dagpenger. 3mndr karantene.

Når dagpengene var slutt brukte jeg opp alle sparepengene, så solgte jeg min bolig og alle eiendeler. Nå lever jeg på disse pengene, når det er stopp skal jeg leve på sosialstønad, bostøtte og livsopphold. Dette har man faktisk krav på så lenge man ønsker.

Anonymkode: 11acc...1af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe er for de fleste et nødvendig onde for å ha mat på bordet.

Anonymkode: 4e43b...c59

Det som er feil. Vi er slaver i moderne form.

Sosialisme/kommunisme er mye bedre.

Anonymkode: 11acc...1af

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også ble drittlei alt, jobbet i nesten 20år.

Valgte å slutte helt, fikk dagpenger. 3mndr karantene.

Når dagpengene var slutt brukte jeg opp alle sparepengene, så solgte jeg min bolig og alle eiendeler. Nå lever jeg på disse pengene, når det er stopp skal jeg leve på sosialstønad, bostøtte og livsopphold. Dette har man faktisk krav på så lenge man ønsker.

Anonymkode: 11acc...1af

Dette vet jeg flere som har planlagt. De er rett og slett lei.

Anonymkode: 4e43b...c59

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du tjener sjefen og kundene, tjener du også det norske folk og alle godene som vi har i dette landet.

Anonymkode: 44693...d4c

Fint at du har funnet lykken i livet og lever ut dine drømmer. Vi har veldig lite frihet i vårt samfunn, vi jobber og forbruker slik at noen få vokser seg en enorm kapital og makt. 

Anonymkode: bc328...bd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er feil. Vi er slaver i moderne form.

Sosialisme/kommunisme er mye bedre.

Anonymkode: 11acc...1af

Jada. Synd det ikke funker og er dermed ingenting å diskutere.

Anonymkode: 4e43b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også ble drittlei alt, jobbet i nesten 20år.

Valgte å slutte helt, fikk dagpenger. 3mndr karantene.

Når dagpengene var slutt brukte jeg opp alle sparepengene, så solgte jeg min bolig og alle eiendeler. Nå lever jeg på disse pengene, når det er stopp skal jeg leve på sosialstønad, bostøtte og livsopphold. Dette har man faktisk krav på så lenge man ønsker.

Anonymkode: 11acc...1af

Høres ut som du får en trasig pensjonisttilværelse.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne slutte med "slaveriet". Flytt inn i skogen, bygg ditt eget hus, dyrk/og fang din egen mat og lag dine egne klær. Det vil ikke være lang tid før du skjønner hvilket luksusliv vårt arbeidsliv faktisk er.

Anonymkode: 4e8d2...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så jævlig lei av å være arbeidstaker. Er ikke selve arbeidsoppgavene eller fagfeltet som er problemet. Er dritt lei av å tjene sjefen og servere andre. Jobber er hele livet, og den spiser seg inn på fritida. Må feriere når det passer for jobben, må stå opp tre timer før det lysner og komme hjem etter det er blitt mørkt. Jobben tar alle kreftene mine og livsgnisten. Jeg hater at jobben er livet, det blir så jævla snever livsutfoldelse. Bare vente på en ferie eller en helg som er over før man vet ordet av det. Hvordan finne motivasjon, det er lenge igjen til pensjonsalder, særlig nå når vi må jobbe helt til vi stuper ned i sykehjemssengen.

Anonymkode: bc328...bd3

Kjenner til følelsen. Helt j#vlig, man føler seg på en måte som i fengsel eller arbeidsleir. For min del føltes det slik fordi 1) Man blir sett på som dr!tt og bare som en ansatt som ledelsen kan sparke når som helst. Altså man blir behandlet som søppel. Generelt sett lav sosial status og ingen på jobben er på "din side" om det skjer noe. Hvis du skjønner. Så kombinerer man dette i tillegg med lav lønn, som man knapt nok kan leve av og greier definitivt ikke å spare noe av, så får man denne situasjonen. I andre land kalles dette for Working Poor. Man har dette i USA og England og det er skremmende. 

I enda mer ekstrem grad finner vi dette i utviklingsland, da kalt for prekariat og til en viss grad er du i den kategorien. Jeg var iallfall i den kategorien, og det er en skremmende kategori å være i. Er fortsatt der delvis, men har et kanskje naivt håp om å kunne flytte meg oppover den sosiale stigen. Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere ettersom det kapitalistiske terror-systemet blir bare mer og mer monopolisert blant få hender som har enorme formuer. 

 

Anonymkode: e314f...83c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjerne slutte med "slaveriet". Flytt inn i skogen, bygg ditt eget hus, dyrk/og fang din egen mat og lag dine egne klær. Det vil ikke være lang tid før du skjønner hvilket luksusliv vårt arbeidsliv faktisk er.

Anonymkode: 4e8d2...1f9

Dette kunne vært noe om en i tillegg hadde sosialstønad samt dekning av evn strøm og hus.

Anonymkode: 4e43b...c59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du skal drive for deg selv en stund for å se hvor bra du har det nå. Tenker du ser annerledes på det når du må sørge for alt selv og får få rettigheter i forhold til hvordan du har det nå.

Eventuelt skift jobb, gjør noe med situasjonen din og slutt å klage.

Anonymkode: fdf5b...5b7

Så man skal ikke kunne lufte noen frustrasjoner på dette forumet?

Ja, det er mer usikkert å drive for seg selv, på den annen side har man mye større frihet for når man skal jobbe og hva som skal gjøres. Jeg digget det, og kommer til å gå tilbake til det noen år (tar noen år i "vanlig" jobb for å ha mer sikkerhet mens boliglånet nedbetales kraftig). 

Skal man gjøre det bra har man uanset ikke noe valg. Da må man begynne for seg selv, eller så blir man subbende på "gulvet" hele livet. Eller i beste fall en mellomlederstilling, som ikke nødvendigvis er noe å trakte etter det heller. 

Anonymkode: 8927c...f8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tvist skrev:

Høres ut som du får en trasig pensjonisttilværelse.

Neida, etter litt over 20år i jobb har jeg spart opp grei pensjon. Så vil jo klare meg fint, tak over hodet har man krav på i norge.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet jeg flere som har planlagt. De er rett og slett lei.

Anonymkode: 4e43b...c59

Folk blir lei når man lever i et diktatur der alt bestemmes av andre. Mens de som bestemmer kan gjøre så mye feil de vil, å dekke over.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fint at du har funnet lykken i livet og lever ut dine drømmer. Vi har veldig lite frihet i vårt samfunn, vi jobber og forbruker slik at noen få vokser seg en enorm kapital og makt. 

Anonymkode: bc328...bd3

Nettopp, veldig lite fritid og frihet. Vi jager fra vi står opp kl 6-7 til vi er hjemme kanskje kl 17. Så er det andre plikter vi skal delta på i samfunnet. Så har vi det gale forbuker samfunnet som lurer oss til å kjøpe nye ting heletiden. Boligrenten holdes lav så vi har masse penger til å forbruke. Teknologien skaper også utrolig masse problemer for oss, gjør samfunnet utrygt.

For ikke å snakke om innvandringen, den er også en stor skandale for samfunnet. Man gjør heller ikke noe med det.

Anonymkode: 11acc...1af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...