Gå til innhold

Lei av å være arbeidstaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så jævlig lei av å være arbeidstaker. Er ikke selve arbeidsoppgavene eller fagfeltet som er problemet. Er dritt lei av å tjene sjefen og servere andre. Jobber er hele livet, og den spiser seg inn på fritida. Må feriere når det passer for jobben, må stå opp tre timer før det lysner og komme hjem etter det er blitt mørkt. Jobben tar alle kreftene mine og livsgnisten. Jeg hater at jobben er livet, det blir så jævla snever livsutfoldelse. Bare vente på en ferie eller en helg som er over før man vet ordet av det. Hvordan finne motivasjon, det er lenge igjen til pensjonsalder, særlig nå når vi må jobbe helt til vi stuper ned i sykehjemssengen.

Anonymkode: bc328...bd3

en slik jobb har ikke jeg. føler meg ikk som slave for sjefen da jeg legger opp mye av dagen min selv, kan bruke mine egne ideer og ferie kan jeg omtrent velge selv også. 

Anonymkode: 7b292...cba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjerne slutte med "slaveriet". Flytt inn i skogen, bygg ditt eget hus, dyrk/og fang din egen mat og lag dine egne klær. Det vil ikke være lang tid før du skjønner hvilket luksusliv vårt arbeidsliv faktisk er.

Anonymkode: 4e8d2...1f9

Jeg gjorde dette. Bor i hytte og har det superfint:-). Får borgerlønn av staten.

Anonymkode: a04f6...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt frustrasjonen, jeg er og drittlei av å bli styrt slik. Og enda har jeg en viss fleksibelitet i jobben. Så jeg leter etter den gode ideen så jeg kan trappe ned på jobben og heller tjene noe på å gjøre noe jeg brenner for. Lage noe og selge, selge tjenester eller noe. 

Anonymkode: 34ed0...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et trasig liv dere har skapt dere og så negative, ikke rart det er tungt. Jammen bra jeg driver for meg selv og det renner inn ca 1mill på konto hver måned uten at jeg trenger gjøre stort. Lykke med fleksible dager akkurat som jeg ønsker, ferie når vi vil i forhold til skolefri for ungene. 

Anonymkode: e1145...401

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt frustrasjonen, jeg er og drittlei av å bli styrt slik. Og enda har jeg en viss fleksibelitet i jobben. Så jeg leter etter den gode ideen så jeg kan trappe ned på jobben og heller tjene noe på å gjøre noe jeg brenner for. Lage noe og selge, selge tjenester eller noe. 

Anonymkode: 34ed0...8d3

Lær deg heller å leve md mindre penger, selg alt du har av materialisme å start på nytt. Ha kun det som trengs for å leve.

Ikke start med det tullet at du skal finne på noe å tjene masse penger. Jaget.

Du skal brenne for fritiden!! IKKE jobb.

Anonymkode: 11acc...1af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres slitsomt ut å ha en så negativ holdning som flere har her. Selv har jeg en helt vanlig jobb med en helt vanlig inntekt, og kjenner meg verken som en slave eller presset til noe forbruk. 

Anonymkode: 4e8d2...1f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du gjøre noe med det da, i stedet for å sutre og klage. Flere løsninger er presentert i denne tråden. Men alle (bortsett fra å bli rik uten å måtte jobbe for det, noe de færreste oppnår) innebærer at man må ofre noe. Er du villig til det, er det jo greit.

Anonymkode: 84984...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også absolutt alt med arbeidslivet og lever for helger og ferier. Lurer også på hvordan jeg skal holde ut et helt arbeidsliv..

Anonymkode: 054c3...f61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også ble drittlei alt, jobbet i nesten 20år.

Valgte å slutte helt, fikk dagpenger. 3mndr karantene.

Når dagpengene var slutt brukte jeg opp alle sparepengene, så solgte jeg min bolig og alle eiendeler. Nå lever jeg på disse pengene, når det er stopp skal jeg leve på sosialstønad, bostøtte og livsopphold. Dette har man faktisk krav på så lenge man ønsker.

Anonymkode: 11acc...1af

Faktisk ikke. Med sosialstønad følger aktivitetskrav. Da er du like langt med MYE mindre inn. Lykke til! :) 

Anonymkode: f88b2...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt forbruket drastisk og spar opp penger slik at du har nok til å klare deg til du blir pensjonist. Det hadde selvsagt vært mye bedre hvis du hadde begynt for 10 år siden, men det er aldri for seint. Se f.eks. dette forumet for inspirasjon: https://forum.mrmoneymustache.com/

Anonymkode: cfbde...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke. Med sosialstønad følger aktivitetskrav. Da er du like langt med MYE mindre inn. Lykke til! :) 

Anonymkode: f88b2...ce4

Spørs hvor gammel den du siterer er.

Anonymkode: 4e43b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke. Med sosialstønad følger aktivitetskrav. Da er du like langt med MYE mindre inn. Lykke til! :) 

Anonymkode: f88b2...ce4

Nei, livsopphold har du krav på uansett om du ikke gjør noen ting.

Det står i loven, viktig å kjenne sine rettigheter.

Har en eks-kollega som har gått på livsopphold i 8år nå. Uten noe krav, han startet med det i 40-årene. Klarer seg fint på det.

Anonymkode: 11acc...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får også dekket sin husleie og strøm forøvrig. Dette har man krav på, det er viktig å bruke sine rettigheter. Få en advokat som lager liste på alle kravene du har i følge loven. NAV må følge loven.

Med tanke på NAV-skandalen tror jeg det vil bli lettere å få gjennom sine virkelige krav. 

Anonymkode: 11acc...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne vært noe om en i tillegg hadde sosialstønad samt dekning av evn strøm og hus.

Anonymkode: 4e43b...c59

Hvem skal betale alt dette hvis alle gjør som deg, da er det jo ingen skattebetalere igjen.....? Du skjønner sammenhengen mellom skatt og de godene du gjør deg klar for å innhente?

Anonymkode: fdf5b...5b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, livsopphold har du krav på uansett om du ikke gjør noen ting.

Det står i loven, viktig å kjenne sine rettigheter.

Har en eks-kollega som har gått på livsopphold i 8år nå. Uten noe krav, han startet med det i 40-årene. Klarer seg fint på det.

Anonymkode: 11acc...1af

Vel, det er slike som han som vil føre til at velferdsstaten blir slanket kraftig de neste tiårene. Greit nok at man ikke vil jobbe så mye, men da får man jobbe redusert, lever på investeringer eller arv, og ikke belaste storsamfunnet. 

Anonymkode: 8927c...f8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Witch24

Jeg var mye syk når jeg jobbet fullt, så ble det konflikt med jobben, ble sykere, så ble delvis ufør, jobber nå redusert på et bedre og lettere sted, bedre helse og livskvalitet tross sykdom nå.

Skal nevne at jeg også har en jobb som ikke er 100%  match med interressene mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, livsopphold har du krav på uansett om du ikke gjør noen ting.

Det står i loven, viktig å kjenne sine rettigheter.

Har en eks-kollega som har gått på livsopphold i 8år nå. Uten noe krav, han startet med det i 40-årene. Klarer seg fint på det.

Anonymkode: 11acc...1af

Ja, dessverre er det ikke lov å la en person dø i Norge. Personer som bevisst gir faen skulle ikke hatt mulighet for støtte i noen form. Tvangsarbeid i en arbeidsleir, produsere tørkestativ eller noe.

Anonymkode: 7c833...8c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal betale alt dette hvis alle gjør som deg, da er det jo ingen skattebetalere igjen.....? Du skjønner sammenhengen mellom skatt og de godene du gjør deg klar for å innhente?

Anonymkode: fdf5b...5b7

Hvorfor er dette et argument? Folk har aldri hatt en slik kollektiv tankegang noensinne, ei heller kommer de til å ha det.

Anonymkode: 4e43b...c59

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre er det ikke lov å la en person dø i Norge. Personer som bevisst gir faen skulle ikke hatt mulighet for støtte i noen form. Tvangsarbeid i en arbeidsleir, produsere tørkestativ eller noe.

Anonymkode: 7c833...8c8

Dette høres makabert ut. Best vi har det slik det er.

Anonymkode: 4e43b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på den følelsen

jeg startet å jobbe natt, 70 prosent. Så da har jeg 17 vakter på 6 uker. Har nå langfri på 16 dager. 

Anonymkode: bac43...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...