altius Skrevet 15. januar 2020 #141 Skrevet 15. januar 2020 Nå når regjeringen allerede har vist seg svake og hjelper denne IS-kvinnen tilbake til det landet hun foraktet med hensyn til verdier, kultur og lover så håper jeg mediene gjør oppgaven sin og følger med på hva denne kvinnen gjør når hun slipper ut etter et kort opphold i norsk fengsel (regner med hun blir dømt). Om hun går rundt i niqab (da har du meldt deg ut av samfunnet) på Grønland, hever sosial stønad og fortsatt er tilhenger av sharia. 11
Blackbird Skrevet 15. januar 2020 #142 Skrevet 15. januar 2020 10 timer siden, loveli skrev: Rart det der. De ønsker å gjøre siviliserte vestlige land om til hatregimer lik dem de flykter fra. Men hvis man synes det er så fantastisk med vold og krig og fanatisk religionsutøvelse så kan man jo bare holde seg i de områdene der dette er utbredt. Hvorfor "flykter" de hit dersom det er slik de vil ha det der de bor? Hva flykter de fra? Jeg skjønner ikke logikken? Vi i vesten har fasiten på hvordan man lever i fred. Vi tar ikke hevn, vi oppfordrer ikke til vold og spesielt ikke til krig. Vi har noe å lære om å ta vare på våre eldre og lignende, men som samfunn har vi fasiten. Hva med å heller lære noe av det enn å ødelegge de eneste virkelig fine landene i verden? Likestilling, minstelønn, trygdeordninger, barselspermisjoner, helsehjelp, fokus på miljø, jobbmuligheter, skole og utdanning, nestekjærlighet, seksualhelse, ateisme, FRIHET. Listen er lang. Jeg ville aldri bodd i noen av sandkasselandene som roper høyt om hevn, hat, religiøse tulleruske leveregler, uopplyst, oppfordring til innavl ved å gifte seg med fetter og kusine, osv. Derfor er det så merkelig at noen ønsker å rasere det fine vi har her. Man er vokst opp i fred og så... ønsker man seg krig? Fatter det ikke. DETTE 👏🏻👏🏻 6
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. januar 2020 #143 Skrevet 15. januar 2020 4 timer siden, mumriken skrev: Så du mener virkelig at barn som blir mishandlet/voldtatt/ødelagt av egne foreldre også har det bedre dersom ingen griper inn? Fordi de føler lojalitet til foreldrene sine? HERREGUD! Foreldre i Norge har ALT for mye rettigheter. Og det er så fryktelig, fryktelig mange uegna foreldre. Denne IS kvinnen er DEFINITIVT en av dem, og jeg håper barna blir sendt så langt vekk fra hun som overhodet mulig. Herregud, hvordan er det du diskuterer? Ikke prøv å fortelle meg hva jeg mener når du tydelig ikke greier å lese. NEI! Jeg mener da SELVFØLGELIG ikke at barn har det bedre dersom ingen griper inn! Det har jeg ikke skrevet noen steder, og det er helt fånyttes å diskutere når du påstår at jeg skriver ting som jeg absolutt ikke har skrevet!
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. januar 2020 #144 Skrevet 15. januar 2020 4 timer siden, The Kitten skrev: Nettopp derfor må jo andre steppe inn når foreldre ikke egner seg som omsorgspersoner. At man skal gripe inn ja, selvfølgelig, men ikke på en måte som ifølge forskning vil tilføre dem ytterligere traumer.
Gjest Trykksjakta Skrevet 15. januar 2020 #145 Skrevet 15. januar 2020 (endret) Arbeidet med å hindre norske myndigheter med å fjerne moren fra barna er i gang: https://www.nrk.no/norge/is-kvinne-og-barna-hennes-til-norge_-dette-kan-skje-nar-de-lander-1.14860174 Pussig dette, når det er mistanke om omsorgssvikt i norske hjem, nøler man ikke med å hente ut barna. Gjerne midt på natta, og man går heller ikke av veien for å bruke makt. Mange får ikke se barna på flere måneder og år etter slike uttak. Nå skal man plutselig la en bestialsk IS-terrorist få lov å være sammen med sine barn. Her bør barna til dette svinet tas fra henne umiddelbart for å prøve å redde dem fra det som allerede er store traumer. Hvis de får vokse opp hos en god familie, for alltid fjernet fra mordermoren, kan det være håp for dem. Endret 15. januar 2020 av Trykksjakta
jenta7 Skrevet 15. januar 2020 #146 Skrevet 15. januar 2020 14 timer siden, spinjitzu skrev: Håper inderlig hun fratas barna på flyplassen og aldri mer få se dem. Hun er jo overhodet ikke egnet som omsorgsperson! Hos en ny familie kan barna få en sjangse. Hva med å tenke på barnet først? Det er jo ikke bare mor som ikke får se barna, men også barn som ikke får se mor. Og de har opplevd mer enn nok. 3
Sidabmao Skrevet 15. januar 2020 #147 Skrevet 15. januar 2020 Norge, der vi lar eldre og syke dø på snor. Men terrorister, de skal vi sy puter under armene på. Man må jo nesten bare le av det. Eller det er ikke morsomt lenger. 13
Apis Skrevet 15. januar 2020 #148 Skrevet 15. januar 2020 Bør ikke en naturlig reaksjon på bekjempelse av IS og lignende organisasjoner være et forbud mot plagg som dekker ansiktet? 9
3141592 Skrevet 15. januar 2020 #149 Skrevet 15. januar 2020 17 hours ago, Summerbreeze said: De prøvde jo dette, men moren nektet å la barna dra alene til Norge. Hun satte sitt eget behov og ønske foran barna hennes. Brukte de som utpresningsmiddel for å få det som hun vil. Dessverre oppnådde hun det..... Håper den aktuelle barneverntjenesten står klar på flyplassen. Denne mammaen har jo allerede vist at hun ikke evner å sette barna sine foran sine egne ønsker og behov... 5
Pipaluk Skrevet 15. januar 2020 #150 Skrevet 15. januar 2020 37 minutter siden, 3141592 skrev: Håper den aktuelle barneverntjenesten står klar på flyplassen. Denne mammaen har jo allerede vist at hun ikke evner å sette barna sine foran sine egne ønsker og behov... Jeg håper egentlig ikke det. De kommer til et helt nytt land, en helt annen verden. Moren er ikke god, det vet vi jo. Men at det blir en atskillelse på flyplassen kan bli for traumatisk for barna. Jeg håper at det skjer gradvis og ikke brått. 3
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. januar 2020 #151 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg håper egentlig ikke det. De kommer til et helt nytt land, en helt annen verden. Moren er ikke god, det vet vi jo. Men at det blir en atskillelse på flyplassen kan bli for traumatisk for barna. Jeg håper at det skjer gradvis og ikke brått. Det ser ut som det anbefales noe mer gradvis ja. Ungene bør jo få møte de nye fosterforeldrene sine først også. https://www.nrk.no/norge/is-kvinne-og-barna-hennes-til-norge_-dette-kan-skje-nar-de-lander-1.14860174
RedFox81 Skrevet 15. januar 2020 #152 Skrevet 15. januar 2020 32 minutter siden, Geirfuglen said: Det ser ut som det anbefales noe mer gradvis ja. Ungene bør jo få møte de nye fosterforeldrene sine først også. https://www.nrk.no/norge/is-kvinne-og-barna-hennes-til-norge_-dette-kan-skje-nar-de-lander-1.14860174 Flere gode nyheter i dag 🙂 4
altius Skrevet 15. januar 2020 #153 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Apis skrev: Bør ikke en naturlig reaksjon på bekjempelse av IS og lignende organisasjoner være et forbud mot plagg som dekker ansiktet? Det blir spennende å se om denne IS-bruden fortsetter å bruke niqab når hun kommer til Norge. I den Al-hol leiren i Syria var det visst en streng kustus blant de mest ekstreme IS-kvinnene som gjorde at få andre kvinner turte å kle av seg niqaben i leiren. Men nå så jeg et siste bilde av denne IS-bruden krysse grensen mellom Syria-Irak, langt vekk fra leiren, fortsatt kledd i niqab.. 4
RedFox81 Skrevet 15. januar 2020 #154 Skrevet 15. januar 2020 10 hours ago, The Kitten said: Ingen sier det er enkelt, men det handler ikke om hva som er enkelt for moren, men hva som ville vært best for barnet. Fordi hun har tatt et standpunkt om at hun er imot alt det norske samfunn står for. Skjønt når hun trenger oss, da er vi plutselig bra nok... Påtalemyndighetene sikter ikke personer med mindre de er veldig sikre på at de får en fellende dom i sin favør. Det er mange her som virker å tro at å sende barna alene til Norge, for behandling på sykehus, ville vært det beste for barna og det burde mor å forstå. Og.. ingen av dere har barn, right? For selvfølgelig ikke er dette beste for barna. Og tror alle som har små barn skjønner det lett. Selvfølgelig er det beste for barna å ha mor med i en så stor overgang som dette, det er ingen tvil om. Her er det snakk om 3 åring og 5 åring, på ingen måte er det mulig å forklare barn i den aldersgruppe hva som skjer rundt dem og hvorfor, og med den forklaringen gjøre dem trygge. Eneste måte å få de til å føle seg trygge er å ha en omsorgsperson rundt seg. I dette tilfelle, er det mor. Uansett er dette en avsporing av diskusjonen. Moren er like norsk statsborger som barna. Hun er ikke dømt eller fengslet i noe annet land heller. Hvor skal hun ellers være hvis ikke i Norge? "Staten" hun dro til, finnes ikke lengre engang. Hun hadde uansett fult lov å komme til Norge på egen hånd, selvsagt. Som alle statsborgere.. Eneste som staten gjør her, er å fysisk hente, altså hjelpe med transport. Og det er på grunn av helsetilstanden til ungen. Eneste å være flaut over her, er at det har tatt så lang tid. 4
Fuglemor Skrevet 15. januar 2020 #155 Skrevet 15. januar 2020 10 timer siden, Pipaluk skrev: Si det til tyskerbarna! De hadde ikke skyld i det men måtte vokse opp i skam. Dessverre er ikke alle mennesker som deg. Familien i Norge har en hjemvendt IS-farer. De vil nok få oppleve motbør ved at de selv har jobbet for å få de hjem. Huff, det er ganske trist. Jeg er ikke gammel nok til å vite om hvordan tyskerbarna hadde det. Jeg er dessverre realist, og er enig med deg. Men det er lov å håpe at folk kan oppføre seg. 2
Gjest spinjitzu Skrevet 15. januar 2020 #156 Skrevet 15. januar 2020 2 timer siden, jenta7 skrev: Hva med å tenke på barnet først? Det er jo ikke bare mor som ikke får se barna, men også barn som ikke får se mor. Og de har opplevd mer enn nok. Jeg tenker på barna, vi er bare uenige om hva som er bra for dem. Jeg anser ikke at denne kvinnen har et snev av godhet eller omsorg i seg, ut i fra hennes egne handlinger og kommentarer, så jeg tror det er bedre for barna å ikke ha henne i livet sitt. Ikke bare bedre, jeg tror det er eneste sjangsen de har. Men jeg ser jo at artikkelen bekrefter det jeg frykter. Hun kommer ikke til å få noen reell straff. Regner med hun får gå med elektronisk fotlenke eller noe sånt. Og så om et par år blir hun vel ufør pga PTSD eller noe, og kan sitte hjemme resten av livet på skattebetalerenes penger mens hun fortsetter å forgifte barna mot Vesten og Norge. Jeg synes hele saken er så sinnsykt provoserende.
RedFox81 Skrevet 15. januar 2020 #157 Skrevet 15. januar 2020 Just now, spinjitzu said: Jeg tenker på barna, vi er bare uenige om hva som er bra for dem. Jeg anser ikke at denne kvinnen har et snev av godhet eller omsorg i seg, ut i fra hennes egne handlinger og kommentarer, så jeg tror det er bedre for barna å ikke ha henne i livet sitt. Ikke bare bedre, jeg tror det er eneste sjangsen de har. Men jeg ser jo at artikkelen bekrefter det jeg frykter. Hun kommer ikke til å få noen reell straff. Regner med hun får gå med elektronisk fotlenke eller noe sånt. Og så om et par år blir hun vel ufør pga PTSD eller noe, og kan sitte hjemme resten av livet på skattebetalerenes penger mens hun fortsetter å forgifte barna mot Vesten og Norge. Jeg synes hele saken er så sinnsykt provoserende. Men hvorfor synes du saken er så provoserende? Du bør gå inn i deg og finne ut hvorfor. For det er vel knapt noe spesielt med saken, sånn, egentlig, juridisk sett? Hvor mange tenåringer gjør ekstremt dumme valg de angrer på i ettertid? Veldig mange, er jo faktisk alderen for nettopp det. Hun her toppet selvsagt Norges "dumme valg"-konkurransen. Og så? Det betyr ikke at hun ikke er norsk statsborger lengre, det betyr ikke at hun ikke har rettigheter. Hun blir behandlet som alle andre, det er opptil politi å finne ut om hun har gjort straffbare handlinger og straffe henne i tilfelle. Hva med dette provoserer deg, og hvorfor? Og uansett, jeg tror dere glemmer at det handler bare om transport. Hun hadde alltid lov å returnere til Norge på egen hånd. Hun følte ikke det var forsvarlig med syke barn, små barn. Norge foreslo å hente barn - da hun skulle komme tilbake på egen hånd. Hun nektet, og akkurat dette skjønner jeg, av flere grunner. Poenga da hun sto på sitt og mente at det beste ville vært transport sammen, og det ble også Norge til slutt enig i, det tok bare veldig lang tid. Så nå blir de transportert og det er en glad sak for alle parter, ikke minst Norge, og Norges omdømme. Dette er lite ressursbruk for Norge, sånn i det store bildet. Det jeg lurer på, er hva skjer i hodene til de som blir så provosert av dette. 2
Pipaluk Skrevet 15. januar 2020 #158 Skrevet 15. januar 2020 Når tror dere de kommer til Norge? Er de her allerede?
Summerbreeze Skrevet 15. januar 2020 Forfatter #159 Skrevet 15. januar 2020 31 minutter siden, RedFox81 skrev: Det er mange her som virker å tro at å sende barna alene til Norge, for behandling på sykehus, ville vært det beste for barna og det burde mor å forstå. Og.. ingen av dere har barn, right? For selvfølgelig ikke er dette beste for barna. Og tror alle som har små barn skjønner det lett. Selvfølgelig er det beste for barna å ha mor med i en så stor overgang som dette, det er ingen tvil om. Her er det snakk om 3 åring og 5 åring, på ingen måte er det mulig å forklare barn i den aldersgruppe hva som skjer rundt dem og hvorfor, og med den forklaringen gjøre dem trygge. Eneste måte å få de til å føle seg trygge er å ha en omsorgsperson rundt seg. I dette tilfelle, er det mor. Uansett er dette en avsporing av diskusjonen. Moren er like norsk statsborger som barna. Hun er ikke dømt eller fengslet i noe annet land heller. Hvor skal hun ellers være hvis ikke i Norge? "Staten" hun dro til, finnes ikke lengre engang. Hun hadde uansett fult lov å komme til Norge på egen hånd, selvsagt. Som alle statsborgere.. Eneste som staten gjør her, er å fysisk hente, altså hjelpe med transport. Og det er på grunn av helsetilstanden til ungen. Eneste å være flaut over her, er at det har tatt så lang tid. Hvis barnet ditt var dødssyk og trengte umiddelbar hjelp, og eneste måten å gi barnet hjelp var og gi det fra deg. Ville du da latt det dø eller sendt det avgårde? Hadde jeg stått i samme situasjon hadde jeg sendt barnet mitt avgårde, og det uten å tvile. Denne kvinnen valgte å ikke gjøre det fordi hun satte sitt behov for å komme tilbake til Norge over det.. Og hvis du så hevder at hun fint hadde klart å komme seg til Norge på egenhånd. Hvorfor kunne hun ikke bare sendt fra seg barna og så kommet seg til Norge på egenhånd?! 14
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #160 Skrevet 15. januar 2020 12 timer siden, Janzypants skrev: Tror du det ville blitt et annet utfall dersom f.eks enten SV, AP, SP og eventuelt Rødt hadde sittet i regjering? Ja. Hun ville blitt hentet for leeenge siden. Jeg hadde håpet på at denne regjeringen vil la fornuften og rettferdigheten seire, men nei. Krf og V er like ille som de andre snillistene. Hun saboterte sine barns rett til nødvendig helsehjelp over en lang periode. Og nå belønnes hun med tryggheten i Norge og friheten å lage kvalme her på norsk jord. Mon tro om hun blir gjenforent med barna snarest mulig også. Bare vent og se. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå