Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, antiislamist said:

problemet er straffene i norge. 4 år inne og så ute igjen med planer om selvmordsbombing. Livstid burde vært obligatorisk men helst henging. 

Sånn gikk ute i flere århundre. Også fengsel til de som klarer ikke gjeld. Og fengsel til homofiler. Og  dødsstraffe i tilfellene an noen drepper andre. 

Grunnen til disse endringer er at vi som samfunn selv blir verre om medmenneskelighet og rehabilitering er ikke grunnleggende prinsipper. 

Det er ikke nyhet at rasister letter etter smutthullet der minoriteter kan gjøres til annenrangs og ikke-mennesker. Og det er nettop slik som tar ned hele samfunnet til slutt. D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper ved neste valg at folk stemmer helt motsatt, Ikke ap, frp, høyre og sv.

Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Vet ikke, men en er mer enn nok.

Det er nettopp det! Det virker som at mange her ikke vet hva de snakker om! Men det er tre norske kvinner  kvinner med to barn hver som sitter i leirene. Alle barna er under 5 år. To av kvinnene har ikke ytret noe ønske om å komme til Norge, det er de to søstrene fra Bærum. 

Så det er ikke slik at det vil flomme over av "terroristbarn" . 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, ignore skrev:

For dere som er interesserte i historien, så er dette den eldste datteren som er beskrevet i boken «To søstre» av Åsne Seierstad. I boken omtales kvinnen med navnet «Ayan» (som ikke er hennes virkelige navn).

En av Bærums søstrene mener du? Det er det ikke! De er fortsatt i Syria og ønsker ikke bistand fra Norge.  Denne kvinnen er oppvokst i Groruddalen. 

Skrevet
19 minutter siden, Sam3 skrev:

Sånn gikk ute i flere århundre. Også fengsel til de som klarer ikke gjeld. Og fengsel til homofiler. Og  dødsstraffe i tilfellene an noen drepper andre. 

Grunnen til disse endringer er at vi som samfunn selv blir verre om medmenneskelighet og rehabilitering er ikke grunnleggende prinsipper. 

Det er ikke nyhet at rasister letter etter smutthullet der minoriteter kan gjøres til annenrangs og ikke-mennesker. Og det er nettop slik som tar ned hele samfunnet til slutt. D

dro hun ikke ned frivillig? ikke si at hun ble lurt fordi man drar ikke ned til midtøsten bare sånn plutselig. Hun hadde muligheten til å gi fra seg barna men bruker det som pressmiddel. Ikke bland inn homofile og de som har gjeld. Dette er snakk om en org som har drevet med halshugging, tortur og terror. 

• Liker 6
Skrevet
22 minutter siden, tirben skrev:

En av Bærums søstrene mener du? Det er det ikke! De er fortsatt i Syria og ønsker ikke bistand fra Norge.  Denne kvinnen er oppvokst i Groruddalen. 

Da har jeg misforstått, takk for oppklaring! Ut fra beskrivelsene i ulike medier var jeg sikker på at det var henne. 

Skrevet
19 timer siden, Tekopp1 skrev:

Opplever ikke at jeg taper debatten nei, men at jeg er i mindretall her i dette forumet med min mening. 

Har du hørt om Dunning-Kruger-effekten? Jeg tror du er ganske langt til venstre på x-aksen, og ganske høyt oppe på y-aksen der. Og jeg vet (for jeg har vært der selv) at det er en laaaang vei til en mer helhetlig forståelse for slike komplekse problemstillinger. Derfor trakk jeg bare pusten godt og stadfesta at du ikke aner hva du snakker om. 

Leit at du oppfatter det som hersketeknikk, men det er ikke hersketeknikker alt som gjør vondt å innse altså. 

Jeg forholder meg helt rolig til det faktum at du fortsetter å være ufin i din debattstil. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, la oss høre hennes forklaring (jug) om hvordan hun havnet i Syria. Jeg kommer ikke til å tro ett eneste ord av hva hun måtte komme med av unnskyldninger og bortforklaringer.

Hun forakter Norge og norske lover. Hun ønsket ikke å komme til Norge, men ville heller til Pakistan. Gid vi heller kunne hjelpe henne dit, men neida vi drar faenskapet inn i landet.

Jeg må helt ærlig få si du er meget godtroende, men får håpe hun blir bosatt i ditt nabolag etter fengslingen er over. Det blir helt sikkert koselig for deg.

Jeg klarer virkelig ikke å se ett eneste formildende punkt i denne saken. Hun har selv valgt å gifte seg med en terrorist.

Absolutt ingen sympati fra meg til denne moren. Om hun blir fengslet og barna bortadoptert ville vært helt strålende. 

Skjønner ikke du at hun har brukt dette syke barnet som pressmiddel for å selv få komme til Norge igjen? Barna kunne vært i Norge for lengst, men så jævla utspekulert som hun er så nektet hun barnet hjelp. Det kaller ikke jeg en god omsorgsperson.

Hun må jo fengsles på livstid, samtidig fratas barna da hun ikke er skikket til å ha barn.

• Liker 1
Gjest Hummel34
Skrevet

I verste fall kan dette sette griller i hode på radikaliserte og traumatiserte foreldre... La barna bli/forbli syke, ikke ta i mor hjelp, bidra til at de blir sykere, slik at de kan komme tilbake tii Norge. Sykdom blir billetten hjem...

Skrevet
12 minutter siden, Loveandrespect skrev:

Leste bare den første linjen din etter det gadd jeg ikke lese mer! Hvordan vet du at hun lyver da? Barna hennes har all min sympati jeg unner de alt godt! Jeg kjenner ikke moren så jeg kan faktisk ikke dømme hun mulig hun er ett monster eller ett veldig godt menneske hva vet vi uten engang og høre forklaringen hennes men isteden tro på og høre på hva media sier?! Jeg dømmer ingen.

Jeg fordømmer ikke barna, de er totalt uskyldige. 

At du har en annen mening om denne dama enn meg og mange andre er for meg en gåte og ikke minst skremmende.

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Ville du sagt det samme om det var faren og ikke mora som ble med hjem?

Selvfølgelig. Det er som barnas eneste omsorgsperson moren burde følge med, ikke fordi hun har en vagina. Du skjønte ikke det..?

Skrevet
41 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, la oss høre hennes forklaring (jug) om hvordan hun havnet i Syria. Jeg kommer ikke til å tro ett eneste ord av hva hun måtte komme med av unnskyldninger og bortforklaringer.

Hun forakter Norge og norske lover. Hun ønsket ikke å komme til Norge, men ville heller til Pakistan. Gid vi heller kunne hjelpe henne dit, men neida vi drar faenskapet inn i landet.

Jeg må helt ærlig få si du er meget godtroende, men får håpe hun blir bosatt i ditt nabolag etter fengslingen er over. Det blir helt sikkert koselig for deg.

Jeg klarer virkelig ikke å se ett eneste formildende punkt i denne saken. Hun har selv valgt å gifte seg med en terrorist.

Absolutt ingen sympati fra meg til denne moren. Om hun blir fengslet og barna bortadoptert ville vært helt strålende. 

Skjønner ikke du at hun har brukt dette syke barnet som pressmiddel for å selv få komme til Norge igjen? Barna kunne vært i Norge for lengst, men så jævla utspekulert som hun er så nektet hun barnet hjelp. Det kaller ikke jeg en god omsorgsperson.

Her  kan du lese litt om henne.  

https://www.dagbladet.no/nyheter/ville-hjem-fra-syria-fra-dag-n/71642626

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Selvfølgelig. Det er som barnas eneste omsorgsperson moren burde følge med, ikke fordi hun har en vagina. Du skjønte ikke det..?

Personlig mener jeg at barnet vil få det bedre uten terrorist moren eller faren.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Sam3 said:

Det er ikke sånn rettigheter fungere. Og sikkert ikke i 2020.  Derfor at Breivik var ikke hengt. 

Hva er det du mener? Når man ikke lengre er del av riket så har man forsatt rettigheter i Norge? Etniske norske som er del av annet rike er heller ikke dekket av rettigheter i Norge.

Hva har Brevik med dette å gjøre, han har ikke gått til et annet rike å kjempet der.     

• Liker 1
Skrevet

Av og til tenker jeg at dødsstraff hadde vært greit å ha i Norge. Når det er noen som det ikke er "håp" for, noen som aldri kan slippes ut i samfunnet, er det da vits i å holde de bak lås og slå? Vi fengsler jo folk i Norge for å prøve å rehabilitere dem. Noen kan aldri rehabiliteres. Og selv om vi klarer å hjelpe de tilbake på rett spor, og er på en eller annen måte sikre på at de aldri vil gjøre noe ondt igjen, vil de jo ikke overleve en eneste dag utenfor murene. Så da kommer spørsmålet... Er det noe vits?

Jeg personlig mener moren burde fått dødsstraff. Synes ikke vi burde kaste bort tid og ressurser på den tingen. Gi barnet til folk som klarer å oppføre seg, og ikke minst som setter barnet først. For selv om hun ikke tenker det selv, er det ikke tvil om at barnet hadde hatt det kjempefint uten henne.

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, PaperFlower skrev:

Av og til tenker jeg at dødsstraff hadde vært greit å ha i Norge. Når det er noen som det ikke er "håp" for, noen som aldri kan slippes ut i samfunnet, er det da vits i å holde de bak lås og slå? Vi fengsler jo folk i Norge for å prøve å rehabilitere dem. Noen kan aldri rehabiliteres. Og selv om vi klarer å hjelpe de tilbake på rett spor, og er på en eller annen måte sikre på at de aldri vil gjøre noe ondt igjen, vil de jo ikke overleve en eneste dag utenfor murene. Så da kommer spørsmålet... Er det noe vits?

Jeg personlig mener moren burde fått dødsstraff. Synes ikke vi burde kaste bort tid og ressurser på den tingen. Gi barnet til folk som klarer å oppføre seg, og ikke minst som setter barnet først. For selv om hun ikke tenker det selv, er det ikke tvil om at barnet hadde hatt det kjempefint uten henne.

100% enig 😊

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Så hun er allerede dømt?  Vet du hva hun har gjort ? Er du sikker på at hun ikke bare var en husmor der? Jeg vet ikke det,  men kanskje du kan forklare akkurat hva hun har gjort? Jeg har ikke sett det stått noen steder.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke veldig overrasket over utfallet. Jeg er imidlertid meget spent på hvilken straff hun vil få. (Og så lurer jeg på om barnet faktisk er sykt i det hele tatt, men hvorvidt det er det eller ei, får vi nok ikke vite.)

Som jeg har sagt før; barna kan gjerne komme, IS-mødrene vil vi helst slippe. Synd vi nå setter presedens.

• Liker 9
Skrevet
12 minutter siden, tirben skrev:

Så hun er allerede dømt?  Vet du hva hun har gjort ? Er du sikker på at hun ikke bare var en husmor der? Jeg vet ikke det,  men kanskje du kan forklare akkurat hva hun har gjort? Jeg har ikke sett det stått noen steder.. 

Jeg vet ikke hva hun konkret har gjort eller ikke gjort, men for min del så vil det at hun har stått hjemme på kjøkkenet og bakt boller til barna, hengt opp tegninger på kjøleskapet og filmet deres første skritt ha ingenting å si på om man mener at denne IS kvinnen er et ubrukelig menneske som ikke bør ha ansvar for å oppdra barn. Det blir som å si at kona til Tony Soprano (hvis du tar referansen), eller at kona til Saddam Hussein/Hitler/Satan er uskyldige mennesker. Ingen, absolutt ingen koner bør fordummes på denne måten. Hvis man velger å være gift med en idiot som dreper, voldtar og ødelegger, så vitner det om ekstremt dårlig dømmeevne, og å oppdra barn i slike hjem vil jeg kalle drøy omsorgssvikt. Selvfølgelig bør denne kvinnen bli dømt. Hun hadde allerede tilknytninger til Islamske ekstremister før hun dro fra Norge. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...