Gå til innhold

Ari Behns siste timer, Durek trøstet Martha og Kongen utslitt


Ann Mo

Anbefalte innlegg

På 15.1.2020 den 0.02, Tussami skrev:

Jeg synes denne historien begynne å bli veldig merkelig. Var det faren som fant han, var det livvakter som fant han, eller begge deler? Folk blir jo forvirret, og spekulasjoner går, så burde vel få en forklaring på dette synes jeg.

Hvorfor det? Hvorfor spekulere rundt ting man absolutt ikke har noe med kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet? 

Spekulasjonene foregår som vanlig her inne enda det står i regelverket til KG at det ikke er tillatt med spekulasjoner. 

Burde ikke denne familien få fred fra all denne offentlige kuriøsiteten, og respekt for den avdøde? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fortsatt oppriktig nysgjerrig på hva for noe som står i Se og Hør saken. Er det kun en setning de har sagt? 

Kjenner ingen som har bladet. (Kan noen sende meg bilder av artikkel på privat melding?) Virker som kun en setning er sagt, siden ingen deler annet enn at de lurer på hva uttalelsen betyr. 

Endret av Ann Mo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, La Divan skrev:

Hvorfor det? Hvorfor spekulere rundt ting man absolutt ikke har noe med kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet? 

Spekulasjonene foregår som vanlig her inne enda det står i regelverket til KG at det ikke er tillatt med spekulasjoner. 

Burde ikke denne familien få fred fra all denne offentlige kuriøsiteten, og respekt for den avdøde? 

Offentlig samtale blir det jo dersom saken frontes offentlig. Det er jo ikke på kvinneguiden spørsmålene oppstår. Spørsmålene vekkes i befolkningen når det blir slike offentlige oppslag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ann Mo skrev:

Jeg er fortsatt oppriktig nysgjerrig på hva for noe som står i Se og Hør saken. Er det kun en setning de har sagt? 

Kjenner ingen som har bladet. (Kan noen sende meg bilder av artikkel på privat melding?) Virker som kun en setning er sagt, siden ingen deler annet enn at de lurer på hva uttalelsen betyr. 

Intervjuet er jo linket til på første innlegget her? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Katten skrev:

Intervjuet er jo linket til på første innlegget her? 

Det står jo lite info i det. Det må vel være noe mere enn dette som står i bladet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ann Mo skrev:

Det står jo lite info i det. Det må vel være noe mere enn dette som står i bladet? 

Mulig det, men det er jo en ganske lang artikkel :)  Men kanskje det står enda mer i bladet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.1.2020 den 11.29, ludden skrev:

Vet du om foreldrene har godkjent dette? Alle blåser ut om hvor forferdlig se og hør er, men dere formidler det og kommentere det likevel. Du kan heller ikke påstå at det er stygt mor foreldrene, hvis du ikke vet om de har godkjent det!

Intervjuobjekter eller bare omtalte i media får aldri "godkjenne" verken overskrift, forsider eller tekst. Det skulle tatt seg ut (hvis man tenker på vanlige aviser). Det er ikke de det skrives om som redigerer bladet, det sier seg selv. Man kan ikke sensurere pressen, om man aldri så mye vil (og burde!). Se& hør er selvsagt en versting når det gjelder spekulative forsider (og innhold), men ingen tror da vel at de omtalte i Se&hør alltid har gått god for innholdet? 

Man kan få sitatsjekk, at det man har sagt i intervju er gjengitt riktig, alt ellers er opp til journalistene og redaktørene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte det bladet av mamma og det er ikke til å bli noe klokere av å lese bladet. Faren var der og fant han. Om faren hadde vært der siden julaften eller tok seg en tur på ettermiddagen vites ikke. Det sto også at Martha & co hadde tatt farvel på sykehuset. Det står at han ble funnet hjemme, men ikke noe om han da allerede var død eller døde på sykehuset.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ludden skrev:

Godt å lese at du har såpass selvinnsikt at du mener du vet best hvordan andre mennesker skal takle slike situasjoner.

Jeg mener at man skal ta hensyn til andre mennesker, generelt og spesielt til mennesker som nettopp har vært gjennom noe forferdelig tungt. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
På 14.1.2020 den 15.14, SupaWoman skrev:

Det jeg har problemer med å skjønne er hvorfor faren bretter ut om sin livs verste hendelse og sitt livs verste tap til en møkkablekke som Se&Hør!!?   Det er da mange andre 100 ganger mere seriøse kanaler/medier han kunne fortalt sin historie via enn akkurat det elendie mediet.  Er så slem oppi huet mitt at jeg tenker det må være økonomisk motivert, kan  liksom ikke tenke meg så mange andre grunner!

Det er nok viktig for familien til AB å fortelle om sin siste tid med ham. 

Fullt mulig S&H har betalt fett for dette «tell all» intervjuet. I følge boka til tidligere journalist i S&H, Håvard Melnæs, så er bladet økonomisk svært generøs med sine kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ti10 skrev:

Jeg mener at man skal ta hensyn til andre mennesker, generelt og spesielt til mennesker som nettopp har vært gjennom noe forferdelig tungt. Punktum.

Helt enig, men hvordan folk takler slike ting, er helt forskjellig, du har nok ikke fasiten der:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lou Salome skrev:

Intervjuobjekter eller bare omtalte i media får aldri "godkjenne" verken overskrift, forsider eller tekst. Det skulle tatt seg ut (hvis man tenker på vanlige aviser). Det er ikke de det skrives om som redigerer bladet, det sier seg selv. Man kan ikke sensurere pressen, om man aldri så mye vil (og burde!). Se& hør er selvsagt en versting når det gjelder spekulative forsider (og innhold), men ingen tror da vel at de omtalte i Se&hør alltid har gått god for innholdet? 

Man kan få sitatsjekk, at det man har sagt i intervju er gjengitt riktig, alt ellers er opp til journalistene og redaktørene. 

Du må skille mellom vanlig omtale i media, og f.eks personlige intervjuer, i noen tilfeller får de tilsendt for godkjennelse, og akkurat i dette tilfellet vil jeg tro det har skjedd. Så må folk slutte å bli krenket på andres vegne, uten at de egentlig vet bakgrunn eller historiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før de av dere som har sett dokumentaren Ari og halve kongeriket,  så var Aris far mye hos han og stilte opp. Jeg ble rørt da jeg så dokumentaren. Fy søren for en flott, støttende og tilstedeværende far som virket og sette seg selv helt til side for sin sønn. Det virket som at han til tider bodde hos Ari for og være der for han. Han satt nok neppe ved siden av han da han tok livet sitt. Men han var i huset. Hilsen en som selv har mistet nær slekt i selvmord, og uansett hvor mye man er tilstede 24/7, så kan man desverre ikke hindre noen i og gjøre det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, ludden skrev:

Du må skille mellom vanlig omtale i media, og f.eks personlige intervjuer, i noen tilfeller får de tilsendt for godkjennelse, og akkurat i dette tilfellet vil jeg tro det har skjedd. Så må folk slutte å bli krenket på andres vegne, uten at de egentlig vet bakgrunn eller historiene.

De har sannsynligvis fått intervjuet, dvs sine egne uttalelser, til godkjenning, ikke forsiden. Den er det ikke journalisten heller som lager, det er utgavesjef og desken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg med brudd på opphavsrett og svar til dette, og innhold  som beskriver selvmordsmetoder.

Søgni, mod.

Endret av Søgni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men kan ikke forstå at dette er noe tema i det hele tatt egentlig, har ikke sett noen i familien som har kritisert oppslaget eller reportasjen. Men det er jo i tiden å bli krenket på vegne av andre.......Veldig mange her som er krenket over forsiden og reportasjen,  men nå får jaggu folk skjerpe seg litt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste bladet hos noen i dag. Det ser ut til at se og hør snakket med foreldrene på minnesamværet på Theatercaféen etter begravelsen. De snakket også med flere andre som var der. Det var altså ikke en hjemmehos artikkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i flere butikker og prøvd å få tak i bladet. Tom overalt her som jeg bor. Er det noen som har lest både på nettet og i bladet som kan svare på om det står noe mer i bladet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, yummy03 skrev:

Har vært i flere butikker og prøvd å få tak i bladet. Tom overalt her som jeg bor. Er det noen som har lest både på nettet og i bladet som kan svare på om det står noe mer i bladet? 

Står ikke noe mer i bladet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justlooking skrev:

Leste bladet hos noen i dag. Det ser ut til at se og hør snakket med foreldrene på minnesamværet på Theatercaféen etter begravelsen. De snakket også med flere andre som var der. Det var altså ikke en hjemmehos artikkel.

Da håper jeg virkelig familien visste at Se & Hør var der på jobb, og at de har fått godkjenne at ordene blir brukt. Hvis ikke er det ekstremt langt over streken! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...