Gå til innhold

Ari Behns siste timer, Durek trøstet Martha og Kongen utslitt


Ann Mo

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Tussami skrev:

Jeg synes denne historien begynne å bli veldig merkelig. Var det faren som fant han, var det livvakter som fant han, eller begge deler? Folk blir jo forvirret, og spekulasjoner går, så burde vel få en forklaring på dette synes jeg.

Herregud, hvor viktig er det?? Ikke i det hele tatt annet enn å stille en idiotisk nysgjerrighet hos folk. For en tråd. 

Men heldigvis noen fornuftige her!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, SupaWoman skrev:

Det jeg har problemer med å skjønne er hvorfor faren bretter ut om sin livs verste hendelse og sitt livs verste tap til en møkkablekke som Se&Hør!!?   Det er da mange andre 100 ganger mere seriøse kanaler/medier han kunne fortalt sin historie via enn akkurat det elendie mediet.  Er så slem oppi huet mitt at jeg tenker det må være økonomisk motivert, kan  liksom ikke tenke meg så mange andre grunner!

Jeg har møtt faren til Ari Behn ved en anledning, og han er ekstremt åpen og raus. Han prater med alle, og fremstår ikke som han er opptatt av penger. En super fyr!

Min teori er at familien ville synliggjøre at Ari ikke var alene i jula, og at Se og Hør presset seg på. Tviler dessverre ikke på at de vil «gå over lik» for å få et intervju. Kanskje har de sendt blomster og kondolanser, og bearbeidet familien frem til de stilte opp.

Foreldrene kan også ha fått selve intervjuet til gjennomlesning, uten å ha sett helheten og hvordan forsiden ville bli. 

Har aldri kjøpt det ukebladet der, og kommer aldri til å gjøre det. De er kyniske og sensasjonalistiske, og forholder seg ikke til etiske problemstillinger på samme måte som resten av bransjen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mariluu skrev:

Skjønner ikke hva de mener om at "han var hos han da han avsluttet livet". Var faren der? 

Han var nok i samme hus, men slik overskrift kan dessverre lett tolkes som at faren satt sammen med ham mens han avsluttet livet..... Alt for litt ekstra inntekt 😕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lyge er vel strengt tatt kun lov til i blader som se og hør. For vanlige folk, nei vi blir straffet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SupaWoman skrev:

De tjener penger på sønnens død.  Edelt. 

Dette var respektløst skrevet av deg. Vi vet ikke om de har ønsket å motta penger for intervjuet. Jeg har inntrykk av at de først og fremst ønsket åpenhet rundt dødsfallet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke kjøpe se&hør for å lese intervjuet, det kan man lese på nettsidene dems.

Og det er faktisk ganske forvirrende, for det virker jo som om faren faktisk var sammen med Ari i dødsøyeblikket. Mulig det bare er klønete journalistikk, men om familien har lest gjennom intervjuet, så burde de jo fått med seg at dette kan oppfattes feil?( Med mindre han faktisk var med han da han døde.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Lilja77 skrev:

Dette var respektløst skrevet av deg. Vi vet ikke om de har ønsket å motta penger for intervjuet. Jeg har inntrykk av at de først og fremst ønsket åpenhet rundt dødsfallet. 

Alle kjendiser som stiller til intervju i Se og hør får betalt, trodde det var almenkunnskap.  Hvis målet var åpenhet er det jo rart de har valgt det minst åpne mediet som finnes i Norge.  90% av det står i det bladet er jo vas.  Hvis jeg blar igjennom det ser jeg på det det som om det skulle vært en tegneserie, altså ren fantasi og oppspinn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt for mange synsere her, som håper se og hør blir straffa,noen her spekulerer i hvem som var hvor når ditt og datt skjedde, enda klager dere på se og hør, dere er jo ti ganger verre selv. Se og hør har et intervju, da må vi regne med at det som står der er fakta, og at en del klovner her er så forbasket nysgjerrige at de ikke får stilt nysgjerrigheten sin nok gjennom se og hør, annet enn at de må inn her og spekulere og skrive hva de tror.....helt tragisk!

Endret av ludden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ludden skrev:

Kan alle synsere her, som håper se og hør blir straffa,noen her spekulerer i hvem som var hvor når ditt og datt skjedde, enda klager dere på se og hør, dere er jo ti ganger verre selv. Se og hør har et intervju, da må vi regne med at det som står der er fakta, og at en del klovner her er så forbasket nysgjerrige at de ikke får stilt nysgjerrigheten sin nok gjennom se og hør, annet enn at de må inn her og spekulere og skrive hva de tror.....helt tragisk!

🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SupaWoman skrev:

Alle kjendiser som stiller til intervju i Se og hør får betalt, trodde det var almenkunnskap.  Hvis målet var åpenhet er det jo rart de har valgt det minst åpne mediet som finnes i Norge.  90% av det står i det bladet er jo vas.  Hvis jeg blar igjennom det ser jeg på det det som om det skulle vært en tegneserie, altså ren fantasi og oppspinn. 

Mange kjendiser får betalt for å stille opp i Se og Hør, men i dette tilfellet tror jeg ikke det stemmer. Jeg tror de har gått med på å uttale seg for å skape åpenhet rundt temaet, slik som de gjorde med hensyn til dødsårsak. 

Når det er sagt, synes jeg det er lavmål av Se og Hør å gå direkte på pårørende så kort tid etter en slik tragisk hendelse, kjendiser eller ikke. Foreldrene er sannsynligvis fremdeles svært preget av å ha mistet sønnen sin, og i en slik situasjon er det faktisk mangel på folkeskikk og anstendighet å ikke la folk få sørge i fred. Det er godt mulig foreldrene vil angre på uttalelsene når ting begynner å normalisere seg og ting begynner å synke inn. Det har litt med folkeskikk og anstendighet å gjøre å ta hensyn til andre mennesker i en slik situasjon.

Har leste om flere eksempler tidligere der Se og Hør-journalister i ettertid har uttalt at de har angret måten de har gått fram på i forbindelse med ulike personlige tragedier, både i forbindelse med kjendiser og "vanlige" folk. Ledelsen i Se og Hør har tydeligvis ikke lært, eventuelt glemmer de alt de har lært når de kjenner lukta av økt opplag/klikk og penger.

Skam dere, Se og Hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ti10 said:

Mange kjendiser får betalt for å stille opp i Se og Hør, men i dette tilfellet tror jeg ikke det stemmer. Jeg tror de har gått med på å uttale seg for å skape åpenhet rundt temaet, slik som de gjorde med hensyn til dødsårsak. 

Når det er sagt, synes jeg det er lavmål av Se og Hør å gå direkte på pårørende så kort tid etter en slik tragisk hendelse, kjendiser eller ikke. Foreldrene er sannsynligvis fremdeles svært preget av å ha mistet sønnen sin, og i en slik situasjon er det faktisk mangel på folkeskikk og anstendighet å ikke la folk få sørge i fred. Det er godt mulig foreldrene vil angre på uttalelsene når ting begynner å normalisere seg og ting begynner å synke inn. Det har litt med folkeskikk og anstendighet å gjøre å ta hensyn til andre mennesker i en slik situasjon.

Har leste om flere eksempler tidligere der Se og Hør-journalister i ettertid har uttalt at de har angret måten de har gått fram på i forbindelse med ulike personlige tragedier, både i forbindelse med kjendiser og "vanlige" folk. Ledelsen i Se og Hør har tydeligvis ikke lært, eventuelt glemmer de alt de har lært når de kjenner lukta av økt opplag/klikk og penger.

Skam dere, Se og Hør!

Ja, får vondt i magen av å tenke på hvordan de behandlet Sven O. Høiby 😟 

Han journalisten som var mest delaktig der gikk jo i ettertid ut og sa at han  angret på det han gjorde. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som at faren til Ari var i huset da selvmordet ble begått. Huset har mange rom så det er rom for at faren kan overnatte der i jula. 
 

I mitt hode så ser jeg for meg at Ari ikke har det så bra og går for å slappe av litt, mens faren fikser og ordner med litt mat. Da maten er klar så finner han Ari død og varsler AMK.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Othalie skrev:

Dette har vi ingenting med, det er privat.

 

Ja, det var det, helt til de selv brettet det ut i Se & Hør med overskrifter som kun skaper spekulasjoner. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ti10 skrev:

Mange kjendiser får betalt for å stille opp i Se og Hør, men i dette tilfellet tror jeg ikke det stemmer. Jeg tror de har gått med på å uttale seg for å skape åpenhet rundt temaet, slik som de gjorde med hensyn til dødsårsak. 

Når det er sagt, synes jeg det er lavmål av Se og Hør å gå direkte på pårørende så kort tid etter en slik tragisk hendelse, kjendiser eller ikke. Foreldrene er sannsynligvis fremdeles svært preget av å ha mistet sønnen sin, og i en slik situasjon er det faktisk mangel på folkeskikk og anstendighet å ikke la folk få sørge i fred. Det er godt mulig foreldrene vil angre på uttalelsene når ting begynner å normalisere seg og ting begynner å synke inn. Det har litt med folkeskikk og anstendighet å gjøre å ta hensyn til andre mennesker i en slik situasjon.

Har leste om flere eksempler tidligere der Se og Hør-journalister i ettertid har uttalt at de har angret måten de har gått fram på i forbindelse med ulike personlige tragedier, både i forbindelse med kjendiser og "vanlige" folk. Ledelsen i Se og Hør har tydeligvis ikke lært, eventuelt glemmer de alt de har lært når de kjenner lukta av økt opplag/klikk og penger.

Skam dere, Se og Hør!

Du synes det er tragisk at se og hør går direkte på de pårørende,skriver du.......men VET du dette, eller er dette også antagelser??? Hvis du bare antar noe, og skriver et innlegg på det grunnlaget,så er du faktisk hakket verre enn se og hør, ikke skriv noe om du ikke vet det. Om du ikke vet det, men skriver på grunnlag av antagelser, så bør du lese den linja du skrev som går på folkeskikk og anstendighet en gang til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil si at de leser Se & Hør, men av en eller annen merkelig grunn har det holdt seg i salg siden 1978.

Rart det? 🤨

/ironi

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari hadde vel ikke livvakter? Har aldri sett livvakter rundt han på TV, altså når han og heimly for eks reiste rundt i verden. Hvis han ikke hadde det da, hvorfor skulle han ha det nå? (kan jo hende da, jeg vet ikke)

Kan ha vært for eks, faren var innom enten dagen/dagene før og forlot, eller var der men lot Ari være i fred på et rom. At han låste seg inne på soverommet for eks. Så får faren/noen ikke kontakt med han lengre og Martha eller barna/kongehuset får livvakter til å bryte opp døra/låse opp døra istedet for å ringe politi og lage dramatikk som kommer til å lekke ut før de er klare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, ludden skrev:

Du synes det er tragisk at se og hør går direkte på de pårørende,skriver du.......men VET du dette, eller er dette også antagelser??? Hvis du bare antar noe, og skriver et innlegg på det grunnlaget,så er du faktisk hakket verre enn se og hør, ikke skriv noe om du ikke vet det. Om du ikke vet det, men skriver på grunnlag av antagelser, så bør du lese den linja du skrev som går på folkeskikk og anstendighet en gang til.

Se og Hør har tradisjon for å gå direkte på folk, men uavhengig av hvem som har kontaktet hvem her, bør man på generelt grunnlag være forsiktig i forhold til folk i en sårbar livssituasjon. Jeg synes det er like ille av Se og Hør selv om det skulle vise seg at det er foreldrene som har kontaktet bladet. Det kan være vanskelig for mennesker som har det tungt å utvise god dømmekraft, og det er flere som har angret seg på å uttale seg til media i en sårbar situasjon. Da er det viktig at de rundt tar hensyn.

Og når det gjelder sammenligningen av meg og Se og Hør, burde jeg på en skrudd måte kanskje takke deg for at du mener jeg har like stor innflytelse som et av landets mest solgte ukeblader, men jeg tjener altså ikke penger på å uttale meg anonymt på et forum med ganske mye mindre nedslagsfelt enn Se og Hør. Det er også forskjell på å omtale en profesjonell bedrift og privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L00Lbx/skal-ha-solgt-ari-bilder-og-flyktet

Jeg så en eldre artikkel nå om hva Se og Hør har betalt for Ari-bilder i 2003. Ante ikke at det var slike summer de kunne operere med. Kan det virkelig være sant? 

«Den tidligere Ari Behn-kompisen og fotografen Per Heimly skal ha «flyktet» til Thailand etter å ha solgt et tyvetalls bilder av prinsesse Märtha Louises kommende ektemann til Se & Hør for mellom 300.000 og 500.000 kroner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ann Mo skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L00Lbx/skal-ha-solgt-ari-bilder-og-flyktet

Jeg så en eldre artikkel nå om hva Se og Hør har betalt for Ari-bilder i 2003. Ante ikke at det var slike summer de kunne operere med. Kan det virkelig være sant? 

«Den tidligere Ari Behn-kompisen og fotografen Per Heimly skal ha «flyktet» til Thailand etter å ha solgt et tyvetalls bilder av prinsesse Märtha Louises kommende ektemann til Se & Hør for mellom 300.000 og 500.000 kroner

Oi, dette kan jeg ikke engang huske at har vært tema.. Men det forklarer jo hvorfor det var Kåre Conradi som ble forlover, og ikke Per Heimly. Utifra Heimlys uttalelser i etterkant av dødsfallet, tyder mye på at de hadde fått skværet opp igjen, iallefall.. 

Og ja, Se&Hør har absolutt sånne summer til rådighet. Er flere saker hvor de har betalt masse for bilder av kjendiser.. Rett og slett fordi de vet det selger, og utgiften er tjent inn igjen på 2 uker, max... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ti10 skrev:

Se og Hør har tradisjon for å gå direkte på folk, men uavhengig av hvem som har kontaktet hvem her, bør man på generelt grunnlag være forsiktig i forhold til folk i en sårbar livssituasjon. Jeg synes det er like ille av Se og Hør selv om det skulle vise seg at det er foreldrene som har kontaktet bladet. Det kan være vanskelig for mennesker som har det tungt å utvise god dømmekraft, og det er flere som har angret seg på å uttale seg til media i en sårbar situasjon. Da er det viktig at de rundt tar hensyn.

Og når det gjelder sammenligningen av meg og Se og Hør, burde jeg på en skrudd måte kanskje takke deg for at du mener jeg har like stor innflytelse som et av landets mest solgte ukeblader, men jeg tjener altså ikke penger på å uttale meg anonymt på et forum med ganske mye mindre nedslagsfelt enn Se og Hør. Det er også forskjell på å omtale en profesjonell bedrift og privatpersoner.

Godt å lese at du har såpass selvinnsikt at du mener du vet best hvordan andre mennesker skal takle slike situasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...