Gå til innhold

Ari Behns siste timer, Durek trøstet Martha og Kongen utslitt


Ann Mo

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Nana skrev:

Eller at de var i ulike deler av huset når det skjedde og at faren fant han etterpå

Må jo nesten være sånn. Ingen normal forelder klarer å sitte å se på at ens eget barn tar selvmord. Det nekter jeg å tro.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser man litt mellom linjene var nok Ari ganske vanskelig og ha med å gjøre. De nærmeste har sikkert slitt lenge med psyken hans. Det er heller ikke uvanlig at en person kan opptre rolig når de har bestemt seg for å avslutte livet.

(Er man på forsiden av Se og Hør, med intervju i bladet, så har man sannsynligvis fått betalt for å stille opp.)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Mo skrev:

Det er sant. Jeg vet ikke om foreldrene har godkjent denne overskriften. 

Men jeg har sett flere ganger kommentarer i media om at mennesker godkjenner intervjuer, men media bruker overskrifter objektene ikke ønsker for intervjuene. Og at dette oppleves krenkende. (Som er forståelig nok for de som blir fremstilt feil i store overskrifter vedrørende de.) 

Det er nok en av grunnene til at mange pårørende til kjendiser ikke ønsker å gå offentlig ut med at dødsfall er selvmord. De kan ikke styre overskriftene som konstrueres.  Et sitat kan også tas helt ut av sammenhengen

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo og at det var han som fant han, har jeg lest rundt omkring nå. Det var en merkelig måte å ordlegge det på, at han var til stede. Men jeg tenker at det er en talemåte eller feilsitat. Han har nok ikke sittet der og holdt han i hånda mens han gjorde det. Heller at han var på vei dit, var et annet sted i huset eller på tomta eller at han fant han, men at han ikke kunne reddes og at han derfor var der de siste minuttene av livet hans mens de ventet på ambulanse eller lignende. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bullehurk skrev:

Må jo nesten være sånn. Ingen normal forelder klarer å sitte å se på at ens eget barn tar selvmord. Det nekter jeg å tro.

Da er man vel medskyldig i drap hvis man ser at noen skal ta livet av seg uten å foreta seg noe?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
6 minutter siden, Pipaluk skrev:

Da er man vel medskyldig i drap hvis man ser at noen skal ta livet av seg uten å foreta seg noe?

Selvmord er i seg selv ikke straffbart i Norge. Å bistå noen med å ta livet sitt eller å oppfordre noen til å gjøre, kan derimot være straffbar handling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må lære dere å lese. Faren dro til Ari fordi han ikke var frisk nok til å hverken feire med kongefamilien eller foreldrene. Derfor var faren hos Ari. Han var jo selvfølgelig ikke fysisk sammen med ham!! Han fant ham. Ta dere sammen litt. Og dette er Se&Hør. Alle skjønner at de lager overskrifter og intervjuer som selger. Foreldrene har latt seg intervjue frivillig. Det er jo åpenbart. Så ingen vits i å spekulere og reagere bare for å gjøre det liksom. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delryddet for svar til regelbrudd.

 

4 timer siden, SoWhat? skrev:

Dere må lære dere å lese. Faren dro til Ari fordi han ikke var frisk nok til å hverken feire med kongefamilien eller foreldrene. Derfor var faren hos Ari. Han var jo selvfølgelig ikke fysisk sammen med ham!! Han fant ham. Ta dere sammen litt. Og dette er Se&Hør. Alle skjønner at de lager overskrifter og intervjuer som selger. Foreldrene har latt seg intervjue frivillig. Det er jo åpenbart. Så ingen vits i å spekulere og reagere bare for å gjøre det liksom. 

Det er vel kritikk av overskriften deres. Som er rimelig drøy dersom den tas bokstavelig som en sann informasjon. (Noe som sannsynligvis ikke er tilfelle. Men jeg har ikke lest bladet.)

Ikke så rart om folk lurer på hva som er tilfelle, når bladet går ut med slik informasjon. De lager overskriften for at folk skal fatte interesse og bli nysgjerrige på hva det her er for noe. Det er da ikke urimelig at de lurer på hva uttalelsene betyr, også her på kvinneguiden? Informasjonen gis ut til hele folket. 

Endret av Søgni
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ann Mo skrev:

 

 

Det er vel kritikk av overskriften deres. Som er rimelig drøy dersom den tas bokstavelig som en sann informasjon.

Ikke så rart om folk lurer på hva som er tilfelle, når bladet går ut med slik informasjon. De lager overskriften for at folk skal fatte interesse og bli nysgjerrige på hva det her er for noe. 

Det er da ikke urimelig at de lurer på hva uttalelsene betyr, også her på kvinneguiden? 

Altså. Ingen mennesker med gjennomsnittlig intelligens kan "lure" på dette. Det er helt opplagt at faren ikke var fysisk sammen med Ari da han utførte selvmordet. Ærlig talt. Uansett overskrift

Delryddet for slettet innhold i sitat.

Endret av Søgni
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Altså. Ingen mennesker med gjennomsnittlig intelligens kan "lure" på dette. Det er helt opplagt at faren ikke var fysisk sammen med Ari da han utførte selvmordet. Ærlig talt. Uansett overskrift

Tipper svært mange i Norge leser forsiden på bladet på butikken og tenker: «Hva? Var faren der da han tok selvmord?» 

72023134.jpg?imageId=72023134&x=0&y=0&cr

 

Endret av Ann Mo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Altså. Ingen mennesker med gjennomsnittlig intelligens kan "lure" på dette. Det er helt opplagt at faren ikke var fysisk sammen med Ari da han utførte selvmordet. Ærlig talt. Uansett overskrift

ikke helt opplagt for meg. Kan faren ha vært i samme hus, men i et annet rom da han tok selvmord?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ann Mo skrev:

Tipper svært mange i Norge leser forsiden på bladet på butikken og tenker: «Hva? Var faren der da han tok selvmord?» 

Ja, det gjør de. Og antar at det kan ikke  stemme, men kjøper Se & Hør for å forsikre seg om at det ikke var sånn. Og vips, så har dette møkkabladet fått solgt mer. Overskriften lager et lite mysterium som blir løst bare du leser intervjuet. Det skal ikke mer til for å trigge nysgjerrighet og leselyst hos oss. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har problemer med å skjønne er hvorfor faren bretter ut om sin livs verste hendelse og sitt livs verste tap til en møkkablekke som Se&Hør!!?   Det er da mange andre 100 ganger mere seriøse kanaler/medier han kunne fortalt sin historie via enn akkurat det elendie mediet.  Er så slem oppi huet mitt at jeg tenker det må være økonomisk motivert, kan  liksom ikke tenke meg så mange andre grunner!

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Pipaluk skrev:
23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Altså. Ingen mennesker med gjennomsnittlig intelligens kan "lure" på dette. Det er helt opplagt at faren ikke var fysisk sammen med Ari da han utførte selvmordet. Ærlig talt. Uansett overskrift

ikke helt opplagt for meg. Kan faren ha vært i samme hus, men i et annet rom da han tok selvmord?

Det er bare å lese. Siden det står at faren besøkte ham og fant ham, så sier det seg selv at han var i samme hus. 

Hvordan kan du tro at faren var i samme rom når det skjedde???

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er bare å lese. Siden det står at faren besøkte ham og fant ham, så sier det seg selv at han var i samme hus. 

Hvordan kan du tro at faren var i samme rom når det skjedde???

Da har vi lest ulike artikler.  Dette leste jeg:

Ari følte seg for dårlig til å delta, og planene ble derfor endret til at han skulle reise til Larkollen for å feire jul sammen med foreldrene sine. Denne planen ble heller aldri noe av, og dermed besluttet Olav å reise til sønnen tidlig på julaften.

tidlig på julaften? Ikke første juledag betyr det at han kom dit, ble en stund, og dro før selvmordet?

 

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nana skrev:

Eller at de var i ulike deler av huset når det skjedde og at faren fant han etterpå

Var det ikke noe ala slik det forløp med robin williams? At familien var hjemme men han låste seg inne på soverommet, sa at han bare trengte litt alenetid osv før han gjorde det? Uff jeg får vondt i meg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, SoWhat? skrev:

Dere må lære dere å lese. Faren dro til Ari fordi han ikke var frisk nok til å hverken feire med kongefamilien eller foreldrene. Derfor var faren hos Ari. Han var jo selvfølgelig ikke fysisk sammen med ham!! Han fant ham. Ta dere sammen litt. Og dette er Se&Hør. Alle skjønner at de lager overskrifter og intervjuer som selger. Foreldrene har latt seg intervjue frivillig. Det er jo åpenbart. Så ingen vits i å spekulere og reagere bare for å gjøre det liksom. 

Enig.

Såklart ikke faren var tilstede da han tok livet sitt. Hvis faren hadde ant at dette var en reell mulighet, hadde han kontaktet helse selvsagt. Folk som virkelig har bestemt seg for å dø, kan ofte opptre veldig rolig og fattet. De har bestemt seg, og da prater de ikke om sitt forsett nettopp fordi de ikke vil bli hindret. 
Ikke første pårørende som har blitt «lurt» av dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Pipaluk skrev:


Denne overskriften fikk meg til å lure på om han ble funnet livløs og døde på sykehus, eller bare ble sendt til obduksjon dit?

Hva er rutinen med folk som blir funnet døde?

3B4F4810-5AD3-46F1-8337-6AEA333E9929.jpeg

Fy fader! Den førstesiden var skikkelig stygg! Her smeller de opp sørgende barn og drar dette så langt at det er kvalmende. Drittoppførsel fra Se og Hør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Helgeline skrev:

Enig.

Såklart ikke faren var tilstede da han tok livet sitt. Hvis faren hadde ant at dette var en reell mulighet, hadde han kontaktet helse selvsagt. Folk som virkelig har bestemt seg for å dø, kan ofte opptre veldig rolig og fattet. De har bestemt seg, og da prater de ikke om sitt forsett nettopp fordi de ikke vil bli hindret. 
Ikke første pårørende som har blitt «lurt» av dette.

Det vet vi vel ikke noe om? Faren kan ha vært i stuen, Ari kan ha gått på badet/et annet rom og tatt livet sitt, uten at faren visste det skulle skje. Detaljer rundt hvordan det skjedde er (naturlig nok) ikke offentliggjort, meg bekjent

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Fy fader! Den førstesiden var skikkelig stygg! Her smeller de opp sørgende barn og drar dette så langt at det er kvalmende. Drittoppførsel fra Se og Hør. 

Mennesker i sorg kan de la være. Helt enig. Foreldrene til Ari tror jeg både har samtykket og fått betalt for å vær på forsiden. De bidrar jo aktivt i intervju. Det blir i såfall noe helt annet

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...