Gå til innhold

Hvis man dør i en flyulykke, mister man bevisstheten raskt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Håper egentlig de mister bevisstheten fort. Tenk den frykten de kjenner på når de vet de styrter i døden! Jeg er ikke redd for å dø, men å være våken i et fly som holder på å styrte og se og høre panikken rundt seg er noe jeg håper jeg aldri får oppleve. Jeg vil dø fort, eller i svime. Hadde jeg vært i et fly som var på vei til å styrte så hadde jeg aldri tatt på den masken, i håp om å besvime så fort så mulig. 

Heldigvis er det liten sannsynlighet for at et fly styrter. Det skjer, men sjelden. Verre med alle ulykker på veiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg ikke flyr. Det gjør meg ingenting å dø i en flyulykke. Det er de siste 15 minuttene av mitt liv jeg ikke vil oppleve.

Anonymkode: c29f6...02a

Ser den!

TS

Anonymkode: f511c...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 10.32, Chiyo skrev:

Det spørs på hvorfor og hvordan flyet styrter. For de i flyet som ble skutt ned over Iran, så vil jeg tro de besvimte. For noen år siden var det jo en andrepilot som låste døren til cockpiten når han var helt alene og styrtet flyet med vilje. Jeg vil tro at de siste minuttene til de menneskene var veldig traumatisk, da piloten forsøkte å bryte seg inn i kabinen og folk ble redd. Andrepilot var psykisk syk og isteden for å bare ta sitt eget liv, tok han med seg 155 passasjerer, pilot, og kabinansatte. :( 

Selv om man er aldri så psykisk syk så vet man at det er noe av det ondeste man kan gjøre. Å ta livet av så mange uskyldige mennesker.

Anonymkode: 69f5a...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, OPIgirl skrev:

Det går ikke tog gjennom Setesdalen. Ikke nå lengre i hvertfall. 

Ulykken skjedde i rendalen (åmot) 

 ikke setesdalen

Anonymkode: 270d7...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Seastar skrev:

Kan bare referere til togulykken i Setesdalen hvor mange brant i hjel. Hjelpemannskapene fikk de ikke løs før flammene tok de. Da ble det besluttet å gi de narkose ved injeksjon slik de slapp smerten med å brennes levende.

Et par stykker fikk morfin, ikke narkose. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 10.47, Chiyo skrev:

Jeg vil tro de færreste overlever flystyrt. Det er snakk om store krefter når noe så stort treffer bakken i stor fart. Det har jo skjedd at noen har overlevd, men det er jo et mirakel. Jeg tenker ofte at instruksjonene man får om hvordan man skal sitte hvis noe er galt er ganske poengløst hvis man er i et skikkelig styrt. 

Dette er en myte.

I USA fra 1983 til 1999:

Av alle flyulykker overlevde 95% av passasjerene.

Av alle alvorlige flyulykker overlevde omtrent 55% av passasjerene.

Fly er tryggere nå enn i denne perioden.

www.bbc.com/news/amp/world-45030345

Anonymkode: 39b55...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg ikke flyr. Det gjør meg ingenting å dø i en flyulykke. Det er de siste 15 minuttene av mitt liv jeg ikke vil oppleve.

Anonymkode: c29f6...02a

Kjører ikke bil heller du da, mye større sjans for å drukne i bilen enn å dø i flyulykke.

Anonymkode: afedd...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig lurt spørsmål, da det ikke finnes noen som har overlevd å ha dødd i ei flyulykke 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. Tror døden inntreffer så raskt at man ikke klarer å reagere.

Anonymkode: b04cd...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om man mister bevisstheten fort slik at man ikke opplever det skrekkelige i mange sekunder/ minutter? 

Anonymkode: f511c...219

det spørsmålet der hører hjemme på paradise hotel,eller tilsvarende.

Anonymkode: 87050...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2020 den 10.19, AnonymBruker skrev:

OK, tenkte på det flyet som ble skutt ned i Iran. Det må ha vært så grusomt for de menneskene at ingen noensinne vil forstå det. 

Anonymkode: f511c...219

Det eksploderte jo i luften etter en stund. Så der var nok sikkert alle bevisste

Anonymkode: 155f6...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flyulykker hvor det er en krasj (missil, fjellvegg, osv) vil jo døden være ganske momentant. Du ser ut av vinduet og tenker "hm dårlig sikt i natt" og pang så er du bare en haug med støv. I noen tilfeller vil kanskje skaden være annerledes (tenk Lost hvor halve flyer revnet av). Men dette er jo freak accidents. Så er det noen hvor flyet "faller" og man dessverre kanskje har full dødsangst i ti minutter før man dør/svimer og dør. 

Se noen episoder av Flyhavarikommisjonen, så får du litt innblikk i hvordan mange ulykker utarter seg. Helt forferdelig og jeg har fått mega flyskrekk av det men lærerikt også.

 

Anonymkode: 29676...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulykken skjedde i rendalen (åmot) 

 ikke setesdalen

Anonymkode: 270d7...01c

Åmot ligger ikke i Rendalen, og ulykken skjedde ikke i Åmot. 

Anonymkode: fc530...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg ikke skjønner, etter flyulykker der flyet har styrtet på fastlandet kan man se bilder av mediene av tilsynelatende hele og relativt inntakte lik tildekket av likposer. Hvordan er det mulig med de kreftene en styrt innebærer?

Anonymkode: c8751...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åmot ligger ikke i Rendalen, og ulykken skjedde ikke i Åmot. 

Anonymkode: fc530...e76

Stedet heter Åsta.  Sånn, nå er dere vel ferdige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører ikke bil heller du da, mye større sjans for å drukne i bilen enn å dø i flyulykke.

Anonymkode: afedd...0f4

Jeg har 0% sjans for å drukne i bilen.

Anonymkode: c29f6...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner, etter flyulykker der flyet har styrtet på fastlandet kan man se bilder av mediene av tilsynelatende hele og relativt inntakte lik tildekket av likposer. Hvordan er det mulig med de kreftene en styrt innebærer?

Anonymkode: c8751...d2a

Kommer vel an på hvor de sitter i flyet, tror ikke alle er så... intakt.

Og om man har på setetbeltet osv, mange faktorer som spiller inn.

 

De fleste dør nok momentant.

Anonymkode: 4b37b...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...