Gå til innhold

Hvis man dør i en flyulykke, mister man bevisstheten raskt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvordan får du sove om natten når du har sett sånne ting?? Jeg hadde blitt helt ødelagt.

Anonymkode: e55eb...2d5

Pleide å si att: En av hundre turer  G l e m m e r   m a n   a l d r i...

Ingen som tvang meg inn i jobben. ... -Prøvde å gjøre vel, -på "Kunden(es)" verste dag i livet. :vetikke:

Elsket jobben min. -Følte meg "nyttig", -"noe verdt" -for noen. ...

Ikke moro hele tiden, -men følte jeg hadde en verdi..! Edit: ...

a.

 

 

Endret av Sliten&kjørt52
...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.1.2020 den 18.51, Warrior skrev:

Håper egentlig de mister bevisstheten fort. Tenk den frykten de kjenner på når de vet de styrter i døden! Jeg er ikke redd for å dø, men å være våken i et fly som holder på å styrte og se og høre panikken rundt seg er noe jeg håper jeg aldri får oppleve. Jeg vil dø fort, eller i svime. Hadde jeg vært i et fly som var på vei til å styrte så hadde jeg aldri tatt på den masken, i håp om å besvime så fort så mulig. 

Heldigvis er det liten sannsynlighet for at et fly styrter. Det skjer, men sjelden. Verre med alle ulykker på veiene. 

Jeg har vært med i en flyulykke.10 min etter take off blir flyets motor lyd helt stille.Flyvertinnene begynte å løpe i midtgangen og jeg forsto hva som var i ferd med å skje.Alle lys forvant i kabinen.

Så annonserte kapteinen at vi hadde mistet motorkraft og at passasjerene  måtte innta nødlandings posisjon.Han skulle gjøre sitt beste for å få oss trygt ned,men måtte være ærlig å si at han ikke kunne love det gikk bra.

Det var helt jævlig å kjenne at flyet raskt mistet høyde og ristet ukontrollert.Det var mørkt ute og tåke så kunne ikke se hvor nær bakken vi var.Det føltes ut som vi dalte i en uendelighet.Det rare var at hele flyet var muse stille.Ingen skrik eller panikk,bare stillhet. Jeg ba til høyere makter og ba om tilgivelse selv om jeg ikke er særlig religiøs.Plutselig suste lysene fra byen rett inn vinduet og akkurat i det jeg tenkte "nå dør jeg" smalt flyet ned i rullebanen i alt for høy fart,vi skrenset ut av rullebanen men flyet stanset uten noen alvorlig skadde.Når flyet sto stille,kom reaksjonen fra passasjerene.De gråt,skrek og hyperventilerte.

Dette var en take off fra gardermoen og hendelsen fikk stor oppmerksomhet i media.Vi lever takket være dyktige piloter.Etter denne hendelsen har jeg aldri mer flydd og vil heller aldri gjøre det.

Anonymkode: 8eeeb...991

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med i en flyulykke.10 min etter take off blir flyets motor lyd helt stille.Flyvertinnene begynte å løpe i midtgangen og jeg forsto hva som var i ferd med å skje.Alle lys forvant i kabinen.

Så annonserte kapteinen at vi hadde mistet motorkraft og at passasjerene  måtte innta nødlandings posisjon.Han skulle gjøre sitt beste for å få oss trygt ned,men måtte være ærlig å si at han ikke kunne love det gikk bra.

Det var helt jævlig å kjenne at flyet raskt mistet høyde og ristet ukontrollert.Det var mørkt ute og tåke så kunne ikke se hvor nær bakken vi var.Det føltes ut som vi dalte i en uendelighet.Det rare var at hele flyet var muse stille.Ingen skrik eller panikk,bare stillhet. Jeg ba til høyere makter og ba om tilgivelse selv om jeg ikke er særlig religiøs.Plutselig suste lysene fra byen rett inn vinduet og akkurat i det jeg tenkte "nå dør jeg" smalt flyet ned i rullebanen i alt for høy fart,vi skrenset ut av rullebanen men flyet stanset uten noen alvorlig skadde.Når flyet sto stille,kom reaksjonen fra passasjerene.De gråt,skrek og hyperventilerte.

Dette var en take off fra gardermoen og hendelsen fikk stor oppmerksomhet i media.Vi lever takket være dyktige piloter.Etter denne hendelsen har jeg aldri mer flydd og vil heller aldri gjøre det.

Anonymkode: 8eeeb...991

Glad det "gikk seg til" :-)

:kristin:

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med i en flyulykke.10 min etter take off blir flyets motor lyd helt stille.Flyvertinnene begynte å løpe i midtgangen og jeg forsto hva som var i ferd med å skje.Alle lys forvant i kabinen.

Så annonserte kapteinen at vi hadde mistet motorkraft og at passasjerene  måtte innta nødlandings posisjon.Han skulle gjøre sitt beste for å få oss trygt ned,men måtte være ærlig å si at han ikke kunne love det gikk bra.

Det var helt jævlig å kjenne at flyet raskt mistet høyde og ristet ukontrollert.Det var mørkt ute og tåke så kunne ikke se hvor nær bakken vi var.Det føltes ut som vi dalte i en uendelighet.Det rare var at hele flyet var muse stille.Ingen skrik eller panikk,bare stillhet. Jeg ba til høyere makter og ba om tilgivelse selv om jeg ikke er særlig religiøs.Plutselig suste lysene fra byen rett inn vinduet og akkurat i det jeg tenkte "nå dør jeg" smalt flyet ned i rullebanen i alt for høy fart,vi skrenset ut av rullebanen men flyet stanset uten noen alvorlig skadde.Når flyet sto stille,kom reaksjonen fra passasjerene.De gråt,skrek og hyperventilerte.

Dette var en take off fra gardermoen og hendelsen fikk stor oppmerksomhet i media.Vi lever takket være dyktige piloter.Etter denne hendelsen har jeg aldri mer flydd og vil heller aldri gjøre det.

Anonymkode: 8eeeb...991

Må ha vært en helt helt forferdelig opplevelse... Godt det endte bra og håper det går bra med deg nå i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vann av noe slag i nærheten av der du kjører, ikke grøfter eller elver heller? 

 

Anonymkode: afedd...0f4

Det stemmer.

Anonymkode: c29f6...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer.

Anonymkode: c29f6...02a

Så møtte du en tankbil fra Imsdal, -som rullet deg flat, -havnet "opp ned" under den,

-og det ble ett svært høl i tanken...

Hold pulsen ... :-)

I N G E N  HAR "BOK PÅ MORGENDAGEN". ... FAKTA ..!

a.

Endret av Sliten&kjørt52
LOL... a.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Jeg hadde blitt helt ødelagt.

Er vel ikke for alle. -Vi er jo skrudd sammen forskjellig. :huh:

Prøvde seff. å fokusere på det positive vi kunne gjøre.

-Hjelpe, -Redde. ... Derfor vi var på jobb.

-Verdens beste jobb... -Kjeda oss ikke i hjel da :-)

-Hørt det er farlig å kjede seg i hjel...

"90 %" var jo rutine, -Kjøre "Olga" fra sykehjemmet til Røntgen, -og sånt, -"Trøste å bære".

Var seff. ikke helt "Actionfilm" hele dagen, -langt der i fra.

-Viktig å like å jobbe med, -og prate med alle typer folk.

-Fra "Direktøren" til "Junkien". ...

Edit: Hva er mer "Genialt" enn å få lønn, -for å prøve å hjelpe folk ..?

Jeg ga seff. alt, for alle, -men "Junkien" sto seff. ikke bakerst i køen... Heller motsatt :-) 

"Underdoggen" var seff. "Pri 1" -Seff. ... -Om jeg måtte velge. "Direktøren" kunne jo gå for privat...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 7.02, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på hvor fort man dør.

Om det er snakk om s.k. CFIT, -Contolled Flight Into Terain, -som jeg tror det står for, (-Drit i "rettskrivinga" mi...)

-tror jeg ikke man merker en dritt.

Treffer terreng i mange hundre kilometer i timen. -Vil tru det er som å bli slått dønn bevisstløs, -og bedre.

-Vet det er helt greit.

Kommer jo an på type cræshj...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller minutter stiv av skrekk i flystyrt, en lang tids sykdom i alle fall.

heldigvis aldri opplevd noe slikt. jeg var skeptisk en gang, det var forøvrig i helikopter på vei til nordsjøen. sto unormalt lenge å ventet. etter en tid annonserte kapteinen at de slet med helikopterets computer, og beskrev det som en kranglete windows-pc som måtte ha omstart gang på gang helt til det plutselig virket. veldig betryggende 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...