Gå til innhold

Hvis man dør i en flyulykke, mister man bevisstheten raskt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eksploderte jo i luften etter en stund. Så der var nok sikkert alle bevisste

Anonymkode: 155f6...98d

Det eksploderte vel ganske momentant? Det så slik ut i videoen ihvertfall. Håper nå det, at de var døde før de i det hele tatt rakk å tenke... 

Edit: ser på den nye videoen at det tok lang tid 😭

Endret av Soulless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ref..:

" Det jeg ikke skjønner, etter flyulykker der flyet har styrtet på fastlandet kan man se bilder av mediene av tilsynelatende hele og relativt inntakte lik... "

HUDEN ER UTROLIG SEIG OG STERK.

Ofte vil indre organer rives helt eller delvis løs fra blodkar, som f.eks. hjertet rives av hovedpulsåre, samme med lever, milt, med fler. Også avrivninger av kar i hjernen, mellom hjernehalvdeler o.l. Og div. knusningsskader av organer når de kolliderer med skjellet, kraniet. Lunger kan sprekke som når man blåser opp en papirpose, og smeller den flat. Mange, mange muligheter.

Sett utrolige skader, der huden fortsatt var intakt.

Eksempel: Kropp knørva under tog, i 300 meter fra der personen ble truffet, -hodet lå igjen der ulykken startet.

Hofteledd helt oppunder skulder, lunge vrengt ut der hodet hadde vært etc. -Huden var hel.

Edit: Huden er kroppens største organ ..! Seige greier,

-Sett en fyr dratt ut til Ca. 3 meter i kroppslengde, -med intakt hud.

-Trailer over personbil... -Seff. dæu.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ludden skrev:

Det er et veldig lurt spørsmål, da det ikke finnes noen som har overlevd å ha dødd i ei flyulykke 🙂

Jeg lurte på hvor fort man dør. Jeg vet at godt at når man er død så er man død. Da vet man ikke om hvor jævlig det var å oppleve flystyrt de sekundene/ minuttene man erfarte det. Man eksisterer ikke mer. 

Anonymkode: f511c...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på hvor fort man dør. Jeg vet at godt at når man er død så er man død. Da vet man ikke om hvor jævlig det var å oppleve flystyrt de sekundene/ minuttene man erfarte det. Man eksisterer ikke mer. 

Anonymkode: f511c...219

Ja,og det er det jo absolutt ingen som vet,da ingen har overlevd akkurat det.....vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ludden skrev:

Ja,og det er det jo absolutt ingen som vet,da ingen har overlevd akkurat det.....vanskelig å forstå?

Jo, men leger vet ofte mye om hvordan dødsprosessene er ved ulike traumer og ulykker. De kan nok vite ca. hvor raskt man blir bevisstløs og når døden inntreffer ved ulike traumer. 

Anonymkode: f511c...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men leger vet ofte mye om hvordan dødsprosessene er ved ulike traumer og ulykker. De kan nok vite ca. hvor raskt man blir bevisstløs og når døden inntreffer ved ulike traumer. 

Anonymkode: f511c...219

OK.Poenget er at de fleste flyulykker er forskjellige, så hvis du forventer et fasitsvar på dette, så blir du veldig skuffet. Og hvorfor vil du vite det,egentlig......om du blir med i en flyulykke,så kan det nok ta fra 1 sekund og opp til ei god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men leger vet ofte mye om hvordan dødsprosessene er ved ulike traumer og ulykker. De kan nok vite ca. hvor raskt man blir bevisstløs og når døden inntreffer ved ulike traumer. 

Anonymkode: f511c...219

Hvor i alle dager har du lest at folk dør av traumer??? døden inntreffer ikke ved traumer,så lærte du hvertfall litt idag.

Anonymkode: 87050...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant ikke flyet eksploderer i luften eller brått og uventet treffer en fjellvegg. For eksempel. Torghattenulykken så vil du nok ofte være bevist på vei inn i døden. Selv om flyet mister kabintrykket så tar det tid før du blir bevistløs, og i Iran var vel flyet så lavt at man uansett ikke ville ha problemer med å puste. Og blir maskene utløst vil jo mange ta på seg de.

I veldig mange ulykker så kommer jo ikke døden ut av det blå med et smell heller, veldig ofte så er det store problemer som blir større og større frem til man krasjer problemer som du som passasjer ikke kan unngå å legge merke til.

Kan forøvrig annbefale Flyhavarikommisjonen på Discovery channel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg ikke skjønner, etter flyulykker der flyet har styrtet på fastlandet kan man se bilder av mediene av tilsynelatende hele og relativt inntakte lik tildekket av likposer. Hvordan er det mulig med de kreftene en styrt innebærer?

Anonymkode: c8751...d2a

Har du sett likene tildekket av likposer? Hvordan vet du at de er relativt intakte?

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurte på hvor fort man dør. Jeg vet at godt at når man er død så er man død. Da vet man ikke om hvor jævlig det var å oppleve flystyrt de sekundene/ minuttene man erfarte det. Man eksisterer ikke mer. 

Anonymkode: f511c...219

Du må nesten prøve selv for å få svar på det...skjønner du? Ingen her har opplevd det, og da kan ingen gi deg noe fornuftig svar heller. Kanskje noen dør i lufta, noen dør idet flyet treffer bakken, noen dør på sykehuset samme dag, og noen dør etter flere dager eller uker på sykehuset

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, men leger vet ofte mye om hvordan dødsprosessene er ved ulike traumer og ulykker. De kan nok vite ca. hvor raskt man blir bevisstløs og når døden inntreffer ved ulike traumer. 

Anonymkode: f511c...219

Spør en lege da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 0% sjans for å drukne i bilen.

Anonymkode: c29f6...02a

Ikke om du kjører ut i vann. 

Anonymkode: fc530...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om du kjører ut i vann. 

Anonymkode: fc530...e76

Og det gjør jeg altså ikke.

Anonymkode: c29f6...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager har du lest at folk dør av traumer??? døden inntreffer ikke ved traumer,så lærte du hvertfall litt idag.

Anonymkode: 87050...35c

Jeg mener fysiologiske traumer. Ikke psykiske. 

Anonymkode: f511c...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

... hvordan dødsprosessene er ved ulike traumer og ulykker. ... De kan nok vite ca. hvor raskt man blir bevisstløs og når døden inntreffer ved ulike traumer. 

Anonymkode: f511c...219

Vil jo variere, -fra lege til lege, -og prosess til prosess, -AFAIK.

Bare amatører som lar seg plage i hjæl, -ved planlagt EXIT...

-I.M.H.O.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Vil jo variere, -fra lege til lege, -og prosess til prosess, -AFAIK.

Bare amatører som lar seg plage i hjæl, -ved planlagt EXIT...

-I.M.H.O.

a.

Du er en kul kar! Måtte bare få det ut 😊

Anonymkode: f511c...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det gjør jeg altså ikke.

Anonymkode: c29f6...02a

Ingen har "Bok" -på morgendagen...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
FunFacts. ... a.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.1.2020 den 17.23, Sliten&kjørt52 skrev:

Ref..:

" Det jeg ikke skjønner, etter flyulykker der flyet har styrtet på fastlandet kan man se bilder av mediene av tilsynelatende hele og relativt inntakte lik... "

HUDEN ER UTROLIG SEIG OG STERK.

Ofte vil indre organer rives helt eller delvis løs fra blodkar, som f.eks. hjertet rives av hovedpulsåre, samme med lever, milt, med fler. Også avrivninger av kar i hjernen, mellom hjernehalvdeler o.l. Og div. knusningsskader av organer når de kolliderer med skjellet, kraniet. Lunger kan sprekke som når man blåser opp en papirpose, og smeller den flat. Mange, mange muligheter.

Sett utrolige skader, der huden fortsatt var intakt.

Eksempel: Kropp knørva under tog, i 300 meter fra der personen ble truffet, -hodet lå igjen der ulykken startet.

Hofteledd helt oppunder skulder, lunge vrengt ut der hodet hadde vært etc. -Huden var hel.

Edit: Huden er kroppens største organ ..! Seige greier,

-Sett en fyr dratt ut til Ca. 3 meter i kroppslengde, -med intakt hud.

-Trailer over personbil... -Seff. dæu.

a.

Herregud, hvordan får du sove om natten når du har sett sånne ting?? Jeg hadde blitt helt ødelagt.

Anonymkode: e55eb...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Åmot ligger ikke i Rendalen, og ulykken skjedde ikke i Åmot. 

Anonymkode: fc530...e76

Kjære kaklehøner...les overskriften. 

Anonymkode: 89802...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Og det gjør jeg altså ikke.

Anonymkode: c29f6...02a

Det er ikke vann av noe slag i nærheten av der du kjører, ikke grøfter eller elver heller? 

 

Anonymkode: afedd...0f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2020 at 10:57 AM, prt90 said:

Det er jo aldri noe hyggelig å dø. De fleste er ikke så heldige at de får en så rask og smertefri død som å bli most i bakken i mange hundre kilometer i timen mens man drikker rødvin og ser Netflix.

Jeg elsker dette svaret. Takk!

Anonymkode: 2f854...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...