Gå til innhold

Hvorfor er jeg så svak? Kjenner ikke meg selv igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame som vil påstå at jeg alltid har hatt ben i nesa... For ett år siden møtte jeg drømmemannen min... Jeg har aldri kjent på slike følelser som denne mannen gir meg. Jeg har aldri før elsker noen slik som jeg elsker han. Men.... Jeg begynner å lure på om jeg er bra nok for han.. 

Han sliter veldig med å stole på folk da xen hans var utro mot han... I mine øyne er han veldig sjalu selv om han selv mener han ikke er det... F.eks kan han bli ekstremt sint om jeg snakker om fortiden min. For en stund siden spurte han meg og jeg kjente en fyr som han ikke liker. Jeg svarte nei, kjenner han ikke men han ba meg på date en gang men da sa jeg nei. Tenkte vel egentlig at han kom til å syns det var litt moro at jeg hadde avvist en han ikke likte, men i stedet ble han ordentlig sint! Han mente jeg var slem som trykte fortiden min opp i trynet hans. 

En annen episode var da jeg måtte vise han en snapsamtale med en kollega av meg.. Viste han den å der sto det kun jobbrelaterte ting. Så ba han meg gå inn å vise han hvem som sto som bestevenner på snap. Å der sto kjæresten min og kollegaen min. Jeg forklarte at det ikke var så unaturlig da jeg egentlig aldri sender snap med noen andre enn kjæresten å siden jeg da hadde skrevet med kollegaen den dagen så kom han å på lista. Noe han syns var veldig rart! 
 

Om jeg får en melding/ snap fra en gutt blir han såå oppgitt og humøret hans endres med en gang. Kommer da gjerne med kommentarer på at jeg sikkert ikke tør å åpne snapen foran han osv. 
 

Han er verdens skjønneste mann når vi er sammen bare meg og han men kjenner at jeg blir så sliten av humørsvigningene hans :( På nyttårsaften var vi bedt bort.. Han satt HELE kvelden uten å si noe som helst.. Alle rundt oss reagerte på det.. Svaret hans når jeg lurte på hva som var galt var at han fikk dumme tanker i hodet sitt... Jeg sa jeg ble utrolig skuffet... Han ødela hele kvelden både for meg, å de vi var hos... 
Nesten hver gang stemningen blir slik kjenner jeg at jeg trekker meg mer og mer tilbake.. Blir så lei meg men samtidig så sint.. Men klarer ikke få ut en lyd... :( 
Når ting er bra "glemmer" jeg på en måte litt hvordan ting er når de er dårlig... Er så redd for at jeg er helt blind oppi hele greia :( 


Tror dere ting kan bli bedre om han går til terapi? Han sier han er villig til det... 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han der virket ikke helt bra. Jeg tenker jo at han er Som en sjalu 14-åring når jeg leser dette, for normale voksne folk oppfører seg ikke slik. Jeg kan relatere til å føle en usikkerhet, hvis eksen var utro. Men aldri i livet om jeg hadde holdt på slik med kjæresten. Hvorfor skal du straffes for hva eksen hans gjorde, han sammenligner dere. 
 

jeg tror absolutt at terapi er godt for han, han trenger å jobbe med tankene sine. Det er veldig forståelig at du blir sliten og lei. 

Anonymkode: ad365...4cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke giddet...

Sjalusi og kontrollbehov er som oftest noe man ikke blir kvitt.

Anonymkode: f3fd3...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig.... Jeg har full forståelse for at han kjenner på en usikkerhet mtp hva xen gjorde men jeg føler jeg blir straffet så til de grader for det å :( Han tar det opp hveeer gang det har vært en diskusjon... At jeg ikke forstår han å ikke setter meg i hans situasjon... Jeg må hele tiden veie ordene mine... Er så redd for å si noe galt som gjør at han endrer humør... 
 

Anonymkode: b7167...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt så ille at jeg nesten ikke orker å være med andre lenger fordi han alltid da er redd for at jeg gjør noe galt.. Han sier aldri "kos deg" om jeg drar et sted, han sier heller at jeg må være snill... 
Om jeg finner på noe så er han rar og stille når jeg kommer hjem.. :( 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.... Jeg har full forståelse for at han kjenner på en usikkerhet mtp hva xen gjorde men jeg føler jeg blir straffet så til de grader for det å :( Han tar det opp hveeer gang det har vært en diskusjon... At jeg ikke forstår han å ikke setter meg i hans situasjon... Jeg må hele tiden veie ordene mine... Er så redd for å si noe galt som gjør at han endrer humør... 
 

Anonymkode: b7167...125

Orker du å leve slik om 1 år? 3 år? 10 år? 

Vil ikke si at du er blind da du ser problemet nå. Men du må kjenne etter om du vil ha det slik som i dag om 1 år eller10 år. 

Anonymkode: 071bf...e68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.... Jeg har full forståelse for at han kjenner på en usikkerhet mtp hva xen gjorde men jeg føler jeg blir straffet så til de grader for det å :( Han tar det opp hveeer gang det har vært en diskusjon... At jeg ikke forstår han å ikke setter meg i hans situasjon... Jeg må hele tiden veie ordene mine... Er så redd for å si noe galt som gjør at han endrer humør... 
 

Anonymkode: b7167...125

Det er hans måte å kontrollere deg på, det er en hersketeknikk. «Stakkars meg. Hvis du ikke føyer deg etter meg er du slem mot meg»

Anonymkode: f3fd3...6e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på denne. Kjenner meg igjen i kjæresten din, bare at jeg er jente. Vil slutte å oppføre meg sånn, men det er så vanskelig 😕

Anonymkode: 9c065...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker du å leve slik om 1 år? 3 år? 10 år? 

Vil ikke si at du er blind da du ser problemet nå. Men du må kjenne etter om du vil ha det slik som i dag om 1 år eller10 år. 

Anonymkode: 071bf...e68

Det er det jeg sitter å lurer på.... Det har bare gått ett år å jeg er såå sliten :( 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger med på denne. Kjenner meg igjen i kjæresten din, bare at jeg er jente. Vil slutte å oppføre meg sånn, men det er så vanskelig 😕

Anonymkode: 9c065...9b4

Jeg håper du får hjelp... For det ødelegger et annet menneske... Lite som er vondere enn å føle at den man elsker ikke stoler på deg... 

Anonymkode: b7167...125

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper du får hjelp... For det ødelegger et annet menneske... Lite som er vondere enn å føle at den man elsker ikke stoler på deg... 

Anonymkode: b7167...125

Takk for det ❤️

Håper han tar seg sammen, for du fortjener bedre 

Anonymkode: 9c065...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følger med på denne. Kjenner meg igjen i kjæresten din, bare at jeg er jente. Vil slutte å oppføre meg sånn, men det er så vanskelig 😕

Jobb med deg selv og hold sjalusien under kontroll. Du får ikke gjort noe med andre mennesker sine følelser, om din partner vil være utro så kan ikke noe stanse han, enda mindre din sjalusi. Så det er bare å la det skure egentlig, og ikke tenke mer på det før du faktisk oppdager tegn på at noe er galt. Ellers vil man bare støte fra seg kjæresten sin ganske fort. Litt sjalusi skal det være i alle forhold! Ellers er det iallefall noe galt, men det er graden av et du må holde under kontroll. Ikke lett i vårt samfunn idag der alle har kontakt med alle og fristelser kan ligge over alt i kommunikasjon med andre.

Anonymkode: 0694c...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han er villig til å gå til terapi, - betyr det at han selv forstår sin sjalusi og humørsvingningene? Fordi hvis han viser forståelse for seg selv og sine problemer og vil gjøre noe for å endre på det, da heier jeg på ham. Mange personer med sjalusi, kontrollbehov og humørsvingninger er som regel ofte narsissistiske og legger heller "skyld" på problemene over på den andre parten i forholdet. 

De fleste av oss har nemlig problemer, noen som vi både vil innrømme og andre ikke. Det er hva vi velger å gjøre med disse problemene eller utfordringene, som definerer oss. La oss si at jeg sliter emosjonelt og med humørsvingninger. Jeg kan bli sint og la det gå utover omstendighetene og personene i dem, eller jeg kan lære meg taktikker for å beherske det sinnet. 

Anonymkode: 61f04...c77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Dette var forvirrende. Er du sammen med denne mannen samtidig som du har kjæreste? Du skriver at du viste ham melding fra kjæresten din... er du utro?

Lær deg forskjell på og/å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lyser varsellampene..! Og du ser dem selv, ellers så hadde du ikke skrevet innlegget ditt. Ta vare på den følelsen som sier dette er feil, sånn skal ikke kjærester behandle hverandre. Det han gjør er ikke greit, selv om han er grei innimellom. 

Dump han. Eller i det minste ta deg selv på alvor og se hvor villig han er til å endre seg. Han sier han vil gå i terapi. Flott. Da må han det. Og han må ha oppsøkt fastlege for henvisning til psykolog i løpet av en uke. Hvordan hadde han reagert om du hadde satt krav og tror du han hadde gjennomført..? Faktisk fått hjelp og gått der? Kjenn etter. Og se etter. Hva sier han og hva er det han faktisk gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at han er villig til å gå til terapi, - betyr det at han selv forstår sin sjalusi og humørsvingningene? Fordi hvis han viser forståelse for seg selv og sine problemer og vil gjøre noe for å endre på det, da heier jeg på ham. Mange personer med sjalusi, kontrollbehov og humørsvingninger er som regel ofte narsissistiske og legger heller "skyld" på problemene over på den andre parten i forholdet. 

De fleste av oss har nemlig problemer, noen som vi både vil innrømme og andre ikke. Det er hva vi velger å gjøre med disse problemene eller utfordringene, som definerer oss. La oss si at jeg sliter emosjonelt og med humørsvingninger. Jeg kan bli sint og la det gå utover omstendighetene og personene i dem, eller jeg kan lære meg taktikker for å beherske det sinnet. 

Anonymkode: 61f04...c77

Han ser det selv når jeg sier at jeg ikke orker mer... For så å si etterhvert at jeg overdriver og er alt for nærtagende... 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Elseby13 skrev:

Dette var forvirrende. Er du sammen med denne mannen samtidig som du har kjæreste? Du skriver at du viste ham melding fra kjæresten din... er du utro?

Lær deg forskjell på og/å.

Hva mener du? Du må nok lese det en gang til 😑

Anonymkode: b7167...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reveenka skrev:

Her lyser varsellampene..! Og du ser dem selv, ellers så hadde du ikke skrevet innlegget ditt. Ta vare på den følelsen som sier dette er feil, sånn skal ikke kjærester behandle hverandre. Det han gjør er ikke greit, selv om han er grei innimellom. 

Dump han. Eller i det minste ta deg selv på alvor og se hvor villig han er til å endre seg. Han sier han vil gå i terapi. Flott. Da må han det. Og han må ha oppsøkt fastlege for henvisning til psykolog i løpet av en uke. Hvordan hadde han reagert om du hadde satt krav og tror du han hadde gjennomført..? Faktisk fått hjelp og gått der? Kjenn etter. Og se etter. Hva sier han og hva er det han faktisk gjør.

Han har sagt lenge at han skal få hjelp... Han har vært hos fastlegen en gang men fikk visst da beskjed om at han ikke kom til å få psykologtime da det ikke var alvorlig nok... 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må nok betale terapien selv, dette er ikke noe som det offentlige har ressurser til!

Mitt råd til deg er LØP! Han skjønner ikke alvoret her, og det er at han sakte med sikkert ødelegger seg psykisk.

Anonymkode: 2d4de...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elseby13 skrev:

Dette var forvirrende. Er du sammen med denne mannen samtidig som du har kjæreste? Du skriver at du viste ham melding fra kjæresten din... er du utro?

Ts skriver at hun har to "bestevenner" (ikke kjærester) på snap, nemlig kjæresten og en kollega. Snap tenker nemlig at man er kjæreste eller bestevenn med de man har snappa mest med de siste 2 uker. Dette skjønner tydeligvis ikke kjæresten, og tror hun har stilt inn noe spesielt. 

Anonymkode: b0456...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...