Gå til innhold

Hvorfor er jeg så svak? Kjenner ikke meg selv igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Menchit skrev:

Å vite sikkert at han kommer til å forandre seg er umulig å spå, både for deg og ukjente på forumet.

At han KAN forandre seg er 100% sikkert. Men det betinger at han både ønsker forandring, og er villig til å gjøre en innsats.

Hva konkret gjør han? Hvis han sier han er villig til terapi men blir avvist var fastlegen kan du be ham bestille en ny time, og la deg bli med ham for å forklare hvor omfattende problemet hans er.

Hvis han ikke vil ha deg med, kan du la ham gå alene, men forlang at han kommer hjem med en eller annen slags henvisning, enten til psykolog, DPS, samtaler med psykiatrisk sykepleier, sinne mestring, plan om jevnlige samtaler med fastlegen etc.

Hvis han mener det er legen som saboterer så får han bytte fastlege eller oppsøke en privat psykolog.

Hypnose kan være et veldig godt alternativ dersom det virkelig er eksen som er problemet. 

Det er HAM som har et stort problem, som allerede etter et år sliter deg ut. Det er han som må vise DEG forståelse, det er du som må leve med konsekvensene av problemet hans.

IKKE la ham ham forsikre deg om at han skal "skjerpe" seg, det har du jo sett at han ikke greier.

Han har fått ny henvisning til DPS nå... Så da får vi jo se hvor lang tid det tar før han får time... 
 

Jeg vil jo så gjerne støtte han men kjenner at jeg er på nippet til å gi opp :( 

Anonymkode: b7167...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...