Gå til innhold

Førstegangsprøvere

Noldi

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du er skuffet! Nå skulle jo egget slippes! 🥺 

Hvordan blir veien videre for dere nå? 

Sender deg en styrkeklem :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hva i alle dager! Kan gynekologen se det så tidlig? Var det UL som ble tatt, hva var den nøyaktige beskjeden da? Og sa hun noe om veien videre? Må vel prøve dobbel eller trippel dose... ellers er kanskje ovitrelle et alternativ (men vet ikke om et egg må være så-så stort da). Var det ikke antydning til eggproduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Amatariel skrev:

Nei hva i alle dager! Kan gynekologen se det så tidlig? Var det UL som ble tatt, hva var den nøyaktige beskjeden da? Og sa hun noe om veien videre? Må vel prøve dobbel eller trippel dose... ellers er kanskje ovitrelle et alternativ (men vet ikke om et egg må være så-så stort da). Var det ikke antydning til eggproduksjon?

Ovitrelle er bare nyttig når egget er modent, altså fra 18 mm og opp. 

Høres ut som du må ha dobbel dose, Noldi 😕 kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Var det UL som ble tatt, hva var den nøyaktige beskjeden da?

Innvendig ultralyd av eggstokkene ja. Beskjeden var at jeg har ca 15 cyster på hver eggstokk (som da er «gamle» egg som har startet modningsprosessen men aldri klart å fullføre prosessen og blitt til eggløsning). Det var ingen egg i modning. Hun mente det kunne bli eggløsning om noen uker men at hun ikke kunne se det. Jeg har svært lite tro på dette selv. Har hatt én eggløsning av meg selv, hvorfor skulle jeg plutselig fått det nå når ikke medisinen fungerer engang? Nå skal jeg vente i tre uker og se om jeg får mensen eller ikke. Hvis jeg får mensen av meg selv skal jeg hente ny kur letrozol, men dobbel denne gangen. Får jeg ikke mensen av meg selv må jeg på ny provera-kur før dobbel letrozol-kur. Ser bare ukene fly avgårde.. Redd det ikke fungerer neste gang heller.. 

Setter veldig pris på at dere bryr dere alle sammen, @babycodex, @Lillra, @vegasus, @Amatariel, @Neutral90❤️ Glad for at dere er her og forstår❤️ typen vet ikke helt hva han skal gjøre for å trøste meg eller seg selv akkurat nå. Håper jeg er i bedre humør om noen dager, men skjønner jo at dette er en lang prosess jeg ikke var forberedt på. Må bare ta en dag av gangen. Hadde håpet dette var noe jeg ikke trengte å forholde meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tar du enkel eller dobbel dose da? Jeg har lange sykluser uten letrozol, og jeg har vært på flere ultralyder på CD10 uten at noe har skjedd. Jeg har eggløsning på dag 19 på letrozol:) bruker 5mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt å lese at medisinene ikke funket som de skulle ☹️ Håper det ikke er lenge til du kan få øke dosen og få en eggløsning! Jeg synes det er kjipt når det ikke går på en slutten av en syklus og må vente i nesten 1 mnd med å teste pånytt etter en ny EL igjen! Men for deg som ikke vet når den kommer en gang må jo være mye værre☹️ Håper du får eggløsning snart!! Og at det går veien for deg snart med en spire i magen!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elhaym skrev:

Hmm. Tar du enkel eller dobbel dose da? Jeg har lange sykluser uten letrozol, og jeg har vært på flere ultralyder på CD10 uten at noe har skjedd. Jeg har eggløsning på dag 19 på letrozol:) bruker 5mg

Mener du at du har vært på ultralyd på dag 10 uten at de har sett det blir eggløsning, for så å få det på dag 19? Det hadde jo gitt meg litt mer håp isåfall🤞🏼 Jeg har tatt 2,5 mg nå, enkel dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig urettferdig at noen må igjennom en så her lang prosess ja comfort.gif
MEN håpet er det siste som dør, og kvinnekroppen har gjort mange rarere ting før! Så jeg skal krysse og håpe for at kroppen din plutselig finner ut at det er en god idè og slippe noen egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Mener du at du har vært på ultralyd på dag 10 uten at de har sett det blir eggløsning, for så å få det på dag 19? Det hadde jo gitt meg litt mer håp isåfall🤞🏼 Jeg har tatt 2,5 mg nå, enkel dose.

Ja, stemmer. Jeg tok 2.5mg min første syklus og var på ul dag 10.ingenting

Dag 12, noe bedre. 

Dag 14. Snart. 

Nå går jeg på hhv 5mg og 7.5 og da har jeg el dag 19/20. Har ingenting å si for meg om jeg har trippel eller dobbel for når el kommer. Jeg har pcos jeg og. 

Så jeg hadde ikke gitt opp håpet. Her tar gyn ul på dag 12-13, ikke tidligere. Ingen vits å ta ul før monitoren sier høy mener min. Gikk til en kvinnelig gyn her før som alltid påsto jeg ikke hadde eggløsning og ville sende meg til ivf. Så ble jeg jo gravid og da mente hun jeg ikke hadde hatt eggløsning den syklusen.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innom KG på en stund, men har lest gjennom de siste innleggene dine nå og vil bare sende en stor styrkeklem din vei! ❤️ Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må føles å gå gjennom disse tingene (og håper inderlig at jeg slipper dette selv når vi på alvor begynner å prøve), men det må være veldig tungt. Håper ting vil gå den rette veien fremover, og at du plutselig en dag kan annonsere gode nyheter her! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Noldi? ❤️ Har du fortsatt el - testing til tross for hva gynekologen sa, eller er det bare venting på mensen om noen uker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Godis skrev:

Hvordan går det Noldi? ❤️ Har du fortsatt el - testing til tross for hva gynekologen sa, eller er det bare venting på mensen om noen uker? 

Det går helt greit vil jeg si🙈 jeg gikk ganske hardt ned i kjelleren sist fredag, og jeg kjenner det tar litt tid å bygge seg opp igjen, men det går sakte og sikkert tilbake til bedre dager. Takk for spørsmålet❤️ Jeg har fortsatt el-testingen enn så lenge, men det kan hende jeg kaster inn håndkleet snart. Er på CD 17 i dag og har enda litt håp om at det blir eggløsning (takket være @Elhaym😁). Litt vanskelig med premomappen, for den mener jeg allerede har hatt eggløsning pga sterke utslag på testene, men det er jeg sikker på at jeg ikke har hatt enda dessverre. De har blitt litt svakere de siste to - tre dagene, men med mine rare utslag er jeg ikke helt sikker på hva det betyr🙈 Blir nok aldri helt klok på el-testene mine.

Tusen takk for støtten @sommerfugl154 & @Anonymapekatt❤️ Har lest alle de hyggelige meldingene her inne, håper det går bra med dere alle😁

F716DA63-89AA-46FD-818C-BBD1FD7EDCB5.jpeg

Endret av Noldi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det skal ikke være lett ❤️Men hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning?

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Det går helt greit vil jeg si🙈 jeg gikk ganske hardt ned i kjelleren sist fredag, og jeg kjenner det tar litt tid å bygge seg opp igjen, men det går sakte og sikkert tilbake til bedre dager. Takk for spørsmålet❤️ Jeg har fortsatt el-testingen enn så lenge, men det kan hende jeg kaster inn håndkleet snart. Er på CD 17 i dag og har enda litt håp om at det blir eggløsning (takket være @Elhaym😁). Litt vanskelig med premomappen, for den mener jeg allerede har hatt eggløsning pga sterke utslag på testene, men det er jeg sikker på at jeg ikke har hatt enda dessverre. De har blitt litt svakere de siste to - tre dagene, men med mine rare utslag er jeg ikke helt sikker på hva det betyr🙈 Blir nok aldri helt klok på el-testene mine.

Tusen takk for støtten @sommerfugl154 & @Anonymapekatt❤️ Har lest alle de hyggelige meldingene her inne, håper det går bra med dere alle😁

F716DA63-89AA-46FD-818C-BBD1FD7EDCB5.jpeg

Jeg investerte i en monitor jeg. Advanced. Orka ikke premom og strimler. Ble gal av temping også. Nå vet jeg at jeg kan stole på monitoren etter å ha kombinert den med ultralyd. Så mitt tips er å finne en måte å teste på som ikke er forvirrende😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, babycodex skrev:

Uff det skal ikke være lett ❤️Men hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning?

Det vet jeg fordi jeg ikke har hatt noen symptomer, og fordi det har vært helt tørke der nede. Sist jeg hadde eggløsning var det helt tydelig med ømme pupper, ekstremt ømme brystvorter, stikkende smerter fra eggstokkene og godt med el- slim. Jeg er også sikker fordi ingen av testene har vært positive selvom de er sterke, det synes bedre i virkeligheten men alle teststrekene har vært svakere enn kontrollstrekene. Også sjekker jeg livmortappen kl.12 hver dag, og den har vært så hard og lukket som den blir. Så jeg er heeelt sikker (dessverre)😅

1 time siden, Elhaym skrev:

Jeg investerte i en monitor jeg. Advanced. Orka ikke premom og strimler. Ble gal av temping også. Nå vet jeg at jeg kan stole på monitoren etter å ha kombinert den med ultralyd. Så mitt tips er å finne en måte å teste på som ikke er forvirrende😅

Ja jeg er veldig enig, blir halvgal av disse testene selv! Og temping har jeg prøvd meg på men jeg får ikke det helt til heller. Nå sjekker jeg livmortappen hver dag og det føler jeg er mye enklere. Har ca 10 el-tester igjen, så egentlig tenker jeg bare å bruke de opp og se om jeg kjenner forskjell på tappen og om det står «i stil» til testen dersom jeg føler det eggløsning på gang innen jeg er tom for tester🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Noldi skrev:

Det vet jeg fordi jeg ikke har hatt noen symptomer, og fordi det har vært helt tørke der nede. Sist jeg hadde eggløsning var det helt tydelig med ømme pupper, ekstremt ømme brystvorter, stikkende smerter fra eggstokkene og godt med el- slim. Jeg er også sikker fordi ingen av testene har vært positive selvom de er sterke, det synes bedre i virkeligheten men alle teststrekene har vært svakere enn kontrollstrekene. Også sjekker jeg livmortappen kl.12 hver dag, og den har vært så hard og lukket som den blir. Så jeg er heeelt sikker (dessverre)😅

Ja jeg er veldig enig, blir halvgal av disse testene selv! Og temping har jeg prøvd meg på men jeg får ikke det helt til heller. Nå sjekker jeg livmortappen hver dag og det føler jeg er mye enklere. Har ca 10 el-tester igjen, så egentlig tenker jeg bare å bruke de opp og se om jeg kjenner forskjell på tappen og om det står «i stil» til testen dersom jeg føler det eggløsning på gang innen jeg er tom for tester🙈

Ja jeg satt i lightroom og forsøkte tolke, jeg tempet og tempet tilogmed vaginalt liksom. Den syklusen jeg ble gravid var den syklusen jeg slutta tempe og teste med strimler, jeg var så drittlei. Nå gikk den graviditeten galt da, men nå som syklusen er stabile så har jeg lagt ut monitoren for salg, jeg vet når jeg har EL. elsker monitoren altså, men når man vet - sånn som meg - så er det ikke vits. Prøving og testing og alt ødela faktisk sexlivet vårt. Så nå bare lever vi normalt. Tar letrozol og ovitrelle og metformin, men tester og stresser ikke. Har gjort sex til det det var før, noe hyggelig noe. 

For det jeg har funnet ut er at jeg blir ikke mer gravid av å vite når eggløsning er. Altså, misforstå meg rett. Men det er jo ikke til særlig stor hjelp om jeg har EL dag 17 hver syklus og ikke blir gravid. Da er det bare et frustrasjonsmoment:) 

Endret av Elhaym
Endret teater til tester
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at testene blir svakere nå da, kanskje det kan være et godt tegn tross at 😅 Kanskje de skal være svake noen dager, før du får eggløsning 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18

Jeg har gått frem og tilbake med meg selv hele formiddagen nå for om jeg skal skrive dette eller ikke, men jeg har landet på at jeg starten denne dagboken for å slippe å holde ting inni meg, så da lufter jeg det her. Grunnen til at jeg er usikker på om jeg skal skrive det eller ikke er at jeg er litt redd det kommer til å gi meg høye forhåpninger og at jeg kommer til å ta det hardt dersom det viser seg å ikke stemme denne gangen heller.

Hvis jeg får eggløsning denne syklusen, så tror jeg det er nå eller en av de nærmeste dagene. Jeg har begynt med å kjenne på tappen en gang om dagen hver dag, kl.12 for å ha stabilitet. Den har hele tiden vært lav, lukket og (knall)hard. I går endret den seg ganske mye til å være bløtere, litt åpen og litt høyere opp. I går kveld begynte jeg å få stikkende smerter i lysken (dette hadde jeg også sist jeg hadde eggløsning), men jeg har ikke hatt det éne stikket enda som gjorde at jeg sist gang skjønte at noe virkelig var i gang. I dag er tappen høy, myk og åpen. Vi har hatt sex de siste tre dagene, sist gang i dag tidlig. Jeg pleier ikke å ha så mye utflod under sex, men en time- to timer etter sex hadde jeg langt strekkbart og helt gjennomsiktig slim. Jeg er usikker på om dette er eggløsningsslim ettersom vi hadde sex like før og det kan ha sammenheng med dette. Jeg får vente å se om jeg ser noe mer til det utover dagen eller ikke. Puppene er ikke ømme, sånn som de var sist. Kanskje litt ømme nå, men langt i fra så ømme som de var sist jeg hadde eggløsning.

Eggløsningstestene fortsetter nå å holde seg relativt svake (til meg å være), så det gjør meg jo litt forvirret. Jeg håper det utvikler seg til at jeg ikke er usikker på om det er eggløsning eller ikke, men vi får se hva de neste dagene bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...