godfisk Skrevet 5. januar 2020 #41 Skrevet 5. januar 2020 6 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Noe sier meg at damer kun er etter den følelsen av å bli sett og oppleves som et sexobjekt enn å bli ved en som faktisk elsker dem. Det er feil å gjøre dette til et enten/eller. Han som elsker meg behandler meg ofte som et sexobjekt - og jeg liker det - men han behandler meg selvsagt også med full respekt. Det skal man i et likeverdig forhold. 5
Hr. Aktiv Skrevet 5. januar 2020 #42 Skrevet 5. januar 2020 5 minutter siden, godfisk skrev: Det er feil å gjøre dette til et enten/eller. Han som elsker meg behandler meg ofte som et sexobjekt - og jeg liker det - men han behandler meg selvsagt også med full respekt. Det skal man i et likeverdig forhold. Selv om du liker det så er min erfaring at damer ikke vil bli behandlet som et sexobjekt. De sier også klart ifra at det er nogo. Behandler damer med respekt det gjør jeg, men føler jeg ikke får det samme tilbake.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #43 Skrevet 5. januar 2020 Bare på Kvinneguiden kan man klare å lage et så stort problem av at en mann bruker et positivt ladet ord til å beskrive seg selv. Ingenting slutter å overraske meg lenger. 👏 Anonymkode: 7c13a...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #44 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare på Kvinneguiden kan man klare å lage et så stort problem av at en mann bruker et positivt ladet ord til å beskrive seg selv. Ingenting slutter å overraske meg lenger. 👏 Anonymkode: 7c13a...7e5 Fordi de som er snille sier ikke det om seg selv. De viser det med handling Anonymkode: 62f99...cde 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #45 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare på Kvinneguiden kan man klare å lage et så stort problem av at en mann bruker et positivt ladet ord til å beskrive seg selv. Ingenting slutter å overraske meg lenger. 👏 Anonymkode: 7c13a...7e5 Da har du ikke vært mange andre steder enn på KG hvis du mener det. Google så ser du at det ikke bare er på KG at ordet "snill mann" sagt av en mann ikke er positivt, selv om ordet "snill" i seg selv egentlig burde vært et positivt ord. Du finner garantert mange artikler, både norske og utenlandske, om det der. Anonymkode: ec694...bdc 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #46 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi de som er snille sier ikke det om seg selv. De viser det med handling Anonymkode: 62f99...cde Jeg må si jeg er litt forvirret jeg. Hvorfor er det galt å beskrive sine positive sider/trekk? Er ærlighet og selvinnsikt liksom nå negative persontrekk? Anonymkode: 7c13a...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #47 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si jeg er litt forvirret jeg. Hvorfor er det galt å beskrive sine positive sider/trekk? Er ærlighet og selvinnsikt liksom nå negative persontrekk? Anonymkode: 7c13a...7e5 Det har ingenting med selvinnsikt å gjøre. De fleste liker å tro de er snille Anonymkode: 62f99...cde 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #48 Skrevet 5. januar 2020 6 timer siden, Lee Jones skrev: Er det et rødt flagg å ha dårlig selvtillit? Så i en situasjon med en mobber og et mobbeoffer så er det mobbeofferet med lav selvtillit som er det røde flagget. Om man ikke bearbeider traumer, så er svaret ofte ja. Hilsen moffeoffer Anonymkode: 56b79...efa 2
godfisk Skrevet 5. januar 2020 #49 Skrevet 5. januar 2020 24 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Selv om du liker det så er min erfaring at damer ikke vil bli behandlet som et sexobjekt. De sier også klart ifra at det er nogo. Behandler damer med respekt det gjør jeg, men føler jeg ikke får det samme tilbake. Da gjør du det enten feil, eller så må du se litt på hva slags damer du legger deg etter. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #50 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det har ingenting med selvinnsikt å gjøre. De fleste liker å tro de er snille Anonymkode: 62f99...cde Mulig det er forskjellen på oss. Jeg liker å tro at alle er snille, til det motsatte er bevist. I stedet for å tro at de fleste ikke er det, til det motsatte er bevist. 🙂 Anonymkode: 7c13a...7e5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #51 Skrevet 6. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det har ingenting med selvinnsikt å gjøre. De fleste liker å tro de er snille Anonymkode: 62f99...cde De fleste er snille. Jeg har ingen problemer med å si at jeg eksempelvis er snill om noen spør om å beskrive meg selv. Det er en av mine positive sider, og jeg har også noen negative. Anonymkode: 2d1ac...397
Hr. Aktiv Skrevet 6. januar 2020 #52 Skrevet 6. januar 2020 5 minutter siden, godfisk skrev: Da gjør du det enten feil, eller så må du se litt på hva slags damer du legger deg etter. Det er ingen fasit på hvordan de ser ut eller er. Jeg liker aktive damer, men ingen jålebukker. Altså vanlige dama i gata som liker å røre seg vel og merke.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #53 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fleste er snille. Jeg har ingen problemer med å si at jeg eksempelvis er snill om noen spør om å beskrive meg selv. Det er en av mine positive sider, og jeg har også noen negative. Anonymkode: 2d1ac...397 Det er du sikkert, men har møtt menn som er opptatt av å si de er så snille. Og så er de ikke det Anonymkode: 62f99...cde 4
Jr.Garcon Skrevet 6. januar 2020 #54 Skrevet 6. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør de det? Chattet med en som var redd for å fremstå som en "creep" siden han snakker med meg. Han sa at han forstår hvis jeg ikke vil snakke med ham, for det er mange dårlige fyrer der ute, men han er en "nice guy". Har han dårlig selvtillit eller hva er greia? Han fremstod ellers som normal... Anonymkode: 5599d...bbf Hvorfor var han redd for å fremstå som en creep fordi han snakket med akkurat deg? 🤔 Generelt så har jeg ikke noe fokus/ for vane å i tide og utide omtale meg selv som snill - føler det er unaturlig. Niceguy begrepet har jeg aldri brukt. Jeg kunne muligens nevnt ordet snill om det kom opp i en "hvilken egenskap ønsker du i en partner?". Muligens også som en egenskap jeg kunne sagt jeg selv hadde, om jeg fikk direkte spørsmål i den retningen. Jeg syns det å være snill er en viktig, men svært undervurdert egenskap. Da tenker jeg ikke på snill som i hvordan du er mot folk du er glad i/i solskinnsdager/når du selv har noe å vinne på det, men snillhet/godhet/samvittighet ovenfor folk du ikke er glad /ikke er glad i lenger og mot helt random mennesker. Kort oppsummert hva slags bunnlinje personligheten din har. Den der "jeg er niceguy/snill, og får derfor aldri damer" får jeg bare en veldig flau smak i munnen av. Å jeg har stor forståelse for at det er et rødt flagg med en mann som omtaler seg/prater på den måten. Det har noe bittert og lite selvkritisk/dårlig selvinnsikt over seg - spesielt hvis man fremstiller seg som nærmeste et offer. Grunnen til at damer ikke velger deg er seff ikke fordi du er snill, men fordi det er trekk ved personligheten din - du er kjedelig og tørr, sjalu, usikker, tøffel, ikke egne meninger, byr for lite på deg selv, mangler felles interesser, annen humor, andre mål i livet osv - som de ikke liker. Jo snarere man innser det, og jobber litt med seg selv, jo snarere vil en kunne få seg en dame. 11
Silva Pluvialis Skrevet 6. januar 2020 #55 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksen min var snill på facebook, i virkelighet var han borderliner, utro og gjeldsslave. Og han fortalte meg mange ganger at han var snill 🙄 Anonymkode: 0d8c5...f4f Det er mye stigma og fordommer, dessverre, knyttet til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline pf). Ikke alle med denne lidelsen behandler andre dårlig, tvert imot, mange av dem er veldig snille med andre. Det som ofte går igjen er at de er veldig selvfordømmende og stygge mot seg selv. Om du møtte en med diagnosen som behandlet deg dårlig, så er det veldig trist. Du fortjente ikke det! Men poenget mitt er bare at ikke alle med den diagnosen er stygge mot andre. Så det er viktig å ikke sette disse menneskene i bås da alle er ulike selv med samme lidelse. Kategorisering fører bare til fordommer. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #56 Skrevet 6. januar 2020 23 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Hvorfor var han redd for å fremstå som en creep fordi han snakket med akkurat deg? 🤔 Generelt så har jeg ikke noe fokus/ for vane å i tide og utide omtale meg selv som snill - føler det er unaturlig. Niceguy begrepet har jeg aldri brukt. Jeg kunne muligens nevnt ordet snill om det kom opp i en "hvilken egenskap ønsker du i en partner?". Muligens også som en egenskap jeg kunne sagt jeg selv hadde, om jeg fikk direkte spørsmål i den retningen. Jeg syns det å være snill er en viktig, men svært undervurdert egenskap. Da tenker jeg ikke på snill som i hvordan du er mot folk du er glad i/i solskinnsdager/når du selv har noe å vinne på det, men snillhet/godhet/samvittighet ovenfor folk du ikke er glad /ikke er glad i lenger og mot helt random mennesker. Kort oppsummert hva slags bunnlinje personligheten din har. Den der "jeg er niceguy/snill, og får derfor aldri damer" får jeg bare en veldig flau smak i munnen av. Å jeg har stor forståelse for at det er et rødt flagg med en mann som omtaler seg/prater på den måten. Det har noe bittert og lite selvkritisk/dårlig selvinnsikt over seg - spesielt hvis man fremstiller seg som nærmeste et offer. Grunnen til at damer ikke velger deg er seff ikke fordi du er snill, men fordi det er trekk ved personligheten din - du er kjedelig og tørr, sjalu, usikker, tøffel, ikke egne meninger, byr for lite på deg selv, mangler felles interesser, annen humor, andre mål i livet osv - som de ikke liker. Jo snarere man innser det, og jobber litt med seg selv, jo snarere vil en kunne få seg en dame. Vi skrev på engelsk, derfor brukte han akkurat det begrepet (nice guy). Aner ikke hvorfor han følte seg som en creep når han snakka med meg. Anonymkode: 5599d...bbf
Jr.Garcon Skrevet 6. januar 2020 #57 Skrevet 6. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skrev på engelsk, derfor brukte han akkurat det begrepet (nice guy). Aner ikke hvorfor han følte seg som en creep når han snakka med meg. Anonymkode: 5599d...bbf Skjønner, høres veldig sært ut å føle seg som en creep fordi man prater med en dame. 4
Lee Jones Skrevet 6. januar 2020 #58 Skrevet 6. januar 2020 Det er provoserende at kvinner/jenter her drar konklusjonen at enten er mannen et creep eller liten selvtillit og uerfaren. Det kommer jo ann på hvordan dere kom i kontakt. Tok han kontakt først? Er har eldre en deg? kjenner du ham fra før? 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #59 Skrevet 6. januar 2020 12 minutter siden, Lee Jones skrev: Det er provoserende at kvinner/jenter her drar konklusjonen at enten er mannen et creep eller liten selvtillit og uerfaren. Det kommer jo ann på hvordan dere kom i kontakt. Tok han kontakt først? Er har eldre en deg? kjenner du ham fra før? Det var han som tok kontakt. Han er litt eldre. Kjenner ham ikke. Anonymkode: 5599d...bbf
Lee Jones Skrevet 6. januar 2020 #60 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var han som tok kontakt. Han er litt eldre. Kjenner ham ikke. Anonymkode: 5599d...bbf touchè 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå