Trolltunge Skrevet 5. januar 2020 #21 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Selværklærte snille menn bør en styre langt unna. Det er ikke man selv som bedømmer om man er snill, men de rundt en eller handlinger. Man kan ikke bare si ''jeg er snillllll'' Anonymkode: ad8d5...eee Akkurat dette tenker jeg også. Om man er snill eller ikke er noe andre kan/må bedømme. Å si "Jeg er snill" blir merkelig for meg. Min erfaring er at folk som selv erklærer dette har satt et stempel på seg selv som ikke holder. Folk som faktisk er snille er oftest langt mer ydmyk, og åpen for at de har sider som ikke bare er enkle. Noe de fleste har. De snilleste mennesker jeg kjenner omtaler ikke seg selv som snille, de ER det i handlinger, men er selvbevisst nok til å vite at de har sine sider. Såpass at det ikke ville falle dem inn å kalle seg snill. Min far er en utrolig snill og god mann, men skulle han bruke ordet snill om seg selv er jeg temmelig sikker på at han hadde sagt at han håper at han i det store og hele er mer snill enn sta, direkte og krevende. Samme med den desidert snilleste mannen jeg kjenner. Det finnes ikke noe vondt i ham, og han har en veldig omtanke og forståelse for andre. Jeg tenker absolutt på ham som snill, men selv sier han at han vet at han ikke bare er enkel å leve med. For rastløs og sosial, litt for sta og ikke flink nok til å fange opp signaler. Trenger at det settes ord på behov. Folk som virkelig er snille er for ydmyke til å sette slikt stempel på seg selv. Folk som kaller seg selv snill mangler den ydmykheten som faktisk er viktig for å være virkelig snill, i omtanke, forståelse og respekt for andre. De som kaller seg selv snille blir jeg skeptisk til ja. Å være snill er jo ikke noe man ER, som i at det er gitt, for alltid. Det er noe man må være, gjennom omsorg og handlinger i det store og hele, fremover. Det er noe folk må erfare og gi sin dom over. Ikke noe man selv kan bedømme. Det er ingen som alltid er absolutt snille. Så kloke er ingen av oss. Så "Jeg er en snill mann!"... Nei, du kan ønske å være det, forsøke å være det, men det er noe som må bevises. Du ER det ikke. Det er noe stort sett alle vil feile i å være til tider, og for å virkelig egentlig være snill bør man være ydmyk nok til å vite det. 14
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #22 Skrevet 5. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende han faktisk bare har dårlig selvtillit da. Anonymkode: 52e91...8ec Noe som også er et rødt flagg. Anonymkode: d60aa...3e0 5
Isambard Skrevet 5. januar 2020 #23 Skrevet 5. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør de det? Chattet med en som var redd for å fremstå som en "creep" siden han snakker med meg. Han sa at han forstår hvis jeg ikke vil snakke med ham, for det er mange dårlige fyrer der ute, men han er en "nice guy". Har han dårlig selvtillit eller hva er greia? Han fremstod ellers som normal... Anonymkode: 5599d...bbf Jeg tror ikke du kan trekke noen konklusjoner egentlig. Mulig han er snill men uten erfaring i chatting. Dermed overdrevent bekymret for å virke creepy. Eller så er han creepy. Umulig å si.
Lee Jones Skrevet 5. januar 2020 #24 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe som også er et rødt flagg. Anonymkode: d60aa...3e0 Er det et rødt flagg å ha dårlig selvtillit? Så i en situasjon med en mobber og et mobbeoffer så er det mobbeofferet med lav selvtillit som er det røde flagget. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #25 Skrevet 5. januar 2020 Ts her. I likhet med noen av dere her inne, synes jeg også at det virker som han har dårlig selvtillit (noe som for min del er en turnoff). Han tror at han plager meg hver gang han skriver noe til meg, men samtidig virker han ganske selvsikker når han tør å påstå at akkurat han er en veldig bra og snill mann før jeg i det hele tatt har blitt kjent med ham. Han virker som sagt grei ellers, men det er veldig merkelig å si noe sånt synes jeg. Anonymkode: 5599d...bbf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #26 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt en kvinne prøve å forsikre en mann om at hun er snill. Anonymkode: 5599d...bbf Er du en kvinne så forstår jeg at du aldri har hørt det, er du en mann så kan du ikke hatt mye med kvinner å gjøre. Jeg har hørt det utallige ganger, hensikt: å diskreditere andre kvinner. Intet annet. Helt normalt at kvinner diskrediterer andre kvinner for å hevde seg selv. Anonymkode: 5c172...29c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #27 Skrevet 5. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du en kvinne så forstår jeg at du aldri har hørt det, er du en mann så kan du ikke hatt mye med kvinner å gjøre. Jeg har hørt det utallige ganger, hensikt: å diskreditere andre kvinner. Intet annet. Helt normalt at kvinner diskrediterer andre kvinner for å hevde seg selv. Anonymkode: 5c172...29c Det er på ingen måte sant og det tror jeg du vet godt selv. Anonymkode: 52e91...8ec 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #28 Skrevet 5. januar 2020 2 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Nei, men damer er såpass avvisende til alle oss menn nettopp pga. masse syke folk der ute. Vi havner under samme kam er mere en regel enn unntak. Selv er jeg snill gutt og får oppleve at damer dumper meg til fordel badboysa hele tiden. Noe sier meg at damer kun er etter den følelsen av å bli sett og oppleves som et sexobjekt enn å bli ved en som faktisk elsker dem. Og det er akkurat det samme omvendt. Menn går for den peneste som oppfører seg som en real bitch med masse issues fremfor hun helt vanlige jenta som er snill og omsorgsfull. Greia er at det er rart å si "jeg er snill" det er jo noe liksom "alle" er..det er som om si "jeg har god hygiene😊" som om det er noe å trekke frem? Anonymkode: 6c350...70c 10
Hr. Aktiv Skrevet 5. januar 2020 #29 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det er akkurat det samme omvendt. Menn går for den peneste som oppfører seg som en real bitch med masse issues fremfor hun helt vanlige jenta som er snill og omsorgsfull. Greia er at det er rart å si "jeg er snill" det er jo noe liksom "alle" er..det er som om si "jeg har god hygiene😊" som om det er noe å trekke frem? Anonymkode: 6c350...70c I følge mine kamerater går ikke jeg etter de peneste ihvertfall. Men likefullt har de vært bitcher.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #30 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: I følge mine kamerater går ikke jeg etter de peneste ihvertfall. Men likefullt har de vært bitcher. Da må du begynne å gå for de som ikke er det? Hvis alle du møter er slik tenker jeg da. Det er som kvinner som bare blir sammen med voldelige menn bår det finnes så mange som ikke er det. Da må denne kvinnen innse at hun må gå etter andre type menn Anonymkode: 6c350...70c 8
Okapi Skrevet 5. januar 2020 #31 Skrevet 5. januar 2020 Selvbeskrivelse er alltid upålitelig. Se på hva folk gjør, fremfor å høre på hva de sier om seg selv. Jeg tipper også de aller fleste tenker at de selv er snille, uansett hva andre måtte mene om dem. 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #32 Skrevet 5. januar 2020 2 timer siden, Lee Jones skrev: Er det et rødt flagg å ha dårlig selvtillit? Så i en situasjon med en mobber og et mobbeoffer så er det mobbeofferet med lav selvtillit som er det røde flagget. Ja. Jenter tenner nok mer på mobberen enn mobbeofferet. Slik er bare jenter bygd. Anonymkode: 6924d...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #33 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Jenter tenner nok mer på mobberen enn mobbeofferet. Slik er bare jenter bygd. Anonymkode: 6924d...dbc Virkelig? Anonymkode: d453a...618 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #34 Skrevet 5. januar 2020 Dersom du må forsikre andre folk om at du er snill (eller smart, for den saks skyld), er det som regel noe som skurrer litt. Det skal ikke være nødvendig å måtte eksplisitt informere andre om at man har slike egenskaper, med mindre man stadig opplever at folk mener det motsatte, eller du selv egentlig er i tvil og deseperat vil at folk skal tro noe annet. Avgir for øvrig litt samme vibbene som de folka her inne som stadig må skyte inn hvor pene de er. Altså... pene mennesker som er trygge på egen status og hvordan de fremstår for andre har ærlig talt ikke behov for å sitte hjemme bak en PC-skjerm og anonymt fortelle andre anonyme folk de ikke kjenner om hvor pene de er. Anonymkode: ea83e...738 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #35 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, Lee Jones skrev: Er det et rødt flagg å ha dårlig selvtillit? Så i en situasjon med en mobber og et mobbeoffer så er det mobbeofferet med lav selvtillit som er det røde flagget. Snurrig konklusjon. Dårlig selvtillit har ingenting med skyld å gjøre, men dersom den er så dårlig at den hindrer deg i å være en god partner bør du prøve å jobbe med deg selv, og fikse problemene dine, før du hiver deg ut i dating. Anonymkode: d60aa...3e0 3
Lee Jones Skrevet 5. januar 2020 #36 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er akkurat det samme omvendt. Menn går for den peneste som oppfører seg som en real bitch med masse issues fremfor hun helt vanlige jenta som er snill og omsorgsfull. Greia er at det er rart å si "jeg er snill" det er jo noe liksom "alle" er..det er som om si "jeg har god hygiene😊" som om det er noe å trekke frem? Anonymkode: 6c350...70c Når en mann sier til deg at han er snill så tenker han nok at du virker usikker basert på ditt kroppsspråk. Det er vel høfelig ment.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #37 Skrevet 5. januar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Noe som også er et rødt flagg. Anonymkode: d60aa...3e0 Det blir som når man skal inn i arbeidslivet. Har man ikke erfaring (les: selvtillit) så er man uønsket. Men ingen vil gi deg erfaringen heller. Det er ikke alle menn som har like lett for å forstå dette, uten at det burde utelate de som potensielle partnere av den grunn. Anonymkode: 7c13a...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #38 Skrevet 5. januar 2020 26 minutter siden, Lee Jones skrev: Når en mann sier til deg at han er snill så tenker han nok at du virker usikker basert på ditt kroppsspråk. Det er vel høfelig ment. Han kunne ikke ha visst noe om kroppspråket gjennom chat Anonymkode: b2307...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #39 Skrevet 5. januar 2020 Jeg var sammen med en som syntes han var så snill. Og han var det (oppførte seg pent og alt sånt), men var jeg uenig med han så endte hver diskusjon med at han sa at han var ihvertfall snill. Ergo jeg var ikke snill. Slitsomt!!! Anonymkode: 48dab...d80 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #40 Skrevet 5. januar 2020 Eksen min var snill på facebook, i virkelighet var han borderliner, utro og gjeldsslave. Og han fortalte meg mange ganger at han var snill 🙄 Anonymkode: 0d8c5...f4f 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå