AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #81 Skrevet 3. januar 2020 6 minutter siden, hkvk skrev: nette hadde komme nok an på hva det var. men man trenger faktisk å ha noe som helst diagnose for å være stressa i starten det er alle. ingen vet hva dem gjør da. ingen er perfekte foreldre vet det her er litt teit eksempel men det er det eneste jeg har. jeg var ganske stressa i starten med katta mi tok ho mange ganger til dyr legen å det var ikke noe galt med ho å jeg vil heller være på den sikre siden uansett om det er et dyr eller et menneske Alle er stressa i starten. Stessa, trøtt, og alle gjør sikkert en del feil. Men nå er det ikke nødvendigvis babystadiet jeg tenker på heller. Ungen blir 2 år, den blir 10 år, og den blir 15 år. Klarer du å stille krav til en tenåring som smeller med dørene, klarer du å få ungen til å bli så trygg på deg at ungen kan betro seg til deg når ungen har det vanskelig? Klarer du å se når du skal være beinhard og stå på krava, og når det er mer riktig å heller fire litt på kravene og la ungen få litt pustrom? Anonymkode: 3b7f3...3cd 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #82 Skrevet 3. januar 2020 21 minutter siden, hkvk skrev: du som har utdannelse hva tenker du? Jeg er ikke den samme som den andre anonyme brukeren, men er også vernepleier. Det vil ikke si at det jeg sier er fasit, men har noen tanker. Jeg tenker at du først og fremst må kontakte helsevesenet, kanskje fastlegen din, og spørre hva han eller hun tenker. Vi som sitter bak skjermen har liten mulighet for å svare deg, for vi vet ikke hvordan du er, og hvordan du fungerer 😊 Masse lykke til! Klem Anonymkode: 42bae...484 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #83 Skrevet 3. januar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jasså? https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lommelegen.no/barnehelse/artikkel/downs-syndrom/69266306/amp&ved=2ahUKEwj5hMHGvOjmAhUQl4sKHSspC9gQFjACegQIEBAO&usg=AOvVaw1tKzFnCOOt2qQk34wGgprC&cf=1 Anonymkode: 8803c...f0e Legger meg flat, tok feil om downs syndrom. Men poenget er uansett det samme. Mennesker som er utviklingshemmede her en fellesnevner: de har en IQ på under 70, inntruffet før fylte 18 år. Enkelte ganger er det arvelig. Enkelte ganger skyldes det tilfeldigheter. Enkelte gang skyldes det komplikasjoner under svangerskap, eller alkohol under svangerskapet. Av og til skyldes det manglende stimuli de første leveårene. Hovedpoenget er at det ikke alltid er arvelig, i de fleste tilfeller er det ikke det. Anonymkode: 42bae...484 2
Rosa Sløyfe Skrevet 3. januar 2020 Forfatter #84 Skrevet 3. januar 2020 med eller uten diagnose kan alle gjøre feil jeg kan være streng, si i fra, jeg vil lese på senge, være sosial med dem, lake med dem og annet også 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #85 Skrevet 3. januar 2020 Har du lyst på barn og tror du takler det så drit i hva folk her sier. mange unge puler på seg en unge uten et hjem engang og langt dårligere kår en hvordan du fremstår. Du virker reflektert, tror du og har du et virkelig ønske så følg hjertet ditt. å det pisse med barnevernet... ha en solid advokat så kommer de ikke langt. De har nettopp blir rævpult av menneskerettighetsdomstolen for å kidnappe barn. ingen her vet noe som helst av hvem du er og hvordan personlighet du har. Ergo de er ubrukelige i sine svar. Forhør deg med familie, venner og folk som faktisk kjenner deg. Ikke folk uten kompetanse på et forum som er kritiske til alt de ikke har greie på. Anonymkode: c3393...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #86 Skrevet 3. januar 2020 12 minutter siden, hkvk skrev: det er bare fordi at barnvernet ikke ser personen de ser bare diagnosen, jeg håper at det snart vil endre på seg Barnevernet ser først og fremst barnet og dets behov. Anonymkode: 4edb0...d61 20
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #87 Skrevet 3. januar 2020 11 minutter siden, hkvk skrev: det er bare fordi at barnvernet ikke ser personen de ser bare diagnosen, jeg håper at det snart vil endre på seg Mye av problemet er at du ikke ser hva din diagnose innebærer i forhold til det å ha et barn. Men du burde virkelig høre på dem som anbefaler deg å snakke med profesjonelle. Du skriver du ikke kan snakke med fastlege fordi du har flyttet, flytter man bytter man fastlege til dit man bor. Men du kan ta kontakt med helsestasjonen der du bor. Legge frem dine tanker og planer og se hva de mener er dine odds for å beholde omsorgen for et barn. Jeg vil deg ikke vondt, det er nettopp derfor jeg og mange andre oppgradere deg til å snakke med noen andre enn oss på KG. Anonymkode: 6c0de...a34 14
Neteas Skrevet 3. januar 2020 #88 Skrevet 3. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lyst på barn og tror du takler det så drit i hva folk her sier. mange unge puler på seg en unge uten et hjem engang og langt dårligere kår en hvordan du fremstår. Du virker reflektert, tror du og har du et virkelig ønske så følg hjertet ditt. å det pisse med barnevernet... ha en solid advokat så kommer de ikke langt. De har nettopp blir rævpult av menneskerettighetsdomstolen for å kidnappe barn. ingen her vet noe som helst av hvem du er og hvordan personlighet du har. Ergo de er ubrukelige i sine svar. Forhør deg med familie, venner og folk som faktisk kjenner deg. Ikke folk uten kompetanse på et forum som er kritiske til alt de ikke har greie på. Anonymkode: c3393...3bf Enig. Hun sitter her og fokuserer på dette barnets fremtid allerede nå, flere år før det blir født. Jeg ble mentalt klar for barn på seks mndr. Skulle aldri ha barn, plutselig måtte jeg bare ta imot det som kom 😄 2
Infinitum Skrevet 3. januar 2020 #89 Skrevet 3. januar 2020 Nei. Barnet vil nok bli tatt fra deg allerede på sykehuset. Liker du hunder? Kanskje en valp kan være noe? Engasjere deg i en hundesporter, dedikere deg til det og utvise omsorg og kjærlighet? 3
Rosa Sløyfe Skrevet 3. januar 2020 Forfatter #90 Skrevet 3. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnevernet ser først og fremst barnet og dets behov. Anonymkode: 4edb0...d61 haha. når jeg leste om den diagnosen, dukket det opp flere filmer på google hvor barnevernet kommer de på sykehuset med en gang når moren har våknet. å de finner senere ut at dem ikke har den diagnosen en gang når det kommer til det med diagnose å barnevernet, kjærpings. ikke ta elle over en kam blir så pist når jeg ser at dere ikke en gang gidder å se om det funker for den familien
Infinitum Skrevet 3. januar 2020 #91 Skrevet 3. januar 2020 (endret) 13 minutter siden, Infinitum skrev: Feil Endret 3. januar 2020 av Infinitum
Rosa Sløyfe Skrevet 3. januar 2020 Forfatter #92 Skrevet 3. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye av problemet er at du ikke ser hva din diagnose innebærer i forhold til det å ha et barn. Men du burde virkelig høre på dem som anbefaler deg å snakke med profesjonelle. Du skriver du ikke kan snakke med fastlege fordi du har flyttet, flytter man bytter man fastlege til dit man bor. Men du kan ta kontakt med helsestasjonen der du bor. Legge frem dine tanker og planer og se hva de mener er dine odds for å beholde omsorgen for et barn. Jeg vil deg ikke vondt, det er nettopp derfor jeg og mange andre oppgradere deg til å snakke med noen andre enn oss på KG. Anonymkode: 6c0de...a34 jeg har ikke bodd her så lenge å jeg har ikke tenkt til å bytte lege enda. siden jeg har forsatt min leilighet i moss
Rosa Sløyfe Skrevet 3. januar 2020 Forfatter #93 Skrevet 3. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, man bør da ikke få barn. Et barn fortjener mer. Anonymkode: 98be0...855 ???
Rosa Sløyfe Skrevet 3. januar 2020 Forfatter #94 Skrevet 3. januar 2020 30 minutter siden, Infinitum skrev: Nei. Barnet vil nok bli tatt fra deg allerede på sykehuset. Liker du hunder? Kanskje en valp kan være noe? Engasjere deg i en hundesporter, dedikere deg til det og utvise omsorg og kjærlighet? jeg liker hunder ja. skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. kan ikke ha hund for det går ikke sammen med katte 1
Perelandra Skrevet 4. januar 2020 #95 Skrevet 4. januar 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #96 Skrevet 4. januar 2020 Med tanke på at 10 prosent av Norges befolkning har en iq mellom 81-90 er det mange med barn i Norge som klarer å oppdra barn uten å være særlig smarte. Nå vet ikke jeg hvilken iq du har, men du er kanskje ikke langt fra dette? Anonymkode: 0a728...251
Gjest tranedatter Skrevet 4. januar 2020 #97 Skrevet 4. januar 2020 Du skriver mye om deg selv, at du klarer det praktiske. Men det praktiske er bare en liten del av å være forelder. Man skal støtte de i deres emosjonelle utvikling, vennskap. skole, fritidsaktiviteter, foreldremøter, omgang med andre foreldre osv. Og hva med din samboer? Om han ikke vil/eller er klart enda, så venter dere.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #98 Skrevet 4. januar 2020 12 timer siden, hkvk skrev: det er bare fordi at barnvernet ikke ser personen de ser bare diagnosen, jeg håper at det snart vil endre på seg Nei det er ikke derfor. Det er fordi et barn trenger mer enn du har ressurser til å gi. Anonymkode: d4922...7bf 3
Lisaaaaa Skrevet 4. januar 2020 #99 Skrevet 4. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på at 10 prosent av Norges befolkning har en iq mellom 81-90 er det mange med barn i Norge som klarer å oppdra barn uten å være særlig smarte. Nå vet ikke jeg hvilken iq du har, men du er kanskje ikke langt fra dette? Anonymkode: 0a728...251 Man skal ha en IQ på under 70 for å bli diagnostisert som psykisk utviklingshemmet. 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #100 Skrevet 4. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye av problemet er at du ikke ser hva din diagnose innebærer i forhold til det å ha et barn. Men du burde virkelig høre på dem som anbefaler deg å snakke med profesjonelle. Du skriver du ikke kan snakke med fastlege fordi du har flyttet, flytter man bytter man fastlege til dit man bor. Men du kan ta kontakt med helsestasjonen der du bor. Legge frem dine tanker og planer og se hva de mener er dine odds for å beholde omsorgen for et barn. Jeg vil deg ikke vondt, det er nettopp derfor jeg og mange andre oppgradere deg til å snakke med noen andre enn oss på KG. Anonymkode: 6c0de...a34 Enig her. Og dersom du ikke en gang har ressurser til å komme deg til egen fastlege/ bytte fastlege/ løse dette på et eller annet vis så er det for meg et ganske klart signal om at å ta ansvar for et barn blir for mye. Anonymkode: d4922...7bf 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå