Gå til innhold

lett psykisk utviklingshemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet
38 minutter siden, hkvk skrev:

ja han kan det. han har veldig høy lønn. min inntekt er ikke så stor å jeg vill at vi skulle ha like mye på vår felles konto

han betaler alltid regninger. jeg gjør også det

det har vært noen mnd hvor det har vært ganske stramt for meg for 2 år siden når jeg fikk meg katt men jeg å ho klarte oss fint

å jeg føler jeg har lært meg mer å spare etter det å se på hva man faktisk trenger

Om du får stram økonomi av å få en katt, men føler du har lært av det... det sier sitt. 

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hkvk skrev:

det kan hende dem får vite det etter hvert, men uansett om dem vet det eller ikke er jeg ganske sikker på at familien hans kommer til å være der. å vi har ikke tenkt til å få unger nå det er snakk om neste år kanskje mer

uten for familien hans vet jeg ikke enda. jeg håper det blir noe ala det samme som dem har i Sverige

Hvordan vet du det? Du kjenner dem helt åpenbart ikke. Nei, dette her får du revurdere. Det er ikke realistisk og ikke riktig. 

Anonymkode: b45f5...276

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig. Men med unntak av hvis den psykiske utviklingshemmingen er forårsaket av f.eks. hjerneskade eller nevrologisk sykdom, er det arvelig.

Anonymkode: de4c3...532

I de fleste tilfeller er det ikke arvelig. Toksoplasmose kan føre til hjerneskade hos barnet, så det er tilstrekkelig at den gravide spiser ubehandlet kjøtt. En slik hjerneskade er ikke arvelig. Årsak til at mange flere ble født med hjerneskade i mindre opplyste tider enn nå.

Anonymkode: 6f092...726

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Du kjenner dem helt åpenbart ikke. Nei, dette her får du revurdere. Det er ikke realistisk og ikke riktig. 

Anonymkode: b45f5...276

jeg har vært hos dem nesten vær enste dag i jula å litt før det også

jeg kunne fint sagt mer om dem. men skjønner ikke hvorfor du sier at jeg ikke kjenner dem???

må si at jeg begynner å bli litt irritert

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, -venter- skrev:

Om du får stram økonomi av å få en katt, men føler du har lært av det... det sier sitt. 

jeg har jo ikke det nå da. jeg forsatt katta mi å mer en nok råd til å ha ho

ho får mer enn nok ting, mat leker, dyr lege, forsikring

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

I de fleste tilfeller er det ikke arvelig. Toksoplasmose kan føre til hjerneskade hos barnet, så det er tilstrekkelig at den gravide spiser ubehandlet kjøtt. En slik hjerneskade er ikke arvelig. Årsak til at mange flere ble født med hjerneskade i mindre opplyste tider enn nå.

Anonymkode: 6f092...726

Det er hva jeg skrev. Utviklingshemming forårsaket av hjerneskade er ikke arvelig.

Forøvrig:

"Det kan være mange årsaker til utviklingshemming, men ofte er det en genetisk forklaring på tilstanden."

https://helsenorge.no/sykdom/hjerne-og-nerver/utviklingshemming-hos-barn-og-unge

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper dette er dikt og jug.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser du for deg at hverdagen blir dersom dere får barn, da? Er du i stand til å ta initiativ, til å rettlede ungen dersom ungen er på ville veier, dersom ungen er 2 år, 10 år eller 15 år?  Lete etter nye løsnnger dersom den gamle ikke fungerer?

Anonymkode: 3b7f3...3cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig. Men med unntak av hvis den psykiske utviklingshemmingen er forårsaket av f.eks. hjerneskade eller nevrologisk sykdom, er det arvelig.

Det stemmer heller ikke. Mange syndromer (ikke nevrologisk sykdom), for eksempel downs syndrom er ikke arvelig. Nå regner jeg ikke med at downs syndrom er tilfellet her, men bare som et eksempel. 

Dessuten er hovedkriteriet for å være utviklingshemmet at du har en IQ på under 70, og det er ikke alltid arvelig. 

- Vernepleier

Anonymkode: 42bae...484

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man bør da ikke få barn. Et barn fortjener mer. 

Anonymkode: 98be0...855

?????

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer heller ikke. Mange syndromer (ikke nevrologisk sykdom), for eksempel downs syndrom er ikke arvelig. Nå regner jeg ikke med at downs syndrom er tilfellet her, men bare som et eksempel. 

Dessuten er hovedkriteriet for å være utviklingshemmet at du har en IQ på under 70, og det er ikke alltid arvelig. 

- Vernepleier

Anonymkode: 42bae...484

Jasså?

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lommelegen.no/barnehelse/artikkel/downs-syndrom/69266306/amp&ved=2ahUKEwj5hMHGvOjmAhUQl4sKHSspC9gQFjACegQIEBAO&usg=AOvVaw1tKzFnCOOt2qQk34wGgprC&ampcf=1

Anonymkode: 8803c...f0e

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, hkvk skrev:

jeg har jo ikke det nå da. jeg forsatt katta mi å mer en nok råd til å ha ho

ho får mer enn nok ting, mat leker, dyr lege, forsikring

Barn er MYE dyrere enn en katt, uansett hva du påkostet katten.

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du for deg at hverdagen blir dersom dere får barn, da? Er du i stand til å ta initiativ, til å rettlede ungen dersom ungen er på ville veier, dersom ungen er 2 år, 10 år eller 15 år?  Lete etter nye løsnnger dersom den gamle ikke fungerer?

når den tiden kommer. vil jeg lese meg opp så mye som jeg kan\ prøve å være så godt for berett som mulig

spørre familien hans når den tiden kommer, så håper jeg at jeg kan spørre min søster også er det nettet

Skrevet
7 minutter siden, -venter- skrev:

Barn er MYE dyrere enn en katt, uansett hva du påkostet katten.

jeg vet jo det da. er ikke dum heller 😡

når vi kjøper noe større skal jeg sette opp en spare kont for unge

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hkvk skrev:

når den tiden kommer. vil jeg lese meg opp så mye som jeg kan\ prøve å være så godt for berett som mulig

spørre familien hans når den tiden kommer, så håper jeg at jeg kan spørre min søster også er det nettet

Det er veldig fint, men veldig mange av de tipsene man får om barneoppdragelse krasjer totalt med hverandre.

Hva gjør du om svigermor anbefaler skrikekur fordi det gjør lungene sterke, men fremmede mennesker på nettet fraråder dette? Hvem hører du på, og hvorfor? Mange løsninger kan man lese seg frem til, men mye må også tas på sparket. Er du i stand til å lage dine egne, skreddersydde løsninger dersom generelle råd i bøker og på nett ikke virker?

• Liker 9
Skrevet

nette hadde komme nok an på hva det var. men man trenger faktisk å ha noe som helst diagnose for å være stressa i starten det er alle. ingen vet hva dem gjør da. ingen er perfekte foreldre

vet det her er litt teit eksempel men det er det eneste jeg har. jeg var ganske stressa i starten med katta mi tok ho mange ganger til dyr legen å det var ikke noe galt med ho

å jeg vil heller være på den sikre siden uansett om det er et dyr eller et menneske

AnonymBruker
Skrevet

Ts; snakk med fastlegen din om dette. 

Anonymkode: e984a...b23

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Med all sannsynlighet vil barnet bli tatt fra dere allerede på fødeavdelingen. Og jeg skjønner at det føles grusomt urettferdig men sånn er realiteten. Du kan være et omsorgsfullt og godt menneske men det holde ikke når man skal ta ansvar for et annet menneskes liv. Et barn er ikke ditt, det eget eget individ med store behov som må møtes på rett måte. Det er ikke mangelen på kjærlighet som er problemet men mangelen på evne til å sette seg inn i barnets behov. 
Du har en katt, fokuser på å være en god omsorgsperson for den. Skaff deg gjerne fler. Men ikke få barn. Det vil bare ende med sorg for deg. 

Anonymkode: 6c0de...a34

• Liker 20
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med all sannsynlighet vil barnet bli tatt fra dere allerede på fødeavdelingen. Og jeg skjønner at det føles grusomt urettferdig men sånn er realiteten. Du kan være et omsorgsfullt og godt menneske men det holde ikke når man skal ta ansvar for et annet menneskes liv. Et barn er ikke ditt, det eget eget individ med store behov som må møtes på rett måte. Det er ikke mangelen på kjærlighet som er problemet men mangelen på evne til å sette seg inn i barnets behov. 
Du har en katt, fokuser på å være en god omsorgsperson for den. Skaff deg gjerne fler. Men ikke få barn. Det vil bare ende med sorg for deg. 

Anonymkode: 6c0de...a34

det er bare fordi at barnvernet ikke ser personen de ser bare diagnosen, jeg håper at det snart vil endre på seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...