AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #81 Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, youcancallmejune skrev: Du svarer ufint i hvert eneste svar i denne tråden. Å vise til forskning er ikke å bruke hersketeknikker. Å si fra om ufin tone er det heller ikke. Hvis jeg ikke tålte at folk var uenig med meg hadde jeg nok ikke stått på den siden jeg gjør i denne saken. Da hadde jeg gått for den langt mer populære og likandes meningen, nemlig at vennskap mellom menn og kvinner er like naturlig og enkelt som vennskap mellom mennesker av samme kjønn. Nei, å vise til forskning er ikke hersketeknikk, men det er heller ikke det jeg reagerte på. Men jeg er ferdig med denne diskusjonen. Anonymkode: d088b...8bb 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #82 Skrevet 1. januar 2020 On 12/29/2019 at 11:09 AM, AnonymBruker said: De kjønnsforskjellene handler ene og alene om menns kvinnesyn. At vi vokser opp i et patriarkalsk samfunn der gutter lærer fra alle kanter at jenter er først og fremst for sex, objekter som er her for menn, ikke for vennskap, likeverd og respekt. En sexistisk, kvinneundertrykkende holdning så integrert at mange ikke engang er klar over det selv. Det er litt om feminisme og patriarkatet i pensum fra før, selvom det burde vært mye mer. Anonymkode: 04253...9e4 Synes ikke det "mannesynet" der virker veldig sunt heller. Anonymkode: a0132...6b6 3
Cuntzilla Skrevet 1. januar 2020 #83 Skrevet 1. januar 2020 Det må ikke være et minus, noen har f. eks. få nære venner, og de kan da fort være av samme kjønn. Men jeg ville vært rask med å få avdekket at han ikke har såpass snevert verdens- og menneskesyn som en del i tråden her har. Det er et rødt flagg når noen mener det faktisk ikke er mulig engang å ha venner av motsatt kjønn. Jeg anser det som tegn på lav intelligens og/eller høy usikkerhet, og ingen av de to egenskapene er noe som fungerer spesielt godt for meg. 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #84 Skrevet 1. januar 2020 Jeg begynte å prate med en her som for en gangs skyld bor nært. Og han fortalte om to venninner som han hadde kjent hele livet. Så de ville han aldri kutte ut. Greit nok det. Han sa at damer stort sett var sjalue over det. Men eksen var det ikke. Kun vært single 2 mnd... spurte han en dag senere hva han hadde gjort. Nei da hadde han vært på middag til en venninne. Han hadde barna sine så spurte om de hadde barn på samme alder så hadde d jo hørtes normalt ut. Men nei de hadde ikke blitt med dit... For meg blir dette for komplisert og for mye og forholde seg til. Er han som menn flest så er det fort gjort å ta i mot ekstra trøst fra sånne venninner. Uromoment jeg ikke trenger så trakk meg unna. Jeg har aldri hatt en mannlig kompis uten at d har inkludert sex og sett i ettertid at d var ikke noe kompis greie fra hans side. Kun ett spill for å få sex. Så venninner er rødt flagg eller de som har hatt samme elskerinne i 10 år🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 57475...68e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #85 Skrevet 1. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik som du beskriver dem så er det kanskje like greit at du ikke er venner med dem lenger. Det høres ikke ut som du har respekt for dem og jeg tviler på at du hadde beskrevet mannlige venner du ikke lenger hadde vært venn med lenger på samme måte. Anonymkode: b3337...915 Det er ingenting galt i måten jeg "beskriver dem". Les hva jeg har skrevet, nemlig at vi aldri har kranglet og hatt problemer. Det er bare det man kaller for "skli fra hverandre fordi livets utvikling vil ha det sånn, osv". Du ser her i tråden at begge kjønn, spesielt en rekke menn påpeker det jeg sier, nemlig at det blir umulig å ha en kvinne som "bare venn". Jeg har sløst så utrolig mange timer på disse vennskapene, at det er klart at jeg gjerne skulle hatt tiden min tilbake. Men det kan jeg ikke få tilbake, for dette er ikke filmen "In Time" med Justin Timberlake, der jeg kan få ladet opp ekstra tid på armen min. Derfor er det fullstendig krasj når man vet at kvinnen vil alltid prioritere: 1) Hennes The Man 2) Hennes og The Man's eventuelle barn 3) Hun vil også sikkert prioritere sin "gamle familie" 4) Hun vil også prioritere sine kvinnelige venninner. 5) Kollegaer fra jobb. Så mannlig "bestevenn" kommer veldig langt ned på lista. Så hvis vi skal gå for "høyeste status" når det gjelder vennskap, nemlig å være blant de beste vennene som også stiller opp for hverandre, så vil man likevel alltid være i aller, aller beste fall nr 5 eller nr 6 på lista hos en kvinne, og nå er jeg optimistisk. Og det er hvis man er en bestevenn. Om man er bare en "grei venn" så er man nr 15 eller 20 på prioriteringslista. Føles som en lagt fastlegeliste der "køen" er ekstremt lang og den står bare sånn år etter år - man rykker ikke frem i køen. Så jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med å skjønne dette. Se deg selv i speilet først og fortell når var det sist gang du prioriterte en mannlig venn som du IKKE har hatt sex med og som du IKKE har lyst på sånn seksuelt, men at du "dropper ting der og da" og hjalp han om han hadde en psykisk, sosial eller fysisk krise (jeg nevnte dette med brukket bein - sånt kan skje fort hvis man står på ski om vinteren). Du vil sikkert nå komme med et eksempel, som ikke stemmer, bare for å få et "argument" mot meg, men fakta er at de fleste kvinner prioriteter heller ikke sine mannlige venner. Så det jeg vil frem til er at mennene sine holdninger her er ikke bare mennene sin skyld - kvinner har like mye skyld i det, fordi de naturligvis er biologisk sammensatt slik at de vil prioritere slik jeg har skissert. I tillegg er generelt sett mange av dagens noenlunde "unge" kvinner (under 40 - 45) ikke akkurat åpne for mannlige vennskap. Tvert imot, er de selv ganske avvisende og har paranoia om at alle menn vil ha sex med dem. Og da er det ikke noe poeng for en mann å gjøre vennskapelige fremstøt med ei kvinne, når det er mye lettere å få "Bro's / Brother" følelsen hos en mann, som man deler både interesser med og tenker mer likt sammen med. Det er andre sosiale koder som gjelder, rett og slett. Anonymkode: 6afd0...dc2 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #86 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting galt i måten jeg "beskriver dem". Les hva jeg har skrevet, nemlig at vi aldri har kranglet og hatt problemer. Det er bare det man kaller for "skli fra hverandre fordi livets utvikling vil ha det sånn, osv". Du ser her i tråden at begge kjønn, spesielt en rekke menn påpeker det jeg sier, nemlig at det blir umulig å ha en kvinne som "bare venn". Jeg har sløst så utrolig mange timer på disse vennskapene, at det er klart at jeg gjerne skulle hatt tiden min tilbake. Men det kan jeg ikke få tilbake, for dette er ikke filmen "In Time" med Justin Timberlake, der jeg kan få ladet opp ekstra tid på armen min. Derfor er det fullstendig krasj når man vet at kvinnen vil alltid prioritere: 1) Hennes The Man 2) Hennes og The Man's eventuelle barn 3) Hun vil også sikkert prioritere sin "gamle familie" 4) Hun vil også prioritere sine kvinnelige venninner. 5) Kollegaer fra jobb. Så mannlig "bestevenn" kommer veldig langt ned på lista. Så hvis vi skal gå for "høyeste status" når det gjelder vennskap, nemlig å være blant de beste vennene som også stiller opp for hverandre, så vil man likevel alltid være i aller, aller beste fall nr 5 eller nr 6 på lista hos en kvinne, og nå er jeg optimistisk. Og det er hvis man er en bestevenn. Om man er bare en "grei venn" så er man nr 15 eller 20 på prioriteringslista. Føles som en lagt fastlegeliste der "køen" er ekstremt lang og den står bare sånn år etter år - man rykker ikke frem i køen. Så jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med å skjønne dette. Se deg selv i speilet først og fortell når var det sist gang du prioriterte en mannlig venn som du IKKE har hatt sex med og som du IKKE har lyst på sånn seksuelt, men at du "dropper ting der og da" og hjalp han om han hadde en psykisk, sosial eller fysisk krise (jeg nevnte dette med brukket bein - sånt kan skje fort hvis man står på ski om vinteren). Du vil sikkert nå komme med et eksempel, som ikke stemmer, bare for å få et "argument" mot meg, men fakta er at de fleste kvinner prioriteter heller ikke sine mannlige venner. Så det jeg vil frem til er at mennene sine holdninger her er ikke bare mennene sin skyld - kvinner har like mye skyld i det, fordi de naturligvis er biologisk sammensatt slik at de vil prioritere slik jeg har skissert. I tillegg er generelt sett mange av dagens noenlunde "unge" kvinner (under 40 - 45) ikke akkurat åpne for mannlige vennskap. Tvert imot, er de selv ganske avvisende og har paranoia om at alle menn vil ha sex med dem. Og da er det ikke noe poeng for en mann å gjøre vennskapelige fremstøt med ei kvinne, når det er mye lettere å få "Bro's / Brother" følelsen hos en mann, som man deler både interesser med og tenker mer likt sammen med. Det er andre sosiale koder som gjelder, rett og slett. Anonymkode: 6afd0...dc2 Hvorfor du skriver alt det her skjønner jeg ikke. Jeg har ikke problemer med å skjønne at de bortprioritete deg på grunn av at de fikk seg type og at det på en eller annen måte ble problemer ut av det. Det er måten du beskriver dem på. "Fylt opp av sperm" og lignende. Vitner om at man ikke respekterer dem man beskriver og slik ville man ikke beskrevet vennskap som det ble slutt på med de av samme kjønn. Jeg har ingen mannlige venner så jeg kan ikke svare på det du spør om, men jeg tror at vennskap med motsatt kjønn kan være like problematiske for begge kjønn. Tror forresten at kvinner ofte ikke er åpne for vennskap med menn fordi de har opplevd mannlige venner som bare er venn fordi de håper at hun skal bli interessert i han. Men jeg tror at menn og kvinner kan være venner. Da burde det kanskje basere seg på noe annet enn at man er blitt friendzoned. Anonymkode: b3337...915 3
Hr Solbakken Skrevet 1. januar 2020 #87 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev: Det fungerer bare ikke i det aller fleste tilfeller (med noen få unntak) at kvinner og menn er virkelige venner - da mener jeg venner som faktisk bruker tid på hverandre og ikke sender et par meldinger på Facebook i løpet av året. Det funker i andre land, hvor kulturen og det sosiale ikke er helt sprengt i hodet slik det er her i landet nå om dagen der feministisk panser anklager hvilken som helst mann for nærmest "psykisk voldtekt" om han ser på henne. Jeg har en bestevenninne og ingen kommer i nærheten av henne. Hvem er så det? Jo, søstra mi. Så det er noe helt annet. Hun er på en helt annen planet enn alle andre kvinner, fordi hun støtter meg når jeg trenger det og jeg støtter henne når hun trenger det. Det er nettopp denne dynamikken - der man blir PRIORITERT først som gjør at man er veldig gode venner med hverandre. Men en mann som skal ha en "fremmed kvinne" som "bestevenninne" eller en "god venninne" er stort sett umulig. Jeg har merket til og med på arbeidsplassen at flere menn har begynt å isolere seg fra kvinner (nei, de har ikke tafset på kvinner), så de holder mer begrenset sosial omgang med sine kvinnelige kollegaer. Det var spesielt tydelig nå under julebordssesongen. Man kunne se tydelig at flere av de kvinnelige kollegaene ennå ikke skjønner hva som skjer. De var litt lettere sjokkert over å være isolert. Men sånn er det - man må holde seg unna dem, just in case som man sier på engelsk. Er man ikke i nærheten av dem, så kan man heller ikke bli beskyldt, så da er risikoen redusert ned til 0% potensielle beskyldninger, samtidig som man går aktivt inn for full sosial isolasjon fra disse kvinnene på arbeidsplassen. Liker de det ikke, så kan de alltid søke jobb en annen plass. Flere spør her hvorfor menn alltid "forventer sex" og liker ikke å bli "friendzoned". For det første, er det ikke egentlig snakk om. Nå snakker jeg bare for meg selv som mann. For min del er ikke sexlyst inne i bildet i det hele tatt. Det som derimot irriterer meg (jeg har mistet tre venninner og jeg skal skissere hvordan jeg har mistet dem): 1) Disse tidligere venninnene får seg kjærester. Så bruker de selvsagt mye mer tid med dem, og kontakten jeg er vant til å ha med dem, reduseres betraktelig. Ok, tenker jeg. Helt normalt kanskje en periode. Men neida, all den tid jeg har investert i disse vennskapene (en haug med timer sløst bort) utvikler seg slik at de fortsetter å bruke betraktelig mindre tid på meg som venn, siden disse kvinnene er helt på sine egne skyer og har endelig møtt "Prinsen og The Man". Da er jeg plutselig en som ikke er verdt engang å ta kaffe med, diskutere med, eller se en film med. 2) Så kommer signaler om at kjæresten deres liker heller ikke at venninnen har for "mange mannlige venner". Så da reduserer hun ytterliggere kontakten med blant annet meg. Igjen, velger hun "naturligvis" denne mannen som nå kjører henne hardt i senga og alle fine samtaler vi har hatt og jeg har brukt masse tid på er nå gått i dass i og med at dette er en "venninne" jeg ikke lenger kan stole på eller regne med at hun vil bruke tid på å hjelpe meg med noe. La oss si at jeg brakk et bein, måtte sitte hjemme delvis invalid en periode. Hvem kan jeg regne med å ringe? Venninna? NEI. Det er enten MANNLIGE venner ELLER søstra mi. Skjønner? Good ! 3) Ettersom disse venninnene blir fylt opp av sperm mer og mer og etterhvert blir gravide, så er det den siste streken som gjør at vennskapet formelt sett kan formaliseres og erklæres for å være dødt. Da vil dem selvsagt bruke igjen mer tid på barn, osv, osv. Noen vil si at det er "naturlig" - helt greit, men da burde man ikke late som at man ikke forstår hvorfor mange menn og kvinner ikke greier å være "bare venner". Når det er sagt, så er det mye galt som også er galt andre veien. Det er ikke slik at mange kvinner "kaster seg over menn for å være bare venner med dem". Kvinner er ganske avvisende nå om dagen, og de vurderer en opp og ned som venn nesten like mye som en date / potensiell kjæreste. Uansett, dette var min forklaring når det gjelder egne erfaringer med tidligere venninner. Vi kranglet aldri og det var ikke problemer eller noe seksuelle fremstøt. Dette er bare for å forklare hvorfor en mann i mange tilfeller ikke har noe interesse av å ha bare venninner, fordi enten så forsvinner disse venninnene etterhvert uansett til mannen sin som er The Man for dem, eller man får ikke engang sjansen til å bli en venn (de er avvisende til og med når det gjelder vennskap). Det er altså ikke noe vits for en mann å sløse tid på en kvinnelig venninne, når det å bruke tid på en mannlig venn, gir langt mer uttelling, blant annet LOJALITET - Brotherhood følelse. En man kan ringe til som vil stille opp for en hvis det trengs. Bro's before H... dere kjenner ordtaket. Anonymkode: 6afd0...dc2 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik som du beskriver dem så er det kanskje like greit at du ikke er venner med dem lenger. Det høres ikke ut som du har respekt for dem og jeg tviler på at du hadde beskrevet mannlige venner du ikke lenger hadde vært venn med lenger på samme måte. Anonymkode: b3337...915 Signerer på denne, slik ender det ofte opp. Det er ikke feil at man blir oppgitt etter at en god venninne forsvinner pga typen blir sjalu. Man begynner å tenke seg om hvor mye tid man ønsker å tilbringe med en ny venninne, som mest sannsynligvis ikke kommer til å være der straks hun får kjæreste. Har noen venniner, men tror det aldri kan bli noe mer enn "nære og hyggelige bekjente". Klarer ikke se for meg at dem kan komme opp på samme nivå som bestekompisene, som jeg dra på pubben for å se fotball med, fisketur og gutteturer til syden. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #88 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev: Det fungerer bare ikke i det aller fleste tilfeller (med noen få unntak) at kvinner og menn er virkelige venner - da mener jeg venner som faktisk bruker tid på hverandre og ikke sender et par meldinger på Facebook i løpet av året. Det funker i andre land, hvor kulturen og det sosiale ikke er helt sprengt i hodet slik det er her i landet nå om dagen der feministisk panser anklager hvilken som helst mann for nærmest "psykisk voldtekt" om han ser på henne. Jeg har en bestevenninne og ingen kommer i nærheten av henne. Hvem er så det? Jo, søstra mi. Så det er noe helt annet. Hun er på en helt annen planet enn alle andre kvinner, fordi hun støtter meg når jeg trenger det og jeg støtter henne når hun trenger det. Det er nettopp denne dynamikken - der man blir PRIORITERT først som gjør at man er veldig gode venner med hverandre. Men en mann som skal ha en "fremmed kvinne" som "bestevenninne" eller en "god venninne" er stort sett umulig. Jeg har merket til og med på arbeidsplassen at flere menn har begynt å isolere seg fra kvinner (nei, de har ikke tafset på kvinner), så de holder mer begrenset sosial omgang med sine kvinnelige kollegaer. Det var spesielt tydelig nå under julebordssesongen. Man kunne se tydelig at flere av de kvinnelige kollegaene ennå ikke skjønner hva som skjer. De var litt lettere sjokkert over å være isolert. Men sånn er det - man må holde seg unna dem, just in case som man sier på engelsk. Er man ikke i nærheten av dem, så kan man heller ikke bli beskyldt, så da er risikoen redusert ned til 0% potensielle beskyldninger, samtidig som man går aktivt inn for full sosial isolasjon fra disse kvinnene på arbeidsplassen. Liker de det ikke, så kan de alltid søke jobb en annen plass. Flere spør her hvorfor menn alltid "forventer sex" og liker ikke å bli "friendzoned". For det første, er det ikke egentlig snakk om. Nå snakker jeg bare for meg selv som mann. For min del er ikke sexlyst inne i bildet i det hele tatt. Det som derimot irriterer meg (jeg har mistet tre venninner og jeg skal skissere hvordan jeg har mistet dem): 1) Disse tidligere venninnene får seg kjærester. Så bruker de selvsagt mye mer tid med dem, og kontakten jeg er vant til å ha med dem, reduseres betraktelig. Ok, tenker jeg. Helt normalt kanskje en periode. Men neida, all den tid jeg har investert i disse vennskapene (en haug med timer sløst bort) utvikler seg slik at de fortsetter å bruke betraktelig mindre tid på meg som venn, siden disse kvinnene er helt på sine egne skyer og har endelig møtt "Prinsen og The Man". Da er jeg plutselig en som ikke er verdt engang å ta kaffe med, diskutere med, eller se en film med. 2) Så kommer signaler om at kjæresten deres liker heller ikke at venninnen har for "mange mannlige venner". Så da reduserer hun ytterliggere kontakten med blant annet meg. Igjen, velger hun "naturligvis" denne mannen som nå kjører henne hardt i senga og alle fine samtaler vi har hatt og jeg har brukt masse tid på er nå gått i dass i og med at dette er en "venninne" jeg ikke lenger kan stole på eller regne med at hun vil bruke tid på å hjelpe meg med noe. La oss si at jeg brakk et bein, måtte sitte hjemme delvis invalid en periode. Hvem kan jeg regne med å ringe? Venninna? NEI. Det er enten MANNLIGE venner ELLER søstra mi. Skjønner? Good ! 3) Ettersom disse venninnene blir fylt opp av sperm mer og mer og etterhvert blir gravide, så er det den siste streken som gjør at vennskapet formelt sett kan formaliseres og erklæres for å være dødt. Da vil dem selvsagt bruke igjen mer tid på barn, osv, osv. Noen vil si at det er "naturlig" - helt greit, men da burde man ikke late som at man ikke forstår hvorfor mange menn og kvinner ikke greier å være "bare venner". Når det er sagt, så er det mye galt som også er galt andre veien. Det er ikke slik at mange kvinner "kaster seg over menn for å være bare venner med dem". Kvinner er ganske avvisende nå om dagen, og de vurderer en opp og ned som venn nesten like mye som en date / potensiell kjæreste. Uansett, dette var min forklaring når det gjelder egne erfaringer med tidligere venninner. Vi kranglet aldri og det var ikke problemer eller noe seksuelle fremstøt. Dette er bare for å forklare hvorfor en mann i mange tilfeller ikke har noe interesse av å ha bare venninner, fordi enten så forsvinner disse venninnene etterhvert uansett til mannen sin som er The Man for dem, eller man får ikke engang sjansen til å bli en venn (de er avvisende til og med når det gjelder vennskap). Det er altså ikke noe vits for en mann å sløse tid på en kvinnelig venninne, når det å bruke tid på en mannlig venn, gir langt mer uttelling, blant annet LOJALITET - Brotherhood følelse. En man kan ringe til som vil stille opp for en hvis det trengs. Bro's before H... dere kjenner ordtaket. Anonymkode: 6afd0...dc2 Synes du har endel gode poeng her. Kvinnen er jo mest ute etter å finne seg en mann for å pare seg, føde barn. Kvinnen går over like for en mann, så ille er det faktisk i mange tilfeller. Distansen mellom mannen og kvinnen blir større i vårt samfunn pga gale feminister. Alt er krenkende, kvinner kan skrive kritiske artikler om menn uten problemer. Men om mannen skriver noe nedsettende er det ramaskrik. Enkel lære: en kvinne kan for eks si: "FÅ en klem da" mens hun tvangsklemmer en mann. Om en mann ville gjort det samme er det et overgrep. Blir en mann klappet på rumpa er det greit, skjer det med en kvinne er det seksuellt overgrep. Enkelt forklart: Menn passer best med menn, og kvinner med kvinner. Så enkelt er livet. Anonymkode: 00c55...44f 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #89 Skrevet 1. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du har endel gode poeng her. Kvinnen er jo mest ute etter å finne seg en mann for å pare seg, føde barn. Kvinnen går over like for en mann, så ille er det faktisk i mange tilfeller. Distansen mellom mannen og kvinnen blir større i vårt samfunn pga gale feminister. Alt er krenkende, kvinner kan skrive kritiske artikler om menn uten problemer. Men om mannen skriver noe nedsettende er det ramaskrik. Enkel lære: en kvinne kan for eks si: "FÅ en klem da" mens hun tvangsklemmer en mann. Om en mann ville gjort det samme er det et overgrep. Blir en mann klappet på rumpa er det greit, skjer det med en kvinne er det seksuellt overgrep. Enkelt forklart: Menn passer best med menn, og kvinner med kvinner. Så enkelt er livet. Anonymkode: 00c55...44f Anonymkode: 29524...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #90 Skrevet 1. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du har endel gode poeng her. Kvinnen er jo mest ute etter å finne seg en mann for å pare seg, føde barn. Kvinnen går over like for en mann, så ille er det faktisk i mange tilfeller. Distansen mellom mannen og kvinnen blir større i vårt samfunn pga gale feminister. Alt er krenkende, kvinner kan skrive kritiske artikler om menn uten problemer. Men om mannen skriver noe nedsettende er det ramaskrik. Enkel lære: en kvinne kan for eks si: "FÅ en klem da" mens hun tvangsklemmer en mann. Om en mann ville gjort det samme er det et overgrep. Blir en mann klappet på rumpa er det greit, skjer det med en kvinne er det seksuellt overgrep. Enkelt forklart: Menn passer best med menn, og kvinner med kvinner. Så enkelt er livet. Anonymkode: 00c55...44f Hva med oss som er ferdig med barn.... hvilken grunn går vi etter i søken av menn? D var litt ensidig syn Anonymkode: 57475...68e
Gjest Glut Skrevet 1. januar 2020 #91 Skrevet 1. januar 2020 Jeg har et stort ønske om å ha gode venninner. Vennskap med damer gir noe man ikke får med kompiser, man får gode samtaler på et annet nivå føler jeg. Jeg har 2 brødre og har egentlig alltid ønsket meg en søster. Jeg var veldig beskjeden ovenfor jenter når jeg vokste opp, og er fortsatt den dag i dag litt redd for damer. Selv om jeg har vokst fra meg mesteparten. Samtaler med damer kan være svært givende og skulle ønske jeg var flinkere til å ta kontakt med damer uten at jeg har alkohol i blodet. Jeg blir veldig usikker og besjeden ovenfor damer på en måte jeg absolutt ikke er når jeg er sammen med kompiser. Da blir jeg det totalt motsatte. Tror jeg rett og slett fikk for lite trening i å være sammen med jenter når jeg vokste opp. Så for min del er det et savn at jeg ikke har noen gode venner av det motsatte kjønn. Damer er jo veldig fascinerende skapninger. så for min del er det egentlig naturlig at man har venner av motsatt kjønn selv man er i forhold eller er gift. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noen problemer med at dama mi hadde mannlige venner. (hvis jeg hadde en da😆)
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #92 Skrevet 1. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det "mannesynet" der virker veldig sunt heller. Anonymkode: a0132...6b6 Kanskje du heller skal irettesette alle mennene som er sånn, så vi slipper å påpeke det, hvis det plager deg så mye? Anonymkode: 04253...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #93 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kanskje du heller skal irettesette alle mennene som er sånn, så vi slipper å påpeke det, hvis det plager deg så mye? Anonymkode: 04253...9e4 Alternativt så kan vi selv få velge hva vi skal svare, og hvilke innlegg vi skal svare på, uten påvirkning fra andre? Er det greit at jeg har en mening om det ene innlegget jeg svarte på, uten at jeg nødvendigvis svarer på alle innlegg jeg har meninger om? Anonymkode: a0132...6b6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #94 Skrevet 2. januar 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje du heller skal irettesette alle mennene som er sånn, så vi slipper å påpeke det, hvis det plager deg så mye? Anonymkode: 04253...9e4 Kan du ikke irettesette mennene som er sånn da, heller enn å påstå at menn er sånn? Anonymkode: 083c7...16b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #95 Skrevet 2. januar 2020 På 1.1.2020 den 17.51, Glut skrev: Jeg har et stort ønske om å ha gode venninner. Vennskap med damer gir noe man ikke får med kompiser, man får gode samtaler på et annet nivå føler jeg. Jeg har 2 brødre og har egentlig alltid ønsket meg en søster. Jeg var veldig beskjeden ovenfor jenter når jeg vokste opp, og er fortsatt den dag i dag litt redd for damer. Selv om jeg har vokst fra meg mesteparten. Samtaler med damer kan være svært givende og skulle ønske jeg var flinkere til å ta kontakt med damer uten at jeg har alkohol i blodet. Jeg blir veldig usikker og besjeden ovenfor damer på en måte jeg absolutt ikke er når jeg er sammen med kompiser. Da blir jeg det totalt motsatte. Tror jeg rett og slett fikk for lite trening i å være sammen med jenter når jeg vokste opp. Så for min del er det et savn at jeg ikke har noen gode venner av det motsatte kjønn. Damer er jo veldig fascinerende skapninger. så for min del er det egentlig naturlig at man har venner av motsatt kjønn selv man er i forhold eller er gift. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noen problemer med at dama mi hadde mannlige venner. (hvis jeg hadde en da😆) Jeg har vært, og er nok veldig lik deg. Du kommer til å gå skikkelig på snørra, fordi du tror det er nok med dine gode holdninger og motiver. Etter en stund inn i vennskapet kommer det noe som heter følelser fra din side. Da sitter du der med valget om å være evig forelsket i det stille, si det til henne, og bli dumpet som venn, eller å trekke deg bort fra henne og håpe at det går over. True story. Vi sjenerte mannfolk er de som havner lettest i sånne situasjoner. Mye av følelseslivet vårt leves på innsida, og vi har null trening i å takle det. Vi sender ingen seksuelle signaler, og dermed tror kvinnen at vi er trofaste venner, nærmest som en kastrert katt. Hun vil åpne seg, og snakke om seg og sitt, og forelskelsen kommer snikende. Anonymkode: 0c17b...d3e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #96 Skrevet 2. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært, og er nok veldig lik deg. Du kommer til å gå skikkelig på snørra, fordi du tror det er nok med dine gode holdninger og motiver. Etter en stund inn i vennskapet kommer det noe som heter følelser fra din side. Da sitter du der med valget om å være evig forelsket i det stille, si det til henne, og bli dumpet som venn, eller å trekke deg bort fra henne og håpe at det går over. True story. Vi sjenerte mannfolk er de som havner lettest i sånne situasjoner. Mye av følelseslivet vårt leves på innsida, og vi har null trening i å takle det. Vi sender ingen seksuelle signaler, og dermed tror kvinnen at vi er trofaste venner, nærmest som en kastrert katt. Hun vil åpne seg, og snakke om seg og sitt, og forelskelsen kommer snikende. Anonymkode: 0c17b...d3e Trodde kanskje menn kunne dele noen broderlig råd seg i mellom for å takle sånt bedre. Ikke spre slik bitterhet. Noe kjent med med dette, sånn forøvrig.. Anonymkode: d0405...728
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #97 Skrevet 3. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde kanskje menn kunne dele noen broderlig råd seg i mellom for å takle sånt bedre. Ikke spre slik bitterhet. Noe kjent med med dette, sånn forøvrig.. Anonymkode: d0405...728 Det var ikke meningen det skulle komme bittert ut, men beklager hvis det tolkes sånn. Mitt broderlige råd er kanskje bare en realitetsorientering til den sjenerte der ute. Hvis det lyder kjent, så er det vel fordi problemstillingen er ganske vanlig? Anonymkode: 0c17b...d3e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #98 Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke meningen det skulle komme bittert ut, men beklager hvis det tolkes sånn. Mitt broderlige råd er kanskje bare en realitetsorientering til den sjenerte der ute. Hvis det lyder kjent, så er det vel fordi problemstillingen er ganske vanlig? Anonymkode: 0c17b...d3e Helt vanlig at menn kan bli forelska i jentevenner. Tror ekte vennskap mellom mann og kvinnen er sjelden, men bekjentskap er det nok mye av. Som ofte fases ut når "venninna" får seg mann. Er ikke uten grunn at homofile menn ofte har en bestevenninne. Da slipper man å lure på om det skal bli noe mer. Anonymkode: 00c55...44f
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2020 #99 Skrevet 3. januar 2020 På 28.12.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev: Er dette et dårlig tegn synes dere? Er mann og har ingen kvinner som nære venner. Kjenner jo partnerne til kompiser og slik da, men har ingen egentlige venner av det motsatte kjønn. Kunne godt tenkt meg det, men er ikke så flink til å snakke med damer kanskje. Jeg er kanskje litt typisk mann på en del måter, ganske logisk og pragmatisk. Så har litt annerledes tankegang enn de fleste damer. Er redd damer synes dette er et "rødt flagg" eller noe ☹️ Kanskje jeg må prøve å få kvinnelige venner. Anonymkode: 382b5...e2d Min mann har heller ingen kvinnelige venner, kun de som er sammen med kameratene hans. Og de er bare "dama til". Selv ser jeg etter helt andre tegn enn jentevenninner om jeg skulle datet en fyr. Så har du meg, som bare har guttevenner bortsett fra to venninner. Ellers er jeg utelukkende sammen med gutter, både på jobb og privat. Men det er fordi jobben min er mannsdominert og hobbyen min består av 99 % gutter. Da blir det sånn.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #100 Skrevet 10. januar 2020 På 28.12.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev: Er dette et dårlig tegn synes dere? Er mann og har ingen kvinner som nære venner. Kjenner jo partnerne til kompiser og slik da, men har ingen egentlige venner av det motsatte kjønn. Kunne godt tenkt meg det, men er ikke så flink til å snakke med damer kanskje. Jeg er kanskje litt typisk mann på en del måter, ganske logisk og pragmatisk. Så har litt annerledes tankegang enn de fleste damer. Er redd damer synes dette er et "rødt flagg" eller noe ☹️ Kanskje jeg må prøve å få kvinnelige venner. Anonymkode: 382b5...e2d Anonymkode: ada0e...682
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå