AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #41 Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her. Har aldri møtt en kvinne som har i nærheten av de samme syn, hobbyer, interesser... da er det ikke noe vits. Jeg vil heller ikke at dama mi skal ha mannlige venner, siden jeg vet hvordan andre menn er. Anonymkode: bdf02...f71 Syn på hva? Og hvilke hobbyer og interesser har du? Anonymkode: 29524...5bf 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #42 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis har du møtt mange kvinner med samme syn, hobbyer og interesser som deg (med mindre ditt syn er kvinneundertrykkende og interessen din består av å hate damer på nettet da). Du har bare ikke sett de som likeverdige nok mennesker til å gidde å bli kjent med de på den vennskapelige måten. Anonymkode: 04253...9e4 Det er jo kjedelig, å bruke tid for å bli kjent med en kvinne. Når man ikke søker vennskap. Liker bedre rett på sak jeg, starter med sex. Så ser man hva som skjer videre. Dette er jo typisk norsk også, folk møtes i fylla og har sex. Holder på med dette en stund før de tenker på om det kan bli noe mer. Snakker ikke sammen først, men har sex. Norsk greie. Forklart: Anonymkode: 00c55...44f 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #43 Skrevet 30. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sannsynligvis har du møtt mange kvinner med samme syn, hobbyer og interesser som deg (med mindre ditt syn er kvinneundertrykkende og interessen din består av å hate damer på nettet da). Du har bare ikke sett de som likeverdige nok mennesker til å gidde å bli kjent med de på den vennskapelige måten. Anonymkode: 04253...9e4 Nei, jeg har faktisk ikke det. Ikke èn eneste gang. Selv på nettet. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Syn på hva? Og hvilke hobbyer og interesser har du? Anonymkode: 29524...5bf Blir jo et sammensurium av for mange forskjellige ting til å gidde å skrive om... men bare om vi tar sjangeren av spill jeg spiller, så har jeg aldri møtt en kvinne som har hørt om det engang. Da er det lite poeng. Gidder ikke å være venner med folk uten samme interesser, da blir det bare til at man sløser tid sammen. Anonymkode: bdf02...f71
youcancallmejune Skrevet 30. desember 2019 #44 Skrevet 30. desember 2019 Det er i alle fall ikke noe rødt flagg hos meg. Jeg har aldri hatt et vennskap med en mann som ikke på et eller annet tidspunkt har inneholdt flørting eller tilnærmelser, seksuelle eller romantiske. Jeg er ikke så sikker på om det virkelig finnes helt platoniske vennskap mellom mann og kvinne og synes derfor det er helt ok at en mann ikke har kvinnelige venner. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #45 Skrevet 30. desember 2019 Ikke noe rødt flagg nei. Jeg giftet meg med en "venn" . Jeg tror det er mulig å ha platoniske vennskap om personen man er venn med ikke er attraktiv, deler for mange liknende interesser og er en person man trives veldig godt sammen med. Dersom du liker utseende, personlighet og har like interesser tror jeg det er umulig å ikke utvikle følelser på et eller annet nivå. Snakker av erfaring , hehe. Dersom man ikke finner personen tiltrekkende så er det en annen sak, men poenget er at det må gå begge veier. Anonymkode: 485ed...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #46 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjedelig, å bruke tid for å bli kjent med en kvinne. Når man ikke søker vennskap. Liker bedre rett på sak jeg, starter med sex. Så ser man hva som skjer videre. Dette er jo typisk norsk også, folk møtes i fylla og har sex. Holder på med dette en stund før de tenker på om det kan bli noe mer. Snakker ikke sammen først, men har sex. Norsk greie. Forklart: Anonymkode: 00c55...44f Jaja, søker man bare sex behøver man ikke bli så kjent. Men jeg håper ikke du tror at langvarige og givende forhold er basert på sexen til felles? For å være i et givende forhold må man jo ha verdier, syn og interesser til felles. Dog tror jeg en del menn som har den oppfatningen at damer bare er viktigst til sex og at forhold og kjærestetid er kjedelig, er de mennene som ble sammen kun pga det fysiske og ikke brydde seg om å finne ei som også kunne bli bestevenn. Synd for dem som ikke opplever ekte forhold. Anonymkode: 04253...9e4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #47 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har faktisk ikke det. Ikke èn eneste gang. Selv på nettet. Blir jo et sammensurium av for mange forskjellige ting til å gidde å skrive om... men bare om vi tar sjangeren av spill jeg spiller, så har jeg aldri møtt en kvinne som har hørt om det engang. Da er det lite poeng. Gidder ikke å være venner med folk uten samme interesser, da blir det bare til at man sløser tid sammen. Anonymkode: bdf02...f71 Okay.....? Så du tenker at du må ha en dame som har samme lidenskap som deg for akuratt det spillet? Det er jo helt normalt å ha forskjellige hobbyer, og kunne navnet på hver sine forskjellige spill eller ting. Hvis du ikke har andre interesser enn spill i livet da skjønner jeg at det er vanskelig for folk å bygge en givende og interessant relasjon med deg. Ikke for at det er noe galt med spill, jeg har selv sær hobby, men det er normalt å også ha litt bredere interesser og bredere engasjement i livet i tillegg til hobbyen sin. Kanskje broaden your spectre litt Anonymkode: 04253...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #48 Skrevet 30. desember 2019 On 12/29/2019 at 5:07 PM, AnonymBruker said: Eller det kan være at han kjenner seg selv godt nok, til å vite hvor vanskelig det er for ham å holde lyst og følelser utenfor et slikt vennskap. De kan koste en mann veldig mye. Anonymkode: 0c17b...d3e Det er jo isåfall ikke positivt det heller, at han tydligvis kun ser på kvinner som potensielle partnere/ligg/objekt for forelskelse som det er umulig å ha et normalt vennskapsforhold til.... skal jeg være sjalu på alle kvinner han møter på sin vei da liksom? Anonymkode: 4b802...430 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #49 Skrevet 30. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Okay.....? Så du tenker at du må ha en dame som har samme lidenskap som deg for akuratt det spillet? Det er jo helt normalt å ha forskjellige hobbyer, og kunne navnet på hver sine forskjellige spill eller ting. Hvis du ikke har andre interesser enn spill i livet da skjønner jeg at det er vanskelig for folk å bygge en givende og interessant relasjon med deg. Ikke for at det er noe galt med spill, jeg har selv sær hobby, men det er normalt å også ha litt bredere interesser og bredere engasjement i livet i tillegg til hobbyen sin. Kanskje broaden your spectre litt Anonymkode: 04253...9e4 Nå snakker vi jo om venner, ikke kjærester. Jeg vil ikke være venn med damer jeg synes er uinteressante. Du burde forresten søke opp hva spectre betyr på engelsk! 😁 Men som jeg sa, spill er ett eksempel. Med gruppen av menn jeg har som venner så deler vi ekstremt mange interesser og verdier. Det finner jeg sannsynligvis aldri i en kvinne dessverre. Anonymkode: bdf02...f71 2
Okapi Skrevet 30. desember 2019 #50 Skrevet 30. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje broaden your spectre litt Ingen drar damer som menn som utvider spøkelset. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #51 Skrevet 30. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Men som jeg sa, spill er ett eksempel. Med gruppen av menn jeg har som venner så deler vi ekstremt mange interesser og verdier. Det finner jeg sannsynligvis aldri i en kvinne dessverre. Hvilke verdier? Anonymkode: 29524...5bf 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #52 Skrevet 30. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke verdier? Anonymkode: 29524...5bf Alt mulig rart. Syn på ting og verden. Anonymkode: bdf02...f71 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #53 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Alt mulig rart. Syn på ting og verden. Anonymkode: bdf02...f71 Er det så spesielt at ingen kvinne deler de verdiene og syn på ting og verden? Høres rart ut. Anonymkode: 29524...5bf 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #54 Skrevet 30. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Er det så spesielt at ingen kvinne deler de verdiene og syn på ting og verden? Høres rart ut. Anonymkode: 29524...5bf Misforstå som du vil, poenget mitt står. Anonymkode: bdf02...f71
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #55 Skrevet 30. desember 2019 Det fungerer bare ikke i det aller fleste tilfeller (med noen få unntak) at kvinner og menn er virkelige venner - da mener jeg venner som faktisk bruker tid på hverandre og ikke sender et par meldinger på Facebook i løpet av året. Det funker i andre land, hvor kulturen og det sosiale ikke er helt sprengt i hodet slik det er her i landet nå om dagen der feministisk panser anklager hvilken som helst mann for nærmest "psykisk voldtekt" om han ser på henne. Jeg har en bestevenninne og ingen kommer i nærheten av henne. Hvem er så det? Jo, søstra mi. Så det er noe helt annet. Hun er på en helt annen planet enn alle andre kvinner, fordi hun støtter meg når jeg trenger det og jeg støtter henne når hun trenger det. Det er nettopp denne dynamikken - der man blir PRIORITERT først som gjør at man er veldig gode venner med hverandre. Men en mann som skal ha en "fremmed kvinne" som "bestevenninne" eller en "god venninne" er stort sett umulig. Jeg har merket til og med på arbeidsplassen at flere menn har begynt å isolere seg fra kvinner (nei, de har ikke tafset på kvinner), så de holder mer begrenset sosial omgang med sine kvinnelige kollegaer. Det var spesielt tydelig nå under julebordssesongen. Man kunne se tydelig at flere av de kvinnelige kollegaene ennå ikke skjønner hva som skjer. De var litt lettere sjokkert over å være isolert. Men sånn er det - man må holde seg unna dem, just in case som man sier på engelsk. Er man ikke i nærheten av dem, så kan man heller ikke bli beskyldt, så da er risikoen redusert ned til 0% potensielle beskyldninger, samtidig som man går aktivt inn for full sosial isolasjon fra disse kvinnene på arbeidsplassen. Liker de det ikke, så kan de alltid søke jobb en annen plass. Flere spør her hvorfor menn alltid "forventer sex" og liker ikke å bli "friendzoned". For det første, er det ikke egentlig snakk om. Nå snakker jeg bare for meg selv som mann. For min del er ikke sexlyst inne i bildet i det hele tatt. Det som derimot irriterer meg (jeg har mistet tre venninner og jeg skal skissere hvordan jeg har mistet dem): 1) Disse tidligere venninnene får seg kjærester. Så bruker de selvsagt mye mer tid med dem, og kontakten jeg er vant til å ha med dem, reduseres betraktelig. Ok, tenker jeg. Helt normalt kanskje en periode. Men neida, all den tid jeg har investert i disse vennskapene (en haug med timer sløst bort) utvikler seg slik at de fortsetter å bruke betraktelig mindre tid på meg som venn, siden disse kvinnene er helt på sine egne skyer og har endelig møtt "Prinsen og The Man". Da er jeg plutselig en som ikke er verdt engang å ta kaffe med, diskutere med, eller se en film med. 2) Så kommer signaler om at kjæresten deres liker heller ikke at venninnen har for "mange mannlige venner". Så da reduserer hun ytterliggere kontakten med blant annet meg. Igjen, velger hun "naturligvis" denne mannen som nå kjører henne hardt i senga og alle fine samtaler vi har hatt og jeg har brukt masse tid på er nå gått i dass i og med at dette er en "venninne" jeg ikke lenger kan stole på eller regne med at hun vil bruke tid på å hjelpe meg med noe. La oss si at jeg brakk et bein, måtte sitte hjemme delvis invalid en periode. Hvem kan jeg regne med å ringe? Venninna? NEI. Det er enten MANNLIGE venner ELLER søstra mi. Skjønner? Good ! 3) Ettersom disse venninnene blir fylt opp av sperm mer og mer og etterhvert blir gravide, så er det den siste streken som gjør at vennskapet formelt sett kan formaliseres og erklæres for å være dødt. Da vil dem selvsagt bruke igjen mer tid på barn, osv, osv. Noen vil si at det er "naturlig" - helt greit, men da burde man ikke late som at man ikke forstår hvorfor mange menn og kvinner ikke greier å være "bare venner". Når det er sagt, så er det mye galt som også er galt andre veien. Det er ikke slik at mange kvinner "kaster seg over menn for å være bare venner med dem". Kvinner er ganske avvisende nå om dagen, og de vurderer en opp og ned som venn nesten like mye som en date / potensiell kjæreste. Uansett, dette var min forklaring når det gjelder egne erfaringer med tidligere venninner. Vi kranglet aldri og det var ikke problemer eller noe seksuelle fremstøt. Dette er bare for å forklare hvorfor en mann i mange tilfeller ikke har noe interesse av å ha bare venninner, fordi enten så forsvinner disse venninnene etterhvert uansett til mannen sin som er The Man for dem, eller man får ikke engang sjansen til å bli en venn (de er avvisende til og med når det gjelder vennskap). Det er altså ikke noe vits for en mann å sløse tid på en kvinnelig venninne, når det å bruke tid på en mannlig venn, gir langt mer uttelling, blant annet LOJALITET - Brotherhood følelse. En man kan ringe til som vil stille opp for en hvis det trengs. Bro's before H... dere kjenner ordtaket. Anonymkode: 6afd0...dc2 2
Okapi Skrevet 30. desember 2019 #56 Skrevet 30. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Misforstå som du vil, poenget mitt står. Anonymkode: bdf02...f71 Det er jo ikke noe å misforstå, du har bare skrevet at dere har forskjellige verdier. Er vel da naturlig å lure på hva du mener med det? For meg virker det ganske snålt at menn og kvinner skal ha radikalt forskjellige verdier. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #57 Skrevet 30. desember 2019 9 minutter siden, Okapi said: Det er jo ikke noe å misforstå, du har bare skrevet at dere har forskjellige verdier. Er vel da naturlig å lure på hva du mener med det? For meg virker det ganske snålt at menn og kvinner skal ha radikalt forskjellige verdier. Sier ingenting om radikalt forskjellige verdier, men det er forskjeller her og der. Også handler det jo om sannsynlighet. Hva er oddsen for å møte på en dame som jeg deler mye med sammenlignet med å finne en mann som jeg deler mye med? Og gjerne som ikke er attraktiv i det hele tatt, så det kan forbli rent vennskapelig. Det er nok ekstremt usannsynlig. Anonymkode: bdf02...f71
Okapi Skrevet 30. desember 2019 #58 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sier ingenting om radikalt forskjellige verdier, men det er forskjeller her og der. Også handler det jo om sannsynlighet. Hva er oddsen for å møte på en dame som jeg deler mye med sammenlignet med å finne en mann som jeg deler mye med? Og gjerne som ikke er attraktiv i det hele tatt, så det kan forbli rent vennskapelig. Det er nok ekstremt usannsynlig. Anonymkode: bdf02...f71 Beklager, radikalt var et unødvendig tillegg fra min side. Spørsmålet er fortsatt der da, både fra meg og sannsynligvis den anonyme. Kan du komme på eksempler på disse verdiene som du deler med menn, men ikke med kvinner? Spør fordi jeg er mann, men overhode ikke ser det på den måten, og lurer genuint på hva det er du snakker om. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #59 Skrevet 30. desember 2019 4 minutter siden, Okapi said: Beklager, radikalt var et unødvendig tillegg fra min side. Spørsmålet er fortsatt der da, både fra meg og sannsynligvis den anonyme. Kan du komme på eksempler på disse verdiene som du deler med menn, men ikke med kvinner? Spør fordi jeg er mann, men overhode ikke ser det på den måten, og lurer genuint på hva det er du snakker om. Okei, skjønner! 😃 Det er vanskelig å forklare siden det ikke handler om mann/kvinne, men om sannsynlighet. Det er jo ikke slik at alle menn har x verdier og alle kvinner har y verdier, men det er statistiske forskjeller. F.eks. kan det kanskje sies at det er flere spirituelle kvinner. Jeg er ekstremt imot slikt og kan ikke tenke meg å omgås religiøse folk på noen måte. Kanskje kvinner oftere støtter abort, noe jeg ikke gjør. Livssyn er jo komplisert, men man ser jo trender som kjønnene holder seg til alt i alt. Og når det kommer til f.eks. gaming (som ikke er min eneste hobby, men en viktig) så er det jo ganske få kvinner generelt... og hvor mange kvinner spiller instrumenter og vil øve på jazz sammen? Har ikke møtt mange av de heller... jeg kjenner derimot 7 menn som er interessert i både gaming og å spille jazz. I tillegg til å unngå å få barn. Går jo ikke å være venner med barnefolk. Anonymkode: bdf02...f71 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #60 Skrevet 30. desember 2019 Har aldri hatt kvinnelige venner. Vil ikke ha det heller. Mange bekjentskaper jo der vi kan gå ut og ta en pils sammen med andre og snakke om løst og fast. Men aldri venner! Det er en enorm forskjell. Det er å skape masse usikkerhet når man er i et forhold, og om man er singel så utvikler det seg kanskje fort til "følelser" som fort kan vise seg å være feil for en av partene. Det dramaet orker jeg bare ikke. Røde flagg er det om min kjæreste har mannlige venner og prioriterer disse foran meg, det vil aldri bli akseptert. Det skaper bare masse usikkerhet i et forhold, og det er bare der jeg er sammen med damer. Forhold eller bekjentskap. Aldri noe annet. Anonymkode: ec444...7fe 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå