AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Er dette et dårlig tegn synes dere? Er mann og har ingen kvinner som nære venner. Kjenner jo partnerne til kompiser og slik da, men har ingen egentlige venner av det motsatte kjønn. Kunne godt tenkt meg det, men er ikke så flink til å snakke med damer kanskje. Jeg er kanskje litt typisk mann på en del måter, ganske logisk og pragmatisk. Så har litt annerledes tankegang enn de fleste damer. Er redd damer synes dette er et "rødt flagg" eller noe ☹️ Kanskje jeg må prøve å få kvinnelige venner. Anonymkode: 382b5...e2d 1
Nymerïa Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Ikke et rødt flagg, men det kan jo være du finner ut at det er hyggelig med noen venninner. 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har ingen mannlige venner heller. Synes det er vanskelig å ha venner av motsatt kjønn. Prøvd det noen ganger, en gang var en interessert uten at jeg var det. En gang ble vi sammen (og gift også). Men ellers aldri hatt noen nære mannlige venner. Anonymkode: 1538e...689 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Absolutt IKKE rødt flagg.. Menn som har mange kvinne-venner har stort sett pult dem, hatt en greie med dem, eller har vært/er interessert i dem men ikke fått dem (enda). Menn med mange kvinnelige venner: DET ER RØDT FLAGG. BLODRØDT. Anonymkode: 48e93...338 27
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Samme her bare at jeg er dame. Jeg har ingen mannlige venner. Er sjenert og ikke så flink til å snakke med menn. Anonymkode: a85ed...5b0 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt IKKE rødt flagg.. Menn som har mange kvinne-venner har stort sett pult dem, hatt en greie med dem, eller har vært/er interessert i dem men ikke fått dem (enda). Menn med mange kvinnelige venner: DET ER RØDT FLAGG. BLODRØDT. Anonymkode: 48e93...338 Støtter denne. Anonymkode: 10a46...6ab 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 De fleste av mine kvinnelige venninner har forsvunnet inn i forhold med sjalu fyrer. Anonymkode: 083c7...16b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Samme her bare at jeg er dame. Jeg har ingen mannlige venner. Er sjenert og ikke så flink til å snakke med menn. Anonymkode: a85ed...5b0 Jeg er og sjenert, spesielt ovenfor kvinner. Føler litt som dere er fra en annen planet av og til 😀 Synes det er spennende å lese på KG, det snakkes om andre ting enn jeg er vant til å prate om. Jeg er nok vanskelig å komme inn på, sikkert litt derfor jeg ikke har damevenner. Trenger nok tid og forståelse for å kunne prate åpent om ting som er på et litt dypere plan. Mulig kvinner foretrekker å prate med de som er mer likesinnede og vant til å åpne seg. Anonymkode: 382b5...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er og sjenert, spesielt ovenfor kvinner. Føler litt som dere er fra en annen planet av og til 😀 Synes det er spennende å lese på KG, det snakkes om andre ting enn jeg er vant til å prate om. Jeg er nok vanskelig å komme inn på, sikkert litt derfor jeg ikke har damevenner. Trenger nok tid og forståelse for å kunne prate åpent om ting som er på et litt dypere plan. Mulig kvinner foretrekker å prate med de som er mer likesinnede og vant til å åpne seg. Anonymkode: 382b5...e2d Kvinnelige venner kan være givende, men jeg anbefaler deg å lese deg opp på vennefella eller friendzoning, slik at du forstår hva som skjer den dagen du sitter der håpløst forelsket i din venninne, som ikke føler det samme. For sjenerte menn er dette en reell fare. Anonymkode: 0c17b...d3e
Boodelooap Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Jeg synes det er attraktivt med menn som også har kvinnelige venner. 1
Gjest Lasox Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Absolutt ikke. Etter at jeg fikk følelser for forrige bestevenninne, og hun hadde selvfølgelig ingen følelser for meg. Så har jeg valgt å kutte ut kvinnelige venner. Blir for sårt for meg da det er kun jeg som blir forelsket i jenta og det går ikke den andre retningen og er lei av å bli behandlet som dritt at kvinner tar kun tar kontakt når det går dårlig i forholdet og trenger bekreftelse og oppmerksomhet ifra meg. Det orker jeg ikke noe mer. Av og til så er det bedre å være uten dem!
Bamseklemmer Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har flere venninner, men det betyr ikke at vi knuller som kaniner. Vi diskuterer en del ja, lager god mat og koser oss, hjelper hverandre på mange måte... det kaller jeg godt vennskap❤️ Men det har hendt vi har gitt hverandre trøst ja, da ligger vi gjerne ilag for å føle nærhet, da er det ikke utelukket for sex, det er også godt vennskap😉 1
Energidronning Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er og sjenert, spesielt ovenfor kvinner. kanskje utenlandske kvinner passer deg bedre? kulturen i Norge er slik at sjenerte menn ses som kjedelige. asiatiske damer (thai og filippinske damer, eller fra japan, korea....) er litt mer tålmodige, snillere, og gir deg sjansen... du har et veivalg å ta: prøv å forandre deg og tilpasse deg for behov til damene som bor i nærheten av deg, eller prøv å finne en dame som liker deg som du er? rent praktisk, du trenger ikke å ta en stor avgjørelse nå... du kan prøve begge veier samtidig: å jobbe litt om din personlighet for å bli mindre sjenert med norske damer, og prøve noe nettdating eller chat med eksotiske damer... og så finner ut fra erfaring hva slags kvinne passer deg! Endret 29. desember 2019 av Energidronning 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er og sjenert, spesielt ovenfor kvinner. Føler litt som dere er fra en annen planet av og til 😀 Anonymkode: 382b5...e2d Jeg håper at du vet at damer er forskjellige? Det går ikke an å putte alle i samme boksen og snakke om "oss". Jeg er ikke som flertallet og så i mange år etter muligheten for å få en mann eller flere som en god venn, nettopp fordi at jeg ville ha en annen type vennskap enn det de fleste damer kan tilby, men den ene mannen etter den andre mente at vi skulle ha sex fordi vi hadde det så hyggelig sammen og det var jeg jo ikke interessert i, så da ble bekjentskapet ikke til et vennskap, men forsvant før det ble noe av det. Nå har jeg egentlig gitt det opp. Er visst ikke mulig å få en mannevenn. Er de enslige så tror de før eller siden at vi skal være fysiske. Er de sammen med eller gift med noen, så tror damen at vi er fysiske eller ser meg som en trussel. Jeg er ikke det. Hadde bare vært så ålreit med en skikkelig venn som ikke skulle snakke om følelser hele tiden. Som ikke oppfører seg slik mange damer gjør når de skal være venninner. Det blir altfor tett med venninnevennskap. Kvelende samvær hvor alle må gå i flokk og mene de samme tingene. Satt litt på spissen, jeg vil heller høgge ved, ta ryggsekk, fiskestang og hunden med på tur. Anonymkode: 2a603...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 Nei det gjør ingenting. Alle vet at om det ikke er barndomsvenner eller kolleger så er menns venninner noen de har lyst til å ligge med i 99% av tilfellene. Men lesbisk venninne eller gjenoppta kontakt med barndomsvenner du lekte masse med må du gjerne gjøre. Det er bra for menn med nære kameratslige vennskap med damer, få litt mer innsikt i hvordan det er å være dame og også få mer emosjonell sstøtte enn hva du får av menn så for din egen del er det fint med venninner men jeg hadde ikke reagert så mye på om du ikke drakk kaffe med Ingrid hver uke liksom Anonymkode: 04253...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Bamseklemmer skrev: Jeg har flere venninner, men det betyr ikke at vi knuller som kaniner. Vi diskuterer en del ja, lager god mat og koser oss, hjelper hverandre på mange måte... det kaller jeg godt vennskap❤️ Men det har hendt vi har gitt hverandre trøst ja, da ligger vi gjerne ilag for å føle nærhet, da er det ikke utelukket for sex, det er også godt vennskap😉 Det der er ikke vennskap. Iallefall den siste setningen ødela hele syns jeg, og "kamerater" som deg er det værste jeg vet. Det hadde vært så fint om vi bare kunne diskutere, henge, oppleve, lage mat og hygge ilag, og thats it! At den ene eller begge er åpen for sex ødelegger hele vennskapet. Kan godt hende det funker for deg, men da er dere pulevenner. Ikke venner. Anonymkode: 04253...9e4 16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, Lasox skrev: Absolutt ikke. Etter at jeg fikk følelser for forrige bestevenninne, og hun hadde selvfølgelig ingen følelser for meg. Så har jeg valgt å kutte ut kvinnelige venner. Blir for sårt for meg da det er kun jeg som blir forelsket i jenta og det går ikke den andre retningen og er lei av å bli behandlet som dritt at kvinner tar kun tar kontakt når det går dårlig i forholdet og trenger bekreftelse og oppmerksomhet ifra meg. Det orker jeg ikke noe mer. Av og til så er det bedre å være uten dem! 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinnelige venner kan være givende, men jeg anbefaler deg å lese deg opp på vennefella eller friendzoning, slik at du forstår hva som skjer den dagen du sitter der håpløst forelsket i din venninne, som ikke føler det samme. For sjenerte menn er dette en reell fare. Anonymkode: 0c17b...d3e 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste av mine kvinnelige venninner har forsvunnet inn i forhold med sjalu fyrer. Anonymkode: 083c7...16b Det er ganske spesielt hvordan dere har en slags skuffelse over å bare være venn. Da er dere jo ikke venn. Være bitter for at venninnen får seg kjæreste, se på friendzoning og ikke no knulling som et slags svik, og føle seg behandla som dritt fordi man fungerer som en normal venn man oppsøker støtte hos i vanskelige stunder. Hadde neppe følt deg behandla som dritt om kompisen din hadde et eget liv og ikke tid til å finne på noe så ofte, men åpnet seg for deg og søkte støtte når han trengte råd og noen å snakke med. Det er synd at så mange ikke kan verdsette kvinner nok til å være noe mer enn et potensielt ligg. Vennskap med kvinner er, som en av dere heldigvis sier, givende. Men ikke for dere som blir den creepy vennen vi merker at egentlig er interessert i oss som noe mer. Hvis dere syns friendzoning er ille, tenk på hvor ille det er å ha en creepy mannevenn som forventer sexpoeng av å være en normal støttende og grei venn, og som hiver vennskapet i vasken så fort vi får oss kjæreste istedet for å være glad på våre vegne, som du ville vært med en kompis! Anonymkode: 04253...9e4 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske spesielt hvordan dere har en slags skuffelse over å bare være venn. Da er dere jo ikke venn. Være bitter for at venninnen får seg kjæreste, se på friendzoning og ikke no knulling som et slags svik, og føle seg behandla som dritt fordi man fungerer som en normal venn man oppsøker støtte hos i vanskelige stunder. Hadde neppe følt deg behandla som dritt om kompisen din hadde et eget liv og ikke tid til å finne på noe så ofte, men åpnet seg for deg og søkte støtte når han trengte råd og noen å snakke med. Det er synd at så mange ikke kan verdsette kvinner nok til å være noe mer enn et potensielt ligg. Vennskap med kvinner er, som en av dere heldigvis sier, givende. Men ikke for dere som blir den creepy vennen vi merker at egentlig er interessert i oss som noe mer. Hvis dere syns friendzoning er ille, tenk på hvor ille det er å ha en creepy mannevenn som forventer sexpoeng av å være en normal støttende og grei venn, og som hiver vennskapet i vasken så fort vi får oss kjæreste istedet for å være glad på våre vegne, som du ville vært med en kompis! Anonymkode: 04253...9e4 Det er ikke annen skuffelse enn det en kvinne føler i de tilfellene hun tror at den andre vil mer enn han gjør. Det er kjønnsforskjeller når det kommer til å tenke rundt vennskap, sex, forhold, som egentlig burde vært pensum i barneskolen. Noen kvinner dyrker vennskap, men mange dyrker oppmerksomhet og ego, og aner ikke hva slags følelser de trigger hos "vennene" sine. Anonymkode: 0c17b...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke annen skuffelse enn det en kvinne føler i de tilfellene hun tror at den andre vil mer enn han gjør. Det er kjønnsforskjeller når det kommer til å tenke rundt vennskap, sex, forhold, som egentlig burde vært pensum i barneskolen. Noen kvinner dyrker vennskap, men mange dyrker oppmerksomhet og ego, og aner ikke hva slags følelser de trigger hos "vennene" sine. Anonymkode: 0c17b...d3e De kjønnsforskjellene handler ene og alene om menns kvinnesyn. At vi vokser opp i et patriarkalsk samfunn der gutter lærer fra alle kanter at jenter er først og fremst for sex, objekter som er her for menn, ikke for vennskap, likeverd og respekt. En sexistisk, kvinneundertrykkende holdning så integrert at mange ikke engang er klar over det selv. Det er litt om feminisme og patriarkatet i pensum fra før, selvom det burde vært mye mer. Anonymkode: 04253...9e4 8
Gjest Lasox Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske spesielt hvordan dere har en slags skuffelse over å bare være venn. Da er dere jo ikke venn. Være bitter for at venninnen får seg kjæreste, se på friendzoning og ikke no knulling som et slags svik, og føle seg behandla som dritt fordi man fungerer som en normal venn man oppsøker støtte hos i vanskelige stunder. Hadde neppe følt deg behandla som dritt om kompisen din hadde et eget liv og ikke tid til å finne på noe så ofte, men åpnet seg for deg og søkte støtte når han trengte råd og noen å snakke med. Det er synd at så mange ikke kan verdsette kvinner nok til å være noe mer enn et potensielt ligg. Vennskap med kvinner er, som en av dere heldigvis sier, givende. Men ikke for dere som blir den creepy vennen vi merker at egentlig er interessert i oss som noe mer. Hvis dere syns friendzoning er ille, tenk på hvor ille det er å ha en creepy mannevenn som forventer sexpoeng av å være en normal støttende og grei venn, og som hiver vennskapet i vasken så fort vi får oss kjæreste istedet for å være glad på våre vegne, som du ville vært med en kompis! Anonymkode: 04253...9e4 Så det er greit at damer gir falske forhåpninger når man er singel? Jaja... her skal damene få lov til å gjøre absolutt alt tydeligvis, men vi menn? Får ikke lov til å bli skuffet når man da velger en annen. Uansett lei av å bli behandlet som dritt av kvinner der hvor damene kun er ute etter oppmerksomhet og bekreftelse ifra meg når dem trenger det. Du mener jo sikkert at jeg skal bli bestekompis med kjæresten hennes også? Er det heller ikke mer normalt at når hun da har type at hun heller kan få bekreftelse og oppmerksomhet ifra ham i stedet for? Endret 29. desember 2019 av Lasox
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå