Gå til innhold

Mann uten kvinnelige venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke at menn og kvinner kan være venner. Det ligger ikke i biologien vår, da det ofte er en grunn til at man liker noen av det motsatte kjønn bedre enn andre. 

Anonymkode: dd815...18c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skjønner! 😃 Det er vanskelig å forklare siden det ikke handler om mann/kvinne, men om sannsynlighet. Det er jo ikke slik at alle menn har x verdier og alle kvinner har y verdier, men det er statistiske forskjeller. F.eks. kan det kanskje sies at det er flere spirituelle kvinner. Jeg er ekstremt imot slikt og kan ikke tenke meg å omgås religiøse folk på noen måte. Kanskje kvinner oftere støtter abort, noe jeg ikke gjør. Livssyn er jo komplisert, men man ser jo trender som kjønnene holder seg til alt i alt.

Og når det kommer til f.eks. gaming (som ikke er min eneste hobby, men en viktig) så er det jo ganske få kvinner generelt... og hvor mange kvinner spiller instrumenter og vil øve på jazz sammen? Har ikke møtt mange av de heller... jeg kjenner derimot 7 menn som er interessert i både gaming og å spille jazz. I tillegg til å unngå å få barn. Går jo ikke å være venner med barnefolk.

Anonymkode: bdf02...f71

Ok. Nei skjønner at du har for forskjellig syn som kvinner da. Du vil jo undertrykke og kontrollere, og da er det plutselig ikke manglende felles spillinteresse som er den egentlige dealbreakeren. 

Du får henge med kompiser og gifte deg med en mann istedet, det er det beste for alle. 

Anonymkode: 04253...9e4

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke med deg TS, men jeg har problemer med å ha kvinner som venner. Jeg kan hvertfall ikke møte noen på tomannshånd, det føles som en date med en gang og det blir helt feil (har samboer). Kan møtes i større grupper, da. 

Men sånn generelt holder jeg meg unna kvinner, med mindre jeg ser etter en potensiell partner.

Anonymkode: 8a3f3...144

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke med deg TS, men jeg har problemer med å ha kvinner som venner. Jeg kan hvertfall ikke møte noen på tomannshånd, det føles som en date med en gang og det blir helt feil (har samboer). Kan møtes i større grupper, da. 

Men sånn generelt holder jeg meg unna kvinner, med mindre jeg ser etter en potensiell partner.

Det var da voldsomt!

Anonymkode: 29524...5bf

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt!

😂

Kom kanskje litt feil ut, men jeg er ikke interessert i å ha venninner. 

• Liker 1
Skrevet
On 12/30/2019 at 2:53 PM, Proximus said:

Personlig er jeg for å ikke ha mannlige venner når jeg er i et forhold. 

Dumper du vennene dine når du er i et forhold eller har du heller ikke mannlige venner når du er singel?

Anonymkode: 816a8...c24

• Liker 1
Gjest Proximus
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumper du vennene dine når du er i et forhold eller har du heller ikke mannlige venner når du er singel?

Anonymkode: 816a8...c24

Ikke når jeg er singel heller. 

Skrevet
På 30.12.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Det fungerer bare ikke i det aller fleste tilfeller (med noen få unntak) at kvinner og menn er virkelige venner - da mener jeg venner som faktisk bruker tid på hverandre og ikke sender et par meldinger på Facebook i løpet av året.  

Det funker i andre land, hvor kulturen og det sosiale ikke er helt sprengt i hodet slik det er her i landet nå om dagen der feministisk panser anklager hvilken som helst mann for nærmest "psykisk voldtekt" om han ser på henne. 

Jeg har en bestevenninne og ingen kommer i nærheten av henne. Hvem er så det? Jo, søstra mi. Så det er noe helt annet. Hun er på en helt annen planet enn alle andre kvinner, fordi hun støtter meg når jeg trenger det og jeg støtter henne når hun trenger det. Det er nettopp denne dynamikken - der man blir PRIORITERT først som gjør at man er veldig gode venner med hverandre. 

Men en mann som skal ha en "fremmed kvinne" som "bestevenninne" eller en "god venninne" er stort sett umulig. Jeg har merket til og med på arbeidsplassen at flere menn har begynt å isolere seg fra kvinner (nei, de har ikke tafset på kvinner), så de holder mer begrenset sosial omgang med sine kvinnelige kollegaer. Det var spesielt tydelig nå under julebordssesongen. Man kunne se tydelig at flere av de kvinnelige kollegaene ennå ikke skjønner hva som skjer. De var litt lettere sjokkert over å være isolert. Men sånn er det - man må holde seg unna dem, just in case som man sier på engelsk. Er man ikke i nærheten av dem, så kan man heller ikke bli beskyldt, så da er risikoen redusert ned til 0% potensielle beskyldninger, samtidig som man går aktivt inn for full sosial isolasjon fra disse kvinnene på arbeidsplassen. Liker de det ikke, så kan de alltid søke jobb en annen plass.

Flere spør her hvorfor menn alltid "forventer sex" og liker ikke å bli "friendzoned". For det første, er det ikke egentlig snakk om. Nå snakker jeg bare for meg selv som mann. For min del er ikke sexlyst inne i bildet i det hele tatt.

Det som derimot irriterer meg (jeg har mistet tre venninner og jeg skal skissere hvordan jeg har mistet dem):

1) Disse tidligere venninnene får seg kjærester. Så bruker de selvsagt mye mer tid med dem, og kontakten jeg er vant til å ha med dem, reduseres betraktelig. Ok, tenker jeg. Helt normalt kanskje en periode. Men neida, all den tid jeg har investert i disse vennskapene (en haug med timer sløst bort) utvikler seg slik at de fortsetter å bruke betraktelig mindre tid på meg som venn, siden disse kvinnene er helt på sine egne skyer og har endelig møtt "Prinsen og The Man". Da er jeg plutselig en som ikke er verdt engang å ta kaffe med, diskutere med, eller se en film med. 

2) Så kommer signaler om at kjæresten deres liker heller ikke at venninnen har for "mange mannlige venner". Så da reduserer hun ytterliggere kontakten med blant annet meg. Igjen, velger hun "naturligvis" denne mannen som nå kjører henne hardt i senga og alle fine samtaler vi har hatt og jeg har brukt masse tid på er nå gått i dass i og med at dette er en "venninne" jeg ikke lenger kan stole på eller regne med at hun vil bruke tid på å hjelpe meg med noe. La oss si at jeg brakk et bein, måtte sitte hjemme delvis invalid en periode. Hvem kan jeg regne med å ringe? Venninna? NEI. Det er enten MANNLIGE venner ELLER søstra mi.  Skjønner? Good ! 

3) Ettersom disse venninnene blir fylt opp av sperm mer og mer og etterhvert blir gravide, så er det den siste streken som gjør at vennskapet formelt sett kan formaliseres og erklæres for å være dødt. Da vil dem selvsagt bruke igjen mer tid på barn, osv, osv. Noen vil si at det er "naturlig" - helt greit, men da burde man ikke late som at man ikke forstår hvorfor mange menn og kvinner ikke greier å være "bare venner".

Når det er sagt, så er det mye galt som også er galt andre veien. Det er ikke slik at mange kvinner "kaster seg over menn for å være bare venner med dem". Kvinner er ganske avvisende nå om dagen, og de vurderer en opp og ned som venn nesten like mye som en date / potensiell kjæreste. 

Uansett, dette var min forklaring når det gjelder egne erfaringer med tidligere venninner. Vi kranglet aldri og det var ikke problemer eller noe seksuelle fremstøt. Dette er bare for å forklare hvorfor en mann i mange tilfeller ikke har noe interesse av å ha bare venninner, fordi enten så forsvinner disse venninnene etterhvert uansett til mannen sin som er The Man for dem, eller man får ikke engang sjansen til å bli en venn (de er avvisende til og med når det gjelder vennskap).

Det er altså ikke noe vits for en mann å sløse tid på en kvinnelig venninne, når det å bruke tid på en mannlig venn, gir langt mer uttelling, blant annet LOJALITET - Brotherhood følelse. En man kan ringe til som vil stille opp for en hvis det trengs. Bro's before H... dere kjenner ordtaket.

Anonymkode: 6afd0...dc2

Slik som du beskriver dem så er det kanskje like greit at du ikke er venner med dem lenger. Det høres ikke ut som du har respekt for dem og jeg tviler på at du hadde beskrevet mannlige venner du ikke lenger hadde vært venn med lenger på samme måte. 

Anonymkode: b3337...915

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er et stort rødt flagg når menn ikke har venninner. Hvis de i tillegg ikke har søstre (det kan de riktignok ikke noe for) så har jeg en tendens til å holde meg langt unna. 

De som mener at menn og kvinner ikke kan være venner er, etter min erfaring, mye mindre empatiske, og er bare litt mer trangsynte jevnt over. Menn som lærer det de kan om kvinner av andre menn i den nærmeste kompisgjengen er utelukkende negativt, syns jeg. 

Anonymkode: d088b...8bb

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er et stort rødt flagg når menn ikke har venninner. Hvis de i tillegg ikke har søstre (det kan de riktignok ikke noe for) så har jeg en tendens til å holde meg langt unna. 

De som mener at menn og kvinner ikke kan være venner er, etter min erfaring, mye mindre empatiske, og er bare litt mer trangsynte jevnt over. Menn som lærer det de kan om kvinner av andre menn i den nærmeste kompisgjengen er utelukkende negativt, syns jeg. 

Vi får støtte fra forskningen da. 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Det gir jeg faen i. Selv har jeg mange gode venner av det motsatte kjønn, og alle de har igjen mange venninner - som de aldri har ligget med.

Min erfaring er at menn som ikke klarer å ha kvinnelige venner rett og slett er dårligere kjærester, fordi de har et helt annet syn på kvinner enn det menn med kvinnelige venner har. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ok. Nei skjønner at du har for forskjellig syn som kvinner da. Du vil jo undertrykke og kontrollere, og da er det plutselig ikke manglende felles spillinteresse som er den egentlige dealbreakeren. 

Du får henge med kompiser og gifte deg med en mann istedet, det er det beste for alle. 

Anonymkode: 04253...9e4

Herregud, så dramatisk du blir... enda en grunn til å ikke ha venninner, en komplett manglende evne til diskusjon og objektivitet gjør det jo lite givende. Du gjør noe helst upersonlig til noe personlig. Patetisk.

Anonymkode: bdf02...f71

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir jeg faen i. Selv har jeg mange gode venner av det motsatte kjønn, og alle de har igjen mange venninner - som de aldri har ligget med.

Min erfaring er at menn som ikke klarer å ha kvinnelige venner rett og slett er dårligere kjærester, fordi de har et helt annet syn på kvinner enn det menn med kvinnelige venner har. 

Lurer på hvem av oss som har minst empati og er mest trangsynt 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Lurer på hvem av oss som har minst empati og er mest trangsynt 😂

Tråden handler ikke om hva forskning mener om menn som ikke har venninner, men om hva vi, som individer, syns om det. Dersom du skal begynne med hersketeknikker nå, må du for all del gjøre det, men det er jeg fullstendig uinteressert i. Jeg har uttalt meg fra et personlig ståsted, og står for det jeg sier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange blander nok vennskap og bekjentskap.

Kvinner er altfor ustabile som venner, dere er stort sett opptatt av å bli likt av andre. Så da spiller dere venner når det passer dere, derfor dere hører til venninnegjenger.

Ene dagen er dere bestevenninner, så er det plutselig over. Utrolig falske når det kommer til relasjoner.

Anonymkode: 00c55...44f

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler ikke om hva forskning mener om menn som ikke har venninner, men om hva vi, som individer, syns om det. Dersom du skal begynne med hersketeknikker nå, må du for all del gjøre det, men det er jeg fullstendig uinteressert i. Jeg har uttalt meg fra et personlig ståsted, og står for det jeg sier. 

Det er du som driver med hersketeknikker når du snakker så nedlatende til de som er uenige med deg. Det er barnelærdom, men du bør selvfølgelig vise andre den samme respekten du selv forventer å bli møtt med. Når du snakker så ufint til flere her i tråden blir det mer enn litt fristende å vise til forskning som faktisk støtter mitt ståsted og ikke ditt, og jeg synes også det er naturlig å trekke fram i en slik tråd.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner er altfor ustabile som venner, dere er stort sett opptatt av å bli likt av andre. Så da spiller dere venner når det passer dere, derfor dere hører til venninnegjenger.

Ene dagen er dere bestevenninner, så er det plutselig over. Utrolig falske når det kommer til relasjoner.

Trist syn du har på kvinner.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Mange av oss har hatt de samme nære vennene siden barndommen. Ikke noe spill, ikke noe falskhet, ikke mangel på stabilitet, og det å bli likt av andre er fint men ikke så viktig at det går på bekostning av viktigere ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Det er du som driver med hersketeknikker når du snakker så nedlatende til de som er uenige med deg. Det er barnelærdom, men du bør selvfølgelig vise andre den samme respekten du selv forventer å bli møtt med. Når du snakker så ufint til flere her i tråden blir det mer enn litt fristende å vise til forskning som faktisk støtter mitt ståsted og ikke ditt, og jeg synes også det er naturlig å trekke fram i en slik tråd.

Spar deg. Jeg gjorde det alle andre i tråden har gjort - sa min personlige mening. At du ikke liker den, tyder kanskje mer på at det er du som ikke tåler at folk er uenig med deg. Og jeg har ikke snakket ufint til noen her, så det kan du bare legge fra deg. Så slutt med herskingen. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg. Jeg gjorde det alle andre i tråden har gjort - sa min personlige mening. At du ikke liker den, tyder kanskje mer på at det er du som ikke tåler at folk er uenig med deg. Og jeg har ikke snakket ufint til noen her, så det kan du bare legge fra deg. Så slutt med herskingen. 

Du svarer ufint i hvert eneste svar i denne tråden. Å vise til forskning er ikke å bruke hersketeknikker. Å si fra om ufin tone er det heller ikke.

Hvis jeg ikke tålte at folk var uenig med meg hadde jeg nok ikke stått på den siden jeg gjør i denne saken. Da hadde jeg gått for den langt mer populære og likandes meningen, nemlig at vennskap mellom menn og kvinner er like naturlig og enkelt som vennskap mellom mennesker av samme kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...