AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #21 Skrevet 29. desember 2019 8 timer siden, Lasox skrev: Absolutt ikke. Etter at jeg fikk følelser for forrige bestevenninne, og hun hadde selvfølgelig ingen følelser for meg. Så har jeg valgt å kutte ut kvinnelige venner. Blir for sårt for meg da det er kun jeg som blir forelsket i jenta og det går ikke den andre retningen og er lei av å bli behandlet som dritt at kvinner tar kun tar kontakt når det går dårlig i forholdet og trenger bekreftelse og oppmerksomhet ifra meg. Det orker jeg ikke noe mer. Av og til så er det bedre å være uten dem! Men hvorfor forvente at kvinnelige venner skal få følelser for deg? Er ikke poenget med å være venner at man bare skal være venner? Jeg reagerer på det at du skriver at du fikk følelser for henne, men hun fikk ikke for deg. Nei, det gjorde hun ikke for hun så på deg som en venn og det er ikke slik at selv om følelser oppstår hos deg så vil det automatisk gjøre det hos henne også. At de søker til deg for oppmerksomhet og bekreftelse er jo bare teit, men slike kutter man bare ut. For å svare på spørsmålet så synes jeg som kvinne at det er positivt med menn som ikke har kvinnelige venner. Min erfaring er at menn ikke klarer å bare være venn. Ofte er de venner fordi de håper at det skal bli noe mer. I tillegg så er det kjipt å forholde seg til kvinnelige venner som ser på en som en trussel og lager drama på grunn av det. Ingen kompiser har gjort det noen gang. Tvert imot så er de alltid hyggelige og er glad for at kompisen har fått seg dame. Anonymkode: b3337...915 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #22 Skrevet 29. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De kjønnsforskjellene handler ene og alene om menns kvinnesyn. At vi vokser opp i et patriarkalsk samfunn der gutter lærer fra alle kanter at jenter er først og fremst for sex, objekter som er her for menn, ikke for vennskap, likeverd og respekt. En sexistisk, kvinneundertrykkende holdning så integrert at mange ikke engang er klar over det selv. Det er litt om feminisme og patriarkatet i pensum fra før, selvom det burde vært mye mer. Anonymkode: 04253...9e4 Enten du ser den kvinnelige vennen som noen du forelsker deg dypt og ensidig i, eller som noen du ville ligge med så tror ikke jeg at det er tillært adfærd. I mannens hjerne kan vennskap og seksuell/emosjonell tiltrekning eksistere parallelt, mens kvinnen kobler ut dette etter at vennskap er etablert. Jeg mener det vil gagne begge kjønn og feminismen, å lære om medfødte forskjeller, slik at begge parter kan bruke kunnskapen til å unngå misforståelser. De som vil misbruke "vennskap" til å styrke ego, eller snike seg til sex, gidder jeg ikke nevne. Anonymkode: 0c17b...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #23 Skrevet 29. desember 2019 Jeg synes det er positivt at min mann også går overens med kvinner. Trenger ikke nødvendigvis ha masse venninner, men at man ser på det annet kjønn som såpass forskjellig fra en selv at en ikke kan være venn med dem er for meg et dårlig tegn. Kan fort tenke ting som at det er fordi han ser ned på kvinner, at de ikke er bra nok til å være venne-materiale, eller at han har noen dårlige egenskaper som gjør at ingen kvinner ønsker å være venn med ham kanskje? Det trenger såklart ikke være tilfellet men det er sånn jeg kan tenke. Kvinner kan forøvrig også være logiske og pragmatiske... Anonymkode: 4b802...430 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #24 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan fort tenke ting som at det er fordi han ser ned på kvinner, at de ikke er bra nok til å være venne-materiale, eller at han har noen dårlige egenskaper som gjør at ingen kvinner ønsker å være venn med ham kanskje? Eller det kan være at han kjenner seg selv godt nok, til å vite hvor vanskelig det er for ham å holde lyst og følelser utenfor et slikt vennskap. De kan koste en mann veldig mye. Anonymkode: 0c17b...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #25 Skrevet 29. desember 2019 Jeg er dame og har ingen mannlige venner. Syns ikke det er så rart. Det er etter min erfaring vanskelig å skaffe mannlige venner i voksen alder. Og de jeg kjenner fra oppveksten er mer bekjente enn venner Anonymkode: 6f9f3...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #26 Skrevet 29. desember 2019 Min mann hadde/har ingen venninner - annet enn kameratene sine damer, kvinnelige kollegaer han snakker med ol. I begynnelsen synes jeg det var litt rart, men det er kanskje fordi jeg har like mange mannlige venner som kvinnelige. Det var uansett ikke noe jeg tenkte var urovekkende 😊 Han er litt «nerdete», så tenkte kanskje det var fordi han alltid har hatt litt andre interesser enn damer flest? Jeg vet ikke. Men dersom jeg var deg, hadde jeg ikke bekymret meg over dette. Om du ØNSKER deg venninner, er en annen ting. Da kan jo kanskje finnes noen kvinnelige kollegaer feks du kan investere litt mer i? Anonymkode: 156eb...30c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #27 Skrevet 29. desember 2019 Det er ikke noe rødt flagg nei Anonymkode: 25a2d...1ab
Jr.Garcon Skrevet 29. desember 2019 #28 Skrevet 29. desember 2019 På 28.12.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev: Er dette et dårlig tegn synes dere? Er mann og har ingen kvinner som nære venner. Kjenner jo partnerne til kompiser og slik da, men har ingen egentlige venner av det motsatte kjønn. Kunne godt tenkt meg det, men er ikke så flink til å snakke med damer kanskje. Jeg er kanskje litt typisk mann på en del måter, ganske logisk og pragmatisk. Så har litt annerledes tankegang enn de fleste damer. Er redd damer synes dette er et "rødt flagg" eller noe ☹️ Kanskje jeg må prøve å få kvinnelige venner. Anonymkode: 382b5...e2d Tenker du kunne hatt godt av å hatt venninner for din egen del, og for en kommende partners del. Jeg har alltid hatt en del gode venninner, og det er jo veldig hyggelig og givende - i tillegg til at det kan gi litt økt forståelse for hvordan damer kontra menn er skrudd sammen. 3
Pia Sofia Skrevet 30. desember 2019 #29 Skrevet 30. desember 2019 Jeg har et par kompiser som pleier å spørre meg ang ting om damer. Han ene kan sende hele meldinger og spørre om jeg synes det er ok eller dust å sende den til hun han flørter med. Jeg rettleder disse mannfolka ganske mye, og det går nok begge veier, selv om jeg ikke har spurt om hjelp til akkurat dating. Jeg tror det er lurt å ha venner av motsatt kjønn, gir mer innsikt i mennesker generelt. 3
Gjest Proximus Skrevet 30. desember 2019 #30 Skrevet 30. desember 2019 Personlig er jeg for å ikke ha mannlige venner når jeg er i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #31 Skrevet 30. desember 2019 På 29.12.2019 den 13.01, Lasox skrev: Så det er greit at damer gir falske forhåpninger når man er singel? Jaja... her skal damene få lov til å gjøre absolutt alt tydeligvis, men vi menn? Får ikke lov til å bli skuffet når man da velger en annen. Uansett lei av å bli behandlet som dritt av kvinner der hvor damene kun er ute etter oppmerksomhet og bekreftelse ifra meg når dem trenger det. Du mener jo sikkert at jeg skal bli bestekompis med kjæresten hennes også? Er det heller ikke mer normalt at når hun da har type at hun heller kan få bekreftelse og oppmerksomhet ifra ham i stedet for? Falske forhåpninger? Så du tenker at alle som er hyggelig med deg gir deg signaler om å ligge sammen? At alle vennskap skal gi deg sex og forhold , fordi du er venn? Tror neppe at du ser på det sånn med menn du snakker med. Hallo lær deg å verdsette kvinner som medmennesker og ikke bare hull å pule. Anonymkode: 04253...9e4 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #32 Skrevet 30. desember 2019 På 29.12.2019 den 13.01, Lasox skrev: Så det er greit at damer gir falske forhåpninger når man er singel? Jaja... her skal damene få lov til å gjøre absolutt alt tydeligvis, men vi menn? Får ikke lov til å bli skuffet når man da velger en annen. Uansett lei av å bli behandlet som dritt av kvinner der hvor damene kun er ute etter oppmerksomhet og bekreftelse ifra meg når dem trenger det. Du mener jo sikkert at jeg skal bli bestekompis med kjæresten hennes også? Er det heller ikke mer normalt at når hun da har type at hun heller kan få bekreftelse og oppmerksomhet ifra ham i stedet for? Du misforstår tydeligvis helt hva det vil si å være venner. Anonymkode: c0130...169 4
Gjest Lasox Skrevet 30. desember 2019 #33 Skrevet 30. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du misforstår tydeligvis helt hva det vil si å være venner. Anonymkode: c0130...169 Så jeg spør igjen? Det er greit for at damene å gi inntrykk ved å ta på brystkassa og vise frem puppene sine til en kompis? Så skal man ikke få lov til å bli skuffet over at det ikke blir noe mere? Det er greit. Jeg er ferdig med KG her kan damene gjøre hva som helst tydeligvis.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #34 Skrevet 30. desember 2019 On 12/29/2019 at 11:09 AM, AnonymBruker said: De kjønnsforskjellene handler ene og alene om menns kvinnesyn. At vi vokser opp i et patriarkalsk samfunn der gutter lærer fra alle kanter at jenter er først og fremst for sex, objekter som er her for menn, ikke for vennskap, likeverd og respekt. En sexistisk, kvinneundertrykkende holdning så integrert at mange ikke engang er klar over det selv. Det er litt om feminisme og patriarkatet i pensum fra før, selvom det burde vært mye mer. Anonymkode: 04253...9e4 Patriarkat eksisterer ikke. Anonymkode: bdf02...f71
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. desember 2019 #35 Skrevet 30. desember 2019 Null stress. Noen av de jeg kjenner best på kloden er damer, -kjenner ei egentlig bedre en søstra mi, -som en "søster", ingen filter. Ei ex, eller to, -nære venner i dag, vi vet vi stiller opp for hverandre om ting "drar seg til". Levd liv. ... Om ei dame hadde reagert på dette, -eller på att jeg ikke hadde det sånn, hadde d e t vært ett rødt flagg for meg..! Dette må seff. gå begge veger. ... a.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #36 Skrevet 30. desember 2019 13 minutter siden, Lasox said: Så jeg spør igjen? Det er greit for at damene å gi inntrykk ved å ta på brystkassa og vise frem puppene sine til en kompis? Så skal man ikke få lov til å bli skuffet over at det ikke blir noe mere? Det er greit. Jeg er ferdig med KG her kan damene gjøre hva som helst tydeligvis. Anonymkode: 29524...5bf 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #37 Skrevet 30. desember 2019 11 minutter siden, Lasox skrev: Så jeg spør igjen? Det er greit for at damene å gi inntrykk ved å ta på brystkassa og vise frem puppene sine til en kompis? Så skal man ikke få lov til å bli skuffet over at det ikke blir noe mere? Det er greit. Jeg er ferdig med KG her kan damene gjøre hva som helst tydeligvis. I motsetning til sexister som deg, så ser ikke kvinner alltid kropp som bare noe seksuelt. Har det gått deg hus forbi at brystene først og fremst er fettklumper lagd for å oppfostre babyer med? Tipper du er en sånn en som har seksualisert bryster så mye at du blir awkward og føler deg støtt av å se noen amme offentlig også... "Ikke amm da, om du ikke vil at jeg skal se deg som et sexobjekt!" Og nei, enkeltstående hendelser som en berøring på brystkassa eller flashing av puppene betyr overhodet ikke at vi mener vi skal pule deg fordet. Vet du, istedet for å bli så oppgitt og bitter når du får litt innsikt i hvordan det er fra kvinners side, kanskje du skal lære av det i stedet og endre tankegang litt? Eller er det så sykt opprørende og utenkelig for deg at damer ikke eksisterer for å gi deg gli på kuken? Tenker du om mennene i treningsgarderoben når de står naken i dusjen også at de signaliserer til deg at de vil pule, eller at kompisen din sender feil signaler når han står i bar overkropp foran deg? Skjønner du ikke at du må jobbe med kvinnesynet ditt? Du kommer mye lengre av å gjøre det enn å bare bli helt "omg jævla kvinnfolk for noen sleipe utnyttende luremuser!". Du er en sånn kompis/bekjent som vi tenker "åh nei, der kommer han creepen igjen som bare er hyggelig fordi han vil pule, så sykt ubehagelig, men jeg er tvunget til å være hyggelig tilbake så han ikke blir sur og potensielt aggressiv". Hvem er det værst for tror du? Hvertfall ikke deg. Anonymkode: 04253...9e4 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #38 Skrevet 30. desember 2019 Som mann orker jeg ikke kvinnelige venner. Kvinnen for meg sex, kos og nærhet. Utover dette trenger jeg ikke kvinner. Anonymkode: 00c55...44f 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #39 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som mann orker jeg ikke kvinnelige venner. Kvinnen for meg sex, kos og nærhet. Utover dette trenger jeg ikke kvinner. Anonymkode: 00c55...44f Samme her. Har aldri møtt en kvinne som har i nærheten av de samme syn, hobbyer, interesser... da er det ikke noe vits. Jeg vil heller ikke at dama mi skal ha mannlige venner, siden jeg vet hvordan andre menn er. Anonymkode: bdf02...f71 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #40 Skrevet 30. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Har aldri møtt en kvinne som har i nærheten av de samme syn, hobbyer, interesser... da er det ikke noe vits. Jeg vil heller ikke at dama mi skal ha mannlige venner, siden jeg vet hvordan andre menn er. Anonymkode: bdf02...f71 Sannsynligvis har du møtt mange kvinner med samme syn, hobbyer og interesser som deg (med mindre ditt syn er kvinneundertrykkende og interessen din består av å hate damer på nettet da). Du har bare ikke sett de som likeverdige nok mennesker til å gidde å bli kjent med de på den vennskapelige måten. Anonymkode: 04253...9e4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå