AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #141 Skrevet 7. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei vi var på forsamtale i dag for ICSI, og håpet jeg kunne starte med medisiner førstkommende mens. Men vi har vært samboere fra august 2018, men fikk beskjed om at vi ikke kunne starte før det hadde gått nøyaktig 2 år som samboere.. de sa også at det var mye pågang i august etter ferien. Men var likevel ikke mulig å starte i mai/juni....flere som har opplevd at de er så firkantet? Etter 1.5 år med prøving kjenner jeg at det tærer skikkelig på meg at vi må vente i 8 mnd til, når vi aldri kommer til å klare det på egenhånd.😞 Anonymkode: 98671...353 Dette lurer jeg også på! Jeg og min samboer har heller ikke vært samboere i 2 år av jobbmessige grunner (men vært kjærester lenge). Hvilken klinikk bruker dere? Anonymkode: 49a87...c46
mr.popcorn Skrevet 7. januar 2020 #142 Skrevet 7. januar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, man får vel noen som ligner partneren sin. jeg er bare glad om vi får en donor i det hele tatt. Hvilke svar fikk du da? Anonymkode: 1df65...784 Sant, krysser fingrene for at flere menn stiller opp sånn at det blir donorer til flere. Vi var litt i sjokk når vi var på samtalen og glemte derfor helt å spørre om det.
TiiBii Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #143 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 1 time siden, Neutral90 skrev: Jeg reagerte også skikkelig på progynova @TiiBii 😩 synes den er grusomt. Jeg måtte øke dosen to ganger og med meg så ble det fryktelig verre hver gang dosen ble høyere, for så å flate litt ut igjen etter 3-4 dager. Kanskje det skjer med deg? Hvor mange dager siden du begynte? Snakket med klinikken om det, de sa det ikke var ukjent, men heller ingenting å gjøre med hvis jeg ville ha fryseforsøk hehe. Jeg er bare på dag 4 på Progynova 2mg. Tar 2 om morningen og 1 om kvelden. Hvordan kom du deg igjennnom? Spiste du, unngikk du mat? Mye vann? Eller bare bet du tenna sammen og holdt ut? 5 timer lå jeg i natt😫 Endret 7. januar 2020 av TiiBii
Neutral90 Skrevet 7. januar 2020 #144 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, TiiBii skrev: Jeg er bare på dag 4 på Progynova 2mg. Tar 2 om morningen og 1 om kvelden. Hvordan kom du deg igjennnom? Spiste du, unngikk du mat? Mye vann? Eller bare bet du tenna sammen og holdt ut? 5 timer lå jeg i natt😫 Sett tilbake nå så aner jeg ikke hvordan jeg kom gjennom det. Bet jo bare tenna sammen på en måte, men det kan godt være du er mer plaget enn meg da håper det gir seg snart!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #145 Skrevet 7. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei vi var på forsamtale i dag for ICSI, og håpet jeg kunne starte med medisiner førstkommende mens. Men vi har vært samboere fra august 2018, men fikk beskjed om at vi ikke kunne starte før det hadde gått nøyaktig 2 år som samboere.. de sa også at det var mye pågang i august etter ferien. Men var likevel ikke mulig å starte i mai/juni....flere som har opplevd at de er så firkantet? Etter 1.5 år med prøving kjenner jeg at det tærer skikkelig på meg at vi må vente i 8 mnd til, når vi aldri kommer til å klare det på egenhånd.😞 Anonymkode: 98671...353 Ja desverre så er reglene slik. Og jeg skjønner det veldig godt da prøverør tærer veldig på ett kjæresteforhold, da kan det være greit at man har vært samboere i noen år og kjenner hverandre gjennom gode og vonde stunder Anonymkode: 4e108...925
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #146 Skrevet 7. januar 2020 2 timer siden, mr.popcorn skrev: Sant, krysser fingrene for at flere menn stiller opp sånn at det blir donorer til flere. Vi var litt i sjokk når vi var på samtalen og glemte derfor helt å spørre om det. Skjønner. Tenkte på svar på når du har ringt å spurt hvor lamg tid det tar? Anonymkode: 1df65...784 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. januar 2020 #147 Skrevet 7. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja desverre så er reglene slik. Og jeg skjønner det veldig godt da prøverør tærer veldig på ett kjæresteforhold, da kan det være greit at man har vært samboere i noen år og kjenner hverandre gjennom gode og vonde stunder Anonymkode: 4e108...925 Men det gjør jo graviditet og det å bli foreldre også. Synes ikke det er noe en klinikk skal moralisere over så lenge man har god mental helse og er skikket til å bli foreldre sånn sett. De spurte aldri meg og samboer på Medicus såvidt jeg kan huske.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #148 Skrevet 7. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei vi var på forsamtale i dag for ICSI, og håpet jeg kunne starte med medisiner førstkommende mens. Men vi har vært samboere fra august 2018, men fikk beskjed om at vi ikke kunne starte før det hadde gått nøyaktig 2 år som samboere.. de sa også at det var mye pågang i august etter ferien. Men var likevel ikke mulig å starte i mai/juni....flere som har opplevd at de er så firkantet? Etter 1.5 år med prøving kjenner jeg at det tærer skikkelig på meg at vi må vente i 8 mnd til, når vi aldri kommer til å klare det på egenhånd.😞 Anonymkode: 98671...353 Tror ikke dette skal ha noe å si om dere går privat 🙂 Anonymkode: 61d73...4a7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #149 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, Geirfuglen skrev: Men det gjør jo graviditet og det å bli foreldre også. Synes ikke det er noe en klinikk skal moralisere over så lenge man har god mental helse og er skikket til å bli foreldre sånn sett. De spurte aldri meg og samboer på Medicus såvidt jeg kan huske. Derfor er det nok lettere for klinikkene å sette en regel på dette med hvor lenge man har vært samboere, fordi dem faktisk ikke kjenner dere o deres mentale helse osv. Anonymkode: 4e108...925
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. januar 2020 #150 Skrevet 7. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det nok lettere for klinikkene å sette en regel på dette med hvor lenge man har vært samboere, fordi dem faktisk ikke kjenner dere o deres mentale helse osv. Anonymkode: 4e108...925 Vi slapp heldigvis å forholde oss til sånt. Synes det er helt urimelig.
Brigid Skrevet 7. januar 2020 #151 Skrevet 7. januar 2020 19 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg skal snart igang med tredje ferskforsøk. Har dere noen tips angående vitaminer osv? Tar selvsagt folat, men også d og e vitamin. Samt fiskeolje. Har dere andre tips? Skal ta prednisolon som skal deaktivere immunsystemet, så vet ikke om jeg burde droppe d vit? Skal selvsagt spørre legen 👍 Dette syns jeg er vanskelig, vi vil jo prøve alt! Jeg var i sommer en time på Frøyaklinikken og fikk tips om b-vitamin, D-vitamin, fiskeolje (obs god type, feks havfruenes tran eller omega cure), sink og magnesium. Men dette kan sikkert variere hva man får anbefalt. Det B-vitaminet jeg tar har og folat. Jeg tar i tillegg jern pga lave lagre. I fiskeolja er det D-vitamin så kutta ut ekstra tilskudd der. Du vet sikkert at det ikke er alle som må tas sammen og slikt pga best virkning. Hvorfor e-vitamin? Kanskje jeg bør ta det og. ☺️
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #152 Skrevet 7. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei vi var på forsamtale i dag for ICSI, og håpet jeg kunne starte med medisiner førstkommende mens. Men vi har vært samboere fra august 2018, men fikk beskjed om at vi ikke kunne starte før det hadde gått nøyaktig 2 år som samboere.. de sa også at det var mye pågang i august etter ferien. Men var likevel ikke mulig å starte i mai/juni....flere som har opplevd at de er så firkantet? Etter 1.5 år med prøving kjenner jeg at det tærer skikkelig på meg at vi må vente i 8 mnd til, når vi aldri kommer til å klare det på egenhånd.😞 Anonymkode: 98671...353 Hva med å formalisere forholdet med en seremoni på tinghuset slik at dere blir registrert som ektefelle? Kan en slik løsning være aktuelt? Anonymkode: 7b0ea...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #153 Skrevet 7. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke dette skal ha noe å si om dere går privat 🙂 Anonymkode: 61d73...4a7 Det hadde noe og si hos medicus. Anonymkode: 1df65...784
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #154 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hadde noe og si hos medicus. Anonymkode: 1df65...784 Samboere i to år der også? Vet at man må være gift eller samboer, men litt rart å sette grense på 2 år, spesielt på privatklinikk. Anonymkode: 61d73...4a7
Neutral90 Skrevet 7. januar 2020 #155 Skrevet 7. januar 2020 2 timer siden, rekavillsvin skrev: Dette syns jeg er vanskelig, vi vil jo prøve alt! Jeg var i sommer en time på Frøyaklinikken og fikk tips om b-vitamin, D-vitamin, fiskeolje (obs god type, feks havfruenes tran eller omega cure), sink og magnesium. Men dette kan sikkert variere hva man får anbefalt. Det B-vitaminet jeg tar har og folat. Jeg tar i tillegg jern pga lave lagre. I fiskeolja er det D-vitamin så kutta ut ekstra tilskudd der. Du vet sikkert at det ikke er alle som må tas sammen og slikt pga best virkning. Hvorfor e-vitamin? Kanskje jeg bør ta det og. ☺️ Fikk tips om e-vitamin for å bedre slimhinnen, ga ingen utslag hos meg og jeg tok temmelig stor dose en stund 😅 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. januar 2020 #156 Skrevet 7. januar 2020 Er det noen som har hatt hjertebank av Bemfola eller under stimulering? Opplevd både i går kveld og i kveld at hjertet føles som det pumper seg vei ut av brystet mitt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #157 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samboere i to år der også? Vet at man må være gift eller samboer, men litt rart å sette grense på 2 år, spesielt på privatklinikk. Anonymkode: 61d73...4a7 Jepp de sa det var 2 år. Ingen problem for oss da. Anonymkode: 1df65...784
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #158 Skrevet 7. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboere i to år der også? Vet at man må være gift eller samboer, men litt rart å sette grense på 2 år, spesielt på privatklinikk. Anonymkode: 61d73...4a7 Det har vel med bioteknologiloven å gjøre, ikke hva klinikken mener er riktig. Anonymkode: 96ecd...71e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #159 Skrevet 7. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vel med bioteknologiloven å gjøre, ikke hva klinikken mener er riktig. Anonymkode: 96ecd...71e Nei, det står ikke noe om lengde på samboerskap i bioteknologiloven 🙂 Anonymkode: 61d73...4a7
prøverpåny Skrevet 8. januar 2020 #160 Skrevet 8. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det står ikke noe om lengde på samboerskap i bioteknologiloven 🙂 Anonymkode: 61d73...4a7 Men det står at man skal være ektefeller eller samboere i ekteskapslignende forhold. Det blir som oftest tolket som to års samboerskap dersom lengden ikke er definert, jmf regjeringens veiledning. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-1999-25/id116616/sec4 Men om det er spesielle grunner til (jobb/skole) som gjør at man i praksis har bodd sammen, men har hatt ulike postadresser, kan jo kanskje det være en argumentasjon. Ventetid er kjedelig, men det er dessverre ofte en del av gamet i IVF-verdenen... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå